Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

O pametnem walki talkiju Gotoky je zadnje čase veliko govora. Ne le v Sloveniji, kjer je ekipa, ki ga je osnovala, sklenila partnerstvo s slovensko Civilno zaščito in podjetjem Prevent&Delozo, ampak tudi v tujini. V Aziji, Avstraliji, Novi Zelandiji, Južni Ameriki in Evropi.
Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

Startup Numikom je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (Vir slike: Numikom)

Ekipa, ki je sprva odprtje podjetja na Nizozemskem ni zanimalo, je ravno v deželi mlinov na veter in tulipanov uradno začela svojo podjetniško pot. Tja jo prineslo povabilo eindhovenskega Startupbootcampa HighTechXl, ki »omogoča izjemno mreženje v enem najboljših poslovnih ekosistemov v Evropi«, kot ga opisuje ena od ustanoviteljic startupa Numikom, Katja Lipičnik.

Uporabnost Gotokyja prepoznale številne panoge

Startup je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (v klub samorogov spadajo podjetja, katerih vrednost je ocenjena na eno milijardo dolarjev ali več, op.a)«. Priznanje, ki jim je odprlo številna vrata, med drugim tudi povezavo z nizozemskim Ministrstvom za obrambo, pa uveljavljeno svetovno blagovno znamko Wakawaka, ki izboljšuje kakovost življenja v manj razvitih državah in območij, ki so bile prizadete od naravnih nesreč. Zanje se zanima tudi največji nizozemski nacionalni mobilni operater KPN. »Dogovori potekajo tudi o pilotskem projektu, ki naj bi izboljšal komunikacijo in varnost v enem od velikih kitajskih rudnikov,« dodaja sogovornica, ki razkriva še, da so v začetnih pogovorih tudi z nizozemskimi bolnišnicami. Kakšno vlogo bi imel v njih Gotoky, ki je izdelan iz uvoženih delov, sestavlja pa se v Sloveniji, ne razkriva.

 

Startup, ki je ustvaril pametno napravico, katere potencial so prepoznale številne panoge, svojo podjetniško pot začenja na Nizozemskem (Vir slike: Numikom).

Gotoky je pameten walkie talkie, ki omogoča pametnemu telefonu na območjih brez mobilnega omrežja brezplačno glasovno komunikacijo, brezplačno sporočanje, brezplačno navigacijo in alarmni sistem, ki sporoča našo lokacijo, če se znajdemo v stiski. Komunikacija je mogoča v paru Gotoky – Gotoky, omogoča pa tudi glasovno komuniciranje s standardnim Walkie Talkijem. Deli Gotokyja so uvoženi, elektronska vezja jim izdeluje slovensko podjetje Hobotnica, ohišje pa je iz plastike. Produktni dizajn Gotokyja je v celoti delo izkušenega nizozemskega dizajnerja Patricka Shuura. Tehnologija je ravno v fazi registracije patenta.
Z idejo, ki je nastala pozimi pred dvema letoma, ko so Denisu Lončarju, direktorju in vodji ekipe, prijatelji, s katerimi je obiskal gore, »pobegnili«. S seboj je imel pametni telefon, ki pa je bil zaradi manjka mobilnega omrežja popolnoma neuporaben. Rešil se je tako, da je sledil stopinjam v snegu. Pomlad je prinesla načrt za razvoj produkta. Sprva so se osredotočili zgolj na glasovno in tekstovno komunikacijo, pozneje pa dodali še navigacijo in funkcijo, ki oddaja našo lokacijo, če smo poškodovani ali v stiski. Ravno slednji funkciji sta se izkazali za najljubši funkciji končnega potrošnika.

»Ko Nizozemce stvar zanima in rečejo, da vas bodo poklicali – vas res pokličejo!«

Morda je pri vsem tem še najbolj zanimivo dejstvo, da startup o Nizozemski, ki jim je zdaj na široko odprla vrata, sploh ni razmišljal. Odprtje je zahteval ravno pospeševalnik – njihovo mišljenje pa se je spremenilo takoj, ko so spoznali nizozemski sistem, poslovno okolje in tako ugotovili, da so imeli pravzaprav veliko srečo, da so bili sprejeti v tamkajšnji pospeševalnik, pravi Lipičnikova. Prednosti v primerjavi s slovenskim je veliko, dodaja. Vse od prepoznavnosti, zaupanja in hitrejšega sklepanja poslov. »Ko jih (Nizozemce, op.a.) neka stvar zanima, so zelo odprti in ko rečejo, da te bodo poklicali, te zares pokličejo! Dogovori in sestanki se odvijajo veliko bolj hitro kot v Sloveniji, kar je za startup podjetje zelo pomembno,« oriše razlike med poslovnima okoljema.

V podjetniškem svetu se lotevajo obeh segmentov, tako B2C kot tudi B2B. Gotoky je bil prvenstveno sicer namenjen končnim uporabnikom, zlasti aktivnim športnikom, kot so smučarji, deskarji na snegu in ostali, ki se gibljejo na območjih, kjer ni mobilnega omrežja, njegovo uporabnost pa so prepoznale tudi službe, ki delujejo na področju naravnih nesreč (pripadniki civilnih zaščit, gasilci in drugi reševalci), ki so na območjih brez mobilnega omrežja tudi več ur, dni ali tednov.

Prvi načrt: Evropa in Amerika

Za B2B segment za letošnje leto načrtujejo razvoj Gotoky Enterprice različice, ki bo po besedah Lipičnikove tehnično izpopolnjena, imela bo visok nivo inkripcije, prilagojena potrebam posamezne industrije in z večjim dometom. Namreč, komunikacija prek Gotokyja poteka prek standardnih radijskih frekvenc, kar v urbanih središčih, kjer je prenos odvisen tudi od fizičnih ovir, pomeni okoli 2 kilometra, medtem ko je v gorah, med vrhovi in na morju domet večji – na testih so dosegli tudi 15 kilometrov. »Naša cilja sta v prvi fazi Evropa in Amerika, ogromno zanimanja za produkt se kaže tudi v Aziji, Avstraliji, na Novi Zelandiji in v Južni Ameriki,« v načrtu pa imajo poleg usmeritve na B2B segment še spletno prodajo, predstavitev na različnih sejmih ter različnim športnim trgovinam, kot so Bever, Intersport in Sport 2000.

Iskanje semenske investicije in novih članov

Startup, ki je začetni razvoj startupa financiral sam in s pomočjo zasebnega investitorja, pozneje pa še s pomočjo vložka njihove digitalne agencije Numo, ter sredstev Slovenskega podjetniškega sklada in Startupbootcampa, trenutno išče semensko investicijo in nove člane ekipe. Iskali bodo razvijalce, elektroinženirje in »nekoga, ki bo vodil projekte, vezane na evropske razpise, ki se nam obetajo«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Konec oktobra je skupina prevajalskih strokovnjakov, uspešnih podjetnikov in blockchain svetovalcev predstavila prevajalsko platformo TAIA. Z uporabo umetne inteligence bo trajanje prevajanja prepolovljeno. Preberite več >>

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

Flashqua ni zgolj navadna “flaška” za vodo

V bogatem naboru takšnih in drugačnih flašk na tržišču je grafična oblikovalka Kim Urbas prepričana, da je ravno njena Flashqua tista prava. "Njena posebnost je, da je oblikovana popolnoma po želji uporabnika," poudarja mlada podjetnica. Preberite več >>

“Ne čakajmo na revolucijo – prevzemimo odgovornost!”

“Ne čakajmo na revolucijo – prevzemimo odgovornost!”

Knjigi V elementu in Začni z zakaj ponujata izredno učinkovit preplet strokovnih znanj in osebnih izkušenj znanih in manj znanih avtorjev in osebnosti. Urednik Matej Horzelenberg je vodil pripravo prevoda svetovnih uspešnic, ki sta vsaka s svojo rdečo nitjo zelo zanimivi tudi za slovenske podjetnike. Preberite več >>

Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Izdelovalci igrač se v Sloveniji soočajo s številnimi preglavicami - od komplicirane zakonodaje, do visokih stroškov promocije in težavnega povezovanja s tujimi partnerji. Pri Inštitutu za razvoj igrač se trudijo, da bi z inovativnimi in visokokakovostnimi storitvami pripomogli pri reševanju težav. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje