
V tujini je trajnost stalnica, v Sloveniji pa mnogo ljudi ne ve, kaj je to, pravita sestri Keržan (Vir slike: Okay.si).
»Najin cilj je poleg prodaje trajnostno zasnovanih izdelkov tudi ozaveščanje ljudi, kaj je trajnost. V tujini je to že stalnica, na izdelkih je trajnost poudarjena, v Sloveniji pa veliko ljudi sploh ne ve, kaj je trajnost,« pravi Nadja Keržan, ki je starejša sestra. »Videli sva tržno nišo. Slovenci smo se navadili, da je treba paziti na življenski slog, to pa je še korak dlje. Ni samo dobro za nas, ampak tudi za naravo in izdelovalce, ki so pravično plačani, neizkoriščeni in delajo v varnih delovnih pogojih,« saj, kot pravi Nadja, gre za podjetja, ki prihajajo iz Evrope, kjer imajo delavci pravice. »V Aziji pa vam tega nihče ne more zagotoviti.«
Kontaktirali tudi Jessico Albo
V spletni trgovini Okay.si sta vključili tako slovenske kot tudi tuje blagovne znamke iz področja trajnosti. »Kontaktirali sva večja podjetja, tudi podjetje Jessice Albe, a je za zdaj Evropa še ne zanima. Bili sva pa presenečeni, koliko podjetij, ki sva jih uvrstili na vrh seznama zaželenih, se je odzvalo in pristalo na sodelovanje,« pojasnjuje.
Čistila biorazgradljiva in netestirana na živalih
V njuni ponudbi je osem tujih znamk, med njimi tudi priznana znamka Method, katere izdelki dosegajo največ povpraševanja. Predstavljajo se s čistili in kozmetiko, ki so okolju prijazna, prav tako njihova embalaža, ki je iz reciklirane plastike. Za posebno linijo detergentov, mil in čistil so ustvarili embalažo na podlagi čistilne akcije s pomočjo prostovoljcev, ki so iz morja in obal potegnili nekaj ton plastike in z njo ustvarili nove embalaže. »Čistila so biorazgradljiva in netestirana na živalih. To je redkost, pri kozmetiki smo to že dosegli,« pojasnjuje sogovornica, ki s sestro za zdaj delata še od doma, kjer imata urejene tudi delovne prostore.
Med izdelki se najdejo tudi zložljivi plastični bidoni, namenjeni pitju, in so plod podjetja, ki se na Kickstarterju ravno v tem času predstavlja z večnamensko torbo, ki lahko spreminja svojo uporabnost in velikost. V kratkem bodo na voljo tudi zložljive menstrualne skodelice, projekt, ki se je prav tako predstavil na Kickstarterju. »Imamo tudi pralne plenice za otroke, kar dve svetovno priznani znamki.« Na sliki Sandra Keržan (Vir slike: Okay.si).
Navdih za podjetniški vstop podjetje Malinca
Pri projektu ju je poleg omenjene ljubezni do okolja in živali vodila tudi želja po ustvarjanju svojega. »Jaz sem ravno končala drugi letnik magisterija, sestra pa je diplomirala. Nisva želeli čakati na zaposlitev, ampak vstopiti v ta svet z ustvarjanjem lastnega podjetja,« priznava pa, da jima je velik navdih dala Nastja iz podjetja Malinca. Njena zgodba ju je opogumila, obenem pa dala idejo, da tudi to uspešno slovensko podjetje povabita k sodelovanju. »Želeli sva pridobiti zaupanje kupcev v tuja podjetja tudi na račun slovenskih, ki so trajnostno usmerjena.«
Od malih nog v stiku s podjetništvom
V veliko pomoč sta jima tudi starša: »Oče je podjetnik, tako sva se že od malih nog učili poslovnega bontona in se prek opazovanja veliko naučili. Nekako naravno je bilo, da se bova tudi sami poskusili v podjetništvu. K njemu se zatečeva po nasvete, mama pa je računovodkinja, ki nama svetuje pri pravnih zadevah in računovodstvu,« in dodaja, da brez takšne pomoči ne bi šlo.
»Finančni vložek se še ni povrnil, ko se bo, bova kupili nove zaloge. Želiva dati poudarek na dodatke za dom in vsakdanje pripomočke. Lahko namignem, da bo v kratkem v naši ponudbi inovativen produkt iz bambusa, ki je obstojen za uporabo in je 100-odstotno razgradljiv,« razkriva sogovornica, ki je po diplomi iz dizajna pridobila še dodatno izobrazbo iz poslovanja in ekonomije.
Nadja in Sandra sta naleteli na težavo pri promociji prek Facebooka: kategorije trajnosti in trajnostih izdelkov niso v slovenščini, zato njuno trgovino obišče veliko tujcev. Za zdaj še ne morejo kupovati na Okay.si, je pa razširitev v tujino vsekakor v njunem načrtu (Vir slike: Okay.si).
Vse se je začelo z nakitom iz papirja
V posameznih kategorijah se trenutno nahajata po dve znamki, v kategoriji dodatki pa lahko najdete tudi šale, ki jih izdeluje mlajša sestra Sandra. Kaj kmalu bosta dodali tudi nakit iz papirja, ki je bil njuna prvotna podjetniška ideja. »Uporabljali sva star papir, ki se je nalagal doma, oblikovali nakit in ga prodajali na manjših sejmih. Bil je tudi v ponudbi v eni od mariborskih trgovin. Tekom študija sva nanj pozabili, zdaj pa želiva, da postane del najine ponudbe modnih dodatkov.«
Čez nekaj let po stopinjah Malince in Ličila.si
Letošnje delo bo predvsem posvečeno marketingu in prepoznavnosti trgovine, pri čemer se najbolj poslužujeta družbenih omrežij, natančneje Facebooka. A sta naleteli na težavo: »Kategorij trajnosti in trajnostnih izdelkov v slovenščini ni, zato na stran priromajo predvsem uporabniki iz tujine. Na žalost pa ne morejo kupovati pri nas, saj stran za zdaj deluje le v slovenščini, v kratkem pa nameravamo dodati še angleški jezik.« Kot pravi mlada podjetnica, je tujina tudi njuna želja: »Čez nekaj let si želiva po stopinjah Malince in Ličila.si.«