UtaUta – unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke

Tri mlade arhitektke so ustanovile blagovno znamko UtaUta, ki ponuja unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke, izdelano iz kakovostnih materialov in prilagojeno željam naročnika.
Unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke UtaUta (Vir: UtaUta)

Unikatno pohištvo za hišne ljubljenčke UtaUta (Vir: UtaUta)

Ljudje dajemo čedalje več poudarka opremi in pripomočkom za naše hišne ljubljenčke, saj si zanje želimo le najboljše. Razna ležišča in hiške za mačke in pse tako postanejo del pohištva v našem stanovanju. Blagovna znamka UtaUta si želi ponuditi tako pohištvo za hišne ljubljenčke, ki se bo iz oblikovalskega vidika lepo prilegalo obstoječi dekoraciji prostora, hkrati pa je izdelano iz kakovostnih materialov, ki so pridobljeni iz lokalnega okolja.

UtaUta je tudi eno izmed 40 podjetij, ki so prejela podporo s strani Slovenskega podjetniškega sklada v okviru razpisa P2 – Spodbude za zagon inovativnih podjetij v letu 2018. Na sejmu Ambient je bila blagovna znamka v lanskem letu izbrana za Top idejo.

O poslovanju podjetja sva se pogovarjali z Vito Posinek.

Ideja o ustanovitvi podjetja

Ustanoviteljice podjetja, arhitektke in prijateljice Maša Kamplet, Monika Tominšek in Vita Posinek, so pri opremljanju stanovanj ugotovile, da je ponudba pohištva za hišne ljubljenčke zelo omejena. Na trgu sicer obstaja nekaj tovrstnih izdelkov, vendar gre za pohištvo nizke kakovosti kitajskega porekla. To je bil povod za odločitev, da se bodo izdelave kakovostnega pohištva za hišne ljubljenčke lotile same.

»Kar nekaj časa smo razmišljale o tem, da bi se podale v oblikovalske vode. Podjetniški inkubator je bil tisti, ki nam je priskočil na pomoč in nas potisnil naprej, da smo se s tem področjem začele bolj resno ukvarjati.«

Intervjuji z lastniki psov in mačk

Preden so se Maša, Monika in Vita podale v podjetniške vode, so se lotile raziskave trga. Obiskale so večje pohištvene sejme v Milanu in Parizu. Poizvedbe za tovrstnimi izdelki so se lotile tudi prek spleta.

Nato so z lastniki psov in mačk izvedle intervjuje, s čimer so preverile, kakšno bi bilo povpraševanje po tovrstnih izdelkih. Zanimale so jih tudi navade njihovih psov in mačk. Tako so dobile kar največ podatkov, ki so jim bili v pomoč pri oblikovanju pohištva.

Prednosti pohištva UtaUta

»Naši izdelki so iz trajnih materialov in so prijazni do živali. Izbiramo kakovostne surovine; predvsem les in kovino. Trudimo se zadovoljiti vse okuse, da bi vsak lahko našel nekaj zase. Pomemben poudarek je na designu. Pri delu združujemo oblikovalska in arhitekturna znanja.”

Vita je poudarila, da so vsi kosi pohištva v ponudbi ročno izdelani. Za njihovo izdelavo je uporabljen les iz lokalnega območja.

Stojalo za hrano (Vir: UtaUta)

Stojalo za hrano (Vir: UtaUta)

Individualno sodelovanje z naročnikom

Vita je povedala, da imajo v sklopu blagovne znamke dva segmenta ponudbe. V prvem primeru gre za njihovo znamko z različnimi linijami izdelkov, ki bi kasneje lahko prerasli v serijsko proizvodnjo.

»Drugi del oziroma koncept poslovanja, ki nas še bolj zanima, pa je sodelovanje z naročnikom na individualni ravni. Princip je podoben kot če arhitekt z naročnikom sodeluje pri gradnji hiše in se mu v celoti prilagodi glede njegovih želj. Da pridemo, pogledamo, kakšna je trenutna situacija v dnevni sobi in pohištvo prilagodimo specifičnemu okolju in hišnemu ljubljenčku.«

Največji izzivi pri delovanju v podjetništvu

Vita priznava, da so se na poslovni poti srečale s številnimi izzivi, saj so vse po izobrazbi arhitektke, ki so se v tej obliki s podjetništvom srečale prvič.

»Največji izziv je, kako narediti našo znamko prepoznavno tudi v svetovnem merilu in najti našo ciljno publiko

Kako se ekipa loteva širjenja prepoznavnosti blagovne znamke?

»Hodimo na pohištvene sejme. Skušamo se povezati z arhitekti in ustreznimi trgovinami. Povezujemo se tudi z veterinami.«

V kratkem bo spletna stran prevedena v angleški in nemški jezik, s čimer bo spletno nakupovanje njihovih izdelkov omogočeno tudi tujcem.

Počivalnik za hišne ljubljenčke (Vir: UtaUta)

Počivalnik za hišne ljubljenčke (Vir: UtaUta)

V načrtu je prodor na tuje trge

Ekipa se zaveda, da gre za izdelke s precej nišno ciljno publiko. Ker je slovenski trg iz tega vidika omejen, nameravajo prodreti v tujino.

»V tujini je trg precej večji in več ljudi si lahko privošči take designerske izdelke. Naši izdelki so v primerjavi s tujino cenovno še vedno precej ugodni. Naš cilj je širitev na obmejne trge, kasneje pa tudi v Skandinavijo, Ameriko in Azijo. Povpraševanja po oblikovalskih kosih je veliko in to področje prinaša dobre poslovne priložnosti.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Pri podjetju Mimateam so razvili nov produkt, Vitta Smile. Gre za pametni nastavek za zobno ščetko, ki uporabniku pomaga do boljših navad pri ščetkanju zob. Preberite več >>

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar: »Podjetniki velikokrat zrastejo do praga lastnih zmožnosti.«

Rok Stritar je podjetniški svetovalec in ustanovitelj podjetja Kibube, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Kako je prišlo do ustanovitve podjetja, kako se je le-to razvijalo skozi čas in kaj bi Rok svetoval mladim podjetnikom? Preberite več >>

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Planet Care – startup, ki pomaga reševati problem mikroplastike v okolju

Pri pranju perila se iz pralnega stroja v vodotoke in kasneje v morja in oceane sproščajo ogromne količine mikroplastike. Startup Planet Care je razvil poseben filter, ki rešuje ta problem, saj zadrži do 90 % teh delcev. Preberite več >>

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space je prva platforma tako v slovenskem kot svetovnem merilu, ki omogoča kratkoročno oddajanje in najem poslovnih prostorov vseh vrst. Deluje po podobnem principu kot Airbnb in tako omogoča mladim podjetnikom občutno znižanje začetnih stroškov, vezanih na najem poslovnega prostora. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Večina podjetij prej ali slej ugotovi, da je slovenski trg premajhen za realizacijo načrtovanih poslovnih ciljev. Rast podjetij je velikokrat pogojena z vstopom na tuje trge. Predstavljamo vam nekatere slovenske startupe, ki so se prodora v tujino lotili na inovativne načine. Preberite več >>

Oznake: