Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Ljubljansko podjetje Elaphe, ki deluje na področju inovacij in razvoja kolesnih elektromotorjev za direktni pogon električnih vozil, je že kar nekajkrat opozorilo nase. Nazadnje pred tedni, ko je s svojim inovativnim elektromotorjem za avtomobile višjega cenovnega razreda prepričalo Bruselj.
Elaphe: po kitajski investiciji še bruseljska podpora

Sredstva, pridobljena s strani Evropske komisije, bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

»Za projekt v vrednosti 1,5 milijona evrov bomo pridobili do milijon sredstev s strani Evropske komisije za lažjo uveljavitev inovativnih izdelkov na trgu v začetni fazi,« pravi Luka Ambrožič, ki je v podjetju Elaphe zadolžen za ključne stranke. Sredstva bodo namenili testiranju motorjev in vozil ter zaključili postopek certifikacije komponent, hkrati pa razvili potrebne postopke za industrializacijo motorja ter se pripravili na množično proizvodnjo. Pridobljena sredstva, pravi Ambrožič, so »odlična priložnost za rast podjetja«. Pričakujejo povečane prihodke, ki bodo omogočili še večjo investicijo v raziskave in razvoj novih inovativnih rešitev. Na ta račun bodo tudi na novo zaposlovali, po trenutnih načrtih naj bi v petih letih po zaključenem projektu dosegli »vsaj 300 novih zaposlitev«.

Različni Elaphe motorji primerni za vse vrste vozil, tudi za vozila za javni prevoz

Bruselj so prepričali z električnim motorjem ProDrive L1500 (v podjetju so do danes razvili že več kot 15 različnih kolesnih elektromotorjev), ki ga je mogoče vgraditi v običajno aluminijasto platišče, medtem ko kompaktna zasnova motorja omogoča preprosto namestitev skupaj z originalno disk zavoro. »Odlikuje ga odličen izkoristek ter izjemno velik navor, ob nizki teži in tankem aktivnem delu pa ima napredna mehanska zasnova tudi ugodne učinke na proizvodni strošek motorja, ki je velik faktor pri uveljavitvi novih tehnologij na trgu,« pojasnjuje Ambrožič. S tem inovativnim motorjem so vstopili na dele trga avtomobilistične industrije, kjer do zdaj takšni motorji niso bili zastopani. »Z dotičnim motorjem, ki je predmet projekta, ciljamo predvsem na športne avtomobile, naše rešitve pa so primerne za vse vrste vozil, od osebnih avtomobilov vseh vrst do specialnih vozil in vozil za javni prevoz.«

Kaj je bistvo Elaphove tehnologije?
Kolesni elektromotorji, takšne, kot jih razvija Elaphe, so »natanko tam, kjer jih potrebujemo – v kolesih«. Tovrstni elektromotorji bodo omogočili uporabo nove pogonske arhitekture v osebnih avtomobilih. »Vsa vozila ne bodo takoj prešla na kolesne pogone, a jih bo z nadaljnjim in vztrajnim razvojem vedno več. Vozila bodo lažja, varnejša, varčnejša, lepša in bolj prilagojena vozniku ter potnikom.«
Uporaba slovenske tehnologije omogoča nižje stroške izdelave vozila, zmanjša kompleksnost sestavnih delov in potrebo po vzdrževanju vozila. Njihova rešitev omogoča nadzor na vsakim kolesom posebej, kar pozitivno vpliva na varnost, dinamiko vožnje in odzivnost. Bistveno se izboljša tudi izkoristek energije, ki je na voljo.

Podjetje Elaphe zaposluje. Načrtujejo, da bo do konca leta v njihovih vrstah več kot 50 razvojnikov, zaposlovali pa bodo tudi v ostalih oddelkih (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).

Kitajski trg, kjer se izvede četrtina svetovne prodaje vozil (večinoma gre za vozila, proizvedena na domačih tleh), se jim je še bolj odprl v začetku leta, ko je del njihove lastniške strukture postala kitajska družba Zhejiang Asia-Pacific Mechanical&Electronic (ta je postala 20-odstotni lastnik slovenskega podjetja, ki ga je podkrepil z 10 milijoni evri). Kot pravi sogovornik, so po letih razvoja naprednih in dolgoročnih usmerjenih inovacij, rešitev in produktov padli v oči mnogim zanimivih igralcem na tem področju. »Zadnjih nekaj let smo iskali partnerje, s katerimi bi se dopolnjevali in bi lahko še aktivneje nadgrajevali svoje poslanstvo. Tekom sodelovanja z novim partnerjem smo dodobra izpilili ambiciozni triletni razvojni načrt, katerega podrobnosti so seveda zaupne. Lahko pa povem, da bomo izdelali večje število motorjev, jih izdatno testirali tako samostojno kot tudi na več vozilih.«

Letos bo v Elaphe ekipi že več kot 50 razvojnikov

Svež kapital Kitajcev jim je omogočil, da lahko v Sloveniji vložijo še več v razvoj, tako na področju inoviranja kot tudi v ekipo – podjetje namreč že nekaj časa širi ekipo. Do konca letošnjega leta bo po napovedih njihova razvojna ekipa štela več kot 50 razvojnih inženirjev, zaposlovali bodo tudi v drugih oddelkih. Posledično pa bodo zaposlovali tudi njihovi dobavitelji: »V Sloveniji je kar nekaj svetovno priznanih dobaviteljev na področju elektromotorjev, s katerimi širimo sodelovanje in odpiramo nove poslovne priložnosti, zadnjo besedo pa bodo gotovo tudi tukaj imele tržne razmere.«

Jedrni razvoj proizvodnje in motorjev poteka v Sloveniji, drugi deli razvoja, ki ni nujno direktno povezan s kolesnimi motorji, pa tudi v tujini, kjer sicer potekajo tudi nekatera testiranja. V svojih prostorih trenutno postavljajo pilotno proizvodnjo linijo, kjer že poteka ključni del razvoja proizvodnih procesov. »Lokacija velikoserijske proizvodnje pa bo odvisna od gospodarskih dejavnikov in potreb strank. Zato je zanimivih več potencialnih lokacij, ki pa jih zaradi pogodb o zaupnosti poslovnih informacij ne moremo razkriti

Kakšni so trendi v avtomobilski industriji?

Vsako leto se na svetu proda okoli 90 milijonov vozil, prodaja pa na svetovni ravni vsako leto zraste za približno tri odstotke. »Azijski trg je trenutno tudi najhitreje rastoč trg. Večje rasti bodo tudi drugod, v Indiji in drugih azijskih državah, vendar z zamikom. Evropska avtomobilska industrija raste zmerno, vendar nujno potrebuje prestrukturiranje in sveže ideje, še posebej, če želi konkurirati s hitro-rastočimi kitajskimi podjetji, ki vstopajo na nove trge in segmente vozil,« pravi Ambrožič. V Evropi in na Kitajskem prodaja raste predvsem v segmentu športnih terenskih vozil (Vir slike: Elaphe Propulsion Technologies).
Trendov v tej industriji je več. Eden se kaže v povezljivosti in digitalizaciji v vozilih, saj je želja vanje prenesti izkušnjo povezljivosti in mobilnosti. V naslednjih letih se pričakujejo tudi večje spremembe in inovacije na področju sistemov zagotavljanja varnosti in vse večje pomoči pri vožnji. »V končni fazi bodo vozila verjetno vozila sama in uporabniška izkušnja v vozilu bo igrala vse večjo vlogo,« pričakovati pa je, da bodo zlasti dobavitelji avtomobilskih proizvajalcev tisti, ki bodo dodali vse več dodane vrednosti alternativnim pogonskim tehnologijam ter inovativnim rešitvam za aktivno varnost in interakcijo z uporabnikom.
Spremembe se obetajo tudi pri zmanjšanju izpusta vozil. Zato je Ambrožič prepričan, »da bodo veliki proizvajalci vozil morali investirati več v električno mobilnost, saj je motor z notranjim izgorevanjem že na meji možnega v povezavi z optimizacijo energijske učinkovitosti. To pomeni, da bo na trgu vse več vozil z električnimi ali hibridnimi pogonskimi sistemi, velike investicije pa se obetajo tudi na področju baterij in sami zasnovi vozil«. Ta bodo lažja, bolj prilagojena uporabniku, oblikovana tako, da bodo imela čim manjši zračni upor in tako boljši izkoristek pogonske energije.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje