Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Ukinitev obveznosti ločenega TRR (Vir slike: Pixabay.com)

Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Spremenjeni ZDavP-2 določa, da lahko samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, uporablja le en transakcijski račun, tako za zasebne kot tudi za poslovne namene. S tem se bodo za podjetnika zmanjšali fiksni mesečni stroški.
Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Ukinitev obveznosti ločenega TRR (Vir slike: Pixabay.com)

Spremenjeni Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2I), ki je pričel veljati 15.12.2015 ukinja obveznost ločenosti transakcijskih računov za samostojnega podjetnika posameznika in za posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost (tj. zasebnik).

ZDavP-2 je pred spremembo v tretjem odstavku 37. člena določal:

“Subjekti vpisa v poslovni register Republike Slovenije morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun. Samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo imeti za namene v zvezi z opravljanjem dejavnosti ločen transakcijski račun.”

Sedaj veljavni ZDavP-2 pa po novem določa:

“Osebe iz 31. člena tega zakona morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun.”

Takšna sprememba lahko za podjetnika pomeni zmanjšanje fiksnih mesečnih stroškov, saj mu ne bo več treba plačevati bančnih stroškov vodenja ločenega transakcijskega računa, ki ga je moral odpreti in uporabljati v poslovne namene. Sprememba je dobrodošla za podjetnike, ki davčno osnovo ugotavljajo preko normiranih odhodkov in sami, brez pomoči računovodskih servisov, urejajo knjigovodske listine.

Po drugi strani pa uvedba takšne spremembe ni v prid računovodskim servisom, saj bodo imeli več dela ali pa bo to vsaj bolj zahtevno zaradi izluščevanja in tolmačenja zasebnih ter poslovnih dogodkov na transakcijskem računu. Slednje bi lahko pomenilo tudi zvišanje tarife za računovodske storitve.

Mojca Vincek iz računovodskega servisa Kleos d.o.o. o ukinitvi obveznosti ločenega transakcijskega računa pravi: “Za nas (računovodske servise, op.a.) ta sprememba vsekakor ni pozitivna. Vsi poslovni dogodki na TRR-ju morajo biti knjiženi in tako bomo sedaj knjižili tudi vse nakupe, ki jih podjetnik opravi zasebno, dvige gotovine itd. To pa prinaša več dela,, kar lahko podraži naše storitve in ustvarja nepregledno evidenco plačil. Na podlagi slednje ugotovimo ali nam manjkajo dokumenti (prejeti računi), kar bo v tem primeru nemogoče ugotoviti. Tako da je ta sprememba slaba novica za vse računovodje. Poleg tega pa dobimo tudi vpogled v zasebnost podjetnika, ki pa nas ne bi smela zanimati.“

Računovodsko stališče je pri omenjeni noveli zakona dvosmerno, meni Matej Velikonja iz družbe za računovodstvo in finančno svetovanje Aleph. Gre za prevlado negativnejšega učinka nad pozitivnim pri poslovanju. Po njegovem mnenju knjiženje računov in zapiranje slednjih prek bančnih izpiskov v računovodstvu prinaša večjo zmedo, »saj je ob uporabi enega računa za osebno in poslovno rabo težje razločiti, katere transakcije so povezane s poslovanjem in katere ne«. To za računovodjo prinaša več obremenitev pri tolmačenju izpiskov in večjo porabo časa, posledično pa povišanje cen računovodskih storitev. »Prav tako stranka na tak način računovodstvu dovoli vpogled tudi v zasebni del življenja in transakcije, ki jih opravi povsem za zasebno rabo,« dodaja.

Vir: Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 do 91/15)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ustanovitev podjetja in registracija podjetja (SPOT točka)

Ustanovitev podjetja in registracija podjetja (SPOT točka)

Ustanovitev podjetja se začne z izbiro oblike podjetja. Ob registraciji podjetja se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na SPOT točki. Več >


Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Ob 1. vpisu v poslovni register je mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za odprtje s.p. Kakšna je delna oprostitev v praksi, si lahko preberete v spodnjem prispevku. Več >

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Za razliko od Hrvaške, kjer ustanovitev podjetja ne predstavlja posebno hude finančne obremenitve, je lahko ustanovitev podjetja v naši severni sosedi finančno kar zahteven zalogaj – še posebej če govorimo o najbolj razširjeni statusni obliki: GmbH (družbi z omejeno odgovornostjo). Več >

Krajši delovni čas zaradi starševstva

Krajši delovni čas zaradi starševstva

Pravica do dela s krajšim delovnim časom zaradi starševstva v kombinaciji z delno oprostitvijo prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ob odprtju novega podjetja, privede do znižanja prispevkov v prvem letu na mesečno obveznost v višini manj kot 150 evrov. Več >

Sistem HACCP v trgovini in gostinstvu

Sistem HACCP v trgovini in gostinstvu

Živilska zakonodaja, opredeljena z evropskimi akti in nacionalnimi predpisi, je namenjena temu, da zagotavlja visoko raven kvalitete živil in posledično zmanjša oziroma izniči tveganja nevarnosti za človekovo zdravje. Več >

Registracija dejavnosti s posebnimi pogoji

Registracija dejavnosti s posebnimi pogoji

Vsako podjetje si mora ob ustanovitvi izbrati dejavnost po standardni klasifikaciji dejavnosti 2008 (SKD), ki jo namerava opravljati. Medtem, ko za samo ustanovitev podjetja ni predpisanih posebnih pogojev, pa le-ti obstajajo za nekatere dejavnosti. Več >

Oznake:
© 2007-2026 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki | Zemljevid strani