Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Dunaj, kjer sestri Dona in Gala Pavlin študirata in delata, je trem francoskim prijateljem, ustanoviteljem startupa Cubiton, prinesel možnost za širitev v Slovenijo. Tam sta novembra lani spoznali njihovega izvoznega menedžerja, že mesec pozneje pa je Cubiton postal na voljo Slovencem.
Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Sestri Gala in Dona Pavlin sta na Dunaju, kjer študirata in delata, dobili priložnost stopiti v stik s tremi prijatelji iz Francije, ki so razvili koncept Cubiton. Ta se v Sloveniji predstavlja pod imenom Vino v kocki (Vir slike: Nike Koležnik).

Cubiton, ki v Sloveniji sliši na ime Vino v kocki, je nastal leta 2014 sredi francoske vinske pokrajine Bordo (Bordeaux). Tam, kjer nastajajo najbolj zaželena in po svetu najbolj opevana rdeča vina. Ideja o t.i. bag in box pakiranju, ki v vinskem svetu sicer živi že več desetletij, se je porodila trem prijateljem, strokovnjakom na področju vinskega menedžmenta. Svoje znanje in mednarodne izkušnje so zavili v poslovno idejo in z njo sledili trendom na področju svetovnega vinskega trga, pripovedujeta sestri.

»Pravzaprav sva same stopile v stik z njimi, Slovenije v njihovem prvotnem načrtu ni bilo,« pojasnjujeta, kako je sploh prišlo do sodelovanja s Francozi. Decembra lani sta postali uradni zastopnici za Cubitom na slovenskem in hrvaškem trgu ter se tako pridružili mreži ljubiteljev vin v Franciji, Avstriji, Veliki Britaniji in ZDA.

Za skeptike …

Princip, po katerem je pakirano vino v Cubitonu, je potrebno ločiti od tetrapak pakiranj, opozorita: »To pomeni, da je vino nekajkrat na leto ustekleničeno oziroma natančneje rečeno, v kleteh izbranih vinarjev pretočeno v mehove. Zapakirani so v lično škatlo v petih različnih motivih. Poudariti je potrebno, da je v zadnjih 50 letih tehnologija močno napredovala in da tudi plastika, iz katere so naši mehi, ne pušča priokusa

Trije prijatelji (na sliki), strokovnjaki na področju vinskega menedžmenta, so strnili svoje znanje in mednarodne izkušnje v t.i. bag in box pakiranje. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

»Znana slovenska klet je pravkar prenovila svoje pakiranje.«

Pravita, da je vse manj skepticizma tudi med vinarji in potrošniki, ki takšnega pakiranja ne povezujejo več s cenenim vinom. »Kockasto pakiranje za večino svetovno znanih vinarjev danes predstavlja le še eno dodatno možnost pakiranja. V kocko pakirajo enako vino, kot ga stekleničijo.« Za primerjavo z »revolucijo«, ki jo prinaša vino v kocki, dasta čas, ko so »nove« vinske dežele, kot je Nova Zelandija, začele z zapiranjem vrhunskih vin z zamaškom na navoj namesto plutovinastega. »Tudi takrat je bilo skeptikov, danes pa je ta praksa popolnoma običajna in široko sprejeta.« Dodajata, da vino v kocki postaja trend tudi v Sloveniji, »saj je znana slovenska klet pravkar prenovila svoje pakiranje«. Imena vinske kleti ne želita izdati.

Iz kock bomo lahko pili zgolj francosko vino, saj je »Cutino zaščitena blagovna znamka, ki za zdaj sodeluje le z izbranimi francoskimi vinarji«. Morda bi v bodoče lahko pili tudi slovenskega, a le, če bi se ustanovitelji odločili za takšno prilagoditev domačemu trgu.

Rose, ki ima certifikat za biološko pridelavo živil, prek spleta že razprodan

Prodaja poteka v fizičnih trgovinah, in sicer na treh lokacijah v Ljubljani, ter prek spleta. »Trenutno je rose v naši spletni trgovini razprodan, pričakujemo pa, da se bo zdaj trend obrnil proti belemu vinu in jeseni zopet k rdečemu.« Rose je nagrajen s certifikatom za biološko pridelavo živil, s francoskim delom ekipe pa upata, da bo omenjeni certifikat imela tudi preostala kolekcija.

Morda je vino v kocki, ki v vinskem svetu živi že več desetletij, nova revolucija v vinski industriji. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

Zakaj so vina v kocki cenejša?

Vino v kocki prinaša številne prednosti, povesta. Vino ohrani pristen okus tudi mesec dni po odprtju, medtem ko vino v steklenici po navadi zdrži le nekaj dni, pakiranje pa je bolj ekološko. Ker je postopek stekleničenja zahtevnejši, dolgotrajnejši in dražji, so vina v kocki tudi cenejša. »Potrošniki se tako zavedajo, da pri vinu v kocki dejansko plačujejo vino in ne stroške stekleničenja, pakiranja in transporta.«

Podoben postopek so pred desetletji predstavili že Švedi, Norvežani in Finci, danes pa tamkajšnja prodaja tako pakiranega vina predstavlja polovico vsega prodanega vina. Trend so pred leti povzeli še v Franciji in ZDA, kjer lahko v večjih mestih najdemo specializirane trgovine, ki prodajajo le vino v kocki. »Po podatkih revije Forbes so prav vrhunska vina v kocki v 3-litrskih pakiranjih gonilo vinske industrije in njihov tržni delež raste v povprečju petkrat hitreje kot delež stolnega vina

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje