S spletno prodajo se ukvarja vse več slovenskih podjetij

Večina podjetij je prodajala končnim uporabnikom (Vir slike: YouTube).

S spletno prodajo se ukvarja vse več slovenskih podjetij

Delež podjetij, ki se ukvarjajo s spletno prodajo, se ne glede na njihovo velikost povečuje iz leta v leto. V preteklem letu se je najbolj povečal odstotek velikih in malih podjetij, ki svojo priložnost vidijo tudi prek spletne prodaje.
S spletno prodajo se ukvarja vse več slovenskih podjetij

Večina podjetij je prodajala končnim uporabnikom (Vir slike: YouTube).

V letu 2014 so podjetja s spletno prodajo ustvarila 6,4 odstotna celotne vrednosti ustvarjenega prihodka, brez DDV. Večina podjetij, skoraj tri četrtine, je prodajalo končnim potrošnikom, vsako šesto podjetje pa drugim podjetjem in javnim ustanovam. Večina tistih (94 odstotkov), ki se ukvarja s spletno prodajo, ugotavlja Statistični urad Republike Slovenije, je naročila prejemala iz Slovenije, polovica iz drugih držav članic Evropske unije, slabih 20 odstotkov pa iz drugih držav. Primerjava podatkov iz leta 2013 kaže, da se število naročil iz tujin povečuje.

Spletna prodaja ne glede na velikost

Raste tudi število podjetij, ki se ukvarja s tem področjem, natančneje s prodajo izdelkov ali storitev, prejemom naročil in rezervacij prek spletnih strani. Med tistimi, ki imajo vsaj deset zaposlenih, je delež 17-odstotni, leto prej je bilo takšnih 14-odstotkov podjetij.

Najbolj se je povečal delež podjetij, ki se ukvarjajo s spletno prodajo, med večjimi podjetji, teh je danes že skoraj tretjina (32 odstotkov, leta 2013 27 odstotkov), rast pa je opazna tudi med malimi podjetji (16 oziroma 13 odstotkov) in srednje velikimi podjetji (18 oziroma 17 odstotkov). Statistični urad ugotavlja še, da je imelo 27 odstotkov podjetij v storitvenih dejavnostih in 6 odstotkov podjetij v proizvodnih dejavnostih spletno prodajo.

Katere so ovire, ki otežujejo ali preprečujejo spletno prodajo podjetjem z vsaj 10 zaposlenimi?

Podjetjem, ki (še) nimajo spletne prodaje, največ preglavic delajo izdelki oziroma storitve, ki niso primerni za spletno prodajo, sledijo težave z logistiko, visoki stroški vpeljave, težave, povezane s plačilom in težave, ki so povezane z varnostjo pri uporabi IKT ali z zaščito podatkov ter zakonodajno področje. Podobne težave (v skorajda enakem vrstnem redu, a v precej zmanjšanem obsegu) pestijo tudi tista podjetja, ki se že ukvarjajo s spletno prodajo.

Gostinska nastanitvena dejavnost: lani do 52 milijonov evrov

Skoraj osem od desetih podjetij (79 odstotkov) je lani v gostinski nastanitveni dejavnosti prodajalo svoje izdelke ali storitve ali pa prejemalo rezervacije prek spletnih strani, kar je za 12 odstotkov več kot leto prej. Prek spletnih strani so lani ustvarila okoli 52 milijonov evrov oziroma 11,8 odstotkov celotnega vrednosti svojega prihodka (brez DDV). Večino, več kot polovico, so ustvarila s prodajo v druge države članice, slabo tretjino s prodajo v Sloveniji, slabih 20 pa s prodajo in rezervacijami v drugih državah.

Od podjetij v dejavnosti trgovina na drobno, razen z motornimi vozili se je s spletno prodajo ukvarjalo 30 odstotkov podjetij (v letu 2013 pa četrtina), in ustvarila 1,5 odstotkov celotne vrednosti svojega prihodka (brez DDV), leto prej pa 0,4 odstotka. Večino prihodkov so ustvarila s prodajo v Sloveniji, zgolj dva odstotka pa s prodajo v druge članice Evropske unije.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi svojo proizvodnjo v Trbovljah, kar bo omogočilo izdelavo dodatnega milijona izdelkov letno in do 10 mio evrov dodatnih prihodkov. Kljub globalni rasti podjetje ostaja zavezano lokalnemu okolju ter prispeva k razvoju skupnosti in zaposlovanju. Več >

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki