Sestri, ki želita trajnost pripeljati do slehernega Slovenca

V tujini je trajnost stalnica, v Sloveniji pa mnogo ljudi ne ve, kaj je to, pravita sestri Keržan (Vir slike: Okay.si).

Sestri, ki želita trajnost pripeljati do slehernega Slovenca

Nadja in Sandra sta sestri, ki jima po žilah teče ljubezen do živali in narave. Dokumentarni film Zemlja – naš dom je v Nadji spodbudil željo h konkretnejši spremembi življenja. Raziskovanje jo je pripeljalo do trajnostno zasnovanih izdelkov, ki jih s sestro predstavljata v svoji spletni trgovini.
Sestri, ki želita trajnost pripeljati do slehernega Slovenca

V tujini je trajnost stalnica, v Sloveniji pa mnogo ljudi ne ve, kaj je to, pravita sestri Keržan (Vir slike: Okay.si).

»Najin cilj je poleg prodaje trajnostno zasnovanih izdelkov tudi ozaveščanje ljudi, kaj je trajnost. V tujini je to že stalnica, na izdelkih je trajnost poudarjena, v Sloveniji pa veliko ljudi sploh ne ve, kaj je trajnost,« pravi Nadja Keržan, ki je starejša sestra. »Videli sva tržno nišo. Slovenci smo se navadili, da je treba paziti na življenski slog, to pa je še korak dlje. Ni samo dobro za nas, ampak tudi za naravo in izdelovalce, ki so pravično plačani, neizkoriščeni in delajo v varnih delovnih pogojih,« saj, kot pravi Nadja, gre za podjetja, ki prihajajo iz Evrope, kjer imajo delavci pravice. »V Aziji pa vam tega nihče ne more zagotoviti

Kontaktirali tudi Jessico Albo

V spletni trgovini Okay.si sta vključili tako slovenske kot tudi tuje blagovne znamke iz področja trajnosti. »Kontaktirali sva večja podjetja, tudi podjetje Jessice Albe, a je za zdaj Evropa še ne zanima. Bili sva pa presenečeni, koliko podjetij, ki sva jih uvrstili na vrh seznama zaželenih, se je odzvalo in pristalo na sodelovanje,« pojasnjuje.

Čistila biorazgradljiva in netestirana na živalih

V njuni ponudbi je osem tujih znamk, med njimi tudi priznana znamka Method, katere izdelki dosegajo največ povpraševanja. Predstavljajo se s čistili in kozmetiko, ki so okolju prijazna, prav tako njihova embalaža, ki je iz reciklirane plastike. Za posebno linijo detergentov, mil in čistil so ustvarili embalažo na podlagi čistilne akcije s pomočjo prostovoljcev, ki so iz morja in obal potegnili nekaj ton plastike in z njo ustvarili nove embalaže. »Čistila so biorazgradljiva in netestirana na živalih. To je redkost, pri kozmetiki smo to že dosegli,« pojasnjuje sogovornica, ki s sestro za zdaj delata še od doma, kjer imata urejene tudi delovne prostore.

Med izdelki se najdejo tudi zložljivi plastični bidoni, namenjeni pitju, in so plod podjetja, ki se na Kickstarterju ravno v tem času predstavlja z večnamensko torbo, ki lahko spreminja svojo uporabnost in velikost. V kratkem bodo na voljo tudi zložljive menstrualne skodelice, projekt, ki se je prav tako predstavil na Kickstarterju. »Imamo tudi pralne plenice za otroke, kar dve svetovno priznani znamki.« Na sliki Sandra Keržan (Vir slike: Okay.si).

Navdih za podjetniški vstop podjetje Malinca

Pri projektu ju je poleg omenjene ljubezni do okolja in živali vodila tudi želja po ustvarjanju svojega. »Jaz sem ravno končala drugi letnik magisterija, sestra pa je diplomirala. Nisva želeli čakati na zaposlitev, ampak vstopiti v ta svet z ustvarjanjem lastnega podjetja,« priznava pa, da jima je velik navdih dala Nastja iz podjetja Malinca. Njena zgodba ju je opogumila, obenem pa dala idejo, da tudi to uspešno slovensko podjetje povabita k sodelovanju. »Želeli sva pridobiti zaupanje kupcev v tuja podjetja tudi na račun slovenskih, ki so trajnostno usmerjena.«

Od malih nog v stiku s podjetništvom

V veliko pomoč sta jima tudi starša: »Oče je podjetnik, tako sva se že od malih nog učili poslovnega bontona in se prek opazovanja veliko naučili. Nekako naravno je bilo, da se bova tudi sami poskusili v podjetništvu. K njemu se zatečeva po nasvete, mama pa je računovodkinja, ki nama svetuje pri pravnih zadevah in računovodstvu,« in dodaja, da brez takšne pomoči ne bi šlo.

»Finančni vložek se še ni povrnil, ko se bo, bova kupili nove zaloge. Želiva dati poudarek na dodatke za dom in vsakdanje pripomočke. Lahko namignem, da bo v kratkem v naši ponudbi inovativen produkt iz bambusa, ki je obstojen za uporabo in je 100-odstotno razgradljiv,« razkriva sogovornica, ki je po diplomi iz dizajna pridobila še dodatno izobrazbo iz poslovanja in ekonomije.

Nadja in Sandra sta naleteli na težavo pri promociji prek Facebooka: kategorije trajnosti in trajnostih izdelkov niso v slovenščini, zato njuno trgovino obišče veliko tujcev. Za zdaj še ne morejo kupovati na Okay.si, je pa razširitev v tujino vsekakor v njunem načrtu (Vir slike: Okay.si).

Vse se je začelo z nakitom iz papirja

V posameznih kategorijah se trenutno nahajata po dve znamki, v kategoriji dodatki pa lahko najdete tudi šale, ki jih izdeluje mlajša sestra Sandra. Kaj kmalu bosta dodali tudi nakit iz papirja, ki je bil njuna prvotna podjetniška ideja. »Uporabljali sva star papir, ki se je nalagal doma, oblikovali nakit in ga prodajali na manjših sejmih. Bil je tudi v ponudbi v eni od mariborskih trgovin. Tekom študija sva nanj pozabili, zdaj pa želiva, da postane del najine ponudbe modnih dodatkov

Čez nekaj let po stopinjah Malince in Ličila.si

Letošnje delo bo predvsem posvečeno marketingu in prepoznavnosti trgovine, pri čemer se najbolj poslužujeta družbenih omrežij, natančneje Facebooka. A sta naleteli na težavo: »Kategorij trajnosti in trajnostnih izdelkov v slovenščini ni, zato na stran priromajo predvsem uporabniki iz tujine. Na žalost pa ne morejo kupovati pri nas, saj stran za zdaj deluje le v slovenščini, v kratkem pa nameravamo dodati še angleški jezik.« Kot pravi mlada podjetnica, je tujina tudi njuna želja: »Čez nekaj let si želiva po stopinjah Malince in Ličila.si

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki