Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Dunaj, kjer sestri Dona in Gala Pavlin študirata in delata, je trem francoskim prijateljem, ustanoviteljem startupa Cubiton, prinesel možnost za širitev v Slovenijo. Tam sta novembra lani spoznali njihovega izvoznega menedžerja, že mesec pozneje pa je Cubiton postal na voljo Slovencem.
Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Sestri Gala in Dona Pavlin sta na Dunaju, kjer študirata in delata, dobili priložnost stopiti v stik s tremi prijatelji iz Francije, ki so razvili koncept Cubiton. Ta se v Sloveniji predstavlja pod imenom Vino v kocki (Vir slike: Nike Koležnik).

Cubiton, ki v Sloveniji sliši na ime Vino v kocki, je nastal leta 2014 sredi francoske vinske pokrajine Bordo (Bordeaux). Tam, kjer nastajajo najbolj zaželena in po svetu najbolj opevana rdeča vina. Ideja o t.i. bag in box pakiranju, ki v vinskem svetu sicer živi že več desetletij, se je porodila trem prijateljem, strokovnjakom na področju vinskega menedžmenta. Svoje znanje in mednarodne izkušnje so zavili v poslovno idejo in z njo sledili trendom na področju svetovnega vinskega trga, pripovedujeta sestri.

»Pravzaprav sva same stopile v stik z njimi, Slovenije v njihovem prvotnem načrtu ni bilo,« pojasnjujeta, kako je sploh prišlo do sodelovanja s Francozi. Decembra lani sta postali uradni zastopnici za Cubitom na slovenskem in hrvaškem trgu ter se tako pridružili mreži ljubiteljev vin v Franciji, Avstriji, Veliki Britaniji in ZDA.

Za skeptike …

Princip, po katerem je pakirano vino v Cubitonu, je potrebno ločiti od tetrapak pakiranj, opozorita: »To pomeni, da je vino nekajkrat na leto ustekleničeno oziroma natančneje rečeno, v kleteh izbranih vinarjev pretočeno v mehove. Zapakirani so v lično škatlo v petih različnih motivih. Poudariti je potrebno, da je v zadnjih 50 letih tehnologija močno napredovala in da tudi plastika, iz katere so naši mehi, ne pušča priokusa

Trije prijatelji (na sliki), strokovnjaki na področju vinskega menedžmenta, so strnili svoje znanje in mednarodne izkušnje v t.i. bag in box pakiranje. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

»Znana slovenska klet je pravkar prenovila svoje pakiranje.«

Pravita, da je vse manj skepticizma tudi med vinarji in potrošniki, ki takšnega pakiranja ne povezujejo več s cenenim vinom. »Kockasto pakiranje za večino svetovno znanih vinarjev danes predstavlja le še eno dodatno možnost pakiranja. V kocko pakirajo enako vino, kot ga stekleničijo.« Za primerjavo z »revolucijo«, ki jo prinaša vino v kocki, dasta čas, ko so »nove« vinske dežele, kot je Nova Zelandija, začele z zapiranjem vrhunskih vin z zamaškom na navoj namesto plutovinastega. »Tudi takrat je bilo skeptikov, danes pa je ta praksa popolnoma običajna in široko sprejeta.« Dodajata, da vino v kocki postaja trend tudi v Sloveniji, »saj je znana slovenska klet pravkar prenovila svoje pakiranje«. Imena vinske kleti ne želita izdati.

Iz kock bomo lahko pili zgolj francosko vino, saj je »Cutino zaščitena blagovna znamka, ki za zdaj sodeluje le z izbranimi francoskimi vinarji«. Morda bi v bodoče lahko pili tudi slovenskega, a le, če bi se ustanovitelji odločili za takšno prilagoditev domačemu trgu.

Rose, ki ima certifikat za biološko pridelavo živil, prek spleta že razprodan

Prodaja poteka v fizičnih trgovinah, in sicer na treh lokacijah v Ljubljani, ter prek spleta. »Trenutno je rose v naši spletni trgovini razprodan, pričakujemo pa, da se bo zdaj trend obrnil proti belemu vinu in jeseni zopet k rdečemu.« Rose je nagrajen s certifikatom za biološko pridelavo živil, s francoskim delom ekipe pa upata, da bo omenjeni certifikat imela tudi preostala kolekcija.

Morda je vino v kocki, ki v vinskem svetu živi že več desetletij, nova revolucija v vinski industriji. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

Zakaj so vina v kocki cenejša?

Vino v kocki prinaša številne prednosti, povesta. Vino ohrani pristen okus tudi mesec dni po odprtju, medtem ko vino v steklenici po navadi zdrži le nekaj dni, pakiranje pa je bolj ekološko. Ker je postopek stekleničenja zahtevnejši, dolgotrajnejši in dražji, so vina v kocki tudi cenejša. »Potrošniki se tako zavedajo, da pri vinu v kocki dejansko plačujejo vino in ne stroške stekleničenja, pakiranja in transporta.«

Podoben postopek so pred desetletji predstavili že Švedi, Norvežani in Finci, danes pa tamkajšnja prodaja tako pakiranega vina predstavlja polovico vsega prodanega vina. Trend so pred leti povzeli še v Franciji in ZDA, kjer lahko v večjih mestih najdemo specializirane trgovine, ki prodajajo le vino v kocki. »Po podatkih revije Forbes so prav vrhunska vina v kocki v 3-litrskih pakiranjih gonilo vinske industrije in njihov tržni delež raste v povprečju petkrat hitreje kot delež stolnega vina

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje