Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela.
Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik, ustanovitelja blagovne znamke Mul’c, sta nam zaupala, kako se je porodila poslovna ideja, na kakšen način sta se lotila raziskave trga, s katerimi izzivi sta se srečala na samostojni poti in kakšni so njuni načrti za v prihodnje.

Kako se je porodila ideja?

Kljub temu, da je trg že precej zasičen z različnimi mešanicami za zajtrk, sta Tina in Mark želela zasnovati nekaj, česar na trgu nista našla. Tako sta zasnovala žitni obrok za zajtrk, ki je zdrav in odličnega okusa, izdelan zgolj iz naravnih sestavin in ki ne vsebuje umetnih barvil, arom, konzervansov in belega sladkorja. Za izdelke Mul’c sta prejela tudi bio certifikat.

Sledila je raziskava trga…

Tina in Mark sta se zavedala, da je treba pred lansiranjem izdelka najprej potipati trg in ugotoviti, če je povpraševanje zadostno.

»Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Raziskave sta se lotila z anketami, ki sta jih opravila z večjim številom ljudi. Ker so bili vsi okusi žitnega obroka Mul’c zelo dobro sprejeti, sta se odločila, da je prišel čas, da naredita korak naprej.

Okusi žitaric, ki so trenutno v ponudbi

»Trenutno imava v ponudbi 4 okuse žitnih obrokov Mul’c, in sicer okus lešnik, poimenovan “Aleš&Nik”; oreh z na glavo obrnjenim junakom “Hero”; kakav, ki ga zoba “Kavka” in kokos, ki ga je “Kokoš” znesla namesto jajca. Pred kratkim pa sva na tržišče lansirala še kakavov napitek “Kaktus”.«

Izdelki Mul'c, ki so trenutno v ponudbi (Vir: mulc.si)

Izdelki Mul’c, ki so trenutno v ponudbi (Foto: Aljoša Rebolj)

Pred nekaj leti sta kupila tudi nasad orehov

»Imela sva nekaj prihrankov. Nekaj let sva razmišljala, kaj bi z njimi naredila. Ko sva bila že tik pred tem, da kupiva stanovanje in ga oddajava v najem, sva ugotovila, da bi nama veliko več pomenil kos zemlje, ki bi ga lahko obdelovala.«

Tina in Mark pravita, da odločitve ne obžalujeta. Kljub temu, da imata z obdelovanjem lastnega kosa zemlje veliko dela, se tega z veseljem lotevata. Trud pa je poplačan predvsem takrat, ko se pokažejo rezultati njunega dela.

Preplet zasebnega in poslovnega odnosa

Tina in Mark sta sicer partnerja tudi zasebno, hkrati pa sta starša njunih dveh otrok. Kje vidita prednosti in slabosti prepleta zasebnega in poslovnega odnosa?

»Prednost je definitivno v tem, da en drugemu 100-odstotno zaupava, se o vseh pomembnih stvareh posvetujeva in skupaj sprejmeva odločitev. Vedno veva, da bodo vse odločitve skladne z najinimi načeli.«

Po drugi strani se slabosti kažejo v tem, da ni striktne ločnice med zasebnim in poslovnim življenjem. Dostikrat o podjetju razpravljata ob večerih in vikendih. Vendar to utemeljujeta tudi z dejstvom, da podjetništvo ni klasični 8-urni delovnik, ampak je marsikdaj treba delati tudi izven predvidenih terminov.

Izzivi na podjetniški poti

Tina in Mark sta se na samostojni poti spopadla s številnimi izzivi, kar jima je povzročilo stres, glavobole in neprespane noči. Zaradi podpore vrhunskih strokovnjakov sta uspešno prebrodila tudi taka obdobja.

»Glede na to, da sva izdelke sprva razvijala v domači kuhinji, potem pa jih je bilo treba v sklopu projekta Štartaj Slovenija v roku nekaj mesecev pripraviti za prodajo na Sparovih policah, je bil preskok res velik.«

Treba je bilo poskrbeti za številne vidike poslovanja v zelo kratkem času. Poskrbeti je bilo treba za vso birokracijo, vezano na ustanovitev podjetja in na samo poslovanje. Poiskati je bilo treba poslovni prostor, skleniti sodelovanje z zanesljivimi dobavitelji, izvesti testiranje surovin. Pri tem je bilo treba uloviti vse postavljene roke.

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Preizkušanje različnih marketinških metod

Projekt Štartaj Slovenija jima je omogočil, da sta preizkusila številne marketinške metode. Pojavila sta se v oddaji na POP TV, v oglasih na Sparovih letakih, njuna zgodba je bila predstavljena v intervjujih, na socialnih omrežjih ter na mestnem avtobusu v Ljubljani. Strinjata se, da je sodelovanje v Štartaj Slovenija najbolj zasluženo za prepoznavnost njunih izdelkov.

Po koncu oddaje se oglaševanja lotevata prek Facebooka in Instagrama, saj sta ta dva kanala s finančnega vidika lahko dosegljiva. Trudita se za čim večjo dejavnost na profilih. Ostali kanali, prek katerih bi se oglaševanja lahko lotila uspešnejše, pa so jima zaenkrat, kot številnim mikro podjetjem, finančno nedosegljivi.

Načrti za v prihodnje

Tini in Marku načrtov za prihodnost ne zmanjka. Razmišljata o novih okusnih naravnih izdelkih, ki jih bosta lahko lansirala na trg, pa tudi o novih možnostih poslovnega sodelovanja.

»Eden izmed novo načrtovanih izdelkov je že v nastajanju. Trenutno čakamo na rezultate analiz. Če bo šlo vse po načrtih, bo jeseni lansiran na tržišče. Sicer pa iščeva tudi nove prodajne kanale. Sodelovanje sva sklenila z nekaterimi otroškimi vrtci. V fazi dogovarjanja sva tudi z enim od hotelov. Povabili so naju k sodelovanju z namenom, da bi bil Mul’c za zajtrk v njihovi samopostrežni restavraciji.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje