
Večina podjetij je prodajala končnim uporabnikom (Vir slike: YouTube).
V letu 2014 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 6,4 odstotna celotne vrednosti ustvarjenega prihodka, brez DDV. Večina podjetij, skoraj tri četrtine, je prodajalo končnim potrošnikom, vsako šesto podjetje pa drugim podjetjem in javnim ustanovam. Večina tistih (94 odstotkov), ki se ukvarja s spletno prodajo, ugotavlja Statistični urad Republike Slovenije, je naročila prejemala iz Slovenije, polovica iz drugih držav članic Evropske unije, slabih 20 odstotkov pa iz drugih držav. Primerjava podatkov iz leta 2013 kaže, da se število naročil iz tujin povečuje.
Spletna prodaja ne glede na velikost
Raste tudi število podjetij, ki se ukvarja s tem področjem, natančneje s prodajo izdelkov ali storitev, prejemom naročil in rezervacij prek spletnih strani. Med tistimi, ki imajo vsaj deset zaposlenih, je delež 17-odstotni, leto prej je bilo takšnih 14-odstotkov podjetij.
Najbolj se je povečal delež podjetij, ki se ukvarjajo s spletno prodajo, med večjimi podjetji, teh je danes že skoraj tretjina (32 odstotkov, leta 2013 27 odstotkov), rast pa je opazna tudi med malimi podjetji (16 oziroma 13 odstotkov) in srednje velikimi podjetji (18 oziroma 17 odstotkov). Statistični urad ugotavlja še, da je imelo 27 odstotkov podjetij v storitvenih dejavnostih in 6 odstotkov podjetij v proizvodnih dejavnostih spletno prodajo.
Katere so ovire, ki otežujejo ali preprečujejo spletno prodajo podjetjem z vsaj 10 zaposlenimi?
Podjetjem, ki (še) nimajo spletne prodaje, največ preglavic delajo izdelki oziroma storitve, ki niso primerni za spletno prodajo, sledijo težave z logistiko, visoki stroški vpeljave, težave, povezane s plačilom in težave, ki so povezane z varnostjo pri uporabi IKT ali z zaščito podatkov ter zakonodajno področje. Podobne težave (v skorajda enakem vrstnem redu, a v precej zmanjšanem obsegu) pestijo tudi tista podjetja, ki se že ukvarjajo s spletno prodajo.
Gostinska nastanitvena dejavnost: lani do 52 milijonov evrov
Skoraj osem od desetih podjetij (79 odstotkov) je lani v gostinski nastanitveni dejavnosti prodajalo svoje izdelke ali storitve ali pa prejemalo rezervacije prek spletnih strani, kar je za 12 odstotkov več kot leto prej. Prek spletnih strani so lani ustvarila okoli 52 milijonov evrov oziroma 11,8 odstotkov celotnega vrednosti svojega prihodka (brez DDV). Večino, več kot polovico, so ustvarila s prodajo v druge države članice, slabo tretjino s prodajo v Sloveniji, slabih 20 pa s prodajo in rezervacijami v drugih državah.
Od podjetij v dejavnosti trgovina na drobno, razen z motornimi vozili se je s spletno prodajo ukvarjalo 30 odstotkov podjetij (v letu 2013 pa četrtina), in ustvarila 1,5 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka (brez DDV), leto prej pa 0,4 odstotka. Večino prihodkov so ustvarila s prodajo v Sloveniji, zgolj dva odstotka pa s prodajo v druge članice Evropske unije.