Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela.
Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)

Tina Berlec in Mark Kališnik, ustanovitelja blagovne znamke Mul’c, sta nam zaupala, kako se je porodila poslovna ideja, na kakšen način sta se lotila raziskave trga, s katerimi izzivi sta se srečala na samostojni poti in kakšni so njuni načrti za v prihodnje.

Kako se je porodila ideja?

Kljub temu, da je trg že precej zasičen z različnimi mešanicami za zajtrk, sta Tina in Mark želela zasnovati nekaj, česar na trgu nista našla. Tako sta zasnovala žitni obrok za zajtrk, ki je zdrav in odličnega okusa, izdelan zgolj iz naravnih sestavin in ki ne vsebuje umetnih barvil, arom, konzervansov in belega sladkorja. Za izdelke Mul’c sta prejela tudi bio certifikat.

Sledila je raziskava trga…

Tina in Mark sta se zavedala, da je treba pred lansiranjem izdelka najprej potipati trg in ugotoviti, če je povpraševanje zadostno.

»Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Raziskave sta se lotila z anketami, ki sta jih opravila z večjim številom ljudi. Ker so bili vsi okusi žitnega obroka Mul’c zelo dobro sprejeti, sta se odločila, da je prišel čas, da naredita korak naprej.

Okusi žitaric, ki so trenutno v ponudbi

»Trenutno imava v ponudbi 4 okuse žitnih obrokov Mul’c, in sicer okus lešnik, poimenovan “Aleš&Nik”; oreh z na glavo obrnjenim junakom “Hero”; kakav, ki ga zoba “Kavka” in kokos, ki ga je “Kokoš” znesla namesto jajca. Pred kratkim pa sva na tržišče lansirala še kakavov napitek “Kaktus”.«

Izdelki Mul'c, ki so trenutno v ponudbi (Vir: mulc.si)

Izdelki Mul’c, ki so trenutno v ponudbi (Foto: Aljoša Rebolj)

Pred nekaj leti sta kupila tudi nasad orehov

»Imela sva nekaj prihrankov. Nekaj let sva razmišljala, kaj bi z njimi naredila. Ko sva bila že tik pred tem, da kupiva stanovanje in ga oddajava v najem, sva ugotovila, da bi nama veliko več pomenil kos zemlje, ki bi ga lahko obdelovala.«

Tina in Mark pravita, da odločitve ne obžalujeta. Kljub temu, da imata z obdelovanjem lastnega kosa zemlje veliko dela, se tega z veseljem lotevata. Trud pa je poplačan predvsem takrat, ko se pokažejo rezultati njunega dela.

Preplet zasebnega in poslovnega odnosa

Tina in Mark sta sicer partnerja tudi zasebno, hkrati pa sta starša njunih dveh otrok. Kje vidita prednosti in slabosti prepleta zasebnega in poslovnega odnosa?

»Prednost je definitivno v tem, da en drugemu 100-odstotno zaupava, se o vseh pomembnih stvareh posvetujeva in skupaj sprejmeva odločitev. Vedno veva, da bodo vse odločitve skladne z najinimi načeli.«

Po drugi strani se slabosti kažejo v tem, da ni striktne ločnice med zasebnim in poslovnim življenjem. Dostikrat o podjetju razpravljata ob večerih in vikendih. Vendar to utemeljujeta tudi z dejstvom, da podjetništvo ni klasični 8-urni delovnik, ampak je marsikdaj treba delati tudi izven predvidenih terminov.

Izzivi na podjetniški poti

Tina in Mark sta se na samostojni poti spopadla s številnimi izzivi, kar jima je povzročilo stres, glavobole in neprespane noči. Zaradi podpore vrhunskih strokovnjakov sta uspešno prebrodila tudi taka obdobja.

»Glede na to, da sva izdelke sprva razvijala v domači kuhinji, potem pa jih je bilo treba v sklopu projekta Štartaj Slovenija v roku nekaj mesecev pripraviti za prodajo na Sparovih policah, je bil preskok res velik.«

Treba je bilo poskrbeti za številne vidike poslovanja v zelo kratkem času. Poskrbeti je bilo treba za vso birokracijo, vezano na ustanovitev podjetja in na samo poslovanje. Poiskati je bilo treba poslovni prostor, skleniti sodelovanje z zanesljivimi dobavitelji, izvesti testiranje surovin. Pri tem je bilo treba uloviti vse postavljene roke.

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)

Preizkušanje različnih marketinških metod

Projekt Štartaj Slovenija jima je omogočil, da sta preizkusila številne marketinške metode. Pojavila sta se v oddaji na POP TV, v oglasih na Sparovih letakih, njuna zgodba je bila predstavljena v intervjujih, na socialnih omrežjih ter na mestnem avtobusu v Ljubljani. Strinjata se, da je sodelovanje v Štartaj Slovenija najbolj zasluženo za prepoznavnost njunih izdelkov.

Po koncu oddaje se oglaševanja lotevata prek Facebooka in Instagrama, saj sta ta dva kanala s finančnega vidika lahko dosegljiva. Trudita se za čim večjo dejavnost na profilih. Ostali kanali, prek katerih bi se oglaševanja lahko lotila uspešnejše, pa so jima zaenkrat, kot številnim mikro podjetjem, finančno nedosegljivi.

Načrti za v prihodnje

Tini in Marku načrtov za prihodnost ne zmanjka. Razmišljata o novih okusnih naravnih izdelkih, ki jih bosta lahko lansirala na trg, pa tudi o novih možnostih poslovnega sodelovanja.

»Eden izmed novo načrtovanih izdelkov je že v nastajanju. Trenutno čakamo na rezultate analiz. Če bo šlo vse po načrtih, bo jeseni lansiran na tržišče. Sicer pa iščeva tudi nove prodajne kanale. Sodelovanje sva sklenila z nekaterimi otroškimi vrtci. V fazi dogovarjanja sva tudi z enim od hotelov. Povabili so naju k sodelovanju z namenom, da bi bil Mul’c za zajtrk v njihovi samopostrežni restavraciji.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Iz prve roke: Izkušnje s Štartaj Slovenija

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo vprašali nekatere udeležence preteklih sezon Štartaj Slovenija, kaj jim je prinesla ta izkušnja. Projekt Štartaj Slovenija sicer poteka že 3 leta. Še neuveljavljenim podjetnikom ponuja možnost, da na Sparovih policah predstavijo svoje izdelke. Preberite več >>

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki. Preberite več >>

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci. Preberite več >>

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek. Preberite več >>

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP