Razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem?

Turistična dejavnost je v zadnjih letih vedno bolj priljubljena, sploh v Sloveniji, ki postaja vedno bolj zaželena turistična destinacija. V prispevku so opisani pogoji za opravljanje turistične dejavnosti za vse, ki jih mika turistično vodenje ali ustanovitev turistične agencije.
Turistična agencija, turistična dejavnost, turistični vodič

Ustanovitev turistične agencije in razlika med turistično agencijo in vodenjem. (Vir slike: Unsplash)

Temeljna razlika med turistično agencijo in turističnim vodenjem je v tem, da so turistične agencije pravne osebe, ki nudijo organizacijo in/ali prodajo turističnega aranžmaja. Turistično vodenje pa je dejavnost samega vodenja izleta, pri čemer turistični vodnik ne skrbi za samo organizacijo in prodajo aranžmajev.

Turistična agencija

Turistična dejavnost je vrsta dejavnosti, ki je v standardni klasifikaciji dejavnosti klasificirana znotraj kategorije organizatorjev potovanj in dejavnosti potovalnih agencij. Šifre dejavnosti so naslednje:

  • 110 – Dejavnost potovalnih agencij
  • 120 – Dejavnost organizatorjev potovanj
  • 900 – Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti

Pogoji za opravljanje dejavnosti turistične agencije so opisani v Zakonu o spodbujanju razvoja turizma, ki ga dodatno ureja Pravilnik o načinu in postopku pridobitve licenc za opravljanje dejavnosti organiziranja turističnih aranžmajev in prodaje turističnih aranžmajev ter o vsebini in načinu vodenja registra izdanih licenc. Pravilnik razlikuje med licenco za organizacijo turističnih aranžmajev in licenco za prodajo turističnih aranžmajev.

Prvi predpogoj za opravljanje turistične dejavnosti je pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti pri Gospodarski zbornici Slovenije, ki jo mora podjetje pridobiti pred začetkom poslovanja na področju turizma. Predpostavlja se, da ustanovitelj najprej ustanovi podjetje, nato pa zaprosi za licenco.

  1. Vlagatelj mora izpolniti obrazec Vloga za pridobitev licence za opravljanje turistične dejavnosti.
  2. Vlogi morajo biti priložena dokazila o:
  • registraciji dejavnosti (izpis iz sistema AJPES),
  • izobrazbi (potrdilo o zadnji dokončani izobrazbi, tj. spričevalo ali diploma),
  • delovnih izkušnjah v dejavnosti,
  • zavarovanju (zavarovalniška pogodba, garantno pismo za nesolventnost ali garancija),
  • nekaznovanosti (dokazilo se pridobi na ministrstvu za pravosodje),
  • poslovnem prostoru (dokazilo o razpolaganju, tj. zemljiškoknjižni izpis, najemna pogodba ipd.).

Licenca se izda za nedoločen čas. Dejavnost se preneha na tak način, da pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki, ki prenehajo opravljati dejavnost organiziranja in/ali dejavnost prodaje turističnih aranžmajev, obvestijo izdajatelja licence o tem v 30 dneh pred prenehanjem opravljanja dejavnosti ter vrnejo licenco.

Gospodarska zbornica vodi register izdanih licenc, v katerem se določi evidenčna številka za vsako upravičeno osebo.

Turistično vodenje

Turistični vodniki so posamezniki, ki ne skrbijo za organizacijo in prodajo turističnih aranžmajev, ampak za samo vodenje izleta. Za turistično vodenje ni treba ustanoviti pravne osebe ali se registrirati kot samostojni podjetnik, vendar pa je treba opraviti tečaj za turističnega vodnika, ki mu sledi izpit. Če posameznik uspešno prestane izpit, se mu podeli licenca za turističnega vodnika, ki jo je treba obnavljati na letni ravni, in sicer januarja. Licenca se lahko podeli za vodenje v Sloveniji ali za vodenje v tujini.

Poleg licence za turistično vodenje obstaja tudi izkaznica za turističnega spremljevalca, ki jo lahko pridobi vsak posameznik z vsaj dvoletnimi izkušnjami na področju turizma in organizacije potovanj. Za pridobitev izkaznice za turističnega spremljevalca ni treba opraviti posebnega izpita.

Opravljanje dejavnosti spremlja Turistično gostinska zbornica Slovenije, ki vodi tudi evidenco licenc za turistično vodenje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Ko se odločate za nakup ali najem poslovnega prostora je priporočljivo, da najprej preverite, če je zanj pridobljeno dovoljenje za uporabo v poslovne namene. Preberite več >>

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Ali družbenik odgovarja s svojim premoženjem za obveznosti?

Vse družbe, razen tihe, so kot pravne osebe nosilke pravic in obveznosti v pravnem prometu. Gospodarska družba odgovarja zanje z vsem svojim premoženjem. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Davčne novosti v letu 2018

Davčne novosti v letu 2018

S prvim dnem novega leta so se pričele uporabljati nekatere spremembe na davčnem področju, ki so bile sprejete že leta 2017. Vlada je spremenila štiri zakone s tega področja, med bolj opaznimi pa so spremembe, ki jih uvaja novela Zakona o dohodnini. Preberite več >>

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Kadrovske štipendije so odlična priložnost za podjetja, saj si lahko tako zagotovijo razvoj ustreznega delovnega kadra, ki ga sami izšolajo, to pa spodbuja nadaljnji razvoj podjetja. Mladim štipendistom tako omogočajo izobraževanje ob prejemanju štipendije in zagotovljeno službo. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje