Razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem?

Turistična dejavnost je v zadnjih letih vedno bolj priljubljena, sploh v Sloveniji, ki postaja vedno bolj zaželena turistična destinacija. V prispevku so opisani pogoji za opravljanje turistične dejavnosti za vse, ki jih mika turistično vodenje ali ustanovitev turistične agencije.
Turistična agencija, turistična dejavnost, turistični vodič

Ustanovitev turistične agencije in razlika med turistično agencijo in vodenjem. (Vir slike: Unsplash)

Temeljna razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem je v tem, da so turistične agencije pravne osebe, ki nudijo organizacijo in/ali prodajo turističnega aranžmaja. Turistično vodenje pa je dejavnost samega vodenja izleta, pri čemer turistični vodnik ne skrbi za samo organizacijo in prodajo aranžmajev.

Turistična agencija

Turistična dejavnost je vrsta dejavnosti, ki je v standardni klasifikaciji dejavnosti klasificirana znotraj kategorije organizatorjev potovanj in dejavnosti potovalnih agencij. Šifre dejavnosti so naslednje:

  • 110 – Dejavnost potovalnih agencij
  • 120 – Dejavnost organizatorjev potovanj
  • 900 – Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti

Pogoji za opravljanje dejavnosti turistične agencije so opisani v Zakonu o spodbujanju razvoja turizma, ki ga dodatno ureja Pravilnik o načinu in postopku pridobitve licenc za opravljanje dejavnosti organiziranja turističnih aranžmajev in prodaje turističnih aranžmajev ter o vsebini in načinu vodenja registra izdanih licenc. Pravilnik razlikuje med licenco za organizacijo turističnih aranžmajev in licenco za prodajo turističnih aranžmajev.

Prvi predpogoj za opravljanje turistične dejavnosti je pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti pri Gospodarski zbornici Slovenije, ki jo mora podjetje pridobiti pred začetkom poslovanja na področju turizma. Predpostavlja se, da ustanovitelj najprej ustanovi podjetje, nato pa zaprosi za licenco.

  1. Vlagatelj mora izpolniti obrazec Vloga za pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti.
  2. Vlogi morajo biti priložena dokazila o:
  • registraciji dejavnosti (izpis iz sistema AJPES),
  • izobrazbi (potrdilo o zadnji dokončani izobrazbi, tj. spričevalo ali diploma),
  • delovnih izkušnjah v dejavnosti,
  • zavarovanju (zavarovalniška pogodba, garantno pismo za nesolventnost ali garancija),
  • nekaznovanosti (dokazilo se pridobi na ministrstvu za pravosodje),
  • poslovnem prostoru (dokazilo o razpolaganju, tj. zemljiškoknjižni izpis, najemna pogodba ipd.).

Licenca se izda za nedoločen čas. Dejavnost se preneha na tak način, da pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki prenehajo opravljati dejavnost organiziranja in/ali dejavnost prodaje turističnih aranžmajev, obvestijo izdajatelja licence o tem v 30 dneh pred prenehanjem opravljanja dejavnosti ter vrnejo licenco.

Gospodarska zbornica vodi register izdanih licenc, v katerem se določi evidenčna številka za vsako upravičeno osebo.

Turistično vodenje

Turistični vodniki so posamezniki, ki ne skrbijo za organizacijo in prodajo turističnih aranžmajev, ampak za samo vodenje izleta. Za turistično vodenje ni treba ustanoviti pravne osebe ali se registrirati kot samostojni podjetnik, vendar pa je treba opraviti tečaj za turističnega vodnika, ki mu sledi izpit. Če posameznik uspešno prestane izpit, se mu podeli licenca za turističnega vodnika, ki jo je treba obnavljati na letni ravni, in sicer januarja. Licenca se lahko podeli za vodenje v Sloveniji ali za vodenje v tujini.

Poleg licence za turistično vodenje obstaja tudi izkaznica za turističnega spremljevalca, ki jo lahko pridobi vsak posameznik z vsaj dvoletnimi izkušnjami na področju turizma in organizacije potovanj. Za pridobitev izkaznice za turističnega spremljevalca ni treba opraviti posebnega izpita.

Opravljanje dejavnosti spremlja Turistično gostinska zbornica Slovenije, ki vodi tudi evidenco licenc za turistično vodenje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Bliža se rok za oddajo podatkov za četrtletno poročanje

Ponovno bo treba predložiti podatke za četrtletno poročanje o poslovanju poslovnih subjektov. Zavezanci boste morali podatke predložiti do 31. julija 2019. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

5 nevarnosti, ki pretijo spletnim trgovcem

5 nevarnosti, ki pretijo spletnim trgovcem

Nakupovanje prek spleta je čedalje bolj v porastu. Prav zato je poslovanje podjetij (tudi) prek spletne trgovine zelo smiselno. Je pa treba najprej dobro poznati to področje in poskrbeti za varnost trgovca in tudi strank. Preberite več >>

Sledite zakonom, da vaše spletne trgovine ne doleti globa!

Sledite zakonom, da vaše spletne trgovine ne doleti globa!

Kot lastnik spletne trgovine ste obvezani zadostovati vsem zakonsko določenim zahtevam tovrstnega poslovanja. V nasprotnem primeru vas lahko doleti globa ali drugi, še strožji ukrepi tržnega inšpektorata. Preberite več >>

Spletne trgovine morajo imeti zapisane identifikacijske podatke

Spletne trgovine morajo imeti zapisane identifikacijske podatke

Pred postavitvijo spletne trgovine ste najverjetneje dobro razmislili o vseh prednostih, ki vam jih prinaša spletno poslovanje. A razmisliti morate tudi o vseh zakonsko določenih obvezah, ki se tičejo spletnih trgovin. Preberite več >>

Podjetniki pozor! Skrajni čas za ureditev eVročanja

Podjetniki pozor! Skrajni čas za ureditev eVročanja

FURS je izdal sporočilo za javnost, v katerem vsa podjetja in podjetnike, ki še nimate urejenega eVročanja, poziva, da to uredite čimprej. V tednu od 13.5. do 17.5.2019 se lahko v ta namen obrnete na svoj finančni urad, ki vam bo nudil dodatne informacije in pomoč. Preberite več >>

Oznake: