Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Dunaj, kjer sestri Dona in Gala Pavlin študirata in delata, je trem francoskim prijateljem, ustanoviteljem startupa Cubiton, prinesel možnost za širitev v Slovenijo. Tam sta novembra lani spoznali njihovega izvoznega menedžerja, že mesec pozneje pa je Cubiton postal na voljo Slovencem.
Francoske kocke vina, ki sta jih v Slovenijo pripeljali Ljubljančanki

Sestri Gala in Dona Pavlin sta na Dunaju, kjer študirata in delata, dobili priložnost stopiti v stik s tremi prijatelji iz Francije, ki so razvili koncept Cubiton. Ta se v Sloveniji predstavlja pod imenom Vino v kocki (Vir slike: Nike Koležnik).

Cubiton, ki v Sloveniji sliši na ime Vino v kocki, je nastal leta 2014 sredi francoske vinske pokrajine Bordo (Bordeaux). Tam, kjer nastajajo najbolj zaželena in po svetu najbolj opevana rdeča vina. Ideja o t.i. bag in box pakiranju, ki v vinskem svetu sicer živi že več desetletij, se je porodila trem prijateljem, strokovnjakom na področju vinskega menedžmenta. Svoje znanje in mednarodne izkušnje so zavili v poslovno idejo in z njo sledili trendom na področju svetovnega vinskega trga, pripovedujeta sestri.

»Pravzaprav sva same stopile v stik z njimi, Slovenije v njihovem prvotnem načrtu ni bilo,« pojasnjujeta, kako je sploh prišlo do sodelovanja s Francozi. Decembra lani sta postali uradni zastopnici za Cubitom na slovenskem in hrvaškem trgu ter se tako pridružili mreži ljubiteljev vin v Franciji, Avstriji, Veliki Britaniji in ZDA.

Za skeptike …

Princip, po katerem je pakirano vino v Cubitonu, je potrebno ločiti od tetrapak pakiranj, opozorita: »To pomeni, da je vino nekajkrat na leto ustekleničeno oziroma natančneje rečeno, v kleteh izbranih vinarjev pretočeno v mehove. Zapakirani so v lično škatlo v petih različnih motivih. Poudariti je potrebno, da je v zadnjih 50 letih tehnologija močno napredovala in da tudi plastika, iz katere so naši mehi, ne pušča priokusa

Trije prijatelji (na sliki), strokovnjaki na področju vinskega menedžmenta, so strnili svoje znanje in mednarodne izkušnje v t.i. bag in box pakiranje. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

»Znana slovenska klet je pravkar prenovila svoje pakiranje.«

Pravita, da je vse manj skepticizma tudi med vinarji in potrošniki, ki takšnega pakiranja ne povezujejo več s cenenim vinom. »Kockasto pakiranje za večino svetovno znanih vinarjev danes predstavlja le še eno dodatno možnost pakiranja. V kocko pakirajo enako vino, kot ga stekleničijo.« Za primerjavo z »revolucijo«, ki jo prinaša vino v kocki, dasta čas, ko so »nove« vinske dežele, kot je Nova Zelandija, začele z zapiranjem vrhunskih vin z zamaškom na navoj namesto plutovinastega. »Tudi takrat je bilo skeptikov, danes pa je ta praksa popolnoma običajna in široko sprejeta.« Dodajata, da vino v kocki postaja trend tudi v Sloveniji, »saj je znana slovenska klet pravkar prenovila svoje pakiranje«. Imena vinske kleti ne želita izdati.

Iz kock bomo lahko pili zgolj francosko vino, saj je »Cutino zaščitena blagovna znamka, ki za zdaj sodeluje le z izbranimi francoskimi vinarji«. Morda bi v bodoče lahko pili tudi slovenskega, a le, če bi se ustanovitelji odločili za takšno prilagoditev domačemu trgu.

Rose, ki ima certifikat za biološko pridelavo živil, prek spleta že razprodan

Prodaja poteka v fizičnih trgovinah, in sicer na treh lokacijah v Ljubljani, ter prek spleta. »Trenutno je rose v naši spletni trgovini razprodan, pričakujemo pa, da se bo zdaj trend obrnil proti belemu vinu in jeseni zopet k rdečemu.« Rose je nagrajen s certifikatom za biološko pridelavo živil, s francoskim delom ekipe pa upata, da bo omenjeni certifikat imela tudi preostala kolekcija.

Morda je vino v kocki, ki v vinskem svetu živi že več desetletij, nova revolucija v vinski industriji. (Vir slike: Cubiton/Vino v kocki).

Zakaj so vina v kocki cenejša?

Vino v kocki prinaša številne prednosti, povesta. Vino ohrani pristen okus tudi mesec dni po odprtju, medtem ko vino v steklenici po navadi zdrži le nekaj dni, pakiranje pa je bolj ekološko. Ker je postopek stekleničenja zahtevnejši, dolgotrajnejši in dražji, so vina v kocki tudi cenejša. »Potrošniki se tako zavedajo, da pri vinu v kocki dejansko plačujejo vino in ne stroške stekleničenja, pakiranja in transporta.«

Podoben postopek so pred desetletji predstavili že Švedi, Norvežani in Finci, danes pa tamkajšnja prodaja tako pakiranega vina predstavlja polovico vsega prodanega vina. Trend so pred leti povzeli še v Franciji in ZDA, kjer lahko v večjih mestih najdemo specializirane trgovine, ki prodajajo le vino v kocki. »Po podatkih revije Forbes so prav vrhunska vina v kocki v 3-litrskih pakiranjih gonilo vinske industrije in njihov tržni delež raste v povprečju petkrat hitreje kot delež stolnega vina

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje