Slovenski startup, ki bo vsem otrokom omogočil srečno otroštvo

Na sliki del ekipe StoryLink, ki jo vodi Nati Šunšjara (Vir slike: StoryLink).

Slovenski startup, ki bo vsem otrokom omogočil srečno otroštvo

Prevečkrat si zakrivamo oči pred dejstvom, da med nami obstajajo tudi tisti, ki stežka prebrodijo skozi mesec. Da imajo doma tudi majhna lačna usta. Da ta drobcena bitja potrebujejo posebno pozornost in da jim pripada srečno otroštvo.
Slovenski startup, ki bo vsem otrokom omogočil srečno otroštvo

Na sliki del ekipe StoryLink, ki jo vodi Nati Šunšjara (Vir slike: StoryLink).

Nasti Šušnjara je prvi obraz zgodbe StoryLink, katere vizija je pomagati vsem otrokom, ki živijo v pomanjkanju. Da se jim omogoči dostop do svežih živil, zdravega razvoja in srečnega otroštva. Neprofitni startup, ki deluje od decembra lani, svoje poslanstvo že uresničuje, za zdaj še v okviru slovenskega prostora. V tem obdobju so za družine zbrali več kot 3.600 evrov in tako pomagali 33 družinam oziroma 74 otrokom iz cele Slovenije.

»Mnogi otroci že tedne niso zaužili sveže zelenjave ali sadja«

»Največji del sredstev je šel do zdaj v nakup svežih živil, družine pa so prejele tudi pripomočke za osebno higieno, šolske potrebščine, otroška oblačila in igrače,« pripoveduje Šušnjara. »Otroci se prehranjujejo neredno in uživajo neprimerna živila, ki niso dovolj hranilna za zdrav razvoj. Mnogi od njih že tedne niso zaužili sveže zelenjave ali sadja,« pri čemer pa paketov pomoči družina ne prejme naenkrat. Po en paket na teden, zato da prejmejo resnično svežo hrano. Z ekipo – trenutno jih je deset prostovoljcev – opaža, da je med njimi precej enostarševskih družin, nekateri starši so invalidsko upokojeni, na dolgotrajni bolniški ali pa zaradi zdravstvenih težav ne morejo delati.

Sistem Storylinka je naslednji: družina, ki zaradi finančne stiske otrokom ne more zagotoviti hrane, oblek in ostalih življenjskih dobrin, poišče pomoč pri humanitarnih organizacijah. Družina za oceno upravičenosti do socialne pomoči predloži potrebno dokumentacijo, kot so bančni izpiski, plačila, potrdila socialne službe in podobno. Osebje pri humanitarnih partnerjih ji razloži, kako sistem deluje in ji ponudi, da se pridruži tudi v projekt StoryLink. Po tem, ko se družina pogovori še z ekipo StoryLinka, lahko deli svojo življenjsko zgodbo s svetom, saj je objavljena na spletu. »Tistim, ki so se znašli na robu družbe in v hudi življenjski in socialni stiski, želimo dati glas, da delijo svojo zgodbo s svetom in so slišani,« pravi Šušnjara.

Nato lahko donatorji iz celega sveta prispevajo za nakup točno tistih dobrin, ki jih družina potrebuje. »Sto odstotkov donacije je namenjeno nakupu dobrin za družine,« poudarjajo pri Storylinku. Spletne trgovine, pri katerih so dobrine naročene, nato dostavijo izdelke družinam na dom.

Vsi donatorji vedo, kam je šel njihov denar

»Vsaka družina doživlja hud psihični stres, ko se znajde v tako hudi stiski, da mora poiskati pomoč pri zunanji ustanovi,« pravi Šušnjara. StoryLink sodeluje z Zvezo prijateljev mladine Ljubljana Moste Polje, saj se družine naprej obrnejo nanje. Zveza jim nudi »ogromno podpore in v primeru, da izpolnjujejo vse kriterije, jim tam ponudi možnost vključitev tudi na dobrodelno platformo«. Ekipa StoryLink stopi v kontakt z družinami preko telefona ali pa v živo, s čimer jim poskušajo ponuditi čim več opore in razumevanja. Sogovornica poudarja, da sistem temelji na popolni transparentnosti dobrodelne pomoči, zato so vsi računi za dobrine objavljeni na spletni strani. Tako vsi donatorji vedo, kam je šel njihov denar.

Utrinek iz platforme StoryLink, prek katere so donatorji pomagali že več kot 30 družinam (Vir slike: StoryLink).

Da lahko postanejo svetovna platforma, morajo prebroditi pravne ovire

Ekipa je bila nedavno izbrana v hrvaški Impact Inkubator, kjer vsaka ekipa dobi tri glavne mentorje, v pomoč pa so ji tudi ostali strokovnjaki. Vsak izmed mentorjev ima specifična znanja; StoryLinku eden od teh pomaga pri razvoju poslovnega modela, drugi pri iskanju strateških partnerstev, tretji pa z nasveti na področju delovanja mednarodnih nevladnih neprofitnih organizacij. »Za nas so še posebej zanimiva posebna srečanja s strokovnjaki iz različnih področij, na katerih se lahko sproščeno pogovarjamo z njimi in jih vprašamo za nasvet,« pojasnjuje sogovornica, ki si želi, da StoryLink postane mednarodna platforma.

Platforma, na kateri bi ljudje pomagali drug drugemu ne glede na to, od kod prihajajo. »Da pa bi lahko pomagali otrokom iz drugih držav, jih ne moremo samo vključiti na platformo, ampak je potrebno zadostiti pravno-formalnim zahtevam posamezne države, od koder prihajajo, na primer registrirati predstavništvo,« za kar pa so potrebna finančna sredstva. Najprej želijo vstopiti v države južne in jugovzhodne Evrope.

Ali radi pomagamo tistim v stiski?

Ekipa stroške transakcij donacij za družine trenutno krije iz prostovoljnih prispevkov, ki jih donatorji dodajo preden donirajo za družino. »Vsi člani se financiramo iz drugih virov dohodkov, neodvisno od StoryLinka,« si pa želijo, da bi Storylink lahko nekega dne postal njihova glavna služba. Predvsem zato, ker bi se tako stvari lahko še hitreje odvijale, saj bi projektu lahko namenili še več časa, kot sedaj.

Smo Slovenci narod, ki rad pomaga drugim v stiski? »Glede na uradne statistike – poročilo fundacije CAF – smo Slovenci med najbolj dobrodelnimi v Evropi, smo kar na 11. mestu, predvsem pri darovanju svojega časa,« pravi sogovornica. Tudi njihova izkušnja je bila pozitivna, saj so v zadnjih mesecih naleteli na »izjemno pozitiven odziv slovenske javnosti«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki