
Slovenski start-upi na pragu preboja v tujino (Vir slike: telecomlead.com)
Sedaj omenjamo samo nekatera, ki so uspeh na različnih podjetniških tekmovanjih doživela nedolgo nazaj, vrsta kompetentnih in uspešnih slovenskih start-upov, pa je seveda še veliko daljša!
Layer
Slovenski startup Layer je z prehitel konkurenco tekmovanja TechCrunch Disrupt 2013 v San Franciscu. Ekipa Layerja je s svojo odličnostjo tako pustila pečat tudi zunaj slovenskih meja in bila za zmago ovenčana z nagrado v višini 50 tisoč dolarjev in pokalom TechCrunch Disrupt.
Visokotehnološko konferenco TechCrunch Disrupt je obiskalo kar 3.200 gledalcev, na razglasitvi zmagovalcev 11. septembra pa je triumfirala ekipa slovenskega Layera. Na tekmovanje je bilo sicer uvrščenih 30 start-upov, a le šest izmed njih se je uvrstilo v finalni izbor, poleg zmagovalnega Layerja, še podjetja: Dryft, Fates Forever, Soil IQ, Regalii in Cota.
Layer se ukvarja s storitvijo komunikacijske platforme. Ukvarja se z orodjem, ki bo izdelovalcem mobilnih in spletnih aplikacij v veliki meri olajšalo delo, saj omogoča izgradnjo aplikacij, ki jo potrebujejo storitve upravljanja klicev, sporočil, videoposnetkov, telefonskega imenika in ostalih. Layer naj bi bil v osnovi namenjen operacijskim sistemom Android in iOS.
Kako pomemben je pri podjetniškem udejstvovanju dober tim?
Layer je bil ustanovljen marca 2013, pri čemer je podjetnik in ustanovitelj Tomaž Štolfa sodeloval z Ronom Palmerijem, odličnim podjetnikom iz New Yorka, kot svetovalec pa pri omenjenem projektu sodeluje tudi dr. Jure Leskovec, profesor računalništva na Univerzi Stanford v Kaliforniji in raziskovalec v Laboratoriju za umetno inteligenco na Inštitutu Jožef Stefan. Vsi trije z raznovrstnimi kompetencami, torej. Štolfa je vodil že Vox.io, ki se je tudi ukvarjal s komunikacijskimi rešitvami, bolj natančno z razvijanjem storitve, podobne programu za komunikacijo prek spleta Skype.
Semenska investicija v višini 1,5 milijona dolarjev!
Ekipa Layerja je na TechCrunch Disrupt dosegla visoko in obenem želeno stopnjo prepričljivosti pri žiriji, v kateri so sedeli sodniki: Michael Arrington (CrunchFund), Roelof Botha (Sequoia Capital), Chris Dixon (Andreessen Horowitz), David Lee (SV Angel), Marissa Mayer (Yahoo!) in Keith Rabois (Khosla), saj je na koncu slednja z glasovi določila zmagovalca.
Kot razveseljivo novico lahko povemo, da je poleg nagrade v višini 50 tisoč dolarjev, Layer pridobil še semensko investicijo v višini 1,5 milijona dolarjev.
DORA – Doctors Operational Research Assistant
Še en slovenski start-up, ki je zasedel zavidljivo drugo mesto na podjetniškem tekmovanju v tujini pa je DORA – Doctors Operational Research Assistant. Slednja je bila namreč druga na 11. svetovnem študentskem tekmovanju Imagine Cup v Sankt Peterburgu, v kategoriji Inovacije.
Imagine Cup predstavlja mednarodno študentsko tekmovanje, izvedeno pod okriljem korporacije Microsoft, in sicer na področjih inovativnosti, tehnoloških rešitev in razvoja.
Optimizacija čakalnih vrst na same operacije
Sistem DORA (Doctors Operational Research Assistant), ki jo sestavljajo člani mariborske Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Kristjan Košič, Boštjan Arzenšek, Andraž Leitgeb, Zedin Salkanović in Matej Vogrinčič iz UKC Maribor, pa omogoča prikaz informacij o pacientu pred in med operacijskimi posegi, kar vodi do optimizacije čakalnih vrst na same operacije. Ekipa je torej našla rešitev za zdravstveni sistem z razvojem interaktivnega zdravnikovega asistenta in z edinstvenostjo zasnove pritegnila nemajhno stopnjo zanimanja potencialnih investitorjev.
Odlično drugo mesto na prestižnem tekmovanju in odprta vrata v svet poslovnih priložnosti!
Z odličnim drugim mestom je DORA obenem tudi dosegla najboljšo slovensko uvrstitev na omenjenem tekmovanju do zdaj in si odprla vrata do številnih poslovnih priložnosti!
Kot je nedavno pojasnil mentor Dore, Kristjan Košič, asistent na FERI, rešitev ekipe pri večjih operativnih posegih pomeni kar 1,2 milijona evrov prihranka na letni ravni. To je v času, ko tudi celoten zdravstveni sistem občuti pritisk recesije, izjemno pozitivna novica. Dora se tako trenutno pripravlja na vse potrebno za implementacijo svoje rešitve v operacijske sobe mariborskega UKC-ja. »Potrebno je opraviti integracijo z obstoječimi bolnišničnimi informacijskimi sistemi. Ostalo je pripravljeno, DORA je že precej delujoč prototip. Privarčevan znesek je apliciran na primer uporabe v mariborskem UKC-ju. Seveda je ta znesek še variabilen, saj si sedaj lahko kirurg ogleda več slikovnega gradiva, tako da bodo točni podatki sledili po prvih opravljenih operacijskih posegih,« pojasni vodja ekipe, Boštjan Arzenšek.
In kakšna je stopnja komercializacije rešitve ekipe DORA na globalnem zdravstvenem trgu?
Ker uporaba njihove rešitve pomeni zmanjševanje stroškov v bolnišnici in višanje stopnje kakovosti posegov, saj si zdravnik sedaj lahko ogleda več slik in ima sam nadzor nad slikovnim gradivom, je potencial velik. Kot poudarja Arzenšek: »To pri kompleksnih operacijskih posegih pomeni večjo kakovost, manj stresa za zdravnika ter s tem manjša možnost za napake.«
Na globalni ravni Dora tako išče predvsem strateške partnerje in investitorje, ki bi s pomočjo svojih ustaljenih prodajnih poti tržili njihovo rešitev kot del njihove ponudbe ali kot samostojen produkt ter jim z začetnim kapitalom pomagali dokončati in vpeljati produkt ter globalno prodreti na trg.
Obelisk
V vrsto uspešnih in inovativnih podjetij lahko postavimo tudi Obelisk, ki se ukvarja z rešitvijo za komunikacijsko podporo spletnim trgovinam. Podjetje Obelisk je kot zmagovalec pospeševalnika idej ITIME + 2012/2013 – ki je namenjen razvoju in komercializaciji rešitev mladih talentov –, prejel nagrado v vrednosti 20 tisoč evrov.
Razvitost poslovne ideje in njihovo inovativno delo je prepričalo petčlansko strokovno komisijo, da je bil izbran izmed sedmih predstavljenih finalistov (poleg nagrajenega, še: Adverto Media, Keyboarder, OpenProf, Spotifiq, MyAirBubble in Tom88.).
Dodana vrednost storitve Shopvoice
»S storitvijo Shopvoice izboljšujemo komunikacijo med obiskovalcem spletne trgovine na eni in agentom trgovine na drugi strani. Ena glavnih prednosti rešitve je izjemna preprostost uporabe, saj ne potrebuje namestitve programske opreme, temveč se poslužuje najsodobnejših tehnologij, ki so že vgrajene v večino spletnih brskalnikov. Na ta način lahko obiskovalec spletne trgovine z enim samim klikom vzpostavi govorno komunikacijo z osebjem trgovine,« razlaga vodja ekipe, Klemen Peternel.
In kaj je glavna dodana vrednost za trgovca na tej točki? »Da v trenutku vidi, katere produkte si je klicatelj ogledoval ter mu lahko tudi na daljavo pomaga pri težavah s spletnim mestom. Vse to povečuje uporabniško prijaznost trgovine in s tem možnost, da obiskovalec postane kupec,« razloži Peternel.
Priložnosti na globalni ravni
Obelisk tako priložnosti išče tudi globalno, saj za spletne storitve na srečo geografske ovire ne obstajajo. Ker takih ali podobnih rešitev, kot je njihova, na globalnem trgu še ni veliko, je stopnja potenciala za preboj na mednarodnih trgih visoka. Obelisk svoj nadaljnji razvoj trenutno uresničuje v kranjskem RC IKT.