
Tomaž Erjavec (na sliki tretji z desne strani) pravi, da konkurenca na njihovem področju ni učinkovita. Poskuse konkurence primerja s fakultetnim sistemom, v katerem bi imel vsak učitelj svojo e-učilnico. Uporabnik bi torej potreboval goro gesel, namesto zgolj enega (Vir slike: Doctrina).
Za začetek spomnimo, kaj Doctrina je: gre za spletni portal, ki farmacevtskim podjetjem ponuja možnost, da na enem mestu izobrazijo ključne osebe, katerih naloga je učinkovita prodaja in svetovanje njihovih izdelkov. Izobraževanje poteka prek kratke video predstavitve o izdelku, ki je objavljena na portalu. Tako lahko zaposleni v lekarnah dostopajo do vsebin kadarkoli in kjerkoli, dostop je možen s strani strokovnih delavcev podjetja.
Enako, kot če bi imel vsak profesor svojo e-učilnico
Erjavec opaža, da konkurenca na njihovem področju ne deluje. Obstaja sicer v obliki YouTuba in podobnih kanalov, poskusili so tudi nekateri proizvajalci. Kako je torej možno, da v vseh teh letih niso vzbudili pozornost kakovostnega posnemovalca? »Ni jih še (posnemovalcev, op.a.), saj je naše področje zelo specifično. Za to, kar delamo, potrebuješ vpogled v industrijo. Tudi proizvajalci zdravil so poskušali delati podobno, a ni delovalo. Nič ni bilo narobe z njihovim produktom, morda je bila kakšna rešitev celo boljša. Težava pa je, da njihova rešitev od uporabnika zahteva, da ima za vsako zdravilo oziroma izobraževalni sistem svoje geslo. To je tako, kot če bi vsak učitelj na fakulteti imel svojo e-učilnico,« pojasnjuje Erjavec. Doctrina pa na enem mestu združuje več proizvajalcev, kar precej olajša izobraževalno pot uporabniku.
Na izbor se lahko prijavite le še do 31. maja, zato pohitite!
Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.
Širitev v Veliko Britanijo še letos
Trg je velik. Če se osredotočimo zgolj na Evropo, se na tem področju letno obrne okoli 50 milijard, toliko namreč podjetja namenijo za marketing. V Veliki Britaniji se vrednost tega trga ocenjuje na 40 milijonov, ravno tja si želi 16-članska ekipa Doctrine podreti še letos. Zanimiva sta tudi azijski in ameriški trg, na slednjem je po besedah Erjavca več kot 270 tisoč farmacevtov. Za primerjavo, v Sloveniji jih lahko naštejemo okoli 1.600.
Ekipa Doctrine išče novo investicijo, po njej pa se bodo širili na britanski trg, razkriva Tomaž Erjavec (Vir slike: Doctrina).
Širitev na zahodni trg zahteva večjo finančno injekcijo
Poleg domačega trga so prisotni še na hrvaškem, romunskem, ruskem in poljskem trgu, slednji jim trenutno prinaša največ prihodkov. »Poljska je največji trg v vzhodni Evropi, je najhitreje rastoč trg, ki je obenem tudi digitalno podprt. Poljska postaja velesila v Evropi. Pričakujem, da bo čez pet ali pa deset let enakovredna Franciji in Nemčiji. A le, če je ne bodo umetno zatrli,« razmišlja sogovornik, ki se v Varšavo odpravi dvakrat mesečno.
Pri izbiri, kam se bodo širili, so se v preteklosti odločali glede na podatke, kot so bruto družbeni proizvod, velikost trga in podobne faktorje. Je pa res, dodaja Erjavec, da so bolj prisotni na vzhodnih trgih tudi zato, ker v preteklosti niso imeli sredstev za širitev na zahodne trge. Zdaj si želijo širitve na zahod, saj lahko njihov poslovni model deluje tudi tam. »Po naslednji rundi odpremo britanski trg,« razkriva. Za zdaj je še na ravni pogovorov, kaj več pa nam Erjavec za zdaj ne želi razkriti.
Obetajo se spremembe pri plačilu
Vse vsebine so pripravljene lokalno, snemajo jih proizvajalci zdravil, ekipa Doctrine pa jih »za roko pelje skozi celoten postopek«. Eno od vodil portala, ki ima že več kot 25 tisoč uporabnikov, ostaja krčenje stroškov. Kolikšno, je težko reči, poudarja Erjavec, saj je ta odvisen od velikosti lekarne. »Ko se optimizira delovni proces, se znižajo stroški. Več, kot imajo znanja, več nasvetov lahko dajo, več imajo prometa in zadovoljnih, zdravih strank,« pojasnjuje.
Pa prihodki Doctrine? Glede na lansko leto načrtujejo okoli 100-odstotno rast, ta segment pa bo rasel še v prihodnje. Erjavec namreč meni, da bo video (izobraževanje) dobival vse večji pomen, a ne bo izkoreninil obstoječih rešitev. »Podobno kot pri knjigi. Tudi knjiga ni izumrla, le trg je postal večji. Mislim, da se te zadeve ne izključujejo.«