»Za to, kar delamo, potrebuješ vpogled v industrijo.«

Konec leta bo minilo tri leta, odkar je zaživel startup Doctrina. Ta daje poseben prispevek v farmaciji, zlasti z vidika izobraževanja. Njihova storitev se uporablja na domačem, hrvaškem, romunskem, poljskem in ruskem trgu. Pogovarjali smo se s Tomažem Erjavcem, soustanoviteljem startupa.
»Za to, kar delamo, potrebuješ vpogled v industrijo.«

Tomaž Erjavec (na sliki tretji z desne strani) pravi, da konkurenca na njihovem področju ni učinkovita. Poskuse konkurence primerja s fakultetnim sistemom, v katerem bi imel vsak učitelj svojo e-učilnico. Uporabnik bi torej potreboval goro gesel, namesto zgolj enega (Vir slike: Doctrina).

Za začetek spomnimo, kaj Doctrina je: gre za spletni portal, ki farmacevtskim podjetjem ponuja možnost, da na enem mestu izobrazijo ključne osebe, katerih naloga je učinkovita prodaja in svetovanje njihovih izdelkov. Izobraževanje poteka prek kratke video predstavitve o izdelku, ki je objavljena na portalu. Tako lahko zaposleni v lekarnah dostopajo do vsebin kadarkoli in kjerkoli, dostop je možen s strani strokovnih delavcev podjetja.

Enako, kot če bi imel vsak profesor svojo e-učilnico

Erjavec opaža, da konkurenca na njihovem področju ne deluje. Obstaja sicer v obliki YouTuba in podobnih kanalov, poskusili so tudi nekateri proizvajalci. Kako je torej možno, da v vseh teh letih niso vzbudili pozornost kakovostnega posnemovalca? »Ni jih še (posnemovalcev, op.a.), saj je naše področje zelo specifično. Za to, kar delamo, potrebuješ vpogled v industrijo. Tudi proizvajalci zdravil so poskušali delati podobno, a ni delovalo. Nič ni bilo narobe z njihovim produktom, morda je bila kakšna rešitev celo boljša. Težava pa je, da njihova rešitev od uporabnika zahteva, da ima za vsako zdravilo oziroma izobraževalni sistem svoje geslo. To je tako, kot če bi vsak učitelj na fakulteti imel svojo e-učilnico,« pojasnjuje Erjavec. Doctrina pa na enem mestu združuje več proizvajalcev, kar precej olajša izobraževalno pot uporabniku.

Na izbor se lahko prijavite le še do 31. maja, zato pohitite!
Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.

Širitev v Veliko Britanijo še letos

Trg je velik. Če se osredotočimo zgolj na Evropo, se na tem področju letno obrne okoli 50 milijard, toliko namreč podjetja namenijo za marketing. V Veliki Britaniji se vrednost tega trga ocenjuje na 40 milijonov, ravno tja si želi 16-članska ekipa Doctrine podreti še letos. Zanimiva sta tudi azijski in ameriški trg, na slednjem je po besedah Erjavca več kot 270 tisoč farmacevtov. Za primerjavo, v Sloveniji jih lahko naštejemo okoli 1.600.

Ekipa Doctrine išče novo investicijo, po njej pa se bodo širili na britanski trg, razkriva Tomaž Erjavec (Vir slike: Doctrina).

Širitev na zahodni trg zahteva večjo finančno injekcijo

Poleg domačega trga so prisotni še na hrvaškem, romunskem, ruskem in poljskem trgu, slednji jim trenutno prinaša največ prihodkov. »Poljska je največji trg v vzhodni Evropi, je najhitreje rastoč trg, ki je obenem tudi digitalno podprt. Poljska postaja velesila v Evropi. Pričakujem, da bo čez pet ali pa deset let enakovredna Franciji in Nemčiji. A le, če je ne bodo umetno zatrli,« razmišlja sogovornik, ki se v Varšavo odpravi dvakrat mesečno.

Pri izbiri, kam se bodo širili, so se v preteklosti odločali glede na podatke, kot so bruto družbeni proizvod, velikost trga in podobne faktorje. Je pa res, dodaja Erjavec, da so bolj prisotni na vzhodnih trgih tudi zato, ker v preteklosti niso imeli sredstev za širitev na zahodne trge. Zdaj si želijo širitve na zahod, saj lahko njihov poslovni model deluje tudi tam. »Po naslednji rundi odpremo britanski trg,« razkriva. Za zdaj je še na ravni pogovorov, kaj več pa nam Erjavec za zdaj ne želi razkriti.

Obetajo se spremembe pri plačilu

Vse vsebine so pripravljene lokalno, snemajo jih proizvajalci zdravil, ekipa Doctrine pa jih »za roko pelje skozi celoten postopek«. Eno od vodil portala, ki ima že več kot 25 tisoč uporabnikov, ostaja krčenje stroškov. Kolikšno, je težko reči, poudarja Erjavec, saj je ta odvisen od velikosti lekarne. »Ko se optimizira delovni proces, se znižajo stroški. Več, kot imajo znanja, več nasvetov lahko dajo, več imajo prometa in zadovoljnih, zdravih strank,« pojasnjuje.

Pa prihodki Doctrine? Glede na lansko leto načrtujejo okoli 100-odstotno rast, ta segment pa bo rasel še v prihodnje. Erjavec namreč meni, da bo video (izobraževanje) dobival vse večji pomen, a ne bo izkoreninil obstoječih rešitev. »Podobno kot pri knjigi. Tudi knjiga ni izumrla, le trg je postal večji. Mislim, da se te zadeve ne izključujejo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz podjetja Autotech!

Mladi podjetnik leta 2023 je Seudin Softić iz podjetja Autotech!

Na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je potekal finalni izbor Mladi podjetnik leta 2023. Pet finalistov je predstavilo svoje zgodbe in se potegovalo za naziv Mladi podjetnik leta, ob tem pa smo lahko poslušali tudi panelno razpravo na temo podjetništva z zanimivimi gosti. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Izdelki Clariteca za čistejšo kožo

Finalisti MP leta 2023 – Izdelki Clariteca za čistejšo kožo

»Izbor Mladi podjetnik leta spremljam že leta in sem si od nekdaj želela sodelovati pri tem projektu,« nam je zaupala Petja Škufca, ki stoji za podjetjem Clariteca in je ena izmed petih kandidatov, uvrščenih v finale. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Deltahub lajša bolečine v zapestju

Finalisti MP leta 2023 – Deltahub lajša bolečine v zapestju

Predstavljamo še enega izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2023, ki se nam bodo pridružili na osrednjem dogodku v petek, 24. novembra. Tokrat beseda teče o podjetju Deltahub. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – Autotech stremi k pametnim tovarnam

Finalisti MP leta 2023 – Autotech stremi k pametnim tovarnam

»Podati se v podjetniške vode ni zgolj samo ideja, ampak se za njo skriva tudi vizija, realizacija, analiza, kakovost končnega izdelka in pa seveda povratna informacija končnih kupcev,« sporočajo iz podjetja Autotech d.o.o., ki deluje na področju avtomatizacije in robotike. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – z Wise Up do boljših ocen na maturi

Finalisti MP leta 2023 – z Wise Up do boljših ocen na maturi

»Želimo si kompetentne družbe, ki bo dohajala hiter razvoj, za to pa so najbolj pomembni posamezniki, mladi, ki prihajajo na trg dela,« nam je svoje poslanstvo opisal Luka Vončina iz Wise Up d.o.o.. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2023 – SaleSqueze poenostavlja prodajo

Finalisti MP leta 2023 – SaleSqueze poenostavlja prodajo

Mladi podjetnik Leon Panjtar iz podjetja SaleSqueze d.o.o. je eden izmed petih finalistov, ki je uspel prepričati komisijo in tako nadaljuje boj za naziv Mladi podjetnik leta 2023. Preberite več >>

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2023?

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2023?

Strokovna komisija je izbrala 5 podjetnikov oziroma podjetniških ekip, ki se bodo v petek, 24. novembra, v okviru brezplačnega dogodka Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! udeležili finalnega dela izbora Mladi podjetnik leta 2023. Preberite več >>

Nasvet Roka Stariča za uspeh: “Vztrajnost, nasmeh in dober marketing”

Nasvet Roka Stariča za uspeh: “Vztrajnost, nasmeh in dober marketing”

Pogovarjali smo se z Rokom Staričem, prejemnikom laskavega naziva Mladi podjetnik leta 2018. Govorili smo o njegovi zmagi, napredku v zadnjih petih letih in njegovih trenutnih aktualnih podjetniških podvigih. Preberite več >>

Za rast in razvoj: v Tiko Pro so uvedli sistem solastništva zaposlenih

Za rast in razvoj: v Tiko Pro so uvedli sistem solastništva zaposlenih

Podjetje Tiko Pro, specializirano za pomoč podjetjem pri pridobivanju sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, je konec minulega leta uvedlo inovativen sistem solastništva zaposlenih. Ta korak sledi podobnemu modelu, ki ga je nedavno na HardwareSTART meetupu predstavil soustanovitelj in direktor podjetja Dewesoft Jure Knez.  Preberite več >>

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje