R&B Cover

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo. (Vir slike: Roastery & Bakery)

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala.
R&B Cover

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo. (Vir slike: Roastery & Bakery)

R&B (Roastery & Bakery) je samopostrežna pekarnica – kavarnica, ki vsak dan ponuja sveže praženo kavo, sveže pečene pekovske dobrote in sveže pripravljene sendviče. Lokal uporablja nov pristop samopostrežne pekarne, v kateri je poskrbljeno tako za ljudi v časovni stiski kot tudi za tiste, ki radi posedite in uživate v dobri družbi.

Roastery & Bakery sta ustanovila Marko Matijević in Simon Mohorovič, ki sta sodelovala že v času študija na Ekonomski fakulteti. O tem, kako sta prišla do ideje za odprtje gostinskega lokala, ki bo ponujal sveže praženo kavo in sveže pečeno pecivo, kako skrbita za posebno ponudbo in kakšni so odzivi strank, smo se pogovarjali z Markom Matijevićem.

Od razočaranja nad ponudbo do podjetniške ideje

»S sošolcem Simonom sva dobro sodelovala že na Ekonomski fakulteti. Ko se je študij končal, pa sva sodelovanje nadgradila s partnerstvom v poslu,« opisuje sogovornik prve korake na podjetniški poti. »Skupni projekti in ideje so naju zadrževali po raznih kavarnah in gostilnah, kjer sva vedno potrebovala dobro kavo in seveda kvaliteten in zdrav prigrizek, da sva lahko pridno delala.«

Hitro pa sta doživela razočaranje nad kvaliteto oziroma svežino kave. Zato sta »začela temeljito raziskovati celotno pot kavnega zrna od trenutka, ko ga naberejo, vse do naše skodelice«. Ugotovila sta, da se nihče – predvsem pa veliki proizvajalci – ne osredotoča na to, »da se spražena kava porabi prej kot v 14 dneh, ko je njena kvaliteta na vrhuncu«.

»Še huje, pražena kava lahko stoji v skladiščih tudi nekaj mesecev, preden jo dobijo trgovci in gostinci za končne uporabnike,« nadaljuje Matijević. Takšna kava na človeško telo nima pozitivnega vpliva – »še več, lahko tudi škoduje«.

R&B kava

Ideja za Roastery & Bakery je bila posledica razočaranja nad obstoječo ponudbo kave in peciva. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Drugi ustanovitelj pa je bil vedno znova razočaran nad kvaliteto ponudbe v ljubljanskih pekarnah: »Vsa ponujena peciva so bila iz istega testa – ne glede na to, ali so bila slana ali sladka. Vsa hrana in peciva pa so po navadi od enega proizvajalca, ki slovi po le nekaj vrhunskih proizvodih.«

Ostali proizvodi v pekarnah pa služijo »le za dopolnitev ponudbe in so večinoma nizke kvalitete in slabega okusa«. Sogovornik tako ugotavlja: »Pomen besede ‘pekarna’, ki je včasih pomenila domače in sveže, se je v Sloveniji izgubil.«

»Ideja je bila rojena!«

»Ko sva se le stežka dokopala do prvih nekaj gramov sveže pražene kave in jo skuhala, sva sklenila, da nikoli več ne bova pila nič drugega,« opisuje Matijević prvo izkušnjo s kvalitetno sveže praženo kavo. »Ne samo zaradi vseh pozitivnih in zdravilnih lastnosti, ki jih le-ta prinaša, ampak predvsem zaradi okusa. Okus je pač neprimerljiv.«

Tako je bila rojena podjetniška ideja: odprla bosta prvo pražarno in pekarno v enem. Svojo idejo sta uresničila s prihranki ter pomočjo sorodnikov in prijateljev.

R&B vzdušje

V Roastery & Bakery lahko uživate v odločni kavi in se posladkate s svežim pecivom. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Odločila sta se, da bosta imela pražilec kave kar v kavarni: »Naj ljudje vidijo, vonjajo in okušajo sveže praženo kavo.« Poskrbela sta še za eno podrobnost: »Da smo dodali zrno na i naši kavarni, smo kupili vrhunske mlinčke, ki sproti zmeljejo prav vsako porcijo kave posebej, in kavomat vrhunskega italijanskega proizvajalca.«

Prav tako sta želela rešiti problem nekvalitetne hitre hrane, ki jo ponujajo ljubljanske pekarne. »Vsak od proizvajalcev žal ne more biti najboljši na vseh področjih in vsak ima le nekaj proizvodov, po katerih je znan,« opisuje sogovornik trenutno situacijo.

Ker pa je pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery popolnoma neodvisna, sta se s poslovnim partnerjem Mohorovičem odločila, da bosta v svojo ponudbo uvrstila le najboljše. »Tako imamo pri nas rogljičke iz Francije, recepte za sendviče in pice iz Italije, čokoladna peciva iz Belgije in pite iz Srbije,« pripoveduje Matijević. Prav vse pa sveže spečejo oziroma pripravijo vsak dan posebej.

Najboljše z evropskega in svetovnega trga

Po Matijevićevih besedah v R&B ljudem ponujajo »najboljše, kar ponuja evropski in svetovni trg«. Obiskovalcem lokala je tako na voljo sveže pražena kava iz Brazilije, Kolumbije, Gvatemale in Indije. »Tako z različnimi okusi zadovoljimo prav vsakega uživača kave,« se pohvali sogovornik.

Prav tako posvečajo veliko pozornosti tudi ponudbi hrane: »Pecivo in surovine za pripravo hrane skrbno izbiramo in izberemo le najboljše. Lahko se pohvalimo tako s pravim ročno izdelanim burekom iz Srbije kot s pravim francoskim rogljičem iz Francije.«

»Kaj je lahko boljšega!? Vrhunska kava z najboljšim rogljičkom,« pravi sogovornik.

Poleg tega pa svoji zgodbi vedno radi dodajo še kanček inovativnosti. Tako je bilo njihov poletni hit t. i. CROS-ICE. Gre za »vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade«. Zimsko ponudbo pa dopolnjujejo z vročo čokolado v različnih izvedbah.

R&B CROS-ICE

CROS-ICE: vaniljev sladoled v rogljičku s posipom nastrgane čokolade. (Vir slike: Roastery & Bakery)

Zmagovalna kombinacija

Kmalu po otvoritvi lokala, ki se nahaja na Bavarskem dvoru v Ljubljani, sta Marko, ki se ukvarja s kavarniškim delom lokala, in Simon, ki skrbi za vse v povezavi s hrano, ugotovila, da je izbrana kombinacija »prava in zmagovalna«.

»Slovencem in vedno številčnejšim tujcem manjkajo dobra sveže pražena in mleta kava ter izbrana najboljša peciva različnih proizvajalcev iz Evrope in z Balkana,« pravi sogovornik. »Naša ciljna publika so največji poznavalci in ljubitelji kave in hrane.«

Uspeh se pozna tudi na finančnem področju: »Odzivi so neverjetni. Vsak teden beležimo večje število naključnih in rednih obiskovalcev. Promet smo od same otvoritve praktično početverili.«

»Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo!«

Za konec smo sogovornika povprašali še o podjetniških načrtih in željah za prihodnost. Pri odgovoru je bil zelo konkreten: »Se širiti onkraj Slovenije, saj si tako svežo kavo zaslužijo tudi drugod po Evropi in svetu.«

»Vsi pravijo: ‘Ne odnehajte, vztrajajte, sledite svojim sanjam …’ Vse to je res, vendar ker zelo verjetno orjete ledino, pričakujte nepričakovano,« pa polaga na srce mladim podjetnikom, ki šele stopate na podjetniško pot.

Zaključuje pa z naslednjim nasvetom: »Tudi če ne znaš plavati, lahko skočiš v vodo. Pogum, močni zamahi in hitro učenje te bodo obdržali nad gladino.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki