Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Spremenjeni ZDavP-2 določa, da lahko samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, uporablja le en transakcijski račun, tako za zasebne kot tudi za poslovne namene. S tem se bodo za podjetnika zmanjšali fiksni mesečni stroški.
Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Ukinitev obveznosti ločenega TRR (Vir slike: Pixabay.com)

Spremenjeni Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2I), ki je pričel veljati 15.12.2015 ukinja obveznost ločenosti transakcijskih računov za samostojnega podjetnika posameznika in za posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost (tj. zasebnik).

ZDavP-2 je pred spremembo v tretjem odstavku 37. člena določal:

Subjekti vpisa v poslovni register Republike Slovenije morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun. Samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo imeti za namene v zvezi z opravljanjem dejavnosti ločen transakcijski račun.”

Sedaj veljavni ZDavP-2 pa po novem določa:

Osebe iz 31. člena tega zakona morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun.”

Takšna sprememba lahko za podjetnika pomeni zmanjšanje fiksnih mesečnih stroškov, saj mu ne bo več treba plačevati bančnih stroškov vodenja ločenega transakcijskega računa, ki ga je moral odpreti in uporabljati v poslovne namene. Sprememba je dobrodošla za podjetnike, ki davčno osnovo ugotavljajo preko normiranih odhodkov in sami, brez pomoči računovodskih servisov, urejajo knjigovodske listine.

Po drugi strani pa uvedba takšne spremembe ni v prid računovodskim servisom, saj bodo imeli več dela ali pa bo to vsaj bolj zahtevno zaradi izluščevanja in tolmačenja zasebnih ter poslovnih dogodkov na transakcijskem računu. Slednje bi lahko pomenilo tudi zvišanje tarife za računovodske storitve.

Mojca Vincek iz računovodskega servisa Kleos d.o.o. o ukinitvi obveznosti ločenega transakcijskega računa pravi: “Za nas (računovodske servise, op.a.) ta sprememba vsekakor ni pozitivna. Vsi poslovni dogodki na TRR-ju morajo biti knjiženi in tako bomo sedaj knjižili tudi vse nakupe, ki jih podjetnik opravi zasebno, dvige gotovine itd. To pa prinaša več dela,, kar lahko podraži naše storitve in ustvarja nepregledno evidenco plačil. Na podlagi slednje ugotovimo ali nam manjkajo dokumenti (prejeti računi), kar bo v tem primeru nemogoče ugotoviti. Tako da je ta sprememba slaba novica za vse računovodje. Poleg tega pa dobimo tudi vpogled v zasebnost podjetnika, ki pa nas ne bi smela zanimati.

Računovodsko stališče je pri omenjeni noveli zakona dvosmerno, meni Matej Velikonja iz družbe za računovodstvo in finančno svetovanje Aleph. Gre za prevlado negativnejšega učinka nad pozitivnim pri poslovanju. Po njegovem mnenju knjiženje računov in zapiranje slednjih prek bančnih izpiskov v računovodstvu prinaša večjo zmedo, »saj je ob uporabi enega računa za osebno in poslovno rabo težje razločiti, katere transakcije so povezane s poslovanjem in katere ne«. To za računovodjo prinaša več obremenitev pri tolmačenju izpiskov in večjo porabo časa, posledično pa povišanje cen računovodskih storitev. »Prav tako stranka na tak način računovodstvu dovoli vpogled tudi v zasebni del življenja in transakcije, ki jih opravi povsem za zasebno rabo,« dodaja.

Vir: Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 do 91/15)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM / SPOT točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM / SPOT točki. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo, ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Na tem mestu si lahko ogledate stopnjo oziroma višino prispevkov za socialno varnost, ki jih mora davčnemu uradu mesečno plačevati vsak samostojni podjetnik. Od januarja 2017 dalje se podatki o višini prispevkov avtomatsko oddajo v e-davke. Preberite več >>

Kaj mora gostinec urediti po odprtju s.p.?

Kaj mora gostinec urediti po odprtju s.p.?

Ko podjetnik uredi vse potrebno za ustanovitev, oziroma vpis s.p. v register, se njegovo delo šele dobro začne. V članku navajamo nekaj pomembnih podrobnosti, na katere podjetnik po odprtju s.p. ne sme pozabiti. Pogoji za opravljanje posamezne dejavnosti so vezani na vsako dejavnost posebej, mi pa smo kot primer vzeli gostilniško dejavnost. Preberite več >>

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Društvo je prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje, ki ga ustanovitelji ali ustanoviteljice, v skladu z Zakonom o društvih, ustanovijo zaradi uresničevanja skupnih interesov. V članku tokrat predstavljamo okviren postopek ustanovitve in osnovne dokumente, ki so potrebni za uspešno izvedbo postopka. Preberite več >>

Za registracijo podjetja je potrebno soglasje lastnika objekta

Za registracijo podjetja je potrebno soglasje lastnika objekta

Pred nekaj leti so spremembe zakona o gospodarskih družbah vpeljale pomembno novost, ki se tiče tistih, ki ustanavljate podjetje: za registracijo podjetja na naslovu prostora, ki ni v vaši lasti, je potrebno izrecno soglasje lastnika. Preberite več >>

Oznake: