Mousse-have cover

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz! (Vir slike: Z žlico na pot)

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018.
Mousse-have cover

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz! (Vir slike: Z žlico na pot)

Pred kratkim so se tri študentke Zdravstvene fakultete in študent Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani povezali in ustanovili podjetje Z žlico na pot. S svojo serijo Mousse-have, ki trenutno obsega dve vrsti veganskega čokoladnega moussa – Mr. Mousse in Miss Mousse –, so pred kratkim zmagali na študentskem tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018, ki ga že deseto leto organizira Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij.

O tem, kako je sploh prišlo do sodelovanja, zakaj je mousse Mousse-have primeren tudi za alergike in kaj je ekipi prinesla zmaga na tekmovanju, smo se pogovarjali s Katjušo Mežek in Ninom Marčetičem.

»Zaupali smo svojim brbončicam«

Katjuša Mežek nam je najprej zaupala, kako je ekipa sploh prišla do ideje za razvoj veganskega čokoladnega moussa. Po analizi trendov na živilskem trgu je »navdih za čokoladni mousse prišel s strani prijateljice, ki je veganka in veliko eksperimentira z različnimi veganskimi recepti«. Ekipa je sicer sestavljena iz treh študentk sanitarnega inženirstva (Pie Čepič, Urške Hiter in naše sogovornice) ter Nina Marčetiča, študenta smeri Business Informatics.

Mousse-have ekipa

Ekipa podjetja Z žlico na pot z mentorico doc. dr. Mojco Jevšnik. (Vir slike: Z žlico na pot)

»Najprej smo na spletu pregledali že obstoječe recepte za mousse iz aquafabe, nato smo pa s preizkušanjem različnih kombinacij okusov in sestavin razvili končni izdelek. Med razvojem nismo uporabljali nobenih posebnih metod, zaupali smo le svojim brbončicam,« nadaljuje sogovornica.

Inženirski del ekipe se je tako ukvarjal z razvojem in oblikovanjem izdelka, in sicer tako »z zunanjo podobo kot samimi organoleptičnimi lastnostmi«. Marčetič pa se je usmeril v izdelavo poslovnega načrta in finančnega plana.

»S skupnim znanjem in sodelovanjem nam je uspelo ustvariti končni izdelek,« poudarja pomen timskega dela K. Mežek. »Seveda pa je treba na tem mestu omeniti mentorico doc. dr. Mojco Jevšnik, ki je ves čas stala za nami, nas spodbujala in nam pomagala, da smo lahko prišli tako daleč.«

Veganski čokoladni mousse je primeren tudi za alergike

Mousse iz serije Mousse-have poleg čokolade, malin, borovnic in limone vsebuje aquafabo, vodo, ki nastaja pri pridelavi in obdelavi čičerike. Posebna lastnost te snovi je, da se peni, zaradi česar se v živilstvu uporablja kot veganski nadomestek jajčnega beljaka.

»V naš mousse smo vključili tudi zemeljske mandlje, ki niso pravi oreščki, temveč gomolji, ki ne povzročajo preobčutljivostnih reakcij,« opisuje sogovornica značilnosti izdelka. Kako nastane mousse, si lahko ogledate tudi v spodnji predstavitvi.

Mousse-have je tako izjemno vsestranski: »Naš izdelek je primeren za vse ljubitelje čokolade in seveda za vse, ki se kdaj pa kdaj radi pregrešijo s čim sladkim. Izdelek je zaradi uporabe aquafabe namesto jajčnega beljaka primeren tudi za vegane in ljudi z alergijami na jajčne proteine. Uživajo ga lahko tudi osebe z alergijami na oreščke, saj zemeljski mandlji niso pravi oreščki.«

Prioriteta je trajnostni razvoj

Ekipa podjetja Z žlico na pot se lahko pohvali z dejstvom, da vse sestavine za svoj mousse pridobijo od slovenskih podjetij. Embalaža je steklena in primerna za ponovno uporabo ali recikliranje. »Naša prioriteta je trajnostni razvojpoudarja Nino Marčetič.

Pri razvoju izdelka so ekipi izdatno pomagali tudi sponzorji. Zdravstvena fakulteta Univerze v Ljubljani jim je poleg denarne pomoči zagotovila prostor za razvoj in izdelavo izdelka ter jim omogočila zaščito intelektualne lastnine. Sogovornik dodaja: »V sodelovanju z fakulteto bomo izvedli tudi degustacijski dogodek, ki bo predvidoma potekal v oktobru.«

»V veliko pomoč so nam tudi ETA Kamnik, Gorenjka in DropTinka, ki so nam donirali sestavine potrebne za izdelavo izdelkov, ter Studio Jager, v katerem so nam pomagali pri izdelavi grafične podobe izdelka,« omenja tudi pomembno vlogo različnih slovenskih podjetij.

Mousse-have embalaža

Steklena embalaža serije Mousse-have je primerna za ponovno uporabo ali recikliranje. (Vir slike: Z žlico na pot)

Z vsemi naštetimi sponzorji oziroma poslovnimi partnerji še vedno sodelujejo med pripravo na evropsko tekmovanje in pri razvoju lastnega podjetja. Odzivi na Mousse-have so pozitivni, po besedah člana ekipa pa je nekaj podjetij izkazalo tudi interes za prodajo njihovega izdelka. Poleg tega je ekipo prijetno presenetila tudi »pripravljenost slovenskih podjetij za pomoč pri izpopolnjevanju izdelka in njegovem prodoru na trg«.

Ecotrophelia Slovenija kot priložnost za pridobivanje novih znanj in poslovnih priložnosti

»Tekmovanje Ecotrophelia Slovenija 2018 se nam je zdelo zanimivo, saj nam je omogočilo, da smo preizkusili svoje teoretično znanje tudi v praksi in izkoristili svoje kreativne žilice,« opisuje K. Mežek odločitev za udeležbo na tekmovanju, ki ga organizira Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij.

Udeležba na tekmovanju je bila za ekipo »super izkušnja«. Zmaga jim je poleg denarne nagrade prinesla »ogromno novih znanj, ki nam bodo prišla prav v prihodnosti«, obenem pa tudi različne poslovne priložnosti, ki jih želi ekipa podjetja v prihodnosti izkoristiti.

Mousse-have tekmovanje

Utrinek s tekmovanja Ecotrophelia Slovenija 2018. (Vir slike: Z žlico na pot)

Z zmago na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018 se je podjetje Z žlico na pot uvrstilo tudi na evropski del tekmovanja, ki bo potekal 21. oktobra 2018 v Parizu. Ekipa obljublja, da bo pripravila »zabavno, sproščeno in energično predstavitev«!

Pogled v prihodnost

»Naša misija je približati trg globlji simbiozi z naravo skozi izvrsten okus naših izdelkov,« na kratko opiše vizijo podjetja Marčetič. V prvi fazi bodo svoje izdelke prodajali le na dogodkih, kot je Odprta kuhna: »To nam omogoča fleksibilnost, da izboljšamo izdelek in izrišemo še bolj natančno stanje povpraševanja«.

Šele nato bodo razširili produkcijo in se podali na police trgovin. Enak poslovni načrt želijo uporabiti tudi v tujini.

»Najbolj pomembna je motivacija!«

V podjetju še vedno izpopolnjujejo izdelka Mr. Mousse in Miss Mousse, hkrati pa razmišljajo tudi o širitvi ponudbe v seriji Mousee-have. Med nove potencialne izdelke po sogovornikovih besedah sodijo »mousse z rastlinskimi proteini, mousse z gozdnimi sadeži in mousse z belo čokolado«.

Za konec smo člana ekipe Z žlico na pot vprašali še, kaj bi na podlagi svojih izkušenj svetovala mladim podjetnikom, ki šele stopajo na podjetniško pot. Kratko in jedrnato odgovarjata: »Najbolj pomembna je motivacija! Kjer je volja, je pot.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki