S poznavanjem delovanja možganov do večje učinkovitosti pri delu

Če veste, na kakšen način delujejo možgani, boste lahko optimalno izkoristili njihove zmožnosti. Kako torej načrtovati delovni proces, da boste povečali svojo učinkovitost?
S poznavanjem delovanja možganov do boljših rezultatov (Vir: Pixabay)

S poznavanjem delovanja možganov do boljših rezultatov (Vir: Pixabay)

Poznavanje zakonitosti delovanja možganov lahko s pridom izkoristite pri načrtovanju in razporejanju delovnih nalog. Predstavljamo vam nekaj dejstev, ki so vam lahko pri tem v pomoč.

Opravljanje več nalog hkrati znižuje produktivnost

Kljub temu, da se marsikdo pohvali s tem, da je dober v večopravilnosti, pa je dejstvo, da naši možgani niso prilagojeni za tak način dela. Opravljanje več nalog hkrati znižuje produktivnost. Posledično vse naloge opravimo slabše, kot bi jih sicer. Možgani s preklapljanjem z enega opravila na drugega porabijo veliko energije.

Če delamo več kot eno stvar naenkrat, bomo obe nalogi opravili manj kvalitetno. Drastično se bo povečala možnost, da bomo pri delu naredili napake. Pri tem pa bomo za vse skupaj porabili več časa, kot bi ga, če bi se lotili najprej enega opravka in šele nato drugega, kar je ugotovil tudi znanstvenik David Mayer. Poleg tega se pri večopravilnosti poveča raven stresa. Večopravilnost se obnese le v primeru, če kombiniramo zelo rutinsko delo z miselnim.

Predlog: Skušajte se izogniti večopravilnosti. Če delo od vas zahteva, da kombinirate več stvari hkrati, skušajte čas, ki ga boste posvetili večopravilnosti, skrajšati na minimum. Določite npr. da boste delo na tak način opravljali največ dve uri na dan, ostali čas se posvečajte le eni nalogi naenkrat.

Načrtujte delovne bloke

Pri vsaki vrsti dela se aktivira drug del možganov. Tako za poglobljeno razmišljanje uporabljamo en del možganov, za rutinsko opravilo pa drugega. Pri udeležbi na sestankih spet uporabljamo druge miselne funkcije. Dobro je, da si delovni dan organizirate na način, da boste kar najbolje lahko opravili vse, kar ste si zadali.

Odgovarjanje na elektronsko pošto je precej rutinsko delo. Ker pa je tako delo tudi zelo razdrobljeno, nam vzame veliko energije. Največja napaka je, da se lotimo odgovarjanja na maile že takoj ob prihodu na delovno mesto, saj s tem dragoceno zalogo energije hitro porabljamo.

Priporočljivo je, da se na začetku delavnika posvetimo najzahtevnejšim opravilom, ki zahtevajo veliko razmišljanja in presoje. Začetki dneva so idealni za strateško načrtovanje, postavljanje prioritet in odločanje o pomembnih stvareh. Takrat so namreč naši možgani še spočiti.

Odgovarjanje na elektronsko pošto je veliko bolj priporočljivo ob koncu dneva, ko smo že utrujeni. Tak način dela namreč od nas ne zahteva posebne sposobnosti presoje. Če je nujno, da na pošto odgovarjate že tekom dneva, pa striktno omejite časovni razpon, ki ga boste posvetili temu.

Pametno si je dan razporediti na posamezne bloke. Tako naj bo 1. blok namenjen poglobljenemu razmišljanju, 2. blok sestankom, 3. blok pa rutinskemu delu. Tako vsakič obremenjujete le en del možganov in je potrošene najmanj energije. Pri delu pa boste tako najbolj učinkoviti. Zelo pomembno, da med delom načrtujete krajše oddihe, da si možgani vmes spočijejo.

Načrtujte potek dela (Vir: Pixabay)

Načrtujte potek dela (Vir: Pixabay)

Kako se lotiti iskanja rešitve na kompleksnejšem področju?

Iščete način, kako pristopiti do določenega problema in najti pravo rešitev? O konkretnem področju najprej zberite čim več informacij. Do problema pristopite z racionalnega vidika. Iščite povezave med informacijami in oblikujte različne scenarije možnega delovanja.

Ko imate občutek, da ste na miselnem nivoju naredili vse, pa vse skupaj odmislite in se posvetite drugim stvarem. Najdite tako aktivnost, ki od vas ne bo zahtevala razmišljanja. Privoščite možganom nekaj počitka. Najbolje je, če se lotite športa.

Dejstvo je, da možgani potrebujejo oddih. Morda se vam zdi, da jih ne uporabljate, a se v tem času začenjajo ustvarjati nove povezave med informacijami, s katerimi ste se poprej ukvarjali. Zelo verjetno je, da boste prav med obdobjem mirovanja, ko boste to najmanj pričakovali, doživeli preblisk. Utrnila se vam bo najbolj smiselna rešitev.

Motnje in delo pod stresom

Prav tako kot večopravilnost tudi motnje pomembno poslabšujejo koncentracijo, povečujejo možnost napak in znižujejo storilnost. Kljub temu, da se jim je včasih nemogoče izogniti, vseeno naredite kar največ za to, da bi jih bili deležni v manjši meri in da si v času dela zagotovite mir.

Pri delu pod stresom se vsa energija preusmeri v mišice, saj možgani telesu pošiljajo signale o nevarnosti. Našim prednikom je tovrstni odziv telesa zelo koristil, saj so se lahko pravočasno pripravili na beg, ko so bili soočeni z življenjsko nevarnostjo.

Na delovnem mestu, kjer so potrebne miselne sposobnosti, je to vse prej kot koristen obrambni mehanizem. S tem, ko se vsa energija preusmeri v mišice, se poslabšajo miselne sposobnosti, sposobnosti koncentracije, ustvarjalnosti, učenja in odločanja. Zato pri opravilih, kjer so zaželene tovrstne sposobnosti, delo pod stresom negativno učinkuje na kakovost rezultatov.

Vir: knjiga Srčni voditelj avtorice Barbre Rudmann

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Trendi digitalnega marketinga 2019

Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Poskrbite, da bodo vaši sestanki učinkoviti

Poskrbite, da bodo vaši sestanki učinkoviti

Sestanki so pomemben del podjetniškega sveta, zato je pomembno, da tako podjetnik kot tudi njegovi zaposleni od njih odnesejo kar največ koristnih informacij v najkrajšem možnem času. Richard Branson zato svetuje, da sestanke nekoliko začinite in vanje vnesete svežino. Preberite več >>

Kako spodbuditi zaposlene k inovativnosti?

Kako spodbuditi zaposlene k inovativnosti?

Inovativnost je gonilo vsakega podjetja. Sploh v današnjih hitro spremenljivih časih podjetje ne more uspešno poslovati na dolgi rok, če ne uvaja ustreznih sprememb in prilagoditev. Pomembno je, da se v proces kreiranja idej vključi tudi zaposlene. Kako naj se vodstvo tega loti? Preberite več >>

Kakšna glasba povečuje produktivnost ob delu?

Kakšna glasba povečuje produktivnost ob delu?

Na delu ogromno motečih dejavnikov znižuje učinkovitost. Na srečo glasba pomaga zmanjšati moč motečih elementov, kar ne bi potrdili le ljudje, ki ob delu radi poslušajo glasbo, pač pa se s tem strinjajo tudi številne raziskave. Preberite več >>

Več ur dela ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov

Več ur dela ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov

Ljudje trdo delo velikokrat enačijo s produktivnostjo, toda več ur, preživetih na delovnem mestu, še ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov. Treba je delati pametneje, pa tudi pogumneje: šele tedaj se pokažejo resnično dobri rezultati. Preberite več >>

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

V sodobnem svetu so geografsko razpršene ekipe vedno bolj pogoste, saj moderna tehnologija posameznikom s celega sveta omogoča sprotno sodelovanje. Delo na daljavo vključuje različne izzive – v nadaljevanju ponujamo nekaj nasvetov, kako se soočiti z njimi. Preberite več >>

Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

V ZDA vsak dan opravijo kar 11 milijonov sestankov. Neproduktivni sestanki povzročijo 37 milijard dolarjev izgube letno. Na portalu Inc. so raziskali, kako številne sestanke vodijo najuspešnejši direktorji v zgodovini – od pokojnega ustanovitelja podjetja Apple Steva Jobsa do direktorja Amazona Jeffa Bezosa in direktorice operative pri Facebooku Sheryl Sandberg. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Če želite biti bolj produktivni, začnite delati bolj pametno in izkoristite vsak dan. V prispevku predstavljamo, kako se znebiti pogostih slabih navad. Preberite več >>

5 jutranjih navad za izboljšanje produktivnosti

5 jutranjih navad za izboljšanje produktivnosti

Zdi se, da se po jutru res dan pozna. Včasih ste že zjutraj osredotočeni na vsak detajl, drugič pa se želite v pisarno pretihotapiti neprespani. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje