Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate?

Klasičen 8-urni delavnik od 8h do 16h izhaja še iz časov prve industrijske revolucije. Vendar pa nove raziskave kažejo, da človeški možgani delujejo povsem drugače in so bolj produktivni v atipičnem delovnem okolju.
Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate?

Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate? (Vir: HobSpot.com)

Koncept 8-urnega delavnika, ki ga je zasnoval ameriški izdelovalec avtomobilov Ford, je star že več kot 100 let in čas je, da ga zamenjamo. Raziskave kažejo, da klasični 8-urni delavnik, ki se začenjajo že v zgodnjih jutranjih urah, pogosto vodijo v nesrečnost in zmanjšano ustvarjalnost, v nekaterih primerih pa celo depresivnost.

Švedska je nedavno uvedla 6-urni delavnik in rezultati so pokazali, da so delavci enako produktvini, bolj navdušeni nad svojo službo in na splošno bolj srečni. Bistven podatek pri tem je ta, da jim v istem času uspe narediti isto količino dela. Zaradi omejevanja ljudi pri tem, da morajo biti na delovnem mestu neko minimalno številno ur, se namreč zgodi pojav t.i. imitiranja dela (fake work), saj delavci veliko časa porabijo za druge stvari, zato da jim čas v službi hitreje mine. Ker se jim dnevi zdijo dolgi, jim je bolj v interesu, da se zamotijo, kot da bi v tem času iskali nove rešitve in ideje. Da ne omenimo, da so zaradi zgodnje jutranje ure precej bolj utrujeni, kar neposredno vpliva na sposobnost ustvarjalnega mišljenja in inovacije.

Nov koncept delavnika, ki so ga zasnovali na podlagi nedavnih raziskav se imenjuje SMART in pomeni naslednje:

  • SPECIFIC, torej sprecifičnost nalog in zahtev do delavca,
  • MEASURABLE, torej način, kako se bo količina opravljenega dela izmerila (v urah/v rezultatu/ po številu oddanih strani),
  • ACHIEVABLE, cilji morajo biti takšni, da jih je delavec sposoben doseči v razumnem času. Šefi naj se vzdržijo nemogočih zahtev, saj to močno vpliva na zadovoljstvo delavca na delovnem mestu,
  • RELEVANT; delo naj bo relevantno, sicer lahko delavec dela pod vtisom sizifovega dela, ki močno vpliva na motivacijo in zadovoljstvo na delovnem mestu,
  • TIME-BOUND, časovno omejeno. Tako bo delavec spodbujen, naj čim več dela dokonča v okviru časa, potem pa ga čaka zaslužen prosti čas. Nedoločeni delavniki, ki se vlečejo v večer prav tako močno vplivajo na psihološko stanje zaposlenih.

Bistven nauk koncepta SMART je ta, da se dela pametno, strukturirano in v zastavljenem času, kar efektivno vodi do boljših rezultatov v krajšem času.

Izboljšajte svojo produktivnost ZDAJ!

Še nekaj nasvetov za bolj produktivno delo:

  • spodbudite se, da ob delu izključite vse moteče elemente, ter pri delu čim manj motite kolege,
  • svoj prvi odmor za kavo preložite z 9:30 na 10:30 in si zadajte mini-cilj, da do te ure dokončate vsaj eno izmed zastavljenih nalog za tisti dan,
  • uporabljajte pravilo 90 minut: prvih 90 minut v dnevu posvetite najbolj pomembni stvari. To vam bo dalo motivacijo in zagon za preostanek dneva.
  • Ostanite pozitivni in se veselite opravljenega dela vsaj toliko kot se veselite prostega časa, ki vas čaka po službi.
  • Privoščite si sprehod ali 10-minuten odmor na zraku večkrat na dan. Odlično je, če v tem času ne gledate v računalniški ekran ali mobitel.

Vir: TheNextWeb

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
15 navad za izboljšanje produktivnosti

15 navad za izboljšanje produktivnosti

Posamezniki, ki vsak dan opravijo veliko obveznosti, niso superjunaki; njihova prednost so njihove navade. Preizkusite jih, izboljšajte svojo produktivnost! Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Vodilni v največjih svetovnih podjetjih stalno razmišljajo o tem, kako porabiti svoj čas. Pri tem so prišli do istega zaključka: delo. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Škodljive navade so sovražnik produktivnosti

Če želite biti bolj produktivni, začnite delati bolj pametno in izkoristite vsak dan. V prispevku predstavljamo, kako se znebiti pogostih slabih navad. Preberite več >>

Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

Triki za produktivne sestanke najuspešnejših vodij

V ZDA vsak dan opravijo kar 11 milijonov sestankov. Neproduktivni sestanki povzročijo 37 milijard dolarjev izgube letno. Preberite več >>

Infografika: 10 nasvetov za bolj produktivne sestanke

Infografika: 10 nasvetov za bolj produktivne sestanke

Podjetniki se udeležijo približno 8 sestankov na teden. Se vam zdi, da na sestankih samo govorite? Predstavljamo 10 nasvetov za bolj produktivne sestanke. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana | 7. december

07.12.2017 od 8:00 do 16:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana | 7. december

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanih tematikah. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana | 8. december

08.12.2017 od 11:00 do 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana | 8. december

Drugi dan dvodnevne konference o tehnologiji blockchain organiziramo za tiste, ki si želite določene teme spoznati bolj podrobno. Strokovnjaki bodo pokrili naslednje teme: varnost, trgovanje s kriptovalutami, davčne obveznosti in marketing. Tudi ta dan bomo preživeli v Tehnološkem parku Ljubljana. Preverite podrobnosti!
Preberite več >>

!!!BLACK FRIDAY AKCIJA!!! Predavanje: Prodajni lijak

13.12.2017 od 17:00 do 14.01.2017 12:30
!!!BLACK FRIDAY AKCIJA!!!  Predavanje: Prodajni lijak

Email marketing je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje