Kako najhitreje izboljšati znanje tujega jezika?

Najdaljša noč je za nami, novoletne zaobljube so postavljene. Poleg zdravega življenja se na seznamu želja znajde tudi želja po učenju tujega jezika. Temu prikimava tudi Mart D. Buh iz LanguageSitterja®, kjer so v začetku leta prejeli veliko klicev za nadgradnjo znanja tujih jezikov.
Kako najhitreje izboljšati znanje tujega jezika?

Se je na vašem seznamu novoletnih zaobljub znašla želja po nadgradnji znanja tujega jezika? (Vir slike: LanguageSitter®)

Čeprav se z »novoletnimi zaobljubarji« verjetno še najbolj ukvarjajo lastniki fitnes klubov in osebni trenerji, so na udaru tudi jezikovne šole, pravi Mart D. Buh. Jezikovni trenerji jih sicer da res ne spravijo v boljšo fizično kondicijo, »poskrbijo pa, da pridejo v dobro jezikovno formo«. In takšnih, ki so si za novo leto zaželeli izboljšano znanje tujih jezikov je veliko, pravi. »Za januarske slušatelje je značilno, da se za tečaj odločijo zelo hitro, nakup opravijo bolj impulzivno, z učenjem pa želijo začeti čim prej – mogoče zato, da jih ne bi prej minilo

Pred seboj imejte jasen cilj

Pred seboj imajo cilj, razlog, zakaj so se odločili za učenje ali osvežitev znanja jezika. Ta je izredno pomemben, pravi sogovornik. »Ko se ljudje lotimo kakršnega koli projekta, ki od nas zahteva trud, čas in denar, moramo pred seboj imeti jasen cilj, ker v nasprotnem primeru lahko hitro obupamo. Kadar je motivacija manjša od želje, je zelo pomembno, da smo v dobrih rokah,« skupaj s sodelavci pa opaža, da je tistih, ki obupajo v individualnih programih precej manj, kot tistih, ki se udeležujejo skupinskih programov.

Poučevanje tujih jezikov je dobičkonosen posel >>

Vzrok za to je tudi v predanosti učitelja, ki se na skupinskih tečajih »ne more 100-odstotno posvetiti slušatelju, pri individualnih tečajih pa lahko vso pozornost nameni tečajniku«. Podobno je pri športnih centrih, človek težje odneha, »če mu za vrat diha ogromen mišičast osebni trener«.

Med njihovimi strankami je največ poslovnih strank, te se za učenje jezika odločajo predvsem zato, da lahko svoje delo opravljajo bolj kakovostno. »Ne zanimajo jih izpiti in certifikati, želijo le hitro do praktičnega znanja jezika, ki ga lahko takoj uporabijo pri svojem delu,« medtem ko se posamezniki odločajo tudi zaradi zasebnih razlogov, kot je selitev v tujino ali pa ljubezen do partnerja, ki je tujec.

Hitrost napredovanja pri učenju jezika je odvisna od več faktorjev (Vir slike: LanguageSitter®).

Koliko časa boste potrebovali za osvojitev jezika?

Ko smo pred skušnjavo, ko se odločamo za učenje novega jezika ali pa za njegovo nadgradnjo, marsikomu na misel pride tudi vprašanje, koliko časa (posledično denarja) bo moral vložiti v učenje. Sogovornik pravi, da je ta ocena povsem nehvaležna, saj je učenje kompleksen proces, hitrost napredovanja pa je odvisna od več faktorjev. Od motivacije, starosti, znanja drugih tujih jezikov, pa vse do učnih metod. Zato svetuje, da je pomembneje ugotoviti, zakaj se želimo jezika naučiti in kakšen je naš cilj. »Bomo jezik uporabljali ali ga analizirali? Se ga učimo, da bomo z njim lahko uspešno komunicirali ali se ga učimo, da bomo opravili test,« so ključna vprašanja, ki si jih moramo zastaviti. Od tega bo odvisna tudi naša motivacija za učenje. »Pred kratkim smo na primeru dokazali, da lahko z intenzivnim tečajem v dveh mesecih nekoga naučimo jezika do ravni, ki omogoča osnovno komunikacijo v poslovnem okolju. Smo se pa skoncentrirali na praktično uporabo jezika, ne na pripravo na izpit.«

Pri LanguageSitter® te dni prirejajo nagradno igro. Preveri, kako sodelovati >>

Učenje jezika je kot sončenje

Obstajajo triki, kako se hitreje naučiti tujega jezika? Buh pravi da, še najlažje bo, če se preselite v državo, kjer se ciljni jezik govori, saj se popolnoma prepustite tujemu jeziku in kulturi. No, lahko se ga naučimo tudi doma – Buh posebno vrednost daje individualnim tečajem, ki pa tiste prave vrednosti brez lastnega truda ne bodo imeli. Zato se čim bolj obdajte z jezikom, ki se ga učite. Novice berite v ciljnem jeziku, poslušajte glasbo in podcaste, predvajajte si oddaje in filme v jeziku, ki se ga učite. Družite se z naravnimi govorci jezika, klepetajte z njimi po spletu. »Zadeva deluje podobno kot sončenje – več, kot boste v stiku s ciljnim jezikom, bolj se vas bo ta prijel – le da učenje jezika zdravju ni škodljivo, prav nasprotno,« in dodaja, da učenje jezika ne sme biti muka, temveč igra in užitek.

“Razumejo, da morajo prav zdaj vlagati v izobraževanje svojih zaposlenih, saj drugače ne bodo poslovno uspešni” >>

Imate strah pred uporabo tujega jezika?

»Vsak teden spoznam vsaj tri ljudi, ki imajo strah pred uporabo tujega jezika. Ko morajo govoriti v tujem jeziku, enostavno zmrznejo,« pravi Buh, ki razkriva, da gredo nekateri celo tako daleč, da vzamejo dopust ali bolniško, če vedo, da bodo morali tisti dan s kom govoriti v tujem jeziku. Pravi, da gre sicer za poklicno zelo uspešne in visoko izobražene ljudi. »Splošni nasvet, ki ga lahko dam, je, naj se nehajo mučiti in si poiščejo profesionalno pomoč jezikovnega trenerja. Mi vsako stranko obravnavamo individualno in poskušamo ugotoviti, zakaj je do blokade sploh prišlo, nato pa izberemo najustreznejši pristop, da človeku pomagamo.« Pogosto ugotovijo, da težava ni v neznanju, temveč nekje drugje, blokada pa pogosto popusti že po srečanju ali dveh.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake: ,