
Zakaj se splača postati okolju prijazno podjetje? (Vir slike: Pixabay.com)
V vsakdanjik ljudi se počasi, a vztrajno vključujejo številne tehnološke novotarije, ki omogočajo zmanjševanje obremenjevanja okolja. Toda vse prevečkrat se dogaja, da podjetja, ki veljajo za precej hujše obremenjevalce narave kot fizične osebe, na tem področju precej zaostajajo in varovanju okolja ne posvečajo večje pozornosti.
Tiskanje papirnatih dokumentov naj postane preteklost
Pri številnih podjetjih, ki so se odločila za uvedbo e-dokumentov namesto papirnatih, se je že izkazalo, da z bolj smotrno porabo papirja ne le zmanjšujejo negativne vplive na okolje, temveč tudi izboljšajo produktivnost svojih delavcev ter povečajo lojalnost tako kupcev kot tudi zaposlenih.
Ukinitev pretirane papirologije omogoča:
1. večjo preglednost nad dokumenti
Papirno poslovanje je neučinkovito poslovanje. Pomislite, koliko časa vaši zaposleni porabijo zgolj za iskanje založenih papirnatih dokumentov in koliko bi lahko prihranili na času, če bi dokumente v nekaj sekundah lahko poiskali kar v računalniku? V kolikor je to mogoče, čimprej presedlajte iz papirnatih dokumentov na e-dokumente. S tem boste kmalu vzpostavili red ter pridobili nadzor. Tudi svoje zaposlene naučite, da bodo sčasoma opustili navado nepotrebnega tiskanja.
Potrebovali boste predvsem dvoje: primerno programsko opremo, ki bo zaposlenim omogočila enostavno shranjevanje in dostopanje do dokumentov, ter izobraževanja, preko katerih jih boste naučili opustiti navado nepotrebnega tiskanja.
Posledice bodo očitne:
- zmanjšala se bo poraba papirja, kar pomeni nižje stroške za vaše podjetje;
- manj bo odpadkov, kar pomeni manj posekanih dreves v okolju;
- dokumenti bodo bolj pregledni, kar pomeni višjo produktivnost vaših zaposlenih.
2. izboljšanje morale v podjetju
V zadnjih nekaj letih se je v svetu precej povišala zavednost za ohranjanje okolja.
Vaši zaposleni bodo cenili vašo odločitev, da počnete nekaj za varovanje okolja. Pri tem vas bodo zagotovo radi podprli in se tudi sami trudili zmanjšati porabo papirja, poleg tega pa bodo delo opravljali z občutkom, da tudi sami počnejo nekaj dobrega za okolje, v katerem živijo. To pa pomeni bolj zavzeto in bolj produktivno delo.
Tudi potencialni kupci bodo cenili vaš trud in povsem verjetno je, da se bodo zaradi vaše okoljske osveščenosti raje odločili za vas kot za konkurenta, ki varovanju okolja ne daje bistvenega poudarka.
3. privabljanje novih generacij zaposlenih
Mlajše generacije, tako imenovani milenijci, ki veljajo za tehnološko najspretnejšo generacijo, dajejo zelo velik poudarek na zmanjševanje nepotrebne potrate energije in odpadkov. Ker pripadniki omenjene generacije raje kot za denar delajo za svoje višje cilje (na primer za zdravo in čisto okolje, v katerem živijo), se bodo bolj verjetno odločili za vaše podjetje, ko bodo iskali zaposlitev. Po mišljenju jim namreč boste precej bližje.
Vir: Entrepreneur.com