Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate?

Avtor — 17.02.2017
Klasičen 8-urni delavnik od 8h do 16h izhaja še iz časov prve industrijske revolucije. Vendar pa nove raziskave kažejo, da človeški možgani delujejo povsem drugače in so bolj produktivni v atipičnem delovnem okolju.
Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate?

Kako z manj dela dosežemo boljše rezultate? (Vir: HobSpot.com)

Koncept 8-urnega delavnika, ki ga je zasnoval ameriški izdelovalec avtomobilov Ford, je star že več kot 100 let in čas je, da ga zamenjamo. Raziskave kažejo, da klasični 8-urni delavnik, ki se začenjajo že v zgodnjih jutranjih urah, pogosto vodijo v nesrečnost in zmanjšano ustvarjalnost, v nekaterih primerih pa celo depresivnost.

Švedska je nedavno uvedla 6-urni delavnik in rezultati so pokazali, da so delavci enako produktvini, bolj navdušeni nad svojo službo in na splošno bolj srečni. Bistven podatek pri tem je ta, da jim v istem času uspe narediti isto količino dela. Zaradi omejevanja ljudi pri tem, da morajo biti na delovnem mestu neko minimalno številno ur, se namreč zgodi pojav t.i. imitiranja dela (fake work), saj delavci veliko časa porabijo za druge stvari, zato da jim čas v službi hitreje mine. Ker se jim dnevi zdijo dolgi, jim je bolj v interesu, da se zamotijo, kot da bi v tem času iskali nove rešitve in ideje. Da ne omenimo, da so zaradi zgodnje jutranje ure precej bolj utrujeni, kar neposredno vpliva na sposobnost ustvarjalnega mišljenja in inovacije.

Nov koncept delavnika, ki so ga zasnovali na podlagi nedavnih raziskav se imenjuje SMART in pomeni naslednje:

  • SPECIFIC, torej sprecifičnost nalog in zahtev do delavca,
  • MEASURABLE, torej način, kako se bo količina opravljenega dela izmerila (v urah/v rezultatu/ po številu oddanih strani),
  • ACHIEVABLE, cilji morajo biti takšni, da jih je delavec sposoben doseči v razumnem času. Šefi naj se vzdržijo nemogočih zahtev, saj to močno vpliva na zadovoljstvo delavca na delovnem mestu,
  • RELEVANT; delo naj bo relevantno, sicer lahko delavec dela pod vtisom sizifovega dela, ki močno vpliva na motivacijo in zadovoljstvo na delovnem mestu,
  • TIME-BOUND, časovno omejeno. Tako bo delavec spodbujen, naj čim več dela dokonča v okviru časa, potem pa ga čaka zaslužen prosti čas. Nedoločeni delavniki, ki se vlečejo v večer prav tako močno vplivajo na psihološko stanje zaposlenih.

Bistven nauk koncepta SMART je ta, da se dela pametno, strukturirano in v zastavljenem času, kar efektivno vodi do boljših rezultatov v krajšem času.

Izboljšajte svojo produktivnost ZDAJ!

Še nekaj nasvetov za bolj produktivno delo:

  • spodbudite se, da ob delu izključite vse moteče elemente, ter pri delu čim manj motite kolege,
  • svoj prvi odmor za kavo preložite z 9:30 na 10:30 in si zadajte mini-cilj, da do te ure dokončate vsaj eno izmed zastavljenih nalog za tisti dan,
  • uporabljajte pravilo 90 minut: prvih 90 minut v dnevu posvetite najbolj pomembni stvari. To vam bo dalo motivacijo in zagon za preostanek dneva.
  • Ostanite pozitivni in se veselite opravljenega dela vsaj toliko kot se veselite prostega časa, ki vas čaka po službi.
  • Privoščite si sprehod ali 10-minuten odmor na zraku večkrat na dan. Odlično je, če v tem času ne gledate v računalniški ekran ali mobitel.

Vir: TheNextWeb


Oznake: ,