Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki
Sestri Gala in Dona Pavlin sta na Dunaju, kjer študirata in delata, dobili priložnost stopiti v stik s tremi prijatelji iz Francije, ki so razvili koncept Cubiton. Ta se v Sloveniji predstavlja pod imenom Vino v kocki (Vir slike: Nike Koležnik).
Cubiton, ki v Sloveniji sliši na ime Vino v kocki, je nastal leta 2014 sredi francoske vinske pokrajine Bordo (Bordeaux). Tam, kjer nastajajo najbolj zaželena in po svetu najbolj opevana rdeča vina. Ideja o t.i. bag in box pakiranju, ki v vinskem svetu sicer živi že več desetletij, se je porodila trem prijateljem, strokovnjakom na področju vinskega menedžmenta. Svoje znanje in mednarodne izkušnje so zavili v poslovno idejo in z njo sledili trendom na področju svetovnega vinskega trga, pripovedujeta sestri.
»Pravzaprav sva same stopile v stik z njimi, Slovenije v njihovem prvotnem načrtu ni bilo,« pojasnjujeta, kako je sploh prišlo do sodelovanja s Francozi. Decembra lani sta postali uradni zastopnici za Cubitom na slovenskem in hrvaškem trgu ter se tako pridružili mreži ljubiteljev vin v Franciji, Avstriji, Veliki Britaniji in ZDA.
Za skeptike …
Princip, po katerem je pakirano vino v Cubitonu, je potrebno ločiti od tetrapak pakiranj, opozorita: »To pomeni, da je vino nekajkrat na leto ustekleničeno oziroma natančneje rečeno, v kleteh izbranih vinarjev pretočeno v mehove. Zapakirani so v lično škatlo v petih različnih motivih. Poudariti je potrebno, da je v zadnjih 50 letih tehnologija močno napredovala in da tudi plastika, iz katere so naši mehi, ne pušča priokusa.«
Trije prijatelji (na sliki), strokovnjaki na področju vinskega menedžmenta, so strnili svoje znanje in mednarodne izkušnje v t.i. bag in box pakiranje. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).
»Znana slovenska klet je pravkar prenovila svoje pakiranje.«
Pravita, da je vse manj skepticizma tudi med vinarji in potrošniki, ki takšnega pakiranja ne povezujejo več s cenenim vinom. »Kockasto pakiranje za večino svetovno znanih vinarjev danes predstavlja le še eno dodatno možnost pakiranja. V kocko pakirajo enako vino, kot ga stekleničijo.« Za primerjavo z »revolucijo«, ki jo prinaša vino v kocki, dasta čas, ko so »nove« vinske dežele, kot je Nova Zelandija, začele z zapiranjem vrhunskih vin z zamaškom na navoj namesto plutovinastega. »Tudi takrat je bilo skeptikov, danes pa je ta praksa popolnoma običajna in široko sprejeta.« Dodajata, da vino v kocki postaja trend tudi v Sloveniji, »saj je znana slovenska klet pravkar prenovila svoje pakiranje«. Imena vinske kleti ne želita izdati.
Iz kock bomo lahko pili zgolj francosko vino, saj je »Cutino zaščitena blagovna znamka, ki za zdaj sodeluje le z izbranimi francoskimi vinarji«. Morda bi v bodoče lahko pili tudi slovenskega, a le, če bi se ustanovitelji odločili za takšno prilagoditev domačemu trgu.
Rose, ki ima certifikat za biološko pridelavo živil, prek spleta že razprodan
Prodaja poteka v fizičnih trgovinah, in sicer na treh lokacijah v Ljubljani, ter prek spleta. »Trenutno je rose v naši spletni trgovini razprodan, pričakujemo pa, da se bo zdaj trend obrnil proti belemu vinu in jeseni zopet k rdečemu.« Rose je nagrajen s certifikatom za biološko pridelavo živil, s francoskim delom ekipe pa upata, da bo omenjeni certifikat imela tudi preostala kolekcija.
Morda je vino v kocki, ki v vinskem svetu živi že več desetletij, nova revolucija v vinski industriji. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).
Zakaj so vina v kocki cenejša?
Vino v kocki prinaša številne prednosti, povesta. Vino ohrani pristen okus tudi mesec dni po odprtju, medtem ko vino v steklenici po navadi zdrži le nekaj dni, pakiranje pa je bolj ekološko. Ker je postopek stekleničenja zahtevnejši, dolgotrajnejši in dražji, so vina v kocki tudi cenejša. »Potrošniki se tako zavedajo, da pri vinu v kocki dejansko plačujejo vino in ne stroške stekleničenja, pakiranja in transporta.«
Podoben postopek so pred desetletji predstavili že Švedi, Norvežani in Finci, danes pa tamkajšnja prodaja tako pakiranega vina predstavlja polovico vsega prodanega vina. Trend so pred leti povzeli še v Franciji in ZDA, kjer lahko v večjih mestih najdemo specializirane trgovine, ki prodajajo le vino v kocki. »Po podatkih revije Forbes so prav vrhunska vina v kocki v 3-litrskih pakiranjih gonilo vinske industrije in njihov tržni delež raste v povprečju petkrat hitreje kot delež stolnega vina.«