
Tina Berlec in Mark Kališnik (Foto: Aljoša Rebolj)
Tina Berlec in Mark Kališnik, ustanovitelja blagovne znamke Mul’c, sta nam zaupala, kako se je porodila poslovna ideja, na kakšen način sta se lotila raziskave trga, s katerimi izzivi sta se srečala na samostojni poti in kakšni so njuni načrti za v prihodnje.
Kako se je porodila ideja?
Kljub temu, da je trg že precej zasičen z različnimi mešanicami za zajtrk, sta Tina in Mark želela zasnovati nekaj, česar na trgu nista našla. Tako sta zasnovala žitni obrok za zajtrk, ki je zdrav in odličnega okusa, izdelan zgolj iz naravnih sestavin in ki ne vsebuje umetnih barvil, arom, konzervansov in belega sladkorja. Za izdelke Mul’c sta prejela tudi bio certifikat.
Sledila je raziskava trga…
Tina in Mark sta se zavedala, da je treba pred lansiranjem izdelka najprej potipati trg in ugotoviti, če je povpraševanje zadostno.
»Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«
Raziskave sta se lotila z anketami, ki sta jih opravila z večjim številom ljudi. Ker so bili vsi okusi žitnega obroka Mul’c zelo dobro sprejeti, sta se odločila, da je prišel čas, da naredita korak naprej.
Okusi žitaric, ki so trenutno v ponudbi
»Trenutno imava v ponudbi 4 okuse žitnih obrokov Mul’c, in sicer okus lešnik, poimenovan “Aleš&Nik”; oreh z na glavo obrnjenim junakom “Hero”; kakav, ki ga zoba “Kavka” in kokos, ki ga je “Kokoš” znesla namesto jajca. Pred kratkim pa sva na tržišče lansirala še kakavov napitek “Kaktus”.«

Izdelki Mul’c, ki so trenutno v ponudbi (Foto: Aljoša Rebolj)
Pred nekaj leti sta kupila tudi nasad orehov
»Imela sva nekaj prihrankov. Nekaj let sva razmišljala, kaj bi z njimi naredila. Ko sva bila že tik pred tem, da kupiva stanovanje in ga oddajava v najem, sva ugotovila, da bi nama veliko več pomenil kos zemlje, ki bi ga lahko obdelovala.«
Tina in Mark pravita, da odločitve ne obžalujeta. Kljub temu, da imata z obdelovanjem lastnega kosa zemlje veliko dela, se tega z veseljem lotevata. Trud pa je poplačan predvsem takrat, ko se pokažejo rezultati njunega dela.
Preplet zasebnega in poslovnega odnosa
Tina in Mark sta sicer partnerja tudi zasebno, hkrati pa sta starša njunih dveh otrok. Kje vidita prednosti in slabosti prepleta zasebnega in poslovnega odnosa?
»Prednost je definitivno v tem, da en drugemu 100-odstotno zaupava, se o vseh pomembnih stvareh posvetujeva in skupaj sprejmeva odločitev. Vedno veva, da bodo vse odločitve skladne z najinimi načeli.«
Po drugi strani se slabosti kažejo v tem, da ni striktne ločnice med zasebnim in poslovnim življenjem. Dostikrat o podjetju razpravljata ob večerih in vikendih. Vendar to utemeljujeta tudi z dejstvom, da podjetništvo ni klasični 8-urni delovnik, ampak je marsikdaj treba delati tudi izven predvidenih terminov.
Izzivi na podjetniški poti
Tina in Mark sta se na samostojni poti spopadla s številnimi izzivi, kar jima je povzročilo stres, glavobole in neprespane noči. Zaradi podpore vrhunskih strokovnjakov sta uspešno prebrodila tudi taka obdobja.
»Glede na to, da sva izdelke sprva razvijala v domači kuhinji, potem pa jih je bilo treba v sklopu projekta Štartaj Slovenija v roku nekaj mesecev pripraviti za prodajo na Sparovih policah, je bil preskok res velik.«
Treba je bilo poskrbeti za številne vidike poslovanja v zelo kratkem času. Poskrbeti je bilo treba za vso birokracijo, vezano na ustanovitev podjetja in na samo poslovanje. Poiskati je bilo treba poslovni prostor, skleniti sodelovanje z zanesljivimi dobavitelji, izvesti testiranje surovin. Pri tem je bilo treba uloviti vse postavljene roke.

Veselje ob otvoritvi stojnice Štartaj Slovenija (Vir: osebni arhiv)
Preizkušanje različnih marketinških metod
Projekt Štartaj Slovenija jima je omogočil, da sta preizkusila številne marketinške metode. Pojavila sta se v oddaji na POP TV, v oglasih na Sparovih letakih, njuna zgodba je bila predstavljena v intervjujih, na socialnih omrežjih ter na mestnem avtobusu v Ljubljani. Strinjata se, da je sodelovanje v Štartaj Slovenija najbolj zasluženo za prepoznavnost njunih izdelkov.
Po koncu oddaje se oglaševanja lotevata prek Facebooka in Instagrama, saj sta ta dva kanala s finančnega vidika lahko dosegljiva. Trudita se za čim večjo dejavnost na profilih. Ostali kanali, prek katerih bi se oglaševanja lahko lotila uspešnejše, pa so jima zaenkrat, kot številnim mikro podjetjem, finančno nedosegljivi.
Načrti za v prihodnje
Tini in Marku načrtov za prihodnost ne zmanjka. Razmišljata o novih okusnih naravnih izdelkih, ki jih bosta lahko lansirala na trg, pa tudi o novih možnostih poslovnega sodelovanja.
»Eden izmed novo načrtovanih izdelkov je že v nastajanju. Trenutno čakamo na rezultate analiz. Če bo šlo vse po načrtih, bo jeseni lansiran na tržišče. Sicer pa iščeva tudi nove prodajne kanale. Sodelovanje sva sklenila z nekaterimi otroškimi vrtci. V fazi dogovarjanja sva tudi z enim od hotelov. Povabili so naju k sodelovanju z namenom, da bi bil Mul’c za zajtrk v njihovi samopostrežni restavraciji.«