
V ekipi podjetja Tiko Pro sta le dva moška (Vir slike: Tiko Pro)
»Kljub temu, da si ženska, mama in gospodinja, ti dajo takšni nazivi (Mlada podjetnica leta, op. a.) vedeti, da si lahko uspešna tudi v lastnem podjetju oziroma službi. Ženska ni samo mati, lahko tudi uspešno ustvarja kariero,« pravi Kočetova, mlada mamica, ki je obenem tudi uspešna podjetnica. »Družba se odpira, ženske počasi same začenjajo razmišljati, da morajo poskrbeti same zase. Da nihče ne bo poskrbel za njih. Poleg tega ti podjetništvo omogoča fleksibilen delovni urnik in lažje usklajuješ družino ter delo« razmišlja, zakaj se vse več žensk odloča za podjetniško pot.
Je ženska vzgoja preveč gospodinjsko usmerjena?
Trend vstopanja žensk v podjetniški svet se počasi, iz leta v leto izboljšuje. Težavo v neuravnoteženi vključenosti žensk vidi v precej gospodinjsko usmerjeni vzgoji deklet. Tudi v prepričanju, da podjetniški svet ni pravi svet za njih. Spominja se lastne zgodbe; njen oče je podjetnik in ko si je sama začela utirati pot v ta svet, ji je predlagal, naj se raje zaposli na kakšnem delovnem mestu, ki ji bo dopuščalo, da odide domov že ob 16. uri.
Pohiti! Še je čas za prijavo na tekmovanje Mladi podjetnik leta >>
Brez pomoči partnerja in širše družine, tudi sodelavcev, ne bi šlo. Ko se pogovarjava o slednjih, izpostavi dejstvo, da so ženske v njihovi osemčlanski ekipi v prevladi. Zaposlujejo namreč le dva moška, za katera v smehu pravi, da sta »blažena med ženami«. Ženske so bolj organizirane, natančne, delajo bolj po občutku. V določenih situacijah so pazljivejše, kar pa je po mnenju Kočetove lahko tudi dvorezen meč. »Ali si pazljiv na tak način, da ne tvegaš celotnega podjetja, in zato počasi rasteš, ali pa greš v netvegane zadeve, kar ima lahko za posledico manjšo verjetnost za uspeh na trgu.«
Če ne vlagaš v delavce, nazaduješ
Mlada in dinamična ekipa, kot jo opiše Kočetova, velik pomen pripisuje tudi izobraževanju. K temu jih je prisilila začetna situacija, saj so ekipo tvorili sami študentje. Izobraževanje je postalo nekaj povsem normalnega, »saj je treba vlagati v zaposlene«. Če ne vlagaš v delavce, nazaduješ, poudarja. Vsak odnos, tudi službenega, je treba negovati.
V načrtu dodatne širitve po Evropi
Podjetje, ki se je nedavno prebilo tudi na hrvaški trg, bo najpozneje v naslednjem letu začelo iskati novega sodelavca. Takšnega, ki zna tekoče govoriti angleško in ima izkušnje z evropskimi projekti. Sicer pa imajo velike načrte tudi v prihodnje. Dodaten zagon jim dajejo številna povpraševanja iz tujine: Češke, Avstrije, Italije, Nemčije in drugih evropskih držav.
Ima pa Kočetova tudi nasvet za vse, ki se boste oziroma ste že odločili za podjetniško pot. Biti vztrajen, kljub neuspehom, saj žal ni vedno vse »lepo« in iskren, saj je bolje, če dobavitelju poveš po resnici, da denarja nimaš. »Slovensko gospodarstvo bi bilo lepše, če bi vsi plačevali v rokih,« poudarja. In tisto kar prepogosto pozabljamo – izobraževanje. Premalo ga cenimo.
Vabljeni na tradicionalni mega podjetniški dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! >>