»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Njene tri največje strasti so fotografija, notranje opremljanje in oblikovanje izdelkov. Če damo vse tri po eno streho, dobimo House of Aleksandra, pod katero deluje Aleksandra Saša Prelesnik.
»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Aleksandro Sašo Prelesnik od nekdaj privlači dizajn, estetika, zadnja leta tudi notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim. Vse svoje strasti je združila v House of Aleksandra (Vir slike: House of Aleksandra).

Aleksandra Saša Prelesnik je Ljubljančanka, fotografinja, ki najraje od vsega fotografira otroke in živali. Morda zato, ker jih je najtežje fotografirati, in predvsem zato, ker so iskrena bitja, pravi. Fotografija je njen dom vse od srednje šole, ko je izbrala srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija, nato pa kar 13 let delala za Delo revije kot fotografinja, pozneje tudi kot urednica fotografije. »Od nekdaj pa me je zanimal tudi dizajn, estetika, zadnja leta predvsem notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim,« zato je lani opravila online tečaj za notranji dizajn na British Collegu. Kmalu zatem je opremila prvi dve stanovanji in postavila scenografijo pri slovenskem mladinskem filmu. »Šele nato je prišel les in njegovi izdelki.«

V prijateljevi delavnici nastal prvi izdelek

Želja po notranjem dekoriranju je bila ves čas prisotna, »sprožila« pa se je, ko je prijatelju pomagala opremljati stanovanje. Zamislila se je, da bi imel na steni neko dekoracijo, tablo z določenim napisom, ki bi ustrezal njemu in njegovemu karakterju, a takšnega ni našla v nobeni trgovini. »Nato pa mi je taisti prijatelj, ki se spozna tudi na restavriranje, predlagal, naj jo izdelam sama,« odšla sta v njegovo delavnico in odrezala prvi kos lesa. V mislih zrisana ideja se je s prijateljevimi prijemi prelevila v pravi izdelek.

Njeni izdelki (na sliki kolaž) romajo predvsem v tujino. Večina v ZDA, sledijo Velika Britanija, Kanada, Avstralija in Nova Zelandija (Vir slike: House of Aleksandra).

Prijatelj jo je naučil, kako se les postara, obdela, da dobi primerno patino. Tega je zdaj že tri leta. Sprva je ustvarjala pod drugim imenom, potem pa jo je splet naključij pripeljal do imena House of Aleksandra. V njeni zbirki tako najdemo tablice, obešanke, šatulje za nakit, ki nastajajo v posebnem delovnem kotičku njenega stanovanja. Ti so opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.«

Izdelki so leseni, les pa ni slovenski, saj pravi, da takšna vrsta lesa pri nas ne raste. Gre za lahki vrsti lesa, imenovani balza in paulownia, ki ju je lahko obdelovati in sta hitro rastoči ter imata zato minimalen učinek na okolje in naravo. »Vsi izdelki so ročno delo od začetka do konca, za en kos pa porabim približno dan ali dva, odvisno od zahtevnosti naročila,« pripoveduje 40-letnica. »Včasih za kakšen izdelek porabim več ur samo za oblikovanje besedila, še preden ga odtisnem, saj iščem pravi font ali grafično podobo, ki jo bom dodala. Če pa gre za izdelek po naročilu, ga vedno še prej pošljem naročniku v predogled,« dodaja.

Njeni izdelki so vedno opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.« 

Tujina je njen največji odjemalec, največ izdelkov, okoli 80 odstotkov roma v ZDA, sledijo Kanada, Velika Britanija, Avstralija in Nova Zelandija. »Pred kratkim sem dobila že tretje naročilo za izdelavo tablic za joga studio v Aucklandu. Res je lep občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo,« ponosno pove. V tujino se je usmerila predvsem zaradi dejstva, da je Slovenija premajhen trg za to vrsto izdelkov, pa tudi zaradi prepričanja, da znajo v tujini »veliko bolje ceniti ročno delo«, hkrati pa so zanj pripravljeni tudi več odšteti. Trenutno lahko njene izdelke najdemo na platformi Etsy, medtem ko o lastni spletni trgovini za zdaj še ne razmišlja.

Njene stranke so večinoma »ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo, v zadnjem času pa je tudi kar nekaj naročil z moške strani. Najbolj prodajan izdelek je definitivno tablica za rojstvo otroka, takoj zatem pa napis Bathroom (slo. Kopalnica) in obešanki v paru za vrata kopalnice – moški brki in ženske ustnice

Izdelke Aleksandre Saše Prelesnik najpogosteje kupujejo ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo. V zadnjem času opaža porast naročil z moške strani (Vir slike: House of Aleksandra).

Trendi v notranjem oblikovanju imajo danes pridih sedemdesetih, močnih barv, ki se mešajo med seboj, veliko je tudi pridiha džungle, njenih elementov in vzorcev, velikih ogledal nepravilnih oblik, v kuhinji pa je priljubljen trend uporabe različnih kuhinjskih omaric in črnega nerjavečega jekla.

Ker preživimo vse več časa na delovnem mestu, smo Aleksandro Sašo Prelesenik povprašali za nasvet, kako naj uredimo svoj delovni prostor. »Zelo pomembno je, da je v prostoru čim več svetlobe, po možnosti naravne, kar pripomore k temu, da smo manj utrujeni. Investirajte v kakovostno opremo, predvsem stole in naslonjače, barve naj bodo umirjene, delovna površina pospravljena, saj to pripomore k večji koncentraciji. V kolikor je možno, predlagam, da si nekje v pisarni ustvarijo majhen kotiček za sprostitev – sofo, naslonjač, hladilnik s pijačo, namizni nogomet, nekaj, kjer si lahko človek za nekaj minut na dan oddahne, razmiga ali sprosti. Tako se bo dosti lažje vrnil nazaj na delovno mesto. Pisarne Googla so primer, kjer je za njihove uslužbence res dobro poskrbljeno

Cena njenih izdelkov se giblje med 20 in 50 evrov, varira zaradi velikosti in zahtevnosti izdelka oziroma naročila. Pri materialih ostaja zvesta svojim najljubšim: lesu, akrilni barvi in vrvi. V načrtu ima dodati nove barve odtenke, na primer pastelno roza za deklice in modra ali zeleno za fantke, ter dati več poudarka uporabnim izdelkom. Na primer večjim tablam s kavlji za obešanje, personaliziranim šatuljam za mejkap in nakit, podstavkom za kozarce in magnetom, ki jih obesimo na vrata hladilnika. V želji po nenehnem ustvarjanju in odkrivanju novega, jo vodi pregovor: »Ko se prenehamo učiti, prenehamo rasti.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje