Razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem?

Turistična dejavnost je v zadnjih letih vedno bolj priljubljena, sploh v Sloveniji, ki postaja vedno bolj zaželena turistična destinacija. V prispevku so opisani pogoji za opravljanje turistične dejavnosti za vse, ki jih mika turistično vodenje ali ustanovitev turistične agencije.
Turistična agencija, turistična dejavnost, turistični vodič

Ustanovitev turistične agencije in razlika med turistično agencijo in vodenjem. (Vir slike: Unsplash)

Temeljna razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem je v tem, da so turistične agencije pravne osebe, ki nudijo organizacijo in/ali prodajo turističnega aranžmaja. Turistično vodenje pa je dejavnost samega vodenja izleta, pri čemer turistični vodnik ne skrbi za samo organizacijo in prodajo aranžmajev.

Turistična agencija

Turistična dejavnost je vrsta dejavnosti, ki je v standardni klasifikaciji dejavnosti klasificirana znotraj kategorije organizatorjev potovanj in dejavnosti potovalnih agencij. Šifre dejavnosti so naslednje:

  • 110 – Dejavnost potovalnih agencij
  • 120 – Dejavnost organizatorjev potovanj
  • 900 – Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti

Pogoji za opravljanje dejavnosti turistične agencije so opisani v Zakonu o spodbujanju razvoja turizma, ki ga dodatno ureja Pravilnik o načinu in postopku pridobitve licenc za opravljanje dejavnosti organiziranja turističnih aranžmajev in prodaje turističnih aranžmajev ter o vsebini in načinu vodenja registra izdanih licenc. Pravilnik razlikuje med licenco za organizacijo turističnih aranžmajev in licenco za prodajo turističnih aranžmajev.

Prvi predpogoj za opravljanje turistične dejavnosti je pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti pri Gospodarski zbornici Slovenije, ki jo mora podjetje pridobiti pred začetkom poslovanja na področju turizma. Predpostavlja se, da ustanovitelj najprej ustanovi podjetje, nato pa zaprosi za licenco.

  1. Vlagatelj mora izpolniti obrazec Vloga za pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti.
  2. Vlogi morajo biti priložena dokazila o:
  • registraciji dejavnosti (izpis iz sistema AJPES),
  • izobrazbi (potrdilo o zadnji dokončani izobrazbi, tj. spričevalo ali diploma),
  • delovnih izkušnjah v dejavnosti,
  • zavarovanju (zavarovalniška pogodba, garantno pismo za nesolventnost ali garancija),
  • nekaznovanosti (dokazilo se pridobi na ministrstvu za pravosodje),
  • poslovnem prostoru (dokazilo o razpolaganju, tj. zemljiškoknjižni izpis, najemna pogodba ipd.).

Licenca se izda za nedoločen čas. Dejavnost se preneha na tak način, da pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki prenehajo opravljati dejavnost organiziranja in/ali dejavnost prodaje turističnih aranžmajev, obvestijo izdajatelja licence o tem v 30 dneh pred prenehanjem opravljanja dejavnosti ter vrnejo licenco.

Gospodarska zbornica vodi register izdanih licenc, v katerem se določi evidenčna številka za vsako upravičeno osebo.

Turistično vodenje

Turistični vodniki so posamezniki, ki ne skrbijo za organizacijo in prodajo turističnih aranžmajev, ampak za samo vodenje izleta. Za turistično vodenje ni treba ustanoviti pravne osebe ali se registrirati kot samostojni podjetnik, vendar pa je treba opraviti tečaj za turističnega vodnika, ki mu sledi izpit. Če posameznik uspešno prestane izpit, se mu podeli licenca za turističnega vodnika, ki jo je treba obnavljati na letni ravni, in sicer januarja. Licenca se lahko podeli za vodenje v Sloveniji ali za vodenje v tujini.

Poleg licence za turistično vodenje obstaja tudi izkaznica za turističnega spremljevalca, ki jo lahko pridobi vsak posameznik z vsaj dvoletnimi izkušnjami na področju turizma in organizacije potovanj. Za pridobitev izkaznice za turističnega spremljevalca ni treba opraviti posebnega izpita.

Opravljanje dejavnosti spremlja Turistično gostinska zbornica Slovenije, ki vodi tudi evidenco licenc za turistično vodenje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

S februarjem 2020 se uvaja obvezna uporaba elektronskega bolniškega lista (eBOL), ki predstavlja pomembno novost za delodajalce in njihove zaposlene. Od 1.2.2020 zaposlenim namreč več ne bo potrebno dostavljati bolniškega lista v papirni obliki, saj bo vzpostavljena obveznost prevzemanja elektronskih bolniških listov. Preberite več >>

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja, Bookinga ali druge tuje platforme, se morate identificirati za namene DDV. FURS bo v začetku leta 2020 izvajal poostrene nadzore na tem področju in kaznoval tiste, ki tega do takrat ne bodo uredili. Preberite več >>

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Register dejanskih lastnikov: FURS že izvaja strog nadzor

Vpis v Register dejanskih lastnikov je obvezen že od 19.1.2018, v zadnjem času pa je FURS pospešeno pričel z izvajanjem nadzora nad izvajanjem zakonskih določb in izdajanjem plačilnih nalogov pravnim osebam, ki svoje obveznosti niso izpolnile. Preberite več >>

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Ponovno bo treba predložiti podatke za četrtletno poročanje o poslovanju poslovnih subjektov. Zavezanci boste morali podatke predložiti do 31. oktobra 2019. Preberite več >>

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

FURS začel s sankcijami zaradi neizvedbe vpisa v register dejanskih lastnikov

Obstoječi poslovni subjekti so morali do 19. 1. 2018 izvesti vpis v register dejanskih lastnikov. Tistim, ki tega niso storili, je FURS začel pošiljati plačilne naloge. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Odgovor strokovnjaka: Ali je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti, da lahko zapremo s.p.?

Samostojni podjetniki na SPOT točkah ob postopku zapiranja s.p. referentom pogosto zastavljajo vprašanje, ali morajo vse obveznosti imeti poravnane že ob samem postopku zapiranja s.p. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje