»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Njene tri največje strasti so fotografija, notranje opremljanje in oblikovanje izdelkov. Če damo vse tri po eno streho, dobimo House of Aleksandra, pod katero deluje Aleksandra Saša Prelesnik.
»Lep je občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo!«

Aleksandro Sašo Prelesnik od nekdaj privlači dizajn, estetika, zadnja leta tudi notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim. Vse svoje strasti je združila v House of Aleksandra (Vir slike: House of Aleksandra).

Aleksandra Saša Prelesnik je Ljubljančanka, fotografinja, ki najraje od vsega fotografira otroke in živali. Morda zato, ker jih je najtežje fotografirati, in predvsem zato, ker so iskrena bitja, pravi. Fotografija je njen dom vse od srednje šole, ko je izbrala srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija, nato pa kar 13 let delala za Delo revije kot fotografinja, pozneje tudi kot urednica fotografije. »Od nekdaj pa me je zanimal tudi dizajn, estetika, zadnja leta predvsem notranje oblikovanje in vse, kar je bilo povezano z njim,« zato je lani opravila online tečaj za notranji dizajn na British Collegu. Kmalu zatem je opremila prvi dve stanovanji in postavila scenografijo pri slovenskem mladinskem filmu. »Šele nato je prišel les in njegovi izdelki.«

V prijateljevi delavnici nastal prvi izdelek

Želja po notranjem dekoriranju je bila ves čas prisotna, »sprožila« pa se je, ko je prijatelju pomagala opremljati stanovanje. Zamislila se je, da bi imel na steni neko dekoracijo, tablo z določenim napisom, ki bi ustrezal njemu in njegovemu karakterju, a takšnega ni našla v nobeni trgovini. »Nato pa mi je taisti prijatelj, ki se spozna tudi na restavriranje, predlagal, naj jo izdelam sama,« odšla sta v njegovo delavnico in odrezala prvi kos lesa. V mislih zrisana ideja se je s prijateljevimi prijemi prelevila v pravi izdelek.

Njeni izdelki (na sliki kolaž) romajo predvsem v tujino. Večina v ZDA, sledijo Velika Britanija, Kanada, Avstralija in Nova Zelandija (Vir slike: House of Aleksandra).

Prijatelj jo je naučil, kako se les postara, obdela, da dobi primerno patino. Tega je zdaj že tri leta. Sprva je ustvarjala pod drugim imenom, potem pa jo je splet naključij pripeljal do imena House of Aleksandra. V njeni zbirki tako najdemo tablice, obešanke, šatulje za nakit, ki nastajajo v posebnem delovnem kotičku njenega stanovanja. Ti so opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.«

Izdelki so leseni, les pa ni slovenski, saj pravi, da takšna vrsta lesa pri nas ne raste. Gre za lahki vrsti lesa, imenovani balza in paulownia, ki ju je lahko obdelovati in sta hitro rastoči ter imata zato minimalen učinek na okolje in naravo. »Vsi izdelki so ročno delo od začetka do konca, za en kos pa porabim približno dan ali dva, odvisno od zahtevnosti naročila,« pripoveduje 40-letnica. »Včasih za kakšen izdelek porabim več ur samo za oblikovanje besedila, še preden ga odtisnem, saj iščem pravi font ali grafično podobo, ki jo bom dodala. Če pa gre za izdelek po naročilu, ga vedno še prej pošljem naročniku v predogled,« dodaja.

Njeni izdelki so vedno opremljeni z njenimi priljubljenimi pregovori, citati, ki jih tudi sama čuti in jih želi deliti tudi z drugimi. »Vedno pa stremim k temu, da odtisnem nekaj, kar bo človeka razveselilo in spravilo v dobro voljo, mu pričaralo nasmešek na usta.« 

Tujina je njen največji odjemalec, največ izdelkov, okoli 80 odstotkov roma v ZDA, sledijo Kanada, Velika Britanija, Avstralija in Nova Zelandija. »Pred kratkim sem dobila že tretje naročilo za izdelavo tablic za joga studio v Aucklandu. Res je lep občutek, ko vidiš, da nekdo na drugem koncu sveta ceni tvoje delo,« ponosno pove. V tujino se je usmerila predvsem zaradi dejstva, da je Slovenija premajhen trg za to vrsto izdelkov, pa tudi zaradi prepričanja, da znajo v tujini »veliko bolje ceniti ročno delo«, hkrati pa so zanj pripravljeni tudi več odšteti. Trenutno lahko njene izdelke najdemo na platformi Etsy, medtem ko o lastni spletni trgovini za zdaj še ne razmišlja.

Njene stranke so večinoma »ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo, v zadnjem času pa je tudi kar nekaj naročil z moške strani. Najbolj prodajan izdelek je definitivno tablica za rojstvo otroka, takoj zatem pa napis Bathroom (slo. Kopalnica) in obešanki v paru za vrata kopalnice – moški brki in ženske ustnice

Izdelke Aleksandre Saše Prelesnik najpogosteje kupujejo ženske, ki vedo, kaj želijo in naročijo tablico ali drug izdelek zase, za svojo dušo, kot velikokrat pravijo. V zadnjem času opaža porast naročil z moške strani (Vir slike: House of Aleksandra).

Trendi v notranjem oblikovanju imajo danes pridih sedemdesetih, močnih barv, ki se mešajo med seboj, veliko je tudi pridiha džungle, njenih elementov in vzorcev, velikih ogledal nepravilnih oblik, v kuhinji pa je priljubljen trend uporabe različnih kuhinjskih omaric in črnega nerjavečega jekla.

Ker preživimo vse več časa na delovnem mestu, smo Aleksandro Sašo Prelesenik povprašali za nasvet, kako naj uredimo svoj delovni prostor. »Zelo pomembno je, da je v prostoru čim več svetlobe, po možnosti naravne, kar pripomore k temu, da smo manj utrujeni. Investirajte v kakovostno opremo, predvsem stole in naslonjače, barve naj bodo umirjene, delovna površina pospravljena, saj to pripomore k večji koncentraciji. V kolikor je možno, predlagam, da si nekje v pisarni ustvarijo majhen kotiček za sprostitev – sofo, naslonjač, hladilnik s pijačo, namizni nogomet, nekaj, kjer si lahko človek za nekaj minut na dan oddahne, razmiga ali sprosti. Tako se bo dosti lažje vrnil nazaj na delovno mesto. Pisarne Googla so primer, kjer je za njihove uslužbence res dobro poskrbljeno

Cena njenih izdelkov se giblje med 20 in 50 evrov, varira zaradi velikosti in zahtevnosti izdelka oziroma naročila. Pri materialih ostaja zvesta svojim najljubšim: lesu, akrilni barvi in vrvi. V načrtu ima dodati nove barve odtenke, na primer pastelno roza za deklice in modra ali zeleno za fantke, ter dati več poudarka uporabnim izdelkom. Na primer večjim tablam s kavlji za obešanje, personaliziranim šatuljam za mejkap in nakit, podstavkom za kozarce in magnetom, ki jih obesimo na vrata hladilnika. V želji po nenehnem ustvarjanju in odkrivanju novega, jo vodi pregovor: »Ko se prenehamo učiti, prenehamo rasti.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Blaž Kos: “Če želim kaj narediti, bom moral zavihati rokave”

Tudi najbolj ambiciozni posamezniki lahko postanete žrtve brezplodnega trdega dela. Da se vam to ne bi pripetilo, si preberite nasvete Blaža Kosa. Preberite več >>

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje