Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019
Chipolo – izdelek, namenjen sledenju dragocenih stvari (Vir: Chipolo)
V današnjem hitrem tempu življenja se nam dostikrat zgodi, da pozabimo, kam smo odložili ključe, denarnico in druge dragocene stvari. Iz tega problema se je razvila ideja za ustanovitev podjetja Chipolo. Njegovo poslanstvo je ljudem ponuditi produkte, s katerimi lahko izsledijo izgubljene predmete. Letni prihodki podjetja znašajo 3,5 milijona evrov.
Podjetje na trgu deluje že od leta 2013, ko se je ekipa zbiranja prvih finančnih sredstev lotila prek Kickstarter kampanje in na tak način uspešno zbrala kar nekajkrat višji znesek, kot so sprva načrtovali.
Potencial Chipola je leta 2014 prepoznal tudi Slovenski podjetniški sklad in prek razpisa SK200 ekipi odobril 200.000 EUR javne lastniške investicije. Preverite, kaj Slovenski podjetniški sklad še ponuja >>
Direktor Chipola je Primož Zelenšek. Pogovarjala sem se z Niko Kremžar, ki je odgovorna za marketing v podjetju. Predstavila nam je zdajšnjo sliko podjetja, najnovejše produkte in razkrila načrte za prihodnost.
Razvoj produktov Chipolo plus in Chipolo Classic
Chipolo je sestavljen iz fizičnega produkta in iz aplikacije. Nika je pojasnila, da je v teh letih na obeh straneh prišlo do številnih izboljšav; predvsem iz vidika kakovosti in zanesljivosti. Priznava, da se je v začetku poslovanja dogajalo, da je bila kakovost izdelka slabša, saj proizvodnja še ni bila utečena. Iz pridobljenih izkušenj so se veliko naučili, zato so lahko do danes zasnovali že nekaj različic zelo kakovostnega izdelka.
»Poslušali smo naše uporabnike in ugotovili, da si nekateri želijo produkt, ki bo vodoodporen, ker ga imajo na ključih in na nahrbtniku; da se ne uniči, če jim ob slabem vremenu pade na tla. Po drugi strani so želeli imeti možnost, da sami zamenjajo baterijo.«
Nika je razložila, da so v te namene lansirali produkta Chipolo Plus in Chipolo Classic. Chipolo Plus je vodoodporen, poleg tega pa oddaja bolj intenziven zvok. Chipolo Classic se odlikuje po tem, da lahko uporabnik sam zamenja baterije.
»Ugotovili smo, da to ni najboljša rešitev, saj se uporabniki ne morejo odločiti med produktoma, ker bi radi imeli vse; zamenljivo baterijo, vodoodpornost in večjo glasnost, kar je čisto razumljivo. Zato smo se odločili, da bomo vse te lastnosti združili v enem produktu, ki bo prišel januarja na trg.«
Chipolo Card za sledljivost denarnice in razvoj aplikacije
Ekipa je v začetkih poslovanja na trg lansirala Chipolo v obliki kovanca. Na podlagi povratnih informacij, ki so jim jih dale stranke, pa so kasneje ugotovili, da ga dajo le-te poleg na ključe najpogosteje v denarnico.
»Ker je bil prvi model nekoliko predebel za v denarnico, smo se odločili, da razvijemo model Chipolo Card, ki se ji bolj prilega.«
Na podlagi spremljanja uporabniške izkušnje je prišlo tudi do izboljšav aplikacije predvsem iz vidika razumljivosti in intuitivnosti uporabe.
Najmočnejši trgi so Amerika, Skandinavija, Japonska in Avstralija
»Izdelke Chipolo prodajamo tako prek distributerjev v fizičnih trgovin kot tudi prek spleta. Kar se tiče same prodaje v fizičnih trgovinah, smo najmočnejši v Ameriki, v Skandinaviji, na Japonskem in v Avstraliji. Kar se tiče spletne prodaje, smo prisotni po celem svetu.«
V tej panogi je ključnega pomena biti v koraku s časom
Pri delovanju v tovrstni panogi je zelo pomembno, da je podjetje stalno na tekočem z aktualnimi trendi na področju razvoja tehnologije. Tako lahko spremlja, kaj je glede na trenutno stopnjo razvoja na tem področju sploh možno narediti. Za podjetje Chipolo je še posebej pomembno spremljanje razvoja bluetooth tehnologije, ki predstavlja pomemben element delovanja njihovih produktov. Kako torej ekipa skrbi za to, da je stalno na tekočem s trendi?
»Eden izmed načinov je, da spremljamo največje svetovne tehnološke medije. Druga stvar je, da se udeležujemo raznih konferenc, izobraževanj; da smo v krogih proizvajalcev komponent, ki imajo veliko informacij o tem, kam se premika ta panoga.«
Udeležba na sejmih z namenom iskanja poslovnih partnerjev in medijske izpostavljenosti
Podjetje je redno prisotno na večjih sejmih s področja elektronike po celi Evropi. Kaj je glavni namen udeležbe na teh dogodkih?
»Na sejme gremo predvsem z namenom iskanja novih poslovnih partnerjev; predvsem novih distributerjev na tistih trgih, ki jih še nimamo. Pa tudi zato, da se srečamo s tistimi, s katerimi že sodelujemo. Udeležujemo se jih tudi zaradi medijske izpostavljenosti. To so dogodki, na katerih je veliko novinarjev in imaš veliko možnosti, da nekdo napiše kaj o tebi. Še posebej, če takrat lansiraš nov produkt. CES je največji sejem zabavne elektronike na svetu. Tam predstavijo svoje produkte tudi vse večje znamke. Če nisi tam, te ni v tem svetu.«
Kako se pred odhodom na sejem pripravljajo v podjetju?
»Vsak oddelek ima svoje priprave. Oddelek za marketing naredi listo novinarjev, ki bodo tam prisotni in jim pošlje vabila. Običajno sodelujemo tudi s piar agencijo. Oddelek za prodajo že prej poišče potencialne poslovne partnerje, ki se bodo udeležili sejma in se skuša dogovoriti za sestanke. Oddelek za design pa pripravlja koncept, kako bo stojnica sploh izgledala.«
Druge marketinške metode, ki se jih poslužuje podjetje
Poleg udeležbe na sejmih elektronike pa se podjetje poslužuje tudi drugih marketinških metod. V te namene ima marketinški oddelek, ki skrbi za njegovo prepoznavnost. Ekipa se pri oglaševanju poslužuje predvsem Google in Facebook oglasov. Sodelujejo tudi s piar agencijo, ki jim je v pomoč pri tem, da so prispevki o podjetju objavljeni v večjih medijih.
»Na nivoju posameznega trga sodelujemo s tamkajšnjimi distributerji in jim pomagamo pri pripravi gradiva za dogodke, ki se jih udeležujejo. Distributerji se prav tako udeležujejo sejmov in občasno z oglasi naredijo kakšno akcijo v medijih.«
Chipolo Go je na sejmu CES 2019 prejel nagrado za inovativnost
Ekipa se je tudi letos udeležila največjega sejma zabavne elektronike na svetu, CES 2019. Na njem je bil opažen njihov najnovejši produkt Chipolo Go in zanj je podjetje prejelo nagrado za inovativnost.
»Chipolo Go je nastal na podlagi povratnih informacij naših strank. Te so povedale, da si želijo sledilnik, ki bo imel neomejen doseg. Da ne bodo omejeni na 60 metrov, ampak da bi lahko sledili vrednejšim predmetom, kjerkoli že so. Tako smo izdelali Chipolo Go, ki je neke vrste gps tracker. Med delovanjem preklaplja med različnimi tehnologijami; bluetooth, GPS, wi-fi in LTE tehnologijo. Baterija zdrži okoli pol leta.«
Nika pravi, da so jim uporabniki povedali, da bi Chipolo radi uporabljali tudi za kolesa, otroke in hišne ljubljenčke. Tako so izdelali univerzalen koncept izdelka, ki se ga lahko da na več različnih predmetov. Razmišljajo tudi o tem, da bi v prihodnje izdelali produkt, ki bo posebej prilagojen otrokom in hišnim ljubljenčkom.
Udeležba na berlinskemu sejmu IFA
Med 6. in 11. septembrom je v Berlinu potekal tudi sejem IFA. Gre za nekakšno evropsko različico sejma CES. Tudi tega sejma se je ekipa udeležila in ponovila predstavitev obstoječe linije in novega produkta Chipolo Go.
Načrti za v prihodnje
»Januarja bomo na trg lansirali Chipolo One. Gre za produkt, ki bo združeval najboljše lastnosti obstoječih produktov Chipolo Classic in Plus. Osredotočili se bomo tudi na razvoj Chipolo Go. Govori se tudi o tem, da bo šel Apple v smer bluetooth sledilnikov. V čast nam je, da je tak velikan prepoznal stvar, ki smo jo mi razvili. Če se bo Apple res odločil za bluetooth sledilnike, bo to veliko pripomoglo k temu, da bo več ljudi vedelo, da ta produkt obstaja.«
Vsebino omogočajo: