V nekdanji polzelski tovarni nogavic nastaja slovenska funkcionalna prehrana

Proizvodni obrat podjetja Proan se nahaja na dva tisoč kvadratnih metrih velikem proizvodnem obratu, kjer so nekoč nastajale kakovostne nogovice Polzela (Vir slike: Proan).

V nekdanji polzelski tovarni nogavic nastaja slovenska funkcionalna prehrana

Funkcionalna hrana je na slovenskih prodajnih policah dostopna že nekaj let. Le majhen delež pa je takšne, ki je kakovostna in uporabniku prijazna, pravijo člani ekipe Proan, ki ustvarja blagovno znamko Athlete. Ta nastaja prav v Sloveniji, natančneje na Polzeli.
V nekdanji polzelski tovarni nogavic nastaja slovenska funkcionalna prehrana

Proizvodni obrat podjetja Proan se nahaja na dva tisoč kvadratnih metrih velikem proizvodnem obratu, kjer so nekoč nastajale kakovostne nogovice Polzela (Vir slike: Proan).

Sprehod po dva tisoč kvadratnih metrih velikem proizvodnem obratu, kjer so nekoč nastajale kakovostne slovenske nogavice pod znamko Polzela, pritegne marsikateri pogled. V obratu ni delavcev, katerih roke bi pridno ustvarjale še en slovenski produkt. Proizvodna hala je namreč polna najsodobnejših strojev, celoten postopek pa je avtomatiziran. Podjetje Proan, ki ustvarja blagovno znamko Athlete, je v nakup hale, avtomatizacijo postopka in potrebno laboratorijsko opremo investiralo okoli 4 milijone evrov, pojasnjuje direktor Mitja Rola. Dnevno skupaj z uslužnostnim polnjenjem proizvedejo približno za en do dva vlačilca različnih izdelkov, kar pomeni od 30 do 60 evro palet.

Jedro ekipe z večletnimi podjetniškimi izkušnjami

»Investirali smo s pomočjo lastnih prihodkov, nekaj pa je bilo tujega vira,« dodaja sogovornik, ki je vajeti podjetja prevzel leta 1. avgusta pred dvema letoma. Podjetje sicer obstaja že vsaj dve desetletji, a je večkrat zamenjalo ime kot tudi lastnike. Bili so različni razlogi za to, pravi, a koncept in cilj sta nenehno ostala enaka. Tako je pred leti delalo lastne blagovne znamke – morda se spomnite energijskega napitka Buldog, ki so ga pozneje prodali.

Skoraj polovico izvozijo

»V nekem trenutku je bilo to podjetje vodilno z vidika tehnologije. Zaradi opreme in modernizacije je bilo daleč pred konkurenco,« razloži Rola. Pozneje so podoben korak naredili tudi ostali, štajerska ekipa pa se je zaradi slabšanja razmer na trgu nato preusmerila v novo blagovno znamko, tokrat v obliki funkcionalne hrane. Danes skoraj polovico celotne proizvodnje izvozijo na nemško in angleško govoreča trga, v prihodnje bodo izvozu namenili še več poudarka.

V nov obrat so investirali s pomočjo lastnih prihodkov, nekaj je bilo tujega vira, pravi Mitja Rola, direktor, ki je vajeti podjetja prevzel pred približno dvema letoma (Vir slike: Proan).

Kaj je funkcionalna hrana?
Gre za dodatke z biološko aktivnim delovanjem, ki nudijo pozitiven učinek na zdravje in zmanjšujejo možnost nastanka določenih bolezni ali poškodb. Poleg zagotavljanje nujno potrebnih hranljivih snovi je njihov osnovni namen tudi krepitev zdravja, pojasnjuje Kristina Žgur iz podjetja Proan.

Raziskave trajale kar 10 let, sodelovali tudi s strokovnjaki

To je povsem drugačno področje, pa čeprav hrano in pijačo radi umeščamo v isto kategorijo, pojasnjuje Rola. »Trg je še precej neizkušen, zaradi poplave izdelkov pa so kupci zmedeni. Ne vedo, kdo govori resnico, zato se običajno odločijo na podlagi cene.« Svojo funkcionalno hrano so ravno zato razvili z lastnim znanjem in s pomočjo ostalih slovenskih strokovnjakov s področja športa, prehrane in medicine.

Ekipa, ki naj bi bila edini proizvajalec športne prehrane v Sloveniji, se redno udeležuje športnih dogodkov (Vir slike: Proan).

Izvajali so raziskave tako na rekreativcih kot tudi športnikih, te so trajale približno deset let, nad njimi pa je bdela ekipa Fakultete za šport. »Na podlagi testov in meritev smo prišli do najboljše možne kombinacije učinkovin za optimalno doseganje športnih dosežkov,« razloži Kristina Žgur, zadolžena za marketing. Žgurjeva dodaja, da so po njihovih informacijah »edini proizvajalec športne prehrane v Sloveniji, ki ima dejansko tudi lastno proizvodnjo v Sloveniji«. Večina tovrstnih izdelkov, ki jih najdemo na naših prodajnih policah, namreč prihaja iz tujine.

Manj je več tudi pri funkcionalni hrani

»Razlika je v učinku in porciji, ki jo morate zaužiti za dosego istega rezultata,« odgovarja na vprašanje, kakšna je razlika med njihovo in preostalo dosegljivo funkcionalno prehrano, ki je po njenih besedah manj kakovostna. »Še vedno zagovarjamo, da je za zdrav način življenja potrebna uravnovešena prehrana, kar pomeni od tri do pet obrokov na dan. Naši izdelki pa so namenjeni nadomeščanju vsega tistega, kar s hrano nismo zaužili. Zmotno je prepričanje, da lahko danes s hrano zaužijemo dovolj mikrohranil, kot so vitamini in minerali,« zato lahko z izdelki vrhunske kakovosti v telo vnesemo bistveno manjše količine izdelka za dosego enakega ali celo boljšega rezultata.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki