»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Njene tri največje strasti so fotografija, notranje opremljanje in oblikovanje izdelkov. Če damo vse tri po eno streho, dobimo House of Aleksandra, pod katero deluje Aleksandra Saša Prelesnik.
»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Aleksandro Sašo Prelesnik od nekdaj privlači dizajn, estetika, zadnja leta tudi notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim. Vse svoje strasti je združila v House of Aleksandra (Vir slike: House of Aleksandra).

Aleksandra Saša Prelesnik je Ljubljančanka, fotografinja, ki najraje od vsega fotografira otroke in živali. Morda zato, ker jih je najtežje fotografirati, in predvsem zato, ker so iskrena bitja, pravi. Fotografija je njen dom vse od srednje šole, ko je izbrala srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija, nato pa kar 13 let delala za Delo revije kot fotografinja, pozneje tudi kot urednica fotografije. »Od nekdaj pa me je zanimal tudi dizajn, estetika, zadnja leta predvsem notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim,« zato je lani opravila online tečaj za notranji dizajn na British Collegu. Kmalu zatem je opremila prvi dve stanovanji in postavila scenografijo pri slovenskem mladinskem filmu. »Šele nato je prišel les in njegovi izdelki.«

V prijateljevi delavnici nastal prvi izdelek

Želja po notranjem dekoriranju je bila ves čas prisotna, »sprožila« pa se je, ko je prijatelju pomagala opremljati stanovanje. Zamislila se je, da bi imel na steni neko dekoracijo, tablo z določenim napisom, ki bi ustrezal njemu in njegovemu karakterju, a takšnega ni našla v nobeni trgovini. »Nato pa mi je taisti prijatelj, ki se spozna tudi na restavriranje, predlagal, naj jo izdelam sama,« odšla sta v njegovo delavnico in odrezala prvi kos lesa. V mislih zrisana ideja se je s prijateljevimi prijemi prelevila v pravi izdelek.

Njeni izdelki (na sliki kolaž) romajo predvsem v tujino. Večina v ZDA, sledijo Velika Britanija, Kanada, Avstralija in Nova Zelandija (Vir slike: House of Aleksandra).

Prijatelj jo je naučil, kako se les postara, obdela, da dobi primerno patino. Tega je zdaj že tri leta. Sprva je ustvarjala pod drugim imenom, potem pa jo je splet naključij pripeljal do imena House of Aleksandra. V njeni zbirki tako najdemo tablice, obešanke, šatulje za nakit, ki nastajajo v posebnem delovnem kotičku njenega stanovanja. Ti so opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.«

Izdelki so leseni, les pa ni slovenski, saj pravi, da takšna vrsta lesa pri nas ne raste. Gre za lahki vrsti lesa, imenovani balza in paulownia, ki ju je lahko obdelovati in sta hitro rastoči ter imata zato minimalen učinek na okolje in naravo. »Vsi izdelki so ročno delo od začetka do konca, za en kos pa porabim približno dan ali dva, odvisno od zahtevnosti naročila,« pripoveduje 40-letnica. »Včasih za kakšen izdelek porabim več ur samo za oblikovanje besedila, še preden ga odtisnem, saj iščem pravi font ali grafično podobo, ki jo bom dodala. Če pa gre za izdelek po naročilu, ga vedno še prej pošljem naročniku v predogled,« dodaja.

Njeni izdelki so vedno opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.« 

Tujina je njen največji odjemalec, največ izdelkov, okoli 80 odstotkov roma v ZDA, sledijo Kanada, Velika Britanija, Avstralija in Nova Zelandija. »Pred kratkim sem dobila že tretje naročilo za izdelavo tablic za joga studio v Aucklandu. Res je lep občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo,« ponosno pove. V tujino se je usmerila predvsem zaradi dejstva, da je Slovenija premajhen trg za to vrsto izdelkov, pa tudi zaradi prepričanja, da znajo v tujini »veliko bolje ceniti ročno delo«, hkrati pa so zanj pripravljeni tudi več odšteti. Trenutno lahko njene izdelke najdemo na platformi Etsy, medtem ko o lastni spletni trgovini za zdaj še ne razmišlja.

Njene stranke so večinoma »ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo, v zadnjem času pa je tudi kar nekaj naročil z moške strani. Najbolj prodajan izdelek je definitivno tablica za rojstvo otroka, takoj zatem pa napis Bathroom (slo. Kopalnica) in obešanki v paru za vrata kopalnice – moški brki in ženske ustnice

Izdelke Aleksandre Saše Prelesnik najpogosteje kupujejo ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo. V zadnjem času opaža porast naročil z moške strani (Vir slike: House of Aleksandra).

Trendi v notranjem oblikovanju imajo danes pridih sedemdesetih, močnih barv, ki se mešajo med seboj, veliko je tudi pridiha džungle, njenih elementov in vzorcev, velikih ogledal nepravilnih oblik, v kuhinji pa je priljubljen trend uporabe različnih kuhinjskih omaric in črnega nerjavečega jekla.

Ker preživimo vse več časa na delovnem mestu, smo Aleksandro Sašo Prelesenik povprašali za nasvet, kako naj uredimo svoj delovni prostor. »Zelo pomembno je, da je v prostoru čim več svetlobe, po možnosti naravne, kar pripomore k temu, da smo manj utrujeni. Investirajte v kakovostno opremo, predvsem stole in naslonjače, barve naj bodo umirjene, delovna površina pospravljena, saj to pripomore k večji koncentraciji. V kolikor je možno, predlagam, da si nekje v pisarni ustvarijo majhen kotiček za sprostitev – sofo, naslonjač, hladilnik s pijačo, namizni nogomet, nekaj, kjer si lahko človek za nekaj minut na dan oddahne, razmiga ali sprosti. Tako se bo dosti lažje vrnil nazaj na delovno mesto. Pisarne Googla so primer, kjer je za njihove uslužbence res dobro poskrbljeno

Cena njenih izdelkov se giblje med 20 in 50 evrov, varira zaradi velikosti in zahtevnosti izdelka oziroma naročila. Pri materialih ostaja zvesta svojim najljubšim: lesu, akrilni barvi in vrvi. V načrtu ima dodati nove barve odtenke, na primer pastelno roza za deklice in modra ali zeleno za fantke, ter dati več poudarka uporabnim izdelkom. Na primer večjim tablam s kavlji za obešanje, personaliziranim šatuljam za mejkap in nakit, podstavkom za kozarce in magnetom, ki jih obesimo na vrata hladilnika. V želji po nenehnem ustvarjanju in odkrivanju novega, jo vodi pregovor: »Ko se prenehamo učiti, prenehamo rasti.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje