Medtem ko ameriški kuponar umira, slovenski (še) cvetijo

Ameriški kuponar Groupon, ki je pred leti veljal za najhitreje rastoče podjetje v zgodovini interneta, se zadnjih nekaj mesecev sooča z velikimi težavami, ki imajo za posledico izstope iz določenih trgov, vse manjše prihodke in zamenjavo na vrhu.
Medtem ko ameriški kuponar umira, slovenski (še) cvetijo

Slovenski kuponarji še vedno cvetijo (Vir slike: Kuponko/Megabon/1nadan).

Po »temeljitem razmisleku« je Groupon nedavno ustavil vse aktivnosti na Švedskem, Danskem in Finskem, pred tem pa še v Maroku, Panami, na Filipinih, Portoriku, Tajskem, v Tajvanu in Urugvaju. To je prineslo tudi masovno odpuščanje, samo septembra letos 1.100 ljudi. Podjetje, ki zaposluje prek 10 tisoč ljudi, se je za podoben korak odločilo tudi v Turčiji in Grčiji. Med razlogi, ki jih navajajo strokovnjaki za trenutno stanje, sta tudi napačen poslovni model ter dejstvo, da je podjetje postalo žrtev (pre)visokih pričakovanj.

Groupon, za katerega se je leta 2010 zanimal celo Google (zanj je ponujal šest milijard dolarjev), je bil namreč še štiri leta nazaj ovrednoten na 13 milijard dolarjev, trenutni podatki pa kažejo, da je vreden le še slabi dve milijardi dolarjev. Podjetje si s številnimi reorganizacijami želi novega elana, ki ga bo postavilo tam, kamor spada. Nekoč največji ameriški kuponar očitno umira, kako pa je s slovenskimi?

Je slovenski trg še primeren za kupone?

Pred leti so kuponi, boni, kakorkoli jim že rečete, osvojili tudi Slovenijo. Je slovenski trg, kljub majhnosti, primeren za takšne poslovne modele? Povprašali smo nekaj ponudnikov na slovenskem trgu in ugotovili, da kljub krizi večjih težav nimajo. Lahko bi rekli, da je kriza pravi čas za njihov razcvet.

Glede na njihove odgovore je možno reči, da je prostora še veliko, opaziti pa je, da so se nekateri specializirali za določena področja in se tako malce distancirali od preostalih ponudnikov. Tako je regijski portal Megabon specializiran za turizem, prek katerega ponujajo nastanitve v hotelih, hotelske pakete in letalske karte. Osredotočenost na turizem je tudi glavna razlika od konkurence, pravi Gorazd Zakrajšek, prvi mož portala. »Smo edini, ki nudimo tako ponudbe kot tudi možnost neposredne rezervacije v hotelu«, ta model pa se po njegovih besedah pospešeno implementira na trg. »V letu 2015 smo začeli z ukrepi dodatne razširitve ponudbe za potovanja v tujino in večji osredotočenosti na še boljše ponudbe v segmentu notranjih potovanj,« razkriva sogovornik.

Za platformo, ki je na slovenskih tleh na voljo od leta 2012, je prelomno leto: lani so se predstavili z novo platformo, ki »omogoča hitrejšo in večjo skalabilnost«. Prisotni so na petih trgih, med drugim tudi na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini, kar jim omogoča precej večji doseg v regiji od drugih ponudnikov, dodaja.

Kriza, vsaj kar se tiče ponudbe, ni naredila škode. Ponudba sicer pada in raste glede na situacijo na trgu, pravi Zakrajšek, ravno delovanje v segmentu prodaje prek »dealov« pa se je izkazalo »kot odličen komplementaren produkt, ki omogoča pridobivanje novih gostov v hotelih ali namestitvah«.

Prihodki rastejo od 10 do 15 odstotkov letno, je pa proces optimizacije v zadnjih treh letih prinesel nekoliko zmanjšan kolektiv. Na začetku jih je bilo pet, pozneje 15, zdaj pa Megabon ustvarja 10-članska ekipa. Ali gre za izključno redno zaposlene, sogovornik ne razkriva, dodaja pa, da je do zmanjšanja prišlo na račun ukinitve določenih blagovnih znamk, ki so jih vodili (Villiana.eu in Kahani.eu). 

Najstarejši »kuponar« na slovenskih tleh je 1nadan.si, ki deluje od junija 2010, svojim uporabnikom pa želi omogočiti »nakup celotnega spektra ponudb«, kjer »lahko kupec najde vse ponudbe z najboljšimi popusti«. Ponujajo kupone za restavracije, izlete, kopalne karte, vikend pakete, razne wellness ponudbe. Ponudbe so dostopne za celotno Slovenijo, v naboru pa imajo še posebne »lokalne« ponudbe za večja slovenska mesta oziroma regije. Leta 2010 je 1nadan.si objavil 20 ponudb mesečno, danes jih več kot 500. Na sliki Dino Ivan Tot, prvi mož 1nadan.si (Vir slike: osebni arhiv).

»Leta 2010 smo mesečno objavljali 20 ponudb, danes objavimo več kot 500 različnih ponudb,« pravi Dino Ivan Tot, direktor 1nadan.si. Rast je opazna tudi pri številu zaposlenih, pravi sogovornik. Ekipo danes sestavlja že 25 sodelavcev, med njimi je tudi nekaj zunanjih sodelavcev.

Leto 2011 je bilo prelomno, pravi sogovornik, takrat so uspeli s prodajo redno pokriti stroške tekočega poslovanja. Prvo leto so ustvarili dobrih 23 tisoč evrov prihodkov (23.533 evrov), leto pozneje skoraj pol milijona (496.018 evrov), leta 2012 slab milijon evrov (965.685 evrov), leta 2013 dober milijon (1.072.040 evrov), lani pa nekaj več kot 1,3 milijona evrov (1,376.781 evrov).

Portal Kuponko, ki še vedno nosi rekord v številu prodanih kuponov v eni sami akciji (120 tisoč kozarcev kuhanega vina), se je po dveh letih delovanja že uveljavil kot ponudnik popustov za storitve, turistične aranžmaje in izdelke. Po besedah direktorja Denisa Potočnika je bilo leto 2013 za Kuponka prelomno, podobno širitev prodaje pa beležijo tudi letos, saj so ponudbo s spleta razširili tudi v fizični svet – kopone ponujajo v 680 fizičnih poslovalnicah.
Od ostalih ponudnikov se ločijo po »kreativnosti in udarnem pristopu na trgu«. Njihove posebnosti so, dodaja sogovornik, organizacija dogodkov in inovativnih nagradnih iger ter izvajanje odmevnih marketinških strategij.
V prvem letu delovanja so njihovi čisti prihodki od prodaje znašali nekaj več kot 59 tisoč evrov, drugo leto več kot 544 tisoč, leta 2013 so presegli milijonov evrov čistega prihodka od prodaje, lani pa slabih 900 tisoč evrov, razkriva Supervizor. Sogovornik pravi, da povpraševanje kaže na možnost povečanja števila ponudb, vendar zaradi zagotavljanja kakovosti ponudbe ne morejo skleniti sodelovanja z vsemi poslovnimi partnerji, ki bi želeli oglaševati na njihovi spletni strani. V Kuponku, ki prodaja kupone po vseh slovenskih regijah, število članov ekipe nenehno raste. Danes njihovo ekipo sestavlja 30 članov, med katerimi so redno zaposleni, študenti in samostojni podjetniki.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Mudi se s prijavo računov v tujini

Mudi se s prijavo računov v tujini

Z 20. septembrom bo Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) prejela vse podatke o bančnih računih rezidentov RS v tujini. Podatke bo avtomatično prejela iz 95 držav. Preberite več >>

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

V 2030 le Nemčija med top 10 gospodarstvi na svetu

Podjetje PricewaterhouseCoopers, ki se ukvarja s finančno-računovodskimi storitvami, je objavilo napoved najpomembnejših svetovnih gospodarstev leta 2030. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Ali lahko zaposlenim ponudite lastništvo prek modela ESOP?

Ali lahko zaposlenim ponudite lastništvo prek modela ESOP?

ESOP oziroma employee stock ownership plan je konstrukt, ki zaposlenim v podjetju omogoča, da pridobijo lastniški delež v kapitalu. Splošno gledano gre za opcijska upravičenja delavcev, ki se na nek način obravnavajo kot del zaslužka. Preberite več >>

Spletni tečaj: Job Success: Get Hired or Promoted in Three Steps

Spletni tečaj: Job Success: Get Hired or Promoted in Three Steps

Ste pred kratkim končali šolanje in vstopate na trg dela? Si želite napredovanja? Ste nezadovoljni s svojo službo in iščete drugo? Preberite več >>

Odškodninska odgovornost po ZGD

Odškodninska odgovornost po ZGD

Ob osamosvojitvi si velika večina državljanov ni niti v sanjah predstavljala, kako bo v naslednjih dvajsetih letih država dopustila nekaterim prijateljskim, s politiko interesno povezanim posameznikom, masovno krajo družbenega premoženja, razprodajo poslovne morale, masovna odpuščanja ipd. Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje