Stroški reprezentance

Božične zabave, pogostitve in poslovna kosila ... V prispevku bomo pojasnili, kako lahko poskrbimo, da bodo našteti stroški všteti v stroške podjetja in bodo pri tem ugodno davčno obravnavani.
delovni zajtrk

Stroški reprezentance (Vir slike: Pixabay.com)

Stroški reprezentance so tisti stroški, ki nastanejo v podjetju zaradi sodelovanja s tretjimi fizičnimi in pravnimi osebami ob različnih dogodkih. Med takšne dogodke štejemo pogostitve na uradnih in delovnih sestankih, delovne zajtrke, kosila in večerje, sprejeme, svečane obede in nakupe priložnostnih daril.

Stroški reprezentance spadajo pod delno priznane odhodke, podobno kot stroški nadzornega sveta, odhodki zaradi oslabitev terjatev, stroški amortizacije in drugi stroški. Pri uveljavljanju stroškov reprezentance je bistveno, da gre za reprezentančne stroške, ki so nastali zaradi razmerja s poslovnimi partnerji in potencialnimi poslovnimi partnerji, ne pa stroške, ki so nastali zaradi notranjih potreb pravne osebe ali drugih oseb, ki niso poslovni partnerji.

Poslovni partner je vsaka pravna ali fizična oseba, s katero poslovno sodelujete. Poslovno sodelovanje more biti utemeljeno s pogodbo in izkazom relevantnih prihodkov in odhodkov. Kadar so stroški reprezentance vezani na potencialne poslovne partnerje, kasneje pa ni nastalo poslovno sodelovanje, mora podjetje za namene kasnejše inšpekcije zabeležiti pojasnilo, zakaj do tega ni prišlo. V primeru davčnega nadzora je treba izkazati znatno upravičenost za ugodno davčno obravnavo takšnih stroškov; zato morajo biti razlogi, zakaj do sklenitve posla ni prišlo, natančno opisani.

V skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2) se strošek reprezentance prizna kot davčno priznan odhodek v višini 50 odstotkov. Po zakonu so takšni stroški vsi stroški za raznovrstne pogostitve in zabave ter tudi poslovna darila, namenjena poslovnim partnerjem. Reprezentančni stroški, ki se nanašajo le na pogostitve, ne pa na darila, se razvrščajo v stroške storitev in se priznavajo na podlagi računa ali verodostojne listine.

Če ste torej v preteklem letu evidentirali stroške reprezentance v višini 5000 evrov, bodo za davčne namene priznani stroški do višine 50 odstotkov, torej le v višini 2500 evrov, preostalih 2500 evrov pa bo izločenih iz davčnega obračuna.

Dogodki, kot so poslovna kosila in družabni dogodki za poslovne partnerje, so obravnavani kot poslovno potrebni. Podjetje mora ob organizaciji takšnega dogodka izkazati, da je namenjen reprezentanci, torej poslovnim partnerjem in potencialnim poslovnim partnerjem, stroški pa morajo biti sorazmerni poslovnim učinkom, ki jih je družba s takšnim dogodkom ustvarila.

Kadar v stroške reprezentance vštevamo pogostitve poslovnih partnerjev, se lahko v okviru stroškov upoštevajo le računi, izstavljeni za gostinske storitve, ne pa tudi morebitne napitnine. Morebitna napitnina ni upoštevana, saj se nanaša na zasebno življenje drugih oseb, kar pa ni v skladu z Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb.

Na računu mora biti izkazano, da so stroški nastali za pogostitev poslovnih partnerjev, ne pa internih zaposlenih. Ne glede na vrsto pogostitve morajo biti natančno zabeležena imena poslovnih partnerjev, ki so se udeležili dogodka, ime družbe in vsi podatki, ki so vpisani v registru.

Kateri stroški niso stroški reprezentance? Organiziranje novoletne zabave za zaposlene, najem športne dvorane za športno udejstvovanje zaposlenih, izlet za zaposlene in pogostitve zaposlenih nimajo narave reprezentance, čeprav se na prvi pogled morda zdi tako. Prav tako narave reprezentance nimajo dogodki, povezani s pospeševanjem prodaje, reklamne aktivnosti, promocije in razkazovanje proizvodnje, četudi bodo vodili do morebitne sklenitve posla.

Viri:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP računovodstvo

MP računovodstvo

MP računovodstvo je mreža računovodskih servisov po vsej Sloveniji. Vsa računovodstva uporabljajo sistem e-računovodstva, kar podjetnikom omogoča nižanje stroškov, lažji pregled nad delom in možnost za hitrejše poslovno odločanje. Preberite več >>


Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava RS v prenovo portala eDavki

Finančna uprava Republike Slovenije se je lotila obsežne prenove portala eDavki (edavki.durs.si). Prenova bo zajemala več faz. Od 8. julija dalje bodo zavezancem na voljo grafično prenovljeni eDavki, pri katerih bo na novo strukturirana vsebina strani. Preberite več >>

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Davčne blagajne – kdaj in za koga

Uporaba davčnih blagajn je za zavezance postala obvezna 2. januarja 2016. Zakon je sicer predvidel tudi predhodno obdobje do 31. decembra 2017, v katerem je bilo še naprej možno uporabljati zgolj vezano knjigo računov. S 1.1.2018, pa je na tem področju stopilo v veljavo kar nekaj novosti. Preberite več >>

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Študentska napotnica ali pogodba o zaposlitvi: kaj je za delodajalce ugodnejše?

Včasih je veljalo, da študentsko delo za delodajalce predstavlja ugodnejšo alternativo sklenitvi pogodbe o zaposlitvi. Pa je temu res še vedno tako? Preberite več >>

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2018 na podlagi Pravilnika o določitvi olajšav in lestvice za odmero dohodnine za leto 2018. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

18.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje