
Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)
V sklopu raziskave, ki jo je izvedel American Express, so bile preučevane podjetnice na območju ZDA. Kljub temu da so podatki vzeti iz drugega okolja, pa je verjetno trend, vsaj do določene mere, podoben tudi v evropskih državah.
V obdobju med letoma 1997 in 2017 je žensko podjetništvo doživelo pravi razcvet, saj se je v tem času število podjetnic povečalo za kar 114 %. Tako je trenutno izmed vseh podjetij 39 % takih, ki jih vodijo ženske.
Kljub spodbudnim podatkom pa je po drugi strani žalostno, da je le 8 % vseh zaposlenih zaposlenih v podjetjih, ki jih vodijo ženske ter da le 4 % prihodkov ustvarjajo podjetja z ženskimi podjetnicami. Podatki pričajo o tem, da je tovrstnih podjetij sicer veliko, vendar pa ostajajo majhna.
Razlog za to je verjetno tudi v tem, da se ženske v podjetništvu spopadajo s številnimi izzivi. Podjetništvo je že samo po sebi polno le-teh, vendar pa je ženskam iz nekaterih vidikov še težje.
Katere prepreke za vstop v podjetništvo so podjetnice najpogosteje navedle?
Navedle so:
- težave pri pridobivanju finančnih sredstev (problem je navedlo 73 % vprašanih),
- pomanjkanje mentorjev (48 % vprašanih) in
- pomanjkljiv podporni sistem (31 % vprašanih).
Starost, izobrazba in razlog za vstop v podjetništvo
Kar 62 % vseh podjetnic pripada starostni kategoriji med 40 in 59 let. Na drugem mestu se nahaja starostna kategorija med 18 in 39 let, v kateri je 23 % vprašanih, ter na zadnjem mestu starost 60+ (15 % vseh podjetnic).
Podjetnice imajo v največji meri univerzitetno izobrazbo.
Če je bil v času gospodarske krize največji motiv za vstop v podjetništvo rešiti svoj ekonomski problem, pa je v zadnjih letih drugače. V zdajšnjem času se ženske odločajo za vstop v podjetništvo predvsem zato, da bi uresničile svoje sanje.
Način dela in panoge, v katerih delujejo
Podjetnice delujejo v najrazličnejših panogah. Vseeno pa je nekaj panog takih, kjer je izrazito večje število žensk v primerjavi z moškimi. Katere so to? Profesionalne storitve, trgovina na drobno, skrb za zdravje in socialne storitve ter izobraževalne dejavnosti.
V primerjavi z moškimi večina žensk svojo dejavnost opravlja od doma. Kar 68 % podjetnic dela od doma, medtem ko je pri moških ta delež zgolj 48 %. Povezava je verjetno vezana tudi na velikost podjetij. Kot smo videli zgoraj, imajo ženske večinoma manjša podjetja, zato je delo od doma v tem primeru lažje izvedljivo.
Zadovoljstvo s tovrstnim delom in pogled v prihodnost
Podjetnice so v sklopu raziskave vprašali tudi, v kolikšni meri so zadovoljne z delovanjem v podjetništvu. V primerjavi z moškimi v podjetništvu so ženske izrazile kar 1,7-krat večje zadovoljstvo. Izrazile pa so tudi kar 3-krat večje zadovoljstvo v primerjavi z ženskami, ki so zaposlene v klasičnih službah.
Glede vprašanja, kakšni so po njihovem mnenju obeti za prihodnost v zvezi z ženskami v podjetništvu, so bili odgovori zelo optimistični. Kar 2 od 3 podjetnic sta ženskemu podjetništvu napovedali rast in lepo prihodnost.
Vir: startupnation.com