So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

Tako kot lahko zlate palice izginejo na dnu morja, evrski in drugi bankovci pa gorijo, lahko tudi bitcoini za vedno izginejo. Kako je to mogoče in koliko bitcoinov je izgubljenih?
Kriptovalute, investiranje

Ali se splača vlagati v kriptovalute? (Vir slike: Pixabay)

Ko bo, predvidoma do leta 2040, z rudarjenjem nastalo vseh 21 milijonov bitcoinov, bo njihovo dejansko število na trgu veliko manjše. Rezultati raziskave podjetja Chainalysis, ki raziskuje bločno verigo (angl. blockchain) kriptovalute bitcoin, namreč kažejo, da je za vedno izginilo od 2,78 do 3,79 milijonov bitcoinov. To pomeni, da je kar 17–23 odstotkov trenutno obstoječih bitcoinov izgubljenih.

Veliko podjetij in medijev je objavilo svoje ocene števila izgubljenih bitcoinov. Ugotovitve podjetja Chainalysis pa so pomembne, ker temeljijo na podrobni empirični analizi bločne verige, v okviru katere so zabeležene vse transakcije v zvezi s to kriptovaluto.

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Kateri bitcoini so izgubljeni?

Iz spodnje tabele je razvidno, da ugotovitve podjetja Chainalysis temeljijo na segmentiranju obstoječega števila bitcoinov glede na njihovo starost in transakcije. V okviru nekaterih segmentov je podjetje za oceno števila izgubljenih bitcoinov uporabilo statistično vzorčenje.

Blockchain, bitcoin, izguba

Število izgubljenih bitcoinov. (Vir tabele: Forbes)

Segment »Mined Coins« vsebuje bitcoine, ki so z rudarjenjem nastali v letošnjem letu. Za te bitcoine se seveda predvideva, da niso izgubljeni. Kategorija »Transactional« se nanaša na tiste bitcoine, s katerimi so bile v zadnjem letu opravljene transakcije – torej jih je lastnik premaknil ali pa porabil. Tudi med temi bitcoini je zelo malo izgubljenih. Podobno je tudi s segmentom »Strategic Investors«, ki vključuje posameznike, ki imajo bitcoine v lasti leto ali dve.

Spodnja tabela prikazuje predstavljene podatke na drugačen način. Iz nje je razvidno, kateri kovanci predstavljajo večino izgubljenih bitcoinov. Gre predvsem za tiste, ki niso v obtoku (kategorija »Out of circulation«). Te bitcoine so njihovi lastniki z rudarjenjem ustvarili oziroma pridobili od dve do sedem let nazaj oziroma so bili ustvarjeni v letih 2009 in 2010.

Blochcain, bitcoin, izguba

Število izgubljenih bitcoinov. (Vir tabele: Forbes)

Zgornje številke predstavljajo bitcoine, ki so bili dejansko izgubljeni, ne pa tistih, ki so bili ukradeni na kakršenkoli način. Ti bitcoini seveda niso izginili, saj z njimi po kraji upravljajo tatovi.

Treba je omeniti, da prikazane številke predstavljajo višjo oceno, medtem ko nižja, ki temelji na le 30-odstotni izgubi bitcoinov, ki niso v obtoku, predvideva, da je skupno število izgubljenih bitcoinov 2.767.468. Obe oceni predpostavljata, da so vsi kovanci, ki pripadajo izumitelju bitcoina Satoshiju, izgubljeni za vedno. K tej predpostavki se bomo še vrnili.

Kako izgubljeni bitcoini vplivajo na ceno kriptovalute?

V prihodnosti bo izgubljenih še več bitcoinov. Vendar se to ne bo dogajalo tako pogosto kot v preteklosti. Vrednost te kriptovalute namreč v zadnjem času strmo narašča in je pred dnevi presegla 10.000 dolarjev. Zato so njihovi lastniki danes precej bolj previdni, ko gre za njihovo shranjevanje in varovanje.

Pojavlja pa se tudi vprašanje, kakšen vpliv imajo lahko ugotovitve podjetja Chainalysis na trg kriptovalut. Ali je na trgu manj bitcoinov, kot si ljudje predstavljamo? Ali pa je trg predstavljene ugotovitve o izgubljenih bitcoinih že vštel v trenutno vrednost kriptovalute?

Predstavnica podjetja Chainalysis Kim Grauer odgovarja, da gre za kompleksno vprašanje: »Po eni strani neposredni izračuni o tržni kapitalizaciji ne upoštevajo izgubljenih kovancev. Glede na visoko špekulativnost trga s kriptovalutami je mogoče, da bodo ti izračuni vključeni v ekonomske modele, ki vplivajo na potrošnjo. Po drugi strani pa se je trg prilagodil dejanski ponudbi in povpraševanju – ki sta odvisna od števila kovancev, ki so na voljo.«

Kako so raziskovalci prešteli izgubljene bitcoine?

Metodologija podjetja Chainalysis je sicer poslovna skrivnost, predstavniki podjetja pa so javnosti predstavili nekatere podrobnosti o ocenjevanju števila izgubljenih bitcoinov.

Eden od pomembnih pokazateljev je razdvojitev bločne verige (angl. fork), v okviru katere nastane nova valuta oziroma klon. Poleti se je na tak način na trgu pojavil klon bitcoina z imenom bitcoin cash. Ob takih dogodkih se tudi neaktivni lastniki denarnic s kriptovalutami pogosto odločijo za transakcijo – tako pa raziskovalci dobijo priložnost za statistično analizo.

Na ta način podjetje Chainalysis prepozna bitcoine, ki sodijo v kategorijo »Out of transaction«. Gre, kot rečeno, za denarnice posameznikov, ki so pridobili bitcoine, še preden so ti postali tako priljubljeni kot danes. Prav na tem mestu se strokovnjaki soočajo z najbolj perečim vprašanjem: Ali gre resnično za izgubljene kovance ali jih njihovi lastniki namenoma zbirajo in z njimi ne poslujejo?

Odstotek izgubljenih bitcoinov iz segmenta »Transactional« so raziskovalci iz podjetja določili na podlagi analize spletnih poročil o izgubljenih kovancih. Ocene takšnih izgub, ki lahko nastanejo zaradi napačno izpeljanih transakcij, izgube zasebnih ključev zaradi smrti ali nepazljivosti, ne temeljijo na statističnih metodah. V podjetju se trudijo, da bi njihovo natančnost v naslednjih letih izboljšali.

Kaj pa Satoshi in njegovi bitcoini?

Na koncu se pojavi tudi vprašanje bitcoinov, ki pripadajo Satoshiju, anonimnemu izumitelju te kriptovalute. V podjetju Chainalysis trdijo, da denarnice, ki so povezane z njim, vsebujejo približno milijon bitcoinov, ki izvirajo še iz časa, ko je lahko posameznik s prenosnim računalnikom z rudarjenjem hitro pridobil tudi do 50 bitcoinov.

Kdo se skriva za psevdonimom Satoshi, ni jasno. O njem pa že od leta 2011 ni nobenih novic. Kaj to pomeni? V predstavljeni raziskavi tudi na podlagi neaktivnosti denarnic strokovnjaki predvidevajo, da so ti bitcoini za vedno izgubljeni.

Ta ocena je izjemno pomembna. Če se izkaže, da je napačna in da Satoshi še vedno upravlja s svojimi bitcoini, lahko število bitcoinov v obtoku nenadoma izjemno naraste. To pa lahko izjemno pretrese trg kriptovalut.

Zaključek

Na spletnem portalu Forbes so predstavnico podjetja Chainalysis Kim Grauer vprašali tudi, kaj je raziskovalce najbolj presenetilo. »Najprej smo ugotovitve predstavili nekaj posameznikom. Vsak od njih je na predstavljene številke reagiral na drugačen način,« je odgovorila.

»Kar pa se mi je zdelo najbolj presenetljivo oziroma zanimivo, je bilo, da stvari postanejo še bolj zapletene, ko poskušaš odkriti, kaj pravzaprav pomeni ‘izgubljen bitcoin’,« je še dodala.

Vir: Forbes

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki

Mentorski program ICOrelator desetim izbranim ekipam omogoča, da dobijo vse potrebne informacije za zagon ICO kampanje.   Preberite več >>

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Vzporedne volitve v Državni zbor tudi na blockchainu

Slovensko start-up podjetje Principle pripravlja prve slovenske vzporedne e-volitve v Državni zbor. Te se bodo v celoti odvijale na tehnologiji veriženja podatkovnih blokov - blockchainu med 28. majem in 1. junijem 2018. Preberite več >>

0xcert nad ponarejene listine z blockchain tehnologijo

0xcert nad ponarejene listine z blockchain tehnologijo

Slovensko visokotehnološko podjetje 0xcert d.o.o. je uspešno razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu. Na ta način bi lahko rešilo problem ponarejenih diplomskih listin. Preberite več >>

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni). Preberite več >>

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje