Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro.
Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)

Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)

V sklopu raziskave, ki jo je izvedel American Express, so bile preučevane podjetnice na območju ZDA. Kljub temu da so podatki vzeti iz drugega okolja, pa je verjetno trend, vsaj do določene mere, podoben tudi v evropskih državah.

V obdobju med letoma 1997 in 2017 je žensko podjetništvo doživelo pravi razcvet, saj se je v tem času število podjetnic povečalo za kar 114 %. Tako je trenutno izmed vseh podjetij 39 % takih, ki jih vodijo ženske.

Kljub spodbudnim podatkom pa je po drugi strani žalostno, da je le 8 % vseh zaposlenih zaposlenih v podjetjih, ki jih vodijo ženske ter da le 4 % prihodkov ustvarjajo podjetja z ženskimi podjetnicami. Podatki pričajo o tem, da je tovrstnih podjetij sicer veliko, vendar pa ostajajo majhna.

Razlog za to je verjetno tudi v tem, da se ženske v podjetništvu spopadajo s številnimi izzivi. Podjetništvo je že samo po sebi polno le-teh, vendar pa je ženskam iz nekaterih vidikov še težje.

Katere prepreke za vstop v podjetništvo so podjetnice najpogosteje navedle?

Navedle so:

  • težave pri pridobivanju finančnih sredstev (problem je navedlo 73 % vprašanih),
  • pomanjkanje mentorjev (48 % vprašanih) in
  • pomanjkljiv podporni sistem (31 % vprašanih).

Starost, izobrazba in razlog za vstop v podjetništvo

Kar 62 % vseh podjetnic pripada starostni kategoriji med 40 in 59 let. Na drugem mestu se nahaja starostna kategorija med 18 in 39 let, v kateri je 23 % vprašanih, ter na zadnjem mestu starost 60+ (15 % vseh podjetnic).

Podjetnice imajo v največji meri univerzitetno izobrazbo.

Če je bil v času gospodarske krize največji motiv za vstop v podjetništvo rešiti svoj ekonomski problem, pa je v zadnjih letih drugače. V zdajšnjem času se ženske odločajo za vstop v podjetništvo predvsem zato, da bi uresničile svoje sanje.

Način dela in panoge, v katerih delujejo

Podjetnice delujejo v najrazličnejših panogah. Vseeno pa je nekaj panog takih, kjer je izrazito večje število žensk v primerjavi z moškimi. Katere so to? Profesionalne storitve, trgovina na drobno, skrb za zdravje in socialne storitve ter izobraževalne dejavnosti.

V primerjavi z moškimi večina žensk svojo dejavnost opravlja od doma. Kar 68 % podjetnic dela od doma, medtem ko je pri moških ta delež zgolj 48 %. Povezava je verjetno vezana tudi na velikost podjetij. Kot smo videli zgoraj, imajo ženske večinoma manjša podjetja, zato je delo od doma v tem primeru lažje izvedljivo.

Zadovoljstvo s tovrstnim delom in pogled v prihodnost

Podjetnice so v sklopu raziskave vprašali tudi, v kolikšni meri so zadovoljne z delovanjem v podjetništvu. V primerjavi z moškimi v podjetništvu so ženske izrazile kar 1,7-krat večje zadovoljstvo. Izrazile pa so tudi kar 3-krat večje zadovoljstvo v primerjavi z ženskami, ki so zaposlene v klasičnih službah.

Glede vprašanja, kakšni so po njihovem mnenju obeti za prihodnost v zvezi z ženskami v podjetništvu, so bili odgovori zelo optimistični. Kar 2 od 3 podjetnic sta ženskemu podjetništvu napovedali rast in lepo prihodnost.

Vir: startupnation.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Tiko Pro izbran za nacionalnega zmagovalca na prestižnem evropskem tekmovanju

Tiko Pro izbran za nacionalnega zmagovalca na prestižnem evropskem tekmovanju

Slovenski startup Tiko Pro je bil izbran za nacionalnega zmagovalca v kategoriji "Poslovne storitve" na evropskem tekmovanju European Business Awards. Končni izbor bo potekal 3. in 4. decembra v Varšavi. Preberite več >>

Raziskava GEM 2018: Slovenci imamo pozitiven odnos do podjetništva

Raziskava GEM 2018: Slovenci imamo pozitiven odnos do podjetništva

Namen vsakoletne mednarodne raziskave GEM je preučiti, kakšen odnos imajo prebivalci posameznih držav do podjetništva, v kolikšni meri se podjetništva lotevajo in koliko so pri tem uspešni. V raziskavo je že 17 let vključena tudi Slovenija. Kakšni so rezultati za leto 2018? Preberite več >>

Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti z visokimi donosi pri investicijah v zavarovana posojila lahko investitor doseže na različnih platformah, ki so namenjena refinanciranju in množičnem investiranju. Naložbe v posojila in različne projekte na platformi se izplačajo v višini glavnice in zneska obresti, ki za vlagatelja predstavljajo dobiček. Preberite več >>

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje XLAB d.o.o. se je povezalo z uglednima japonskima podjetjema Microsoft Japan in SB C&S. Namen sodelovanja je zagotoviti japonskim podjetjem programsko opremo, s katero bi le ta lažje organizirala delo na daljavo za svoje zaposlene. Preberite več >>

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Kako so slovenska podjetja poslovala v letu 2018 v primerjavi z letom 2017? Kolikšno dodano vrednost so ustvarila? V katerih dejavnostih so bili prihodki od prodaje najvišji? Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Oznake: