Slovenski start-upi na pragu preboja v tujino

Menite, da je preboj slovenskih start-upov v tujini težak? Kakšne storitve so za globalne trge najbolj mamljive? Zaradi katerih dejavnikov se na pragu tovrstnega preboja nahajajo uspešna domača podjetja, kot so Layer, Dora in Obelisk?
Slovenski start-upi na pragu preboja v tujino

Slovenski start-upi na pragu preboja v tujino (Vir slike: telecomlead.com)

Sedaj omenjamo samo nekatera, ki so uspeh na različnih podjetniških tekmovanjih doživela nedolgo nazaj, vrsta kompetentnih in uspešnih slovenskih start-upov, pa je seveda še veliko daljša!

Layer

Slovenski startup Layer je z prehitel konkurenco tekmovanja TechCrunch Disrupt 2013 v San Franciscu. Ekipa Layerja je s svojo odličnostjo tako pustila pečat tudi zunaj slovenskih meja in bila za zmago ovenčana z nagrado v višini 50 tisoč dolarjev in pokalom TechCrunch Disrupt.

Visokotehnološko konferenco TechCrunch Disrupt je obiskalo kar 3.200 gledalcev, na razglasitvi zmagovalcev 11. septembra pa je triumfirala ekipa slovenskega Layera. Na tekmovanje je bilo sicer uvrščenih 30 start-upov, a le šest izmed njih se je uvrstilo v finalni izbor, poleg zmagovalnega Layerja, še podjetja:  Dryft, Fates Forever, Soil IQ, Regalii in Cota.

Layer se ukvarja s storitvijo komunikacijske platforme. Ukvarja se z orodjem, ki bo izdelovalcem mobilnih in spletnih aplikacij v veliki meri olajšalo delo, saj omogoča izgradnjo aplikacij, ki jo potrebujejo storitve upravljanja klicev, sporočil, videoposnetkov, telefonskega imenika in ostalih. Layer naj bi bil v osnovi namenjen operacijskim sistemom Android in iOS.

Kako pomemben je pri podjetniškem udejstvovanju dober tim?

Layer je bil ustanovljen marca 2013, pri čemer je podjetnik in ustanovitelj Tomaž Štolfa sodeloval z Ronom Palmerijem, odličnim podjetnikom iz New Yorka, kot svetovalec pa pri omenjenem projektu sodeluje tudi dr. Jure Leskovec, profesor računalništva na Univerzi Stanford v Kaliforniji in raziskovalec v Laboratoriju za umetno inteligenco na Inštitutu Jožef Stefan. Vsi trije z raznovrstnimi kompetencami, torej. Štolfa je vodil že Vox.io, ki se je tudi ukvarjal s komunikacijskimi rešitvami, bolj natančno z razvijanjem storitve, podobne programu za komunikacijo prek spleta Skype.

Semenska investicija v višini 1,5 milijona dolarjev!

Ekipa Layerja je na TechCrunch Disrupt dosegla visoko in obenem želeno stopnjo prepričljivosti pri žiriji, v kateri so sedeli sodniki: Michael Arrington (CrunchFund), Roelof Botha (Sequoia Capital), Chris Dixon (Andreessen Horowitz), David Lee (SV Angel), Marissa Mayer (Yahoo!) in Keith Rabois (Khosla), saj je na koncu slednja z glasovi določila zmagovalca.

Kot razveseljivo novico lahko povemo, da je poleg nagrade v višini 50 tisoč dolarjev, Layer pridobil še semensko investicijo v višini 1,5 milijona dolarjev.

DORA – Doctors Operational Research Assistant

Še en slovenski start-up, ki je zasedel zavidljivo drugo  mesto na podjetniškem tekmovanju v tujini pa je DORA – Doctors Operational Research Assistant. Slednja je bila namreč druga na 11. svetovnem študentskem tekmovanju Imagine Cup v Sankt Peterburgu, v kategoriji Inovacije.

Imagine Cup predstavlja mednarodno študentsko tekmovanje, izvedeno pod okriljem korporacije Microsoft, in sicer na področjih inovativnosti, tehnoloških rešitev in razvoja.

Optimizacija čakalnih vrst na same operacije

Sistem DORA (Doctors Operational Research Assistant), ki jo sestavljajo člani mariborske Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Kristjan Košič, Boštjan Arzenšek, Andraž Leitgeb, Zedin Salkanović in Matej Vogrinčič iz UKC Maribor, pa omogoča prikaz informacij o pacientu pred in med operacijskimi posegi, kar vodi do optimizacije čakalnih vrst na same operacije. Ekipa je torej našla rešitev za zdravstveni sistem z razvojem interaktivnega zdravnikovega asistenta in z edinstvenostjo zasnove pritegnila nemajhno stopnjo zanimanja potencialnih investitorjev.

Odlično drugo mesto na prestižnem tekmovanju in odprta vrata v svet poslovnih priložnosti!

Z odličnim drugim mestom je DORA obenem tudi dosegla najboljšo slovensko uvrstitev na omenjenem tekmovanju do zdaj in si odprla vrata do številnih poslovnih priložnosti!

Kot je nedavno pojasnil mentor Dore, Kristjan Košič, asistent na FERI, rešitev ekipe pri večjih operativnih posegih pomeni kar 1,2 milijona evrov prihranka na letni ravni. To je v času, ko tudi celoten zdravstveni sistem občuti pritisk recesije, izjemno pozitivna novica. Dora se tako trenutno pripravlja na vse potrebno za implementacijo svoje rešitve v operacijske sobe mariborskega UKC-ja. »Potrebno je opraviti integracijo z obstoječimi bolnišničnimi informacijskimi sistemi. Ostalo je pripravljeno, DORA je že precej delujoč prototip. Privarčevan znesek je apliciran na primer uporabe v mariborskem UKC-ju. Seveda je ta znesek še variabilen, saj si sedaj lahko kirurg ogleda več slikovnega gradiva, tako da bodo točni podatki sledili po prvih opravljenih operacijskih posegih,« pojasni vodja ekipe, Boštjan Arzenšek.

In kakšna je stopnja komercializacije rešitve ekipe DORA na globalnem zdravstvenem trgu?

Ker uporaba njihove rešitve pomeni zmanjševanje stroškov v bolnišnici in višanje stopnje kakovosti posegov, saj si zdravnik sedaj lahko ogleda več slik in ima sam nadzor nad slikovnim gradivom, je potencial velik. Kot poudarja Arzenšek: »To pri kompleksnih operacijskih posegih pomeni večjo kakovost, manj stresa za zdravnika ter s tem manjša možnost za napake.«

Na globalni ravni Dora tako išče predvsem strateške partnerje in investitorje, ki bi s pomočjo svojih ustaljenih prodajnih poti tržili njihovo rešitev kot del njihove ponudbe ali kot samostojen produkt ter jim z začetnim kapitalom pomagali dokončati in vpeljati produkt ter globalno prodreti na trg.

Obelisk

V vrsto uspešnih in inovativnih podjetij lahko postavimo tudi Obelisk, ki se ukvarja z rešitvijo za komunikacijsko podporo spletnim trgovinam. Podjetje Obelisk je kot zmagovalec pospeševalnika idej ITIME + 2012/2013 – ki je namenjen razvoju in komercializaciji rešitev mladih talentov –, prejel nagrado v vrednosti 20 tisoč evrov.

Razvitost poslovne ideje in njihovo inovativno delo je prepričalo petčlansko strokovno komisijo, da je bil izbran izmed sedmih predstavljenih finalistov (poleg nagrajenega, še: Adverto Media, Keyboarder, OpenProf, Spotifiq, MyAirBubble in Tom88.).

Dodana vrednost storitve Shopvoice

»S storitvijo Shopvoice izboljšujemo komunikacijo med obiskovalcem spletne trgovine na eni in agentom trgovine na drugi strani. Ena glavnih prednosti rešitve je izjemna preprostost uporabe, saj ne potrebuje namestitve programske opreme, temveč se poslužuje najsodobnejših tehnologij, ki so že vgrajene v večino spletnih brskalnikov. Na ta način lahko obiskovalec spletne trgovine z enim samim klikom vzpostavi govorno komunikacijo z osebjem trgovine,« razlaga vodja ekipe, Klemen Peternel.

In kaj je glavna dodana vrednost za trgovca na tej točki? »Da v trenutku vidi, katere produkte si je klicatelj ogledoval ter mu lahko tudi na daljavo pomaga pri težavah s spletnim mestom. Vse to povečuje uporabniško prijaznost trgovine in s tem možnost, da obiskovalec postane kupec,« razloži Peternel.

Priložnosti na globalni ravni

Obelisk tako priložnosti išče tudi globalno, saj za spletne storitve na srečo geografske ovire ne obstajajo. Ker takih ali podobnih rešitev, kot je njihova, na globalnem trgu še ni veliko, je stopnja potenciala za preboj na mednarodnih trgih visoka. Obelisk svoj nadaljnji razvoj trenutno uresničuje v kranjskem RC IKT.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Mali junaki leto zaključili z več kot 27 milijoni prihodkov

Mali junaki leto zaključili z več kot 27 milijoni prihodkov

Mlado slovensko podjetje Hooray Studios (pri nas poznano pod imenom Mali junaki) je s prodajo personaliziranih knjig za otroke in njihove starše v letu 2019 ustvarilo več kot 27 milijonov evrov prihodkov, kar je več kot 100 % rast v primerjavi z letom poprej. Zabeležili so prodajo milijonte knjige, odprli so novo podružnico v Veliki Britaniji ter danes na več kot 1000 m2 v središču Ljubljane sodelujejo že z več kot 140 kreativnimi posamezniki. Preberite več >>

Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Mali junaki izdali že milijonto personalizirano knjigo!

Pri slovenski založbi Mali junaki, ki se ukvarja s snovanjem personaliziranih knjig za otroke, so izdali že milijon knjig. Ta dosežek so pred nekaj dnevi tudi uradno proslavili. Ob pomembni prelomnici za podjetje se je ekipa spomnila tudi na otroke po svetu, ki so žrtve zlorab in nasilja. Preberite več >>

Mladi vse bolj socialno usmerjeni: naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc

Mladi vse bolj socialno usmerjeni: naziv Naj mladinski startup leta 2019 prejela Veronika Rožmanc

V ponedeljek je v Predsedniški palači potekal izbor za Naj mladinski startup leta 2019, ki je potekal pod okriljem socialnega podjetja Ustvarjalnik. Naziv je prejela Veronika Rožmanc za projekt otroški šotor Oli. Ta je bil hkrati nagrajen tudi za naj globalno odgovorno idejo. Preberite več >>

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar se uspešno povezuje z večjimi slovenskimi in tujimi podjetji

Slovenski startup Viar je na področju virtualne resničnosti zasnoval že številne rešitve, ki jih uporabljajo tako priznana slovenska kot tuja podjetja. Finančno podporo so prejeli tudi s strani ameriških investitorjev. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje