Medtem ko ameriški kuponar umira, slovenski (še) cvetijo

Ameriški kuponar Groupon, ki je pred leti veljal za najhitreje rastoče podjetje v zgodovini interneta, se zadnjih nekaj mesecev sooča z velikimi težavami, ki imajo za posledico izstope iz določenih trgov, vse manjše prihodke in zamenjavo na vrhu.
Medtem ko ameriški kuponar umira, slovenski (še) cvetijo

Slovenski kuponarji še vedno cvetijo (Vir slike: Kuponko/Megabon/1nadan).

Po »temeljitem razmisleku« je Groupon nedavno ustavil vse aktivnosti na Švedskem, Danskem in Finskem, pred tem pa še v Maroku, Panami, na Filipinih, Portoriku, Tajskem, v Tajvanu in Urugvaju. To je prineslo tudi masovno odpuščanje, samo septembra letos 1.100 ljudi. Podjetje, ki zaposluje prek 10 tisoč ljudi, se je za podoben korak odločilo tudi v Turčiji in Grčiji. Med razlogi, ki jih navajajo strokovnjaki za trenutno stanje, sta tudi napačen poslovni model ter dejstvo, da je podjetje postalo žrtev (pre)visokih pričakovanj.

Groupon, za katerega se je leta 2010 zanimal celo Google (zanj je ponujal šest milijard dolarjev), je bil namreč še štiri leta nazaj ovrednoten na 13 milijard dolarjev, trenutni podatki pa kažejo, da je vreden le še slabi dve milijardi dolarjev. Podjetje si s številnimi reorganizacijami želi novega elana, ki ga bo postavilo tam, kamor spada. Nekoč največji ameriški kuponar očitno umira, kako pa je s slovenskimi?

Je slovenski trg še primeren za kupone?

Pred leti so kuponi, boni, kakorkoli jim že rečete, osvojili tudi Slovenijo. Je slovenski trg, kljub majhnosti, primeren za takšne poslovne modele? Povprašali smo nekaj ponudnikov na slovenskem trgu in ugotovili, da kljub krizi večjih težav nimajo. Lahko bi rekli, da je kriza pravi čas za njihov razcvet.

Glede na njihove odgovore je možno reči, da je prostora še veliko, opaziti pa je, da so se nekateri specializirali za določena področja in se tako malce distancirali od preostalih ponudnikov. Tako je regijski portal Megabon specializiran za turizem, prek katerega ponujajo nastanitve v hotelih, hotelske pakete in letalske karte. Osredotočenost na turizem je tudi glavna razlika od konkurence, pravi Gorazd Zakrajšek, prvi mož portala. »Smo edini, ki nudimo tako ponudbe kot tudi možnost neposredne rezervacije v hotelu«, ta model pa se po njegovih besedah pospešeno implementira na trg. »V letu 2015 smo začeli z ukrepi dodatne razširitve ponudbe za potovanja v tujino in večji osredotočenosti na še boljše ponudbe v segmentu notranjih potovanj,« razkriva sogovornik.

Za platformo, ki je na slovenskih tleh na voljo od leta 2012, je prelomno leto: lani so se predstavili z novo platformo, ki »omogoča hitrejšo in večjo skalabilnost«. Prisotni so na petih trgih, med drugim tudi na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini, kar jim omogoča precej večji doseg v regiji od drugih ponudnikov, dodaja.

Kriza, vsaj kar se tiče ponudbe, ni naredila škode. Ponudba sicer pada in raste glede na situacijo na trgu, pravi Zakrajšek, ravno delovanje v segmentu prodaje prek »dealov« pa se je izkazalo »kot odličen komplementaren produkt, ki omogoča pridobivanje novih gostov v hotelih ali namestitvah«.

Prihodki rastejo od 10 do 15 odstotkov letno, je pa proces optimizacije v zadnjih treh letih prinesel nekoliko zmanjšan kolektiv. Na začetku jih je bilo pet, pozneje 15, zdaj pa Megabon ustvarja 10-članska ekipa. Ali gre za izključno redno zaposlene, sogovornik ne razkriva, dodaja pa, da je do zmanjšanja prišlo na račun ukinitve določenih blagovnih znamk, ki so jih vodili (Villiana.eu in Kahani.eu). 

Najstarejši »kuponar« na slovenskih tleh je 1nadan.si, ki deluje od junija 2010, svojim uporabnikom pa želi omogočiti »nakup celotnega spektra ponudb«, kjer »lahko kupec najde vse ponudbe z najboljšimi popusti«. Ponujajo kupone za restavracije, izlete, kopalne karte, vikend pakete, razne wellness ponudbe. Ponudbe so dostopne za celotno Slovenijo, v naboru pa imajo še posebne »lokalne« ponudbe za večja slovenska mesta oziroma regije. Leta 2010 je 1nadan.si objavil 20 ponudb mesečno, danes jih več kot 500. Na sliki Dino Ivan Tot, prvi mož 1nadan.si (Vir slike: osebni arhiv).

»Leta 2010 smo mesečno objavljali 20 ponudb, danes objavimo več kot 500 različnih ponudb,« pravi Dino Ivan Tot, direktor 1nadan.si. Rast je opazna tudi pri številu zaposlenih, pravi sogovornik. Ekipo danes sestavlja že 25 sodelavcev, med njimi je tudi nekaj zunanjih sodelavcev.

Leto 2011 je bilo prelomno, pravi sogovornik, takrat so uspeli s prodajo redno pokriti stroške tekočega poslovanja. Prvo leto so ustvarili dobrih 23 tisoč evrov prihodkov (23.533 evrov), leto pozneje skoraj pol milijona (496.018 evrov), leta 2012 slab milijon evrov (965.685 evrov), leta 2013 dober milijon (1.072.040 evrov), lani pa nekaj več kot 1,3 milijona evrov (1,376.781 evrov).

Portal Kuponko, ki še vedno nosi rekord v številu prodanih kuponov v eni sami akciji (120 tisoč kozarcev kuhanega vina), se je po dveh letih delovanja že uveljavil kot ponudnik popustov za storitve, turistične aranžmaje in izdelke. Po besedah direktorja Denisa Potočnika je bilo leto 2013 za Kuponka prelomno, podobno širitev prodaje pa beležijo tudi letos, saj so ponudbo s spleta razširili tudi v fizični svet – kopone ponujajo v 680 fizičnih poslovalnicah.
Od ostalih ponudnikov se ločijo po »kreativnosti in udarnem pristopu na trgu«. Njihove posebnosti so, dodaja sogovornik, organizacija dogodkov in inovativnih nagradnih iger ter izvajanje odmevnih marketinških strategij.
V prvem letu delovanja so njihovi čisti prihodki od prodaje znašali nekaj več kot 59 tisoč evrov, drugo leto več kot 544 tisoč, leta 2013 so presegli milijonov evrov čistega prihodka od prodaje, lani pa slabih 900 tisoč evrov, razkriva Supervizor. Sogovornik pravi, da povpraševanje kaže na možnost povečanja števila ponudb, vendar zaradi zagotavljanja kakovosti ponudbe ne morejo skleniti sodelovanja z vsemi poslovnimi partnerji, ki bi želeli oglaševati na njihovi spletni strani. V Kuponku, ki prodaja kupone po vseh slovenskih regijah, število članov ekipe nenehno raste. Danes njihovo ekipo sestavlja 30 članov, med katerimi so redno zaposleni, študenti in samostojni podjetniki.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Trendi digitalnega marketinga 2018

Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno: Kakšne globe grozijo kršiteljem?

Delo na črno predstavlja problem, ki ga zakonodajalec in pristojni organi neuspešno poskušajo zajeziti že leta. Pri tem računajo, da bodo potencialne kršitelje od prekrškov odvračale tudi vrtoglavo visoke globe. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

Lastniki nepremičnin morajo v izogib globam najpozneje do konca januarja napovedati vse dohodke, ki so jih dosegli z oddajanjem nepremičnin v turistični najem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje