Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro.
Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)

Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)

V sklopu raziskave, ki jo je izvedel American Express, so bile preučevane podjetnice na območju ZDA. Kljub temu da so podatki vzeti iz drugega okolja, pa je verjetno trend, vsaj do določene mere, podoben tudi v evropskih državah.

V obdobju med letoma 1997 in 2017 je žensko podjetništvo doživelo pravi razcvet, saj se je v tem času število podjetnic povečalo za kar 114 %. Tako je trenutno izmed vseh podjetij 39 % takih, ki jih vodijo ženske.

Kljub spodbudnim podatkom pa je po drugi strani žalostno, da je le 8 % vseh zaposlenih zaposlenih v podjetjih, ki jih vodijo ženske ter da le 4 % prihodkov ustvarjajo podjetja z ženskimi podjetnicami. Podatki pričajo o tem, da je tovrstnih podjetij sicer veliko, vendar pa ostajajo majhna.

Razlog za to je verjetno tudi v tem, da se ženske v podjetništvu spopadajo s številnimi izzivi. Podjetništvo je že samo po sebi polno le-teh, vendar pa je ženskam iz nekaterih vidikov še težje.

Katere prepreke za vstop v podjetništvo so podjetnice najpogosteje navedle?

Navedle so:

  • težave pri pridobivanju finančnih sredstev (problem je navedlo 73 % vprašanih),
  • pomanjkanje mentorjev (48 % vprašanih) in
  • pomanjkljiv podporni sistem (31 % vprašanih).

Starost, izobrazba in razlog za vstop v podjetništvo

Kar 62 % vseh podjetnic pripada starostni kategoriji med 40 in 59 let. Na drugem mestu se nahaja starostna kategorija med 18 in 39 let, v kateri je 23 % vprašanih, ter na zadnjem mestu starost 60+ (15 % vseh podjetnic).

Podjetnice imajo v največji meri univerzitetno izobrazbo.

Če je bil v času gospodarske krize največji motiv za vstop v podjetništvo rešiti svoj ekonomski problem, pa je v zadnjih letih drugače. V zdajšnjem času se ženske odločajo za vstop v podjetništvo predvsem zato, da bi uresničile svoje sanje.

Način dela in panoge, v katerih delujejo

Podjetnice delujejo v najrazličnejših panogah. Vseeno pa je nekaj panog takih, kjer je izrazito večje število žensk v primerjavi z moškimi. Katere so to? Profesionalne storitve, trgovina na drobno, skrb za zdravje in socialne storitve ter izobraževalne dejavnosti.

V primerjavi z moškimi večina žensk svojo dejavnost opravlja od doma. Kar 68 % podjetnic dela od doma, medtem ko je pri moških ta delež zgolj 48 %. Povezava je verjetno vezana tudi na velikost podjetij. Kot smo videli zgoraj, imajo ženske večinoma manjša podjetja, zato je delo od doma v tem primeru lažje izvedljivo.

Zadovoljstvo s tovrstnim delom in pogled v prihodnost

Podjetnice so v sklopu raziskave vprašali tudi, v kolikšni meri so zadovoljne z delovanjem v podjetništvu. V primerjavi z moškimi v podjetništvu so ženske izrazile kar 1,7-krat večje zadovoljstvo. Izrazile pa so tudi kar 3-krat večje zadovoljstvo v primerjavi z ženskami, ki so zaposlene v klasičnih službah.

Glede vprašanja, kakšni so po njihovem mnenju obeti za prihodnost v zvezi z ženskami v podjetništvu, so bili odgovori zelo optimistični. Kar 2 od 3 podjetnic sta ženskemu podjetništvu napovedali rast in lepo prihodnost.

Vir: startupnation.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Tudi v času karantene! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Poslanci bodo na izredni seji potrjevali predlog tretjega protikorona zakona namenjenega zagonu gospodarstva po epidemiji, ki je predvidoma vreden milijardo evrov. Najbolj odmevna ukrepa, ki ju prinaša predlog sta subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in boni, namenjeni za pomoč turizmu. Trenutno veljavni ukrepi se iztekajo z 31. majem, zato se s sprejemom zakona precej mudi. Preberite več >>

Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Po tem, ko je vlada 15. maja preklicala epidemijo koronavirusa, je na torkovi seji že obravnavala in potrdila predloge tretjega paketa protikorona zakonodaje, ki naj bi pričel veljati po 31. maju. Zaenkrat gre sicer le za predloge, kar pomeni, da so do sprejetja v državnem zboru možne še spremembe. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Bliža se rok za oddajo izjave za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov za samozaposlene, kmete, družbenike in verske uslužbence. Za oprostitev marčevskih (od 13. marca naprej) in aprilskih prispevkov morajo upravičenci izjavo vložiti do konca aprila, za oprostitev majskih prispevkov pa je rok za predložitev izjave 31. maj 2020. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Oznake:
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje