
Na MP dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne! boste lahko spoznali zgodbo mlade Novomeščanke Maje Bašelj (Vir slike: osebni arhiv).
Maja Bašelj, ki prihaja iz podjetniške družine in jo je pretresla finančna kriza ter družinska tragedija, bo svoj pogled na podjetništvo, motiviranost zaposlenih v podjetju in neuspeh kot del uspeha predstavila na tokratnem MP dogodku: Lastno podjetje? Zakaj pa ne!.
Od mlade Novomeščanke, ki se je več kot uspešno spoprijela z vlogo krizne managerke v podjetju (več o njeni zgodbi, kako je podjetje staršev rešila tik pred stečajem), boste izvedeli, kako se spoprijeti z izzivi, ki jih ponuja podjetništvo. Pri reševanju podjetja, ki sta ga njena starša ustanovila leta 1992, je uporabila tudi ameriški način razmišljanja, ki ga je spoznala med enoletnim pripravništvom v ZDA. Ta izpostavlja predvsem »zavedanje, da smo lastniki sebe in svoje usode ter imamo moč, da kreiramo svoje življenje in se čim bolj približamo tistemu, česar si želimo. V to pa je potrebno vzeti v zakup, da je le čas tisti faktor, ki ga ne moremo obvladovati,« pravi 27-letnica, ki se želi z vlogo predavateljice in svetovalke že dlje časa spoprijeti (na sliki spodaj, vir slike: Robert Kokol).
Uspeh ni nekaj, kar nam je položeno v zibelko
Zato zagovarja, da biti podjetnik pomeni »živeti kot podjetnik in je 100-odstotna obveza, za katero moramo vedno imeti čas in so zato potrebna odrekanja ter velika mera potrpežljivosti«. Prepričana je, da uspeh ni nekaj, kar nam je položeno v zibelko, temveč je skupek vseh neuspehov in vsakodnevnih izboljšav, ki jih izvedemo pri sebi in svojem delu.
Kaj pa vas motivira?
Ko pride neuspeh, nam pogosto zmanjka motivacije. O tem področju, tako z vidika samo-motiviranosti kot tudi motiviranja zaposlenih, bo prav tako spregovorila. To je bilo vendarle eno od ključnih področij, ko je prevzela podjetje s strani očeta. Motivacija je kompleksna stvar. Opozarja, da različne ljudi motivirajo različne stvari – nekatere denar, druge priznanja, spet tretje pa dejstvo, da lahko živijo s čim manj skrbi.
»Zagovarjam dejstvo, da je motivacija nič drugega kot to, da znamo uživati v tem, kar počnemo. Če primarne razloge motivacije najdemo v ljubezni do dela, družine ali kakršnih koli drugih področjih, potem se nam ni potrebno dodatno motivirati, le trenirati jo je potrebno. Izhajam iz konceptov prestrukturiranja podjetij v krizi, namreč, najtežje je delovati kurativno.«
Manager mora biti tudi psiholog in sociolog
Za tiste, ki so izgubili voljo do motivacije, pa meni, da so se znašli v situaciji, ko »njihova prva motivacija preprosto ni bila dovolj močna in je to dobra priložnost, da najdejo nekaj novega, kar jim bo vrnilo delovni elan«. Poudarja, da manager oziroma podjetnik ni zgolj ekonomist ali pravnik, temveč tudi psiholog in sociolog. »Torej, zakaj ne bi imeli svojega podjetja, kjer bi nenehno razvijali svoje sposobnosti in bili zato tudi nagrajeni?«