Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Avtor — 02.02.2017
Zaposleni v raziskavah poročajo, da se jim zdijo neproduktivni sestanki največja izguba časa. Kljub temu je sklic sestanka pogosto prva predlagana rešitev, ko se soočimo s problemom. Tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih.
Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Direktorji vodilnih podjetij se sestankovanja lotevajo na različne načine. (Vir slike: Bigstockphoto)

V prispevku Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij smo že predstavili nekatere trike, ki izjemno zasedenim vodilnim delavcem v različnih pomembnih podjetjih pomagajo pri vodenju čim bolj učinkovitih sestankov. V nadaljevanju predstavljamo še nekatere nasvete.

Larry Page, Alphabet, Google

Avgusta 2016 je Larry Page predstavil načrt radikalnega prestrukturiranja podjetja Google z ustanovitvijo podjetja Alphabet. Prestrukturiranje se je zaključilo v oktrobu, Page pa je postal izvršni direktor novega podjetja.

Vir slike: ABC News.

Že nekaj let pred tem, natančneje leta 2011, je Page zaposlenim v svojem podjetju poslal elektronsko sporočilo o učinkovitem vodenju sestankov. Eden od njegovih nasvetov se je glasil, naj bo na vsakem sestanku izbran odločevalec.

Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek.

Še pomembnejše pa je njegovo sporočilo, da sestanek morda sploh ni potreben. »Z nobeno odločitvijo ne bi smeli čakati na sestanek,« je zapisano v elektronskem sporočilu. »Če je sestanek nujno potreben pred sprejetjem odločitve, naj bo sklican takoj.«

Mark Parker, Nike

Mark Parker, izvršni direktor podjetja Nike, ne vodi samo industrijskega giganta s 30-milijardnim letnim dobičkom, temveč se ukvarja tudi z dizajnom. Na vse sestanke tako pride z beležnico, polno njegovih skic novih izdelkov.

Leta 2009 je kolesar Lance Armstrong na sestanku s Parkerjem opazil, da ta vseskozi čečka po beležnici. Na koncu sestanka ga je Armstrong vprašal, kaj je narisal, Parker pa mu je pokazal dodelano skico čevlja.

Vir slike: Fast Company.

Po Parkerjevem mnenju čečkanje in risanje pomagata pri iskanju novih idej ter iskanju ravnovesja med zahtevami dizajna in potrebami podjetja. Parker tako pravi: »Veliko razmišljam o ravnovesju. Večina ljudi ni popolnoma uravnotežena in s tem ni nič narobe, vendar je treba pri doseganju uspeha upoštevati tudi ravnovesje.«

Jeremy Stoppelman, Yelp

Izvršni direktor podjetja Yelp Jeremy Stoppelman se vsak teden individualno sreča s svojimi neposrednimi podrejenimi.

Na Redditu je tako zapisal: »Včasih se počutim kot psihiater, vendar menim, da poslušanje posameznikov in razumevanje njihovih problemov (osebnih in službenih) osveži in ohranja pozitivno vzdušje v podjetju.«

Vir slike: NoggBlog.

Phil Libin, Evernote

Vsakega sestanka v podjetju Evernote se udeleži nekdo, ki pravzaprav ne sodi tja. Ne, to ni napaka, pač pa pomembna strategija, del notranjega programa izobraževanja vodilnih in drugih kadrov. V okviru izobraževanja se zaposleni udeležujejo sestankov, ki ne sodijo na njihovo osnovno delovno področje, in se tako seznanjajo z različnimi deli podjetja.

Zaposleni morajo poznati delovanje podjetja.

Phil Libin, ustanovitelj in nekdanji izvršni direktor podjetja, je v časopisu New York Times razložil opisano strategijo: »Tam so, da se seznanijo z obravnavanimi temami. Niso samo gledalci. Postavljajo vprašanja, se pogovarjajo.«

Libin je idejo za takšno strategijo dobil od prijatelja, ki je delal na jedrski podmornici. Vsi oficirji na takšni podmornici poznajo zadolžitve vseh ostalih zaposlenih.

»Nenehno se učijo in pridobivajo nova znanja,« pravi Libin, ki je idejo uspešno vpeljal v svoje podjetje.

Vir slike: Wall Street Journal.

Jeff Bezos, Amazon

Zaposleni v podjetju Amazon se morajo naučiti sprejemati konflikte. Izvršni direktor podjetja Jeff Bezos namreč sovraži »družbeno kohezijo«, nagnjenje ljudi, da poiščejo konsenz, saj ta prinaša pozitivne občutke.

Negativen odnos do takšnega obnašanja je zapisan tudi v Amazonovih vodstvenih načelih, saj se eno od njih glasi: Vodje so zavezani k spoštljivemu nasprotovanju odločitvam, če se z njimi ne strinjajo, tudi če je to nelagodno ali izčrpavajoče. Vodje so prepričani v svoje mnenje in od njega ne odstopajo. Ne sprejemajo kompromisov le zaradi družbene kohezije. Ko je odločitev sprejeta, se ji popolnoma posvetijo.

Vir slike: Information Age.

Bezos prav tako ni pristaš PowerPoint predstavitev. Namesto tega svojim zaposlenim naroči, naj pripravijo nekajstranski dopis o svojih predlogih, na sestankih pa odgovarjajo na zastavljena vprašanja.

Oprah Winfrey

Oprah Winfrey je ena najbogatejših in najvplivnejših žensk na svetu – prav tako pa je tudi med najbolj zasedenimi. Med vodenjem televizijske mreže Oprah Winfrey Network, objavljanjem revije O in produkcijo nove televizijske oddaje si ne more privoščiti neproduktivnih sestankov.

Vir slike: Daily Mail.

»Resnično se izogibam sestankom,« je povedala v nekem intervjuju. Namesto tega se rajši odloči za branje podrobnih elektronskih sporočil.

Nekoč je porabila kar 20 min, da je v telefonskem pogovoru prepričala Coretto Scott King, da si ne želi srečanja v živo, saj se lahko hitreje dogovorita po telefonu. Sestanek bi bil namreč v primeru morebitne zavrnitve predloga samo izguba časa za vse udeležene, kar bi jih spravilo v slabo voljo.

Satya Nadella, Microsoft

V nedavnem intervjuju za Wall Street Journal je izvršni direktor podjetja Microsoft Satya Nadella povedal, da enkrat na mesec z vodilnimi kadri podjetja sestankuje kar osem ur, vsak teden pa kar štiri ure. »Vodstvo vsakega podjetja mora ohranjati svojo usklajenost, da se celotna struktura ne podre,« je razložil v intervjuju.

Vir slike: The Techy.

Se sprašujete, kaj počnejo toliko časa? Nadella na posebni tabli stalno meri delovanje vseh vodilnih zaposlenih. Tabla vključuje posodobljene grafe in podatke o finančnem stanju, uporabi izdelkov itd. Vsak petek na podlagi predstavljenih informacij vodstvo podjetja usklajuje delovanje vseh oddelkov.

Želite povečati produktivnost v svojem podjetju? Vas zanimajo različni triki za povečanje lastne učinkovitosti? Vabljeni na MP delavnico: Maksimalna produktivnost!

Vir: Inc.

Morda vas zanima tudi
MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.

Preberite več >>
Oznake: , ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP dogodek Facebook oglaševanjeFacebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več o delavnici >>

Vse za podjetje
MP izobraževanja
MP dogodek: Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za izboljšanje prodaje. Na tokratnem dogodku se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.

Preberite več >>