Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

Namizna igra Less je morda najboljši primer, s katerim lahko opišemo delovanje slovenske platforme Invented 4. Ta na eni strani združuje izumitelje, na drugi pa distributerje, ki ocenjujejo ideje in izdelke ter premišljeno podajo odločitev, ali so primerni za njihov trg.
Slovenska platforma, na kateri lahko unovčite svojo idejo

»Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, idejni oče platforme Invented 4. Na platformi izumitelj ustvari svoj profil, vnese skico, prototip ali končni izdelek, poda ponudbo, ki je zanj zavezujoča. Izumitelj se lahko odloča med prodajo, odstotki od proizvodnje ali pa kombinacijo predlogov. Invented 4 je tako posrednik med idejami in distributerji, hkrati pa tudi investitor. Trenutno so na testiranju štiri slovenske ideje, hkrati jih na testiranje dajo deset. Za oceno imajo distributerji 14 dni časa.

Pri igri Less, ki je na Kickstarterju zastavljeni cilj presegla že za skoraj 1000 odstotkov (kampanjo pa so zagnali izključno za promocijo platforme), je bilo podobno. Aleksandr Starovojtov se je povezal s podjetjem Invented 4, ki je igro razvilo tudi v tehničnem smislu.

Smo edina platforma, ki omogoča imetnikom idej fizičnih proizvodov preverjanje tržnega potenciala v globalnem smislu,« pravi Grega Piškur, na sliki drugi z desne (Vir slike: Invented 4).

30 distributerjev poda mnenje o produktu

Dokumentacijo prejmejo distributerji iz 30 različnih držav, tudi iz Avstralije, Nove Zelandije, ZDA, Brazilije, tudi Filipinov. Testna skupina, ki jo razširjajo, merijo vsaj na 100 distributerjev, tudi za to, da dobijo boljši vzorec, produkt ocenjuje na podlagi vprašanj: »Ocenijo dizajn, uporabno vrednost, tudi tržni potencial v svoji državi. Največjo vlogo pa ima vprašanje, ali bi jo tudi aktivno prodajali. To vprašanje je za distributerje zavezujoče. Če odgovorijo pritrdilno, morajo tudi sami vložiti trud v idejo.« Sledijo še vprašanja o optimalni ceni na njihovem trgu, ki da ekipi razvid, ali lahko produkt sploh proizvedejo.

“Po predalih jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo”

Distributerji v primeru prodaje dobijo ekskluzivno priložnost prodaje v svoji državi, kar je dandanes velika prednost. Ko je izdelek razvit, ga Invented 4 predstavi še celotni bazi distributerjev, teh je okoli 1500, ki prihajajo iz različnih sektorjev po celem svetu. Prav v tej vlogi se je Piškur preizkusil pred leti, zato težave in skušnjave distributerjev pozna. Na združenjih distributerjev je večkrat opazil, da se pogovori večinoma vrtijo okoli nenehno enakih katalogov, ki vsebujejo enake izdelke, distributerji pa so drug drugemu nižali le cene in posledično tudi zaslužek.

Industrijski oblikovalci z bogatim znanjem, a podjetij za delo ni

 »Kdo bo dal nižjo ceno in na koncu po možnosti naredil vse zastojn. Pred tem sem tudi sam razvil kakšen izdelek, po katerem se mi je zdelo, da bi na trgu obstajala potreba. Družil sem se z industrijskimi oblikovalci, ki imajo na Balkanu, tudi v Sloveniji, velike težave s preživetjem. Imajo dobre ideje, izobrazbo, delovnih mest pa ni, saj ni takšnih podjetij. Delajo kot freelancerji, po predalih pa jim ležijo dobre ideje, vsaj deset odstotkov je vrednih za prodajo,« težava nastane zaradi financ in pomanjkanja znanja. Zato je prišel na idejo, kako povezati obe strani, saj potrebujeta druga drugo. In en člen, ki nastopa med njima, ki lahko idejo realizira.

Investitor jim je odprl vrata v elitno združenje

Invented 4, potem ko obe strani dosežeta dogovor, investira v razvoj produkta. »Dogovorimo se za sodelovanje, investiramo v razvoj izdelka, naredimo podporne materiale za prodajo in ga ponudimo še ostalim distributerjem.« Invented 4 je sicer član največjega združenja distributerjev v Evropi in ZDA, letošnja investicija (višino investicije in investitorja Piškur ne razkriva) s strani velikega nemškega distributerja, ki je obenem tudi njihov stateški partner, pa jim je odprl vrata še v elitno združenje.

Pa varovalke, ki ščitijo pred krajo?

Obstaja pa kar nekaj varovalk, ki so predvsem namenjene imetnikom idej: Invented 4 se zavezuje, da ideje ne bodo pokazali nikomur, kar dosežejo s pogodbami o nerazkrivanju. »To je s pravnega vidika največ. Ko vidimo, da je dober potencial produkta, ga takoj zaščitimo. Lahko pa ideja do nas pride že zaščitena, torej, da je imetnik ideje že nekaj investiral v to.« Če bi želeli še dodatno zavarovanje, lahko na Uradu za intelektualno lastnino obliko zaščitijo, stane jih 80 evrov, postopek pa je zelo enostaven, dodaja. (Na sliki koncept platforme Invented 4.)

Vseh idej, ki jih dobijo, ne morejo zaščititi, pravi Piškur. Tiste, ki niso izbrane s strani distributerjev, je škoda, saj bi bila to ogromna investicija. »Morda je včasih vzrok v tem, da nimamo članov testne skupine v tem sektorju, v katerega se izdelek klasificira.« Takšne gredo v zaklenjeno rubriko Idea Warehouse, do katerih dostopajo distributerji, ki se registrirajo, vidijo dizajne, ki jih lahko odkupijo ali pa pri Invented 4 naročijo razvoj in pozneje odkupijo produkt. Poudarja, da se izumitelj pred konkretnim dogovorom nikoli ne razkrije distributerju.

Tveganje za vse strani, še najmanjše za imetnike idej

Nove rubrike odpirajo sproti, glede na idejo. Poleg Less je v njihovem naboru izdelkov še držalo za pokrovke, ščipalka, ki omogoča shranjevanje živil in jim je prinesla sodelovanje z Barillo, tudi držalo za nož in žlico, ki ga lahko namestimo na kozarec z namazom, kot je Nutellin.

Poleg investicije v sam razvoj produkta, Invented 4 investira tudi v promocijo izdelkov. Dober primer takšnega sodelovanja je podjetje Chipolo. »Prodajamo njihov izdelek, predstavljamo njihove izdelke na sejmih, letos na dveh sejmih v Nemčiji.«

Imate idejo, prototip ali končni izdelek, ne veste pa, ali je primeren za trg? Preizkusite ga na Invented 4.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, je leta 2014 za dobro poslovno idejo in uspešno poslovanje prejela naziv Mladi podjetnik leta. Kaj se je z vrtcem dogajalo v dosedanjem času in kakšni so načrti za v prihodnje? Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Iz prve roke: manager za srečo

Iz prve roke: manager za srečo

V podjetju Optiweb dajejo zadovoljstvu zaposlenih in njihovi motiviranosti za delo velik poudarek. Pomembno funkcijo na tem področju opravlja Urška Stanovnik, ki se poleg kadrovskih nalog ukvarja tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Preberite več >>

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

Pametna steklenička EQUA, za katero je podjetje pred enim letom uspešno zbralo sredstva na Kickstarterju, je zdaj tudi v redni prodaji. Kupite jo lahko prek njihove spletne strani. Preberite več >>

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,