Erasmus izmenjava dala idejo za posel

Leta 2011, ko je bil Borut Markelj skupaj z Žigom Lesjakom v Munchnu na Erasmus izmenjavi, so s prijatelji pogosto uporabljali priljubljeno stran za online naročanje hrane, ki združuje več ponudnikov hkrati. Pomislili so, zakaj je ne bi predstavili tudi v Sloveniji. Ustvarili so platformo ehrana.
Erasmus izmenjava dala idejo za posel

»Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj (Vir slike: Klemen Smrtnik).

»Ko smo se vrnili, smo začeli idejo realizirati. Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj. Podoben sistem je v Sloveniji takrat že obstajal, a je pozneje propadel (danes pa sta dva, a po besedah Marklja je njun tržni delež okoli 10-odstoten), zato so zavihali rokave.

Od pic, mehiške in kitajske hrane pa do eksotike

Ustvarili so platformo, na kateri se uporabnik registrira, pri tem pa se verifikacija izvede na mobilnem telefonu, nato pa lahko izbira med 75 restavracijami po Sloveniji, samo v Ljubljani jih je na voljo 37. »Glavni ponudniki so picerije, restavracije z mehiško hrano, zelo priljubljene so tudi kitajske specialitete. V ponudbi pa imamo tudi nekaj eksotičnih ponudnikov, ki ponujajo na primer japonsko, indijsko in nepalsko kuhinjo, zadnje čase so zelo popularni burgerji,« z naročilom pa se prek programa sproži alarm pri izbranem ponudniku. »Restavracije naročilo sprejmejo ali pa ga zavrnejo v primeru nepopolnega naročila, sporočijo tudi predviden čas dostave,« omenjeni program pa ekipa naloži na računalnik, medtem ko uporabniki lahko naročajo tudi prek mobilnih telefonov.

Ponudniki lahko vsak čas izstopijo iz sistema

»Pri naročanju prek telefona s strani restavracij pogosto slišimo, da bo malce za počakati za oddajo naročila, tu pa ni potrebno čakati. Za obe strani je lažje. Stranka v miru pogleda ponudbo, ponudniki pa lahko v vmesnem času postorijo še druge stvari,« razloži. Njihova prednost je zlasti skrajšan čas prejemanja naročila, ki vseeno temelji na standardiziranem načinu naročanja, obenem pa nudijo nov prodajni kanal, ki ima več kot 45 tisoč registriranih uporabnikov. Stranke, vpete v sistem ehrana, lahko kljub temu ohranijo prvotni sistem naročanja prek telefona, zanje začetnega finančnega tveganja ali vložka ni. »Zaračunamo samo na podlagi uspešno naročene jedi. V kolikor niso zadovoljni, lahko kadarkoli izstopijo iz našega sistema, kar se do danes še ni zgodilo,« pravi sogovornik.

Največ naročil je v času kosil in v večernem času, opaža štiričlanska ekipa (Vir slike: Klemen Smrtnik).

Sistem, ki privablja zlasti mlade, zanimiv tudi za podjetja

Trenutno so prisotni v večjih slovenskih mestih, v Ljubljani, Kranju, Celju, Mariboru in Kopru: »Želimo pa se razširiti tudi v druga večja mesta, ki imajo nad 10 tisoč prebivalcev. Ta storitev dobi zaradi možnosti izbire v tem primeru še večji potencial.« Največ naročil – dnevno nekaj tisoč – je v času kosil in v večernem času, ciljna publika pa so mladi, dovzetni za takšne novosti in študentje, saj je mogoča tudi dostava prek študentskih bonov. »Sistem je zanimiv tudi za podjetja, kjer se več zaposlenih hkrati dogovori za naročilo, ki ga izvedejo prek enega računa. To je primerno za ljudi, ki sedijo v isti pisarni in si v miru ogledajo ponudbo,« dodaja.

Podjetje je živa stvar

Projekt, ki se je začel v obdobju študija, je bil prvotno drugače zastavljen. »Mislili smo, da bomo postavili le stran. Zmotili smo se. Ko odpreš podjetje, se je potrebno z njim ukvarjati, to je živa stvar,« pripoveduje Markelj, ki se je po končanem študiju na Fakulteti za elektrotehniko zaposlil v podjetju Hella Saturnus, pred štirimi meseci pa dal odpoved in se povsem posvetil platformi ehrana.

»Žiga Lesjak na Fakulteti za elektrotehniko opravlja doktorat,« dva od treh ustanoviteljev (tretji ustanovitelj je Jernej Janežič) pa sta trenutno zaposlena. Že ta teden se bo štiričlanska ekipa, ki jo sestavlja še »zagnani« študent Anže Noč, povečala še za enega člana oziroma članico, saj ekipi, ki ima ogromno tehničnega znanja, primanjkuje predvsem časa za učinkovito trženje in marketing.

Za letos ekipa načrtuje okoli 90 tisoč evrov prometa (Vir slike: Klemen Smrtnik).

»V prihodnosti se nameravamo ukvarjati tudi z optimizacijo logistike na področju dostave. Izredno zanimivo se nam zdi področje dostave z droni, kjer smo aktivno začeli spremljati razvoj na tem področju in preverjati aplikativne možnosti,« razkriva sogovornik. Vsaka članica Evropske unije določa svoja pravila za manjša brezpilotna letala, ki pa v Sloveniji še niso dodelana: »Zakonodaja na tem področju se bo pred realizacijo zagotovo morala urediti, saj bi s tovrstnimi preleti ob neupoštevanjem vseh varnostnih standardov lahko ogrožali prebivalce

Eksponentna rast skozi vsa leta

»Tudi za letos imamo velika pričakovanja. Skozi vsa leta imamo eksponentno rast,« leta 2012 so imeli 11 tisoč evrov prometa, leto pozneje 22 tisoč, leta 2014 44 tisoč, za letos pa načrtujejo okoli 90 tisoč evrov prometa. »Naš največji strošek oglaševanja so Google Adwords in Facebook Ads,« veliko vlagajo tudi v offline oglaševanje. »Naše promotorke na terenu se bodo letos udeležile študentske arene,« dodaja.

»Prepričani smo bili, da nam bo uspelo.«

Ekipa, ki trenutno najema prostore v ljubljanski Šiški, vsem mladim podjetnikom svetuje, da vztrajajte: »Ne obupajte takoj. Na začetku smo preverili, ali podobna platforma že obstaja. Nek podoben servis je že deloval, zato smo skoraj izgubili voljo, mislili smo, da nam ne bo uspelo, ker nas je nekdo že prehitel. A ta servis je propadel že tri leta nazaj. Mislili smo, da lahko uspeš samo, če si edini in prvi na trgu.« Predvsem pa so pomembni jasni cilji in zaupanje med sodelavci.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje