Value Add Games – namizne igre z dodano vrednostjo

Poslanstvo podjetja Value Add Games je ljudem ponovno približati namizne družabne igre. Ekipa se ne ukvarja zgolj z izdajo in prodajo družabnih iger, ampak predvsem razvija svoje lastne. Prav tako skupaj z zainteresiranimi podjetji snujejo namizne igre, ki lahko služijo kot sredstvo promocije.
Namizne igre Value Add Games so zanimive tako za otroke kot za odrasle (vir: osebni arhiv)

Namizne igre Value Add Games so zanimive tako za otroke kot za odrasle (vir: osebni arhiv)

Kljub temu, da živimo v dobi digitalizacije, se vse več ljudi vrača nazaj na analogno. Tako je tudi v svetu iger. Namizne igre zopet pridobivajo na pomenu, saj odvračajo stran od ekranov, ponujajo priložnost za povezovanje med ljudmi, spodbujajo kreativnost in pomagajo pri razvoju logičnega razmišljanja.

Podjetje Value Add Games deluje od leta 2017. Ekipo sestavljajo ljudje iz različnih panog in z različnih koncev sveta. Nekateri delajo na sedežu podjetju, z drugimi pa podjetje sodeluje na daljavo. Direktorica podjetja Urška Hartman nam je zaupala, kako so izgledali podjetniški začetki, s katerimi izzivi se srečujejo v zadnjem času in kako izgleda delovanje v tovrstni panogi.

Princip delovanja podjetja

Value Add Games se po eni strani ukvarja z izdelavo lastnih namiznih iger, po drugi strani pa sodeluje z drugimi podjetji in na njihovo željo snuje promocijske in izobraževalne igre z različnimi tematikami. Urška Hartman pravi, da jim izziv predstavlja dejstvo, da v Sloveniji ni profesionalnega kadra s področja snovanja iger, saj nimamo šol, ki bi nudile tovrstno izobrazbo. Pri delu si tako pomagajo s kadrom s Poljske, iz Belgije in drugih držav, kjer tovrstno znanje ponujajo v obliki univerzitetnega znanja.

»Tesno smo povezani s fakulteto Kazimierz Wielki s Poljske, kjer se nahaja študijska smer za snovanje iger. Ves čas imamo na praksi njihove študente, sodelujemo pa tudi s profesorji. Ekipo sestavljajo še slovenski ilustratorji in grafični oblikovalci, ki so naši zunanji sodelavci.«

Tiskanje iger poteka v profesionalnih tovarnah, ki so specializirane za namizne igre. Sicer pa snovanje posamezne igre lahko traja od 1 do 6 mesecev, odvisno od zahtevnosti produkta.

Poljska – država iger

V Sloveniji je industrija družabnih iger vsaj zaenkrat precej slabo razvita. Eden redkih lokalov, v katerem organizirajo igranje družabnih iger, je Dobra poteza, s katerim podjetje med drugim sodeluje. Zanimivo izkušnjo koncepta iger ponuja tudi Escape room, ki je v zadnjih letih požel veliko zanimanja med Slovenci. Tukaj se stvar več ali manj zaključi.

Po drugi strani na Poljskem izobraževanju za razvoj raznovrstnih iger namenjajo študijske smeri na kar 22 fakultetah. Skoraj v vsakem lokalu kot dodatno ponudbo ponujajo možnost igranja namiznih iger.

Običajen delovni dan v podjetju Value add games ali kako poteka snovanje iger (vir: osebni arhiv)

Običajen delovni dan v podjetju Value add games ali kako poteka snovanje iger (vir: osebni arhiv)

Družabne igre kot trend

Urška ugotavlja, da se trend vseeno obrača tudi v Sloveniji in v ospredje znova prihajajo analogne stvari; od video iger nazaj h klasičnim namiznim.

»Starši podpirajo to, da se njihovi otroci igrajo igre, ni jim pa všeč, da so to video igre. Družabne igre pa so nekaj, kar vsi spodbujajo. Imajo ta pozitiven predznak.«

Prvi podjetniški koraki

»Vsak na začetku naredi veliko napak. Tudi mi smo jih. Moraš se znati pobrati in mi smo se. Tiste prve korake smo prebrodili, napake pa popravili. V začetku misliš, da vsi razmišljajo tako kot ti. Zato se v kakšno stvar prehitro zaletiš, namesto da bi idejo najprej preveril.«

Urška je povedala, da je bilo treba veliko znanja pridobiti od začetka, saj podjetje Value Add Games na tem področju orje ledino v slovenskem prostoru. Ogromno stvari se je bilo treba priučiti sproti. Prav zato so nekateri procesi trajali dlje, kot je bilo sprva mišljeno.

Dodana vrednost namiznih iger Value Add Games

Že samo ime podjetja nakazuje na to, da gre za igre, ki ponujajo nekaj več. Urška je razložila, v čem je dodana vrednost namiznih iger v njihovi ponudbi.

»Največkrat gre za izobraževalni vidik in unikatnost. Drug vidik dodane vrednosti je, da s katerimkoli podjetjem sodelujemo, skušamo igre prilagoditi njegovi blagovni znamki oziroma ciljni skupini.«

Urška je povedala, da za podjetja in organizacije izdelujejo igre, ki poudarjajo njihove vrednote. Ne gre zgolj za uporabo že znanih iger, kot je “človek ne jezi se”, na katere bi zgolj dodali logotip posameznega podjetja. Za podjetja snujejo nove inovativne igre, ki še ne obstajajo na trgu. Pri tem se skušajo čim bolj približati željam stranke in v igro vpletejo želeno tematiko.

Testiranje didaktične igre "Riši miši" za predšolske otroke, ki bo izšla septembra (vir: osebni arhiv)

Testiranje didaktične igre “Riši miši” za predšolske otroke, ki bo izšla septembra (vir: osebni arhiv)

Sodelovanje s slovenskimi podjetji in organizacijami

Pri delovanju na slovenskem trgu Value Add Games sodeluje z naročniki, za katere izdelajo unikatno namizno igro. Pri tem ni potrebno, da se naročnik ukvarja z igračami. Lahko gre za katerokoli panogo. Namizne igre največkrat služijo kot promocijsko darilo za njihove poslovne partnerje in stranke. Večinoma je prisoten tudi izobraževalen namen, ki uporabnika seznani z določeno tematiko. Naročnik si s tovrstnimi igrami pridobi pozornost strank / poslovnih partnerjev za vsaj pol ure. Namizna igra je nekaj, kar ostane na policah in tako poskrbi za dolgotrajni učinek in asociacijo na blagovno znamko.

»Video igra je lahko aktualna nekaj časa, potem pa običajno potone v pozabo. Veliko je treba vlagati v njeno posodabljanje in promocijo. Zneski so precej višji, kot če narediš namizno igro. Namizna igra je nekaj, kar ostane na polici. Trudimo se, da so igre tako dobre, da se jih igra vedno znova. Vidimo, da se nekatera podjetja sama odločijo narediti kakšno igro, ampak izvedba je žal dostikrat slaba. Če ne narediš kvalitetnega produkta, ga nihče ne bo igral. Potem je to izguba denarja.«

 »V igro lahko vključimo izobraževalne ali katerekoli druge vsebine. Tema igre je lahko vulkanizerstvo, bančništvo, promocija antipotrošništva ali karkoli drugega. Lahko gre za karte, ki so cenovno ugoden produkt, lahko gre pa za kompleksnejšo namizno igro. Posameznemu podjetju se lahko prilagodimo tako glede namena kot cene igre.«

Širitev na tuje trge

Ekipa Value Add Games na največjem sejmu igrač v Neurembergu (vir: osebni arhiv)

Ekipa Value Add Games na največjem sejmu igrač v Neurembergu (vir: osebni arhiv)

V Sloveniji poteka predvsem sodelovanje s posameznimi podjetji, uspešno pa se prebijajo tudi na evropski trg. Njihove namizne igre se trenutno prodajajo predvsem v Angliji in na Irskem v trgovinah Smyths Toys Superstore, ki je ena največjih verig na področju prodaje igrač. Prisotni so tudi v nekaterih drugih evropskih državah, ampak tam prodaja ni vzpostavljena v tolikšni meri.

»Ciljamo tudi na nemški in italijanski trg. Da bi nam to uspelo, je treba vzpostaviti dobra partnerstva. V taki majhni ekipi so to veliki izzivi. Za to si je treba vzeti čas, iti tja in spoznavati ljudi.«

Kako podjetje pristopa do večjih akterjev na področju družabnih iger v tujini?

Direktorica podjetja pravi, da se tega lotevajo predvsem z obiskovanjem sejmov. Tam so namreč priložnosti za mreženje med podjetji, ki delujejo v isti panogi, in za navezovanje stikov s trgovci.

»Primarno hodimo na take sejme zato, da vzpostavimo čim več kontaktov s trgovci in distributerji pa tudi s proizvajalci. Sodelujemo s številnimi proizvajalci. Vse igre tiskamo v Evropi. Ne tiskamo na Kitajskem. Vsi produkti so razviti v Sloveniji in proizvedeni v Evropi.«

Največji izzivi

Urška na vprašanje o največjih izzivih, s katerimi se trenutno spopada podjetje, odgovarja, da se ti nanašajo predvsem na izvoz in mednarodno sodelovanje. Slovenski trg je namreč premajhen.

»Na začetku si zelo ambiciozen. Misliš si, da imaš tak produkt, ki ga bodo vsi hoteli. Ampak ni tako, konkurenca je res huda. Na trg priti je res velik izziv. To, da smo zdaj prišli v Smyths Toys Superstore, je za nas velik uspeh. Prodaja gre tako; majhna podjetja težko pridemo direktno do trgovca. Ponavadi pridemo najprej do distributerja, ga prepričamo, potem mora distributer prepričati še trgovca. To, da smo uspeli priti do tako velikega trgovca, je za nas velik preskok.«

Naveza z Evropskim skladom za regionalni razvoj

Podjetje sodeluje tudi z Evropskim skladom za regionalni razvoj, ki jim pomaga pri promociji na evropskih sejmih in jim krije določene stroške. Na projekte se prijavljajo prek SPIRIT-a.

»Iščemo pa tudi druge priložnosti. V Sloveniji želimo vzpostaviti izobraževalni center za snovalce iger. Kot sem povedala na začetku, takega kadra pri nas še ni, zato bi ga radi izobrazili. Želimo si pridobiti tudi lokalen kader, ki bi se lahko kaj naučil od študentov, ki trenutno delajo pri nas in so šolani na tem področju. Iščemo tovrstne priložnosti.«

Aktualne družabne igre

V Sloveniji gre še vedno najbolj v prodajo serija produktov Talking Tom, za katerega je podjetje pridobilo licenco. Kupiti se jih da v vseh večjih trgovinah po Sloveniji.

»Pred kratkim smo zasnovali otroško igro Črni zobek, ki je namenjena ozaveščenosti o pomenu zdravih zob. Igre ni v trgovinah, je pa med zobozdravniki veliko povpraševanje po njej. Konec avgusta izidejo tri nove igre; dve, ki bosta namenjeni predšolskim otrokom in ena, ki bo nekoliko kompleksnejša in jo razvijamo v sodelovanju z Gasilsko zvezo Slovenije, saj letos praznujejo 150. obletnico organiziranega gasilstva v Sloveniji. Vse tri igre bodo izdane tako v slovenskem kot v angleškem jeziku, saj je v načrtu tudi tujina.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: