Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

O pametnem walki talkiju Gotoky je zadnje čase veliko govora. Ne le v Sloveniji, kjer je ekipa, ki ga je osnovala, sklenila partnerstvo s slovensko Civilno zaščito in podjetjem Prevent&Delozo, ampak tudi v tujini. V Aziji, Avstraliji, Novi Zelandiji, Južni Ameriki in Evropi.
Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

Startup Numikom je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (Vir slike: Numikom)

Ekipa, ki je sprva odprtje podjetja na Nizozemskem ni zanimalo, je ravno v deželi mlinov na veter in tulipanov uradno začela svojo podjetniško pot. Tja jo prineslo povabilo eindhovenskega Startupbootcampa HighTechXl, ki »omogoča izjemno mreženje v enem najboljših poslovnih ekosistemov v Evropi«, kot ga opisuje ena od ustanoviteljic startupa Numikom, Katja Lipičnik.

Uporabnost Gotokyja prepoznale številne panoge

Startup je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (v klub samorogov spadajo podjetja, katerih vrednost je ocenjena na eno milijardo dolarjev ali več, op.a)«. Priznanje, ki jim je odprlo številna vrata, med drugim tudi povezavo z nizozemskim Ministrstvom za obrambo, pa uveljavljeno svetovno blagovno znamko Wakawaka, ki izboljšuje kakovost življenja v manj razvitih državah in območij, ki so bile prizadete od naravnih nesreč. Zanje se zanima tudi največji nizozemski nacionalni mobilni operater KPN. »Dogovori potekajo tudi o pilotskem projektu, ki naj bi izboljšal komunikacijo in varnost v enem od velikih kitajskih rudnikov,« dodaja sogovornica, ki razkriva še, da so v začetnih pogovorih tudi z nizozemskimi bolnišnicami. Kakšno vlogo bi imel v njih Gotoky, ki je izdelan iz uvoženih delov, sestavlja pa se v Sloveniji, ne razkriva.

 

Startup, ki je ustvaril pametno napravico, katere potencial so prepoznale številne panoge, svojo podjetniško pot začenja na Nizozemskem (Vir slike: Numikom).

Gotoky je pameten walkie talkie, ki omogoča pametnemu telefonu na območjih brez mobilnega omrežja brezplačno glasovno komunikacijo, brezplačno sporočanje, brezplačno navigacijo in alarmni sistem, ki sporoča našo lokacijo, če se znajdemo v stiski. Komunikacija je mogoča v paru Gotoky – Gotoky, omogoča pa tudi glasovno komuniciranje s standardnim Walkie Talkijem. Deli Gotokyja so uvoženi, elektronska vezja jim izdeluje slovensko podjetje Hobotnica, ohišje pa je iz plastike. Produktni dizajn Gotokyja je v celoti delo izkušenega nizozemskega dizajnerja Patricka Shuura. Tehnologija je ravno v fazi registracije patenta.
Z idejo, ki je nastala pozimi pred dvema letoma, ko so Denisu Lončarju, direktorju in vodji ekipe, prijatelji, s katerimi je obiskal gore, »pobegnili«. S seboj je imel pametni telefon, ki pa je bil zaradi manjka mobilnega omrežja popolnoma neuporaben. Rešil se je tako, da je sledil stopinjam v snegu. Pomlad je prinesla načrt za razvoj produkta. Sprva so se osredotočili zgolj na glasovno in tekstovno komunikacijo, pozneje pa dodali še navigacijo in funkcijo, ki oddaja našo lokacijo, če smo poškodovani ali v stiski. Ravno slednji funkciji sta se izkazali za najljubši funkciji končnega potrošnika.

»Ko Nizozemce stvar zanima in rečejo, da vas bodo poklicali – vas res pokličejo!«

Morda je pri vsem tem še najbolj zanimivo dejstvo, da startup o Nizozemski, ki jim je zdaj na široko odprla vrata, sploh ni razmišljal. Odprtje je zahteval ravno pospeševalnik – njihovo mišljenje pa se je spremenilo takoj, ko so spoznali nizozemski sistem, poslovno okolje in tako ugotovili, da so imeli pravzaprav veliko srečo, da so bili sprejeti v tamkajšnji pospeševalnik, pravi Lipičnikova. Prednosti v primerjavi s slovenskim je veliko, dodaja. Vse od prepoznavnosti, zaupanja in hitrejšega sklepanja poslov. »Ko jih (Nizozemce, op.a.) neka stvar zanima, so zelo odprti in ko rečejo, da te bodo poklicali, te zares pokličejo! Dogovori in sestanki se odvijajo veliko bolj hitro kot v Sloveniji, kar je za startup podjetje zelo pomembno,« oriše razlike med poslovnima okoljema.

V podjetniškem svetu se lotevajo obeh segmentov, tako B2C kot tudi B2B. Gotoky je bil prvenstveno sicer namenjen končnim uporabnikom, zlasti aktivnim športnikom, kot so smučarji, deskarji na snegu in ostali, ki se gibljejo na območjih, kjer ni mobilnega omrežja, njegovo uporabnost pa so prepoznale tudi službe, ki delujejo na področju naravnih nesreč (pripadniki civilnih zaščit, gasilci in drugi reševalci), ki so na območjih brez mobilnega omrežja tudi več ur, dni ali tednov.

Prvi načrt: Evropa in Amerika

Za B2B segment za letošnje leto načrtujejo razvoj Gotoky Enterprice različice, ki bo po besedah Lipičnikove tehnično izpopolnjena, imela bo visok nivo inkripcije, prilagojena potrebam posamezne industrije in z večjim dometom. Namreč, komunikacija prek Gotokyja poteka prek standardnih radijskih frekvenc, kar v urbanih središčih, kjer je prenos odvisen tudi od fizičnih ovir, pomeni okoli 2 kilometra, medtem ko je v gorah, med vrhovi in na morju domet večji – na testih so dosegli tudi 15 kilometrov. »Naša cilja sta v prvi fazi Evropa in Amerika, ogromno zanimanja za produkt se kaže tudi v Aziji, Avstraliji, na Novi Zelandiji in v Južni Ameriki,« v načrtu pa imajo poleg usmeritve na B2B segment še spletno prodajo, predstavitev na različnih sejmih ter različnim športnim trgovinam, kot so Bever, Intersport in Sport 2000.

Iskanje semenske investicije in novih članov

Startup, ki je začetni razvoj startupa financiral sam in s pomočjo zasebnega investitorja, pozneje pa še s pomočjo vložka njihove digitalne agencije Numo, ter sredstev Slovenskega podjetniškega sklada in Startupbootcampa, trenutno išče semensko investicijo in nove člane ekipe. Iskali bodo razvijalce, elektroinženirje in »nekoga, ki bo vodil projekte, vezane na evropske razpise, ki se nam obetajo«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje