Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela.
Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik, ustanovitelja blagovne znamke Mul’c, sta nam zaupala, kako se je porodila poslovna ideja, na kakšen način sta se lotila raziskave trga, s katerimi izzivi sta se srečala na samostojni poti in kakšni so njuni načrti za v prihodnje.

Kako se je porodila ideja?

Kljub temu, da je trg že precej zasičen z različnimi mešanicami za zajtrk, sta Tina in Mark želela zasnovati nekaj, česar na trgu nista našla. Tako sta zasnovala žitni obrok za zajtrk, ki je zdrav in odličnega okusa, izdelan zgolj iz naravnih sestavin in ki ne vsebuje umetnih barvil, arom, konzervansov in belega sladkorja. Za izdelke Mul’c sta prejela tudi bio certifikat.

Sledila je raziskava trga…

Tina in Mark sta se zavedala, da je treba pred lansiranjem izdelka najprej potipati trg in ugotoviti, če je povpraševanje zadostno.

»Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Raziskave sta se lotila z anketami, ki sta jih opravila z večjim številom ljudi. Ker so bili vsi okusi žitnega obroka Mul’c zelo dobro sprejeti, sta se odločila, da je prišel čas, da naredita korak naprej.

Okusi žitaric, ki so trenutno v ponudbi

»Trenutno imava v ponudbi 4 okuse žitnih obrokov Mul’c, in sicer okus lešnik, poimenovan “Aleš&Nik”; oreh z na glavo obrnjenim junakom “Hero”; kakav, ki ga zoba “Kavka” in kokos, ki ga je “Kokoš” znesla namesto jajca. Pred kratkim pa sva na tržišče lansirala še kakavov napitek “Kaktus”.«

Izdelki Mul'c, ki so trenutno v ponudbi (Vir: mulc.si)

Izdelki Mul’c, ki so trenutno v ponudbi (Foto: Aljoša Rebolj)

Pred nekaj leti sta kupila tudi nasad orehov

»Imela sva nekaj prihrankov. Nekaj let sva razmišljala, kaj bi z njimi naredila. Ko sva bila že tik pred tem, da kupiva stanovanje in ga oddajava v najem, sva ugotovila, da bi nama veliko več pomenil kos zemlje, ki bi ga lahko obdelovala.«

Tina in Mark pravita, da odločitve ne obžalujeta. Kljub temu, da imata z obdelovanjem lastnega kosa zemlje veliko dela, se tega z veseljem lotevata. Trud pa je poplačan predvsem takrat, ko se pokažejo rezultati njunega dela.

Preplet zasebnega in poslovnega odnosa

Tina in Mark sta sicer partnerja tudi zasebno, hkrati pa sta starša njunih dveh otrok. Kje vidita prednosti in slabosti prepleta zasebnega in poslovnega odnosa?

»Prednost je definitivno v tem, da en drugemu 100-odstotno zaupava, se o vseh pomembnih stvareh posvetujeva in skupaj sprejmeva odločitev. Vedno veva, da bodo vse odločitve skladne z najinimi načeli.«

Po drugi strani se slabosti kažejo v tem, da ni striktne ločnice med zasebnim in poslovnim življenjem. Dostikrat o podjetju razpravljata ob večerih in vikendih. Vendar to utemeljujeta tudi z dejstvom, da podjetništvo ni klasični 8-urni delovnik, ampak je marsikdaj treba delati tudi izven predvidenih terminov.

Izzivi na podjetniški poti

Tina in Mark sta se na samostojni poti spopadla s številnimi izzivi, kar jima je povzročilo stres, glavobole in neprespane noči. Zaradi podpore vrhunskih strokovnjakov sta uspešno prebrodila tudi taka obdobja.

»Glede na to, da sva izdelke sprva razvijala v domači kuhinji, potem pa jih je bilo treba v sklopu projekta Štartaj Slovenija v roku nekaj mesecev pripraviti za prodajo na Sparovih policah, je bil preskok res velik.«

Treba je bilo poskrbeti za številne vidike poslovanja v zelo kratkem času. Poskrbeti je bilo treba za vso birokracijo, vezano na ustanovitev podjetja in na samo poslovanje. Poiskati je bilo treba poslovni prostor, skleniti sodelovanje z zanesljivimi dobavitelji, izvesti testiranje surovin. Pri tem je bilo treba uloviti vse postavljene roke.

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Preizkušanje različnih marketinških metod

Projekt Štartaj Slovenija jima je omogočil, da sta preizkusila številne marketinške metode. Pojavila sta se v oddaji na POP TV, v oglasih na Sparovih letakih, njuna zgodba je bila predstavljena v intervjujih, na socialnih omrežjih ter na mestnem avtobusu v Ljubljani. Strinjata se, da je sodelovanje v Štartaj Slovenija najbolj zasluženo za prepoznavnost njunih izdelkov.

Po koncu oddaje se oglaševanja lotevata prek Facebooka in Instagrama, saj sta ta dva kanala s finančnega vidika lahko dosegljiva. Trudita se za čim večjo dejavnost na profilih. Ostali kanali, prek katerih bi se oglaševanja lahko lotila uspešnejše, pa so jima zaenkrat, kot številnim mikro podjetjem, finančno nedosegljivi.

Načrti za v prihodnje

Tini in Marku načrtov za prihodnost ne zmanjka. Razmišljata o novih okusnih naravnih izdelkih, ki jih bosta lahko lansirala na trg, pa tudi o novih možnostih poslovnega sodelovanja.

»Eden izmed novo načrtovanih izdelkov je že v nastajanju. Trenutno čakamo na rezultate analiz. Če bo šlo vse po načrtih, bo jeseni lansiran na tržišče. Sicer pa iščeva tudi nove prodajne kanale. Sodelovanje sva sklenila z nekaterimi otroškimi vrtci. V fazi dogovarjanja sva tudi z enim od hotelov. Povabili so naju k sodelovanju z namenom, da bi bil Mul’c za zajtrk v njihovi samopostrežni restavraciji.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki