
Na sliki Matija Rešek, idejni oče SloveniaFood.com (Vir slike: osebni arhiv).
SloveniaFood.com prvenstveno ni namenjena zgolj slovenskemu kupcu, temveč tujcem in Slovencem po tujini. V naboru spletne trgovine lahko opazimo slovenske proizvode višjega cenovnega razreda, kot so najboljša vina, oljčno olje iz Istre, ki je leta 2011 v Milanu prejelo naziv šampion med ekološkimi oljčnimi olji, pa kočevski med. To je ponudba, ki najbolj zanima tujce, pravi Rešek. Najboljši izdelki pa prinašajo tudi višje cene, ki so sicer primerljive s cenami istih izdelkov po drugih specializiranih trgovinah po Sloveniji. »Bučno olje Kocbek, ki ga med drugim v svojih restavracijah uporablja tudi znani ameriški chef Peter X. Kelly, ni nikjer poceni.«
V naslednjih tednih nova ponudba
»Izkazalo se je, da bi Slovenci na tujem radi tudi na primer čokolado Gorenjka, Natureta izdelke pa tudi skuto, a za slednjo bi bili problemi z večdnevno dostavo,« ravno te izdelke pa, napoveduje, bodo v svojo ponudbo vključili v naslednjih tednih, prav tako manj prestižno znamko bučnega olja, a enako kakovostno. Največ povpraševanja je trenutno po vinu, žganju in medu.
Ideja za Slovenia Food.com je nastala lani, ko se je Rešek potepal po Španiji. Pomislil je, zakaj ne bi svojih kulinaričnih dobrot ponudili tujcem. Slovenci smo ponosni na svojo raznovrstno kulinariko, kar se vidi tudi ob sprejemu tujcev, »kako z veseljem jih postrežemo doma, v restavraciji v centru Ljubljane ali pa nekje na Štajerskem na turistični kmetiji. Je pa res, da bi se lahko še veliko naučili, recimo od Italijanov, ki so svetovni prvaki v kulinariki«.
Največji izziv tujci, ki ne vedo, kje je Slovenija
»S Slovenci, živečimi po Evopi, je največji izziv, da začnejo zaupati blagovni znamki, saj pošiljamo hrano na daljše razdalje. Skrbi se porajajo glede točnosti pošiljanja, prevoza in dostave, možnosti v primeru poškodovanega paketa.« Pri njih posebnega dela na promociji in predstavitvi izdelkov ni potrebno delati, je pa stanje drugačno pri tujcih, kjer veliko težo predstavlja prepoznavnost izdelkov in zaupanje v kakovost slovenskih proizvajalcev. Največji izziv ostajajo tujci, ki sploh ne vedo, kje je Slovenija oziroma še niso okusili naše hrane.
Pomembno je povezovanje z znanimi osebnostmi
Slovensko hrano kupujejo predvsem tisti tujci, ki cenijo dobro kulinariko in jih zanimajo nove stvari. »Večinoma so to predstavniki baby boom generacije, ki pa so že obiskali Slovenijo.« V veliko pomoč pri tem so tudi same blagovne znamke proizvajalcev, evropski certifikati kakovosti, porekla. »Dobro se je tudi povezovati z znanimi kraji in osebnostmi, kot na primer Jamie Oliver, ki uporablja piransko sol.«
Pošiljajo zgolj v Evropo
Izziv pa je tudi poštnina. Za večino evropskih držav stane 9,90 evrov, je pa pri večjih nakupih, na primer za tiste nad 69 evrov nižja, nad 139 evrov pa brezplačna. Rešek pričakuje, da se bodo v prihodnosti z večjim številom mesečnih pošiljk lažje pogajali s prevozniki za cene.
Za zdaj pošiljajo le na območje Evrope, za morebitno razširitev ponudbe na ZDA, Avstralijo in druge države pa pravi, da bi se morali bolj poglobiti v carinsko in drugo zakonodajo: »Pa tudi poštnina bi bila precej višja.«
»Treba se je zavedati, da se na primer slovenska vina lahko enakovredno kosajo po kakovosti s franconskimi in španskimi, a so zaradi manjše prepoznavnosti Slovenije kot vinske destinacije še vedno cenejša. Za poznavalce je to velik plus in tudi poštnina se lahko potem hitro pokrije z razliko. Bomo pa morali vsi skupaj delati na tem, da se bodo nekoč v prihodnosti slovenska vina kosala s francoskimi tudi po ceni.«
Kako prevažati hitro pokvarljivo blago?
Trenutni prevoznik, s katerim imajo sklenjeno pogodbo, se je izkazal »za zanesljivega partnerja«: »Pakete dostavi v roku, do sedaj še vedno nepoškodovane ter redno komunicira s stranko v času dostave.« V kolikor bi se s paketi, ki so sicer zavarovani, kaj zgodilo na poti, bi poslali nov paket oziroma na željo stranke vrnili denar.
Paketi se nalagajo v njihovem skladišču, kjer so za zdaj zaloge še nekoliko manjše, saj je vse to povezano s financiranjem. »Trenutno imamo v ponudbi trajne izdelke, katere skladiščimo po navodilih proizvajalcev. Hitro pokvarljivih izdelkov nimamo v ponudbi, saj nastopijo težave s transportom. Nekateri konkurenti v tujini ta problem rešujejo tako, da v pošiljko vstavijo hladilno blazinico,« pojasnjuje.