Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo
»Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, idejni oče platforme Invented 4. Na platformi izumitelj ustvari svoj profil, vnese skico, prototip ali končni izdelek, poda ponudbo, ki je zanj zavezujoča. Izumitelj se lahko odloča med prodajo, odstotki od proizvodnje ali pa kombinacijo predlogov. Invented 4 je tako posrednik med idejami in distributerji, hkrati pa tudi investitor. Trenutno so na testiranju štiri slovenske ideje, hkrati jih na testiranje dajo deset. Za oceno imajo distributerji 14 dni časa.
Pri igri Less, ki je na Kickstarterju zastavljeni cilj presegla že za skoraj 1000 odstotkov (kampanjo pa so zagnali izključno za promocijo platforme), je bilo podobno. Aleksandr Starovojtov se je povezal s podjetjem Invented 4, ki je igro razvilo tudi v tehničnem smislu.
Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, na sliki drugi z desne (Vir slike: Invented 4).
30 distributerjev poda mnenje o produktu
Dokumentacijo prejmejo distributerji iz 30 različnih držav, tudi iz Avstralije, Nove Zelandije, ZDA, Brazilije, tudi Filipinov. Testna skupina, ki jo razširjajo, merijo vsaj na 100 distributerjev, tudi za to, da dobijo boljši vzorec, produkt ocenjuje na podlagi vprašanj: »Ocenijo dizajn, uporabno vrednost, tudi tržni potencial v svoji državi. Največjo vlogo pa ima vprašanje, ali bi jo tudi aktivno prodajali. To vprašanje je za distributerje zavezujoče. Če odgovorijo pritrdilno, morajo tudi sami vložiti trud v idejo.« Sledijo še vprašanja o optimalni ceni na njihovem trgu, ki da ekipi razvid, ali lahko produkt sploh proizvedejo.
“Po predalih jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo”
Distributerji v primeru prodaje dobijo ekskluzivno priložnost prodaje v svoji državi, kar je dandanes velika prednost. Ko je izdelek razvit, ga Invented 4 predstavi še celotni bazi distributerjev, teh je okoli 1500, ki prihajajo iz različnih sektorjev po celem svetu. Prav v tej vlogi se je Piškur preizkusil pred leti, zato težave in skušnjave distributerjev pozna. Na združenjih distributerjev je večkrat opazil, da se pogovori večinoma vrtijo okoli nenehno enakih katalogov, ki vsebujejo enake izdelke, distributerji pa so drug drugemu nižali le cene in posledično tudi zaslužek.
Industrijski oblikovalci z bogatim znanjem, a podjetij za delo ni
»Kdo bo dal nižjo ceno in na koncu po možnosti naredil vse zastojn. Pred tem sem tudi sam razvil kakšen izdelek, po katerem se mi je zdelo, da bi na trgu obstajala potreba. Družil sem se z industrijskimi oblikovalci, ki imajo na Balkanu, tudi v Sloveniji, velike težave s preživetjem. Imajo dobre ideje, izobrazbo, delovnih mest pa ni, saj ni takšnih podjetij. Delajo kot freelancerji, po predalih pa jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo,« težava nastane zaradi financ in pomanjkanja znanja. Zato je prišel na idejo, kako povezati obe strani, saj potrebujeta druga drugo. In en člen, ki nastopa med njima, ki lahko idejo realizira.
Investitor jim je odprl vrata v elitno združenje
Invented 4, potem ko obe strani dosežeta dogovor, investira v razvoj produkta. »Dogovorimo se za sodelovanje, investiramo v razvoj izdelka, naredimo podporne materiale za prodajo in ga ponudimo še ostalim distributerjem.« Invented 4 je sicer član največjega združenja distributerjev v Evropi in ZDA, letošnja investicija (višino investicije in investitorja Piškur ne razkriva) s strani velikega nemškega distributerja, ki je obenem tudi njihov stateški partner, pa jim je odprl vrata še v elitno združenje.
Pa varovalke, ki ščitijo pred krajo?
Obstaja pa kar nekaj varovalk, ki so predvsem namenjene imetnikom idej: Invented 4 se zavezuje, da ideje ne bodo pokazali nikomur, kar dosežejo s pogodbami o nerazkrivanju. »To je s pravnega vidika največ. Ko vidimo, da je dober potencial produkta, ga takoj zaščitimo. Lahko pa ideja do nas pride že zaščitena, torej, da je imetnik ideje že nekaj investiral v to.« Če bi želeli še dodatno zavarovanje, lahko na Uradu za intelektualno lastnino obliko zaščitijo, stane jih 80 evrov, postopek pa je zelo enostaven, dodaja. (Na sliki koncept platforme Invented 4.)
Vseh idej, ki jih dobijo, ne morejo zaščititi, pravi Piškur. Tiste, ki niso izbrane s strani distributerjev, je škoda, saj bi bila to ogromna investicija. »Morda je včasih vzrok v tem, da nimamo članov testne skupine v tem sektorju, v katerega se izdelek klasificira.« Takšne gredo v zaklenjeno rubriko Idea Warehouse, do katerih dostopajo distributerji, ki se registrirajo, vidijo dizajne, ki jih lahko odkupijo ali pa pri Invented 4 naročijo razvoj in pozneje odkupijo produkt. Poudarja, da se izumitelj pred konkretnim dogovorom nikoli ne razkrije distributerju.
Tveganje za vse strani, še najmanjše za imetnike idej
Nove rubrike odpirajo sproti, glede na idejo. Poleg Less je v njihovem naboru izdelkov še držalo za pokrovke, ščipalka, ki omogoča shranjevanje živil in jim je prinesla sodelovanje z Barillo, tudi držalo za nož in žlico, ki ga lahko namestimo na kozarec z namazom, kot je Nutellin.
Poleg investicije v sam razvoj produkta, Invented 4 investira tudi v promocijo izdelkov. Dober primer takšnega sodelovanja je podjetje Chipolo. »Prodajamo njihov izdelek, predstavljamo njihove izdelke na sejmih, letos na dveh sejmih v Nemčiji.«
Imate idejo, prototip ali končni izdelek, ne veste pa, ali je primeren za trg? Preizkusite ga na Invented 4.