KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

O pametnem walki talkiju Gotoky je zadnje čase veliko govora. Ne le v Sloveniji, kjer je ekipa, ki ga je osnovala, sklenila partnerstvo s slovensko Civilno zaščito in podjetjem Prevent&Delozo, ampak tudi v tujini. V Aziji, Avstraliji, Novi Zelandiji, Južni Ameriki in Evropi.
Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

Startup Numikom je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (Vir slike: Numikom)

Ekipa, ki je sprva odprtje podjetja na Nizozemskem ni zanimalo, je ravno v deželi mlinov na veter in tulipanov uradno začela svojo podjetniško pot. Tja jo prineslo povabilo eindhovenskega Startupbootcampa HighTechXl, ki »omogoča izjemno mreženje v enem najboljših poslovnih ekosistemov v Evropi«, kot ga opisuje ena od ustanoviteljic startupa Numikom, Katja Lipičnik.

Uporabnost Gotokyja prepoznale številne panoge

Startup je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (v klub samorogov spadajo podjetja, katerih vrednost je ocenjena na eno milijardo dolarjev ali več, op.a)«. Priznanje, ki jim je odprlo številna vrata, med drugim tudi povezavo z nizozemskim Ministrstvom za obrambo, pa uveljavljeno svetovno blagovno znamko Wakawaka, ki izboljšuje kakovost življenja v manj razvitih državah in območij, ki so bile prizadete od naravnih nesreč. Zanje se zanima tudi največji nizozemski nacionalni mobilni operater KPN. »Dogovori potekajo tudi o pilotskem projektu, ki naj bi izboljšal komunikacijo in varnost v enem od velikih kitajskih rudnikov,« dodaja sogovornica, ki razkriva še, da so v začetnih pogovorih tudi z nizozemskimi bolnišnicami. Kakšno vlogo bi imel v njih Gotoky, ki je izdelan iz uvoženih delov, sestavlja pa se v Sloveniji, ne razkriva.

 

Startup, ki je ustvaril pametno napravico, katere potencial so prepoznale številne panoge, svojo podjetniško pot začenja na Nizozemskem (Vir slike: Numikom).

Gotoky je pameten walkie talkie, ki omogoča pametnemu telefonu na območjih brez mobilnega omrežja brezplačno glasovno komunikacijo, brezplačno sporočanje, brezplačno navigacijo in alarmni sistem, ki sporoča našo lokacijo, če se znajdemo v stiski. Komunikacija je mogoča v paru Gotoky – Gotoky, omogoča pa tudi glasovno komuniciranje s standardnim Walkie Talkijem. Deli Gotokyja so uvoženi, elektronska vezja jim izdeluje slovensko podjetje Hobotnica, ohišje pa je iz plastike. Produktni dizajn Gotokyja je v celoti delo izkušenega nizozemskega dizajnerja Patricka Shuura. Tehnologija je ravno v fazi registracije patenta.
Z idejo, ki je nastala pozimi pred dvema letoma, ko so Denisu Lončarju, direktorju in vodji ekipe, prijatelji, s katerimi je obiskal gore, »pobegnili«. S seboj je imel pametni telefon, ki pa je bil zaradi manjka mobilnega omrežja popolnoma neuporaben. Rešil se je tako, da je sledil stopinjam v snegu. Pomlad je prinesla načrt za razvoj produkta. Sprva so se osredotočili zgolj na glasovno in tekstovno komunikacijo, pozneje pa dodali še navigacijo in funkcijo, ki oddaja našo lokacijo, če smo poškodovani ali v stiski. Ravno slednji funkciji sta se izkazali za najljubši funkciji končnega potrošnika.

»Ko Nizozemce stvar zanima in rečejo, da vas bodo poklicali – vas res pokličejo!«

Morda je pri vsem tem še najbolj zanimivo dejstvo, da startup o Nizozemski, ki jim je zdaj na široko odprla vrata, sploh ni razmišljal. Odprtje je zahteval ravno pospeševalnik – njihovo mišljenje pa se je spremenilo takoj, ko so spoznali nizozemski sistem, poslovno okolje in tako ugotovili, da so imeli pravzaprav veliko srečo, da so bili sprejeti v tamkajšnji pospeševalnik, pravi Lipičnikova. Prednosti v primerjavi s slovenskim je veliko, dodaja. Vse od prepoznavnosti, zaupanja in hitrejšega sklepanja poslov. »Ko jih (Nizozemce, op.a.) neka stvar zanima, so zelo odprti in ko rečejo, da te bodo poklicali, te zares pokličejo! Dogovori in sestanki se odvijajo veliko bolj hitro kot v Sloveniji, kar je za startup podjetje zelo pomembno,« oriše razlike med poslovnima okoljema.

V podjetniškem svetu se lotevajo obeh segmentov, tako B2C kot tudi B2B. Gotoky je bil prvenstveno sicer namenjen končnim uporabnikom, zlasti aktivnim športnikom, kot so smučarji, deskarji na snegu in ostali, ki se gibljejo na območjih, kjer ni mobilnega omrežja, njegovo uporabnost pa so prepoznale tudi službe, ki delujejo na področju naravnih nesreč (pripadniki civilnih zaščit, gasilci in drugi reševalci), ki so na območjih brez mobilnega omrežja tudi več ur, dni ali tednov.

Prvi načrt: Evropa in Amerika

Za B2B segment za letošnje leto načrtujejo razvoj Gotoky Enterprice različice, ki bo po besedah Lipičnikove tehnično izpopolnjena, imela bo visok nivo inkripcije, prilagojena potrebam posamezne industrije in z večjim dometom. Namreč, komunikacija prek Gotokyja poteka prek standardnih radijskih frekvenc, kar v urbanih središčih, kjer je prenos odvisen tudi od fizičnih ovir, pomeni okoli 2 kilometra, medtem ko je v gorah, med vrhovi in na morju domet večji – na testih so dosegli tudi 15 kilometrov. »Naša cilja sta v prvi fazi Evropa in Amerika, ogromno zanimanja za produkt se kaže tudi v Aziji, Avstraliji, na Novi Zelandiji in v Južni Ameriki,« v načrtu pa imajo poleg usmeritve na B2B segment še spletno prodajo, predstavitev na različnih sejmih ter različnim športnim trgovinam, kot so Bever, Intersport in Sport 2000.

Iskanje semenske investicije in novih članov

Startup, ki je začetni razvoj startupa financiral sam in s pomočjo zasebnega investitorja, pozneje pa še s pomočjo vložka njihove digitalne agencije Numo, ter sredstev Slovenskega podjetniškega sklada in Startupbootcampa, trenutno išče semensko investicijo in nove člane ekipe. Iskali bodo razvijalce, elektroinženirje in »nekoga, ki bo vodil projekte, vezane na evropske razpise, ki se nam obetajo«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje