Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Bliža se praznični čas, ki je obenem tudi čas za obdarovanje. Slovenci za darila ob koncu leta namenimo 320 evrov, kar je za dobrih sto evrov manj od povprečja, ki ga bodo namenili anketiranci Deloittove raziskave v ostalih evropskih državah.
Želimo si gotovine in darilnih bonov, prejmemo pa sladko pozornost

Letošnji proračun, ki ga bomo Slovenci namenili za praznično zapravljanje, je nekoliko nižji od lanskega, in sicer za dober odstotek, vendar pa je, ugotavlja Deloittova raziskava, proračun za darila za 3,6 odstotka višji, za druženje pa je nižji kar za 14 odstotkov. Za primerjavo, evropsko povprečje proračuna v gospodinjstvu znaša 441 evrov.

Slovenski praznični proračun znaša 320 evrov:

  • 47 odstotkov načrtovanega proračuna oziroma 149 evrov za praznično zapravljanje predstavljajo darila (evropsko povprečje znaša 276 evrov)
  • 39 odstotkov oziroma 129 evrov za nakup hrane in pijače za praznike
  • 14 odstotkov oziroma 46 evrov predstavljajo stroški za druženje

Največ bodo letos za praznično zapravljanje namenili Britanci, kar 884 evrov, med državami z višjo kupno močjo pa iz povprečja štrlijo Nizozemci, ki bodo zapravili zgolj 245 evrov.

Koga obdarujemo Slovenci?

Slovenci ob koncu leta obdarujemo zlasti ožje družinske članke, zanje namenimo več kot tri četrtine načrtovanega proračuna za darila, kar je več od evropskega povprečja (59 odstotkov).

Naše glavne želje so denar oziroma gotovina (50 odstotkov), ki se je znašel tudi na prvem mestu ostalih evropskih držav, sledijo boni za potovanja (46 odstotkov; pri tujini knjige) in darilni boni na splošno (40 odstotkov; pri tujini darilni boni za potovanja).

Potrebujete idejo za obdarovanje poslovnih partnerjev? >>

Belgijci najstnikom podarjajo denar

Odrasle najpogosteje obdarujemo s sladkimi izdelki (40 odstotkov), darilnimi boni (30 odstotkov) in knjigami (28 odstotkov). Podobno je tudi pri naših najstnikih, ki tako kot ruski najstniki prejmejo za darilo sladkarije in denar, v drugih evropskih državah pa večinoma igre, tudi računalniške ali video, ali pa knjige. Le v Belgiji jih obdarujejo z denarjem, razkriva raziskava. Slovenski otroci najpogosteje v dar prejmejo igrače poučne narave (59 odstotkov), med njimi predvsem igrače za sestavljanje (29 odstotkov) in igrače za ustvarjanje ter oblikovanje (23 odstotkov).

Deloittova raziskava je bila opravljena v 13 državah, poleg Slovenije še v Veliki Britaniji, Franciji, Španiji, Belgiji, Nemčiji, Italiji, Grčiji, Rusiji, na Danskem, Portugalskem, Poljskem in na Nizozemskem.

Posamezna vrednost darila ob koncu leta je v Sloveniji 14 evrov, vrednost darilnega bona pa 28 evrov, kar je precej manj od evropskega povprečja, kjer vrednost darila dosega 26 evrov, darilni bon pa 42 evrov.

Kje dobimo ideje za darila?

Ideje večinoma dobimo na spletu, v fizičnih trgovinah, močen vpliv imajo tudi družbena omrežja in neformalni kanali, torej priporočila s strani prijateljev in znancev. V procesu primerjave cen in iskanja daril najpogosteje uporabimo splet ali pa obiščemo trgovine.

Zanimivo pa je, da so nakupi po spletu med Slovenci precej manj priljubljeni kot med ostalimi Evropejci, največkrat namreč opravimo nakupe kar v fizičnih trgovinah, ne glede na vrsto daril. »Slovenci še vedno najpogosteje kupujemo darila v posameznih tradicionalnih veleblagovnicah (35 odstotkov) in v hipermarketih (30 odstotkov),« pojasnjuje Lan Filipič, višji manager v oddelku poslovnega svetovanja. Evropejci po drugi strani najpogosteje kupujejo v specializiranih trgovinah (31 odstotkov), medtem ko so tradicionalne veleblagovnice šele na tretjem mestu, na drugem so hipermarketi.

Zakaj Slovenci ne kupujemo daril prek spleta?

Aja Ropret Knez, svetovalka v oddelku poslovnega svetovanja, ugotavlja, da nižja priljubljenost e-nakupovanja med Slovenci glede na ponudbo na spletu ne preseneča. »Poleg odsotnosti globalnih velikanov Amazona in eBayja, je na slovenskem trgu opaziti tudi manj razvito spletno ponudbo tradicionalnih trgovin in verig kot drugod po Evropi. Četudi je dostava iz tujine v Slovenijo omogočena, so stroški poštnine visoki, ponudba pa ni prilagojena na slovenski trg,« izpostavlja pa tudi podatek, da se Slovenci po neuspešnem nakupu v fizični trgovini redkeje kot ostali Evropejci odločamo, da poizkusimo z nakupom na spletni strani iste trgovine. »To kaže, da je pri slovenskih trgovcih še veliko neizkoriščenega potenciala za razvoj sodobnih prodajnih kanalov,« dodaja.

Večina Slovencev si je za letos začrtala nakupovalni načrt: skoraj polovica (44 odstotkov) je prepričanih, da daril ne bodo kupovali impulzivno, tretjina bo pogosteje upoštevala ceno izbranega izdelka, vsak tretji pa bo bolj podrobno pogledal in primerjal cene izdelkov.

Nemci po darila najbolj zgodaj, Grki in Rusi najpozneje

Skoraj tri četrtine Slovencev (74 odstotkov) bo darila za praznike ob koncu leta kupilo med 1. in 24. decembrom, kar kaže na to, dodajajo pri Deloittu, da se obdarujemo za božič. Med najbolj zgodnimi nakupovalci daril so v Evropi Nemci, ki večino nakupijo že pred decembrom, je pa potrebno poudariti, da večina Nemcev praznuje Sv. Miklavža, ki je na začetku decembra. Najbolj pozno pa nakupujejo Rusi in Grki, in sicer po 15. decembru, kar je prav tako povezano z njihovo tradicijo obdarovanja na novoletni večer in praznovanje pravoslavnega božiča 7. januarja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki