
Na sliki del ekipe StoryLink, ki jo vodi Nati Šunšjara (Vir slike: StoryLink).
Nasti Šušnjara je prvi obraz zgodbe StoryLink, katere vizija je pomagati vsem otrokom, ki živijo v pomanjkanju. Da se jim omogoči dostop do svežih živil, zdravega razvoja in srečnega otroštva. Neprofitni startup, ki deluje od decembra lani, svoje poslanstvo že uresničuje, za zdaj še v okviru slovenskega prostora. V tem obdobju so za družine zbrali več kot 3.600 evrov in tako pomagali 33 družinam oziroma 74 otrokom iz cele Slovenije.
»Mnogi otroci že tedne niso zaužili sveže zelenjave ali sadja«
»Največji del sredstev je šel do zdaj v nakup svežih živil, družine pa so prejele tudi pripomočke za osebno higieno, šolske potrebščine, otroška oblačila in igrače,« pripoveduje Šušnjara. »Otroci se prehranjujejo neredno in uživajo neprimerna živila, ki niso dovolj hranilna za zdrav razvoj. Mnogi od njih že tedne niso zaužili sveže zelenjave ali sadja,« pri čemer pa paketov pomoči družina ne prejme naenkrat. Po en paket na teden, zato da prejmejo resnično svežo hrano. Z ekipo – trenutno jih je deset prostovoljcev – opaža, da je med njimi precej enostarševskih družin, nekateri starši so invalidsko upokojeni, na dolgotrajni bolniški ali pa zaradi zdravstvenih težav ne morejo delati.
Sistem Storylinka je naslednji: družina, ki zaradi finančne stiske otrokom ne more zagotoviti hrane, oblek in ostalih življenjskih dobrin, poišče pomoč pri humanitarnih organizacijah. Družina za oceno upravičenosti do socialne pomoči predloži potrebno dokumentacijo, kot so bančni izpiski, plačila, potrdila socialne službe in podobno. Osebje pri humanitarnih partnerjih ji razloži, kako sistem deluje in ji ponudi, da se pridruži tudi v projekt StoryLink. Po tem, ko se družina pogovori še z ekipo StoryLinka, lahko deli svojo življenjsko zgodbo s svetom, saj je objavljena na spletu. »Tistim, ki so se znašli na robu družbe in v hudi življenjski in socialni stiski, želimo dati glas, da delijo svojo zgodbo s svetom in so slišani,« pravi Šušnjara.
Nato lahko donatorji iz celega sveta prispevajo za nakup točno tistih dobrin, ki jih družina potrebuje. »Sto odstotkov donacije je namenjeno nakupu dobrin za družine,« poudarjajo pri Storylinku. Spletne trgovine, pri katerih so dobrine naročene, nato dostavijo izdelke družinam na dom.
Vsi donatorji vedo, kam je šel njihov denar
»Vsaka družina doživlja hud psihični stres, ko se znajde v tako hudi stiski, da mora poiskati pomoč pri zunanji ustanovi,« pravi Šušnjara. StoryLink sodeluje z Zvezo prijateljev mladine Ljubljana Moste Polje, saj se družine naprej obrnejo nanje. Zveza jim nudi »ogromno podpore in v primeru, da izpolnjujejo vse kriterije, jim tam ponudi možnost vključitev tudi na dobrodelno platformo«. Ekipa StoryLink stopi v kontakt z družinami preko telefona ali pa v živo, s čimer jim poskušajo ponuditi čim več opore in razumevanja. Sogovornica poudarja, da sistem temelji na popolni transparentnosti dobrodelne pomoči, zato so vsi računi za dobrine objavljeni na spletni strani. Tako vsi donatorji vedo, kam je šel njihov denar.
Utrinek iz platforme StoryLink, prek katere so donatorji pomagali že več kot 30 družinam (Vir slike: StoryLink).
Da lahko postanejo svetovna platforma, morajo prebroditi pravne ovire
Ekipa je bila nedavno izbrana v hrvaški Impact Inkubator, kjer vsaka ekipa dobi tri glavne mentorje, v pomoč pa so ji tudi ostali strokovnjaki. Vsak izmed mentorjev ima specifična znanja; StoryLinku eden od teh pomaga pri razvoju poslovnega modela, drugi pri iskanju strateških partnerstev, tretji pa z nasveti na področju delovanja mednarodnih nevladnih neprofitnih organizacij. »Za nas so še posebej zanimiva posebna srečanja s strokovnjaki iz različnih področij, na katerih se lahko sproščeno pogovarjamo z njimi in jih vprašamo za nasvet,« pojasnjuje sogovornica, ki si želi, da StoryLink postane mednarodna platforma.
Platforma, na kateri bi ljudje pomagali drug drugemu ne glede na to, od kod prihajajo. »Da pa bi lahko pomagali otrokom iz drugih držav, jih ne moremo samo vključiti na platformo, ampak je potrebno zadostiti pravno-formalnim zahtevam posamezne države, od koder prihajajo, na primer registrirati predstavništvo,« za kar pa so potrebna finančna sredstva. Najprej želijo vstopiti v države južne in jugovzhodne Evrope.
Ali radi pomagamo tistim v stiski?
Ekipa stroške transakcij donacij za družine trenutno krije iz prostovoljnih prispevkov, ki jih donatorji dodajo preden donirajo za družino. »Vsi člani se financiramo iz drugih virov dohodkov, neodvisno od StoryLinka,« si pa želijo, da bi Storylink lahko nekega dne postal njihova glavna služba. Predvsem zato, ker bi se tako stvari lahko še hitreje odvijale, saj bi projektu lahko namenili še več časa, kot sedaj.
Smo Slovenci narod, ki rad pomaga drugim v stiski? »Glede na uradne statistike – poročilo fundacije CAF – smo Slovenci med najbolj dobrodelnimi v Evropi, smo kar na 11. mestu, predvsem pri darovanju svojega časa,« pravi sogovornica. Tudi njihova izkušnja je bila pozitivna, saj so v zadnjih mesecih naleteli na »izjemno pozitiven odziv slovenske javnosti«.