
Na sliki promotorke Ubiza (Vir slike: Ubiz)
Podjetje Oktasis z direktorjem Borisom Kapitanom na čelu je ambasador mobilne aplikacije UbiZ, njihova ekipa pa pokriva tudi območje Balkana. So pod okriljem ameriškega podjetja AI Yellow iz Floride, bistvo mobilne aplikacije pa vidnost ponudnikov kjerkoli po svetu, zlasti manjših in v družinski lasti z lastno mobilno aplikacijo.
Brez seštevanja in brez vezave na enega ponudnika
»Jaz sem Štajerec,« pravi Kristian, eden od članov, » in ko pridem v Ljubljano, ne vem, kdo mi ponuja ugodnosti, kje so kakšni dogodki,« začne razlagati bistvo aplikacije. »Ko potujemo znotraj ali izven države, vidimo aktualne ponudbe glede na našo lokacijo. Podjetje objavi akcijo, popuste ali dogodke, uporabnik pa prejme obvestilo na pametni telefon ali pametno uro,« poudari pa, da je prednost UbiZ aplikacije tudi to, da potrošniku razen namestitve aplikacije ni potrebno unovčevati kuponov, niti ne seštevati popustov ali pa pridobivati kreditov, kot je to potrebno na kakšnih konkurenčnih storitvah, hkrati pa tudi niso vezani na določenega ponudnika. Ko ponudnik objavi akcijo, obvestilo prejmejo vsi uporabniki UbiZa v določenem radiju (največ 10 kilometrov), nato pa se uporabnik sam odloči, ali bo ponudnika obiskal in kar na licu mesta izkoristil popust. Če uporabnik ponudnika všečka, bo o njegovih promocijah in popustih obveščen povsod po svetu.
Ekipa UbiZ je posnela tudi kratek predstavitveni video za ponudnike. Vabljeni k ogledu!
Vidnost tudi med turisti
Prednost daje tudi ponudnikom storitev: za hipno obveščanje strank jim ni potrebno več tiskati letakov, obenem pa je tudi precej manj časovno zamudno. »Pomagamo malim in srednje velikim podjetjem, čeprav ne želimo izključiti niti večjih, a prva večinoma nimajo svojih aplikacij. S tem dobijo vidnost, tudi med turisti, ki vse bolj zahajajo k nam,« razložijo. Aplikacija je namreč globalna, na voljo je v 101 državi, zato lahko potrošnik med počitnikovanjem preveri akcije in popuste na licu mesta ter si zagotovi takojšnje popuste. Bistvo je torej pospeševanje prodaje na lokalni ravni.
Ožjo ekipo Ubiza sestavljajo štirje člani. Na sliki od leve proti desni: Boris Kapitan, Kristian Oberski in Aljaž Sever. Ekipo sestavlja tudi Jure Kuleto (Vir slike: Ubiz).
Na UbiZu tudi velikani
»Grčija je bila testna država, tam so začeli že pred lanskim decembrom in danes je najmočnejša država z UbiZom, pa je trenutno v največji krizi. Samo v Atenah je okoli 500, na Kreti preko 700 podjetij, ki so se že pridružila tej aplikaciji,« aktivni so tudi Italiji. Po besedah sogovornikov celo bolj kot v ZDA, kjer aplikacijo uporabljajo velikani, kot so Wallmart, Starbucks in McDonalds. V Sloveniji je UbiZ zaživel februarja letos, slovenski potrošniki in turisti na naših tleh pa lahko izbirajo med več kot 180 ponudniki. To jih uvršča med najbolj aktivne aplikacije na domačih tleh.
96 evrov ali 8 evrov na mesec
Pravijo, da je aplikacija privlačna tudi zaradi cen. Trenutno mora ponudnik za pristop, kjer mu ekipa poleg večje izpostavitve ponudi lahko tudi dodatno možnost vodenja Facebook strani ali pa postavitev spletne strani, letno plačati le 96 evrov. V ceno je všteta tudi licenca.
Aplikacija, ki je uporabna tudi onkraj meja
»Nimamo konkurence, ker delamo na globalni ravni. Z obstoječimi slovenskimi aplikacijami si v Grčiji, Srbiji ali v Italiji ne moreš nič pomagati. Aplikacija deluje geolokacijsko v radiju 10 kilometrov, tega pa lahko prilagajamo glede na svoje potrebe in ga zmanjšujemo. S tem zajamemo vsa partnerska podjetja v določenem radiju.« Aplikacija deluje prek Google Maps, tako da uporabnika direktno pripelje do izbranega ponudnika.
Kaj nudi ponudnikom?
Aplikacija je brezplačna, uporabnik pa si mora ustvariti profil ali pa se poveže kar prek Facebooka. Podjetja lahko vsak dan dodajo do osem slik, dodajajo kratek tekst z do 255 znaki ter kontaktne podatke in morebitno spletno stran ter dostop do družbenih omrežij. »Ponudnik ima administratorski dostop in lahko vsebino ureja sam. Vsebina je objavljena v istem trenutku, ko objavi,« dodajajo. Ko objavijo popust, akcijo ali dogodek, bo uporabnik prejel obvestilo. Ponudniki, ki so že v sistemu, so z nalepko UbiZa označeni, tako da uporabniki natanko vedo, kje lahko izkoristijo popust.
Airbnb za vse
Poleg tistih klasičnih ponudnikov, kot so lokali in restavracije, se na UbiZu najde prav vse. Od muzejev, frizerjev, turističnih vodičev, hotelov, sodelujejo tudi s turističnimi informacijskimi centri, avtosaloni, na njem si profil lahko ustvarijo tudi študentje, ki se preživljajo s prevajanjem v in iz tujih jezikov. S tem se predstavljajo kot Airbnb za vse. Obstajajo sicer omejitve za določene vsebine, prepovedane so storitve, vezane na prostitucijo, pornografske, rasistične, teroristične in podobne vsebine. »Primerna je tudi za glasbenike, ker lahko vsak dan spremenijo lokacijo. Danes nastopa v Mariboru, jutri v Ljubljani in tako obvestijo svoje oboževalce. Vidni pa so povsod po svetu.«
Cilj: od 30 do 40 tisoč podjetij v Sloveniji
»Naša vizija je, da bi vsak, ki si želi obiskati frizerja, manikerko ali pa uživati ob dobrem in ugodnem kosilu, pogledal na UbiZ,« v Sloveniji želijo v prihodnjih treh ali štirih letih pridobiti od 30 do 40 tisoč podjetij. »Ravno ta teden smo imeli povpraševanje s strani velikega podjetja iz Slovenije, ki je na 14 lokacijah, ukvarja pa se s prodajo avtodelov. Nimajo ne Facebook niti ne spletne strani. Mi jim nudimo tudi to, s čimer gremo izven meja, ki jih prvenstveno ponuja UbiZ,« dodajajo.
Bi delali z mlado ekipo?
Slovenska ekipa ima trenutno okoli 10 članov, se pa po besedah ekipe nenehno povečuje. Imajo dve pisarni, centralna je v Ljubljani, druga v Mariboru. »Iščemo komunikativen kader, ki lahko za nas trži,« dodajajo podjetniki, ki, pravijo, imajo bogat življenjepis, vsi pa prihajajo iz podjetniških družin.