Mutanti minimalno sprejemljivega produkta

Po porastu priljubljenosti minimalno sprejemljivega produkta, so se pojavile številne nove različice tega koncepta, ki pa v nasprotju z originalom ne prinašajo uspeha, temveč zgolj težave.
Mutanti minimalno sprejemljivega produkta

Minimalno sprejemljiv produkt (Vir slike: leanstartupcircle.com)

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MVP, se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries.

Gre za eno najpomembnejših tehnik pri razvoju t. i. vitkega startup podjetja, omogoča pa hitro, cenovno ugodno in enostavno preverjanje odziva strank na produkte oz. storitve podjetja, ki trenutno še niso dokončno razviti in dokončani. V kolikor se tekom preverjanja izve, da željenega odziva ni, je škoda minimalna, saj je bil tudi vložek minimalen, v nasprotnem primeru, torej ko tržišče pokaže jasno zanimanje za produkt ali storitev, pa podjetje dobi zeleno luč za nadaljnje investicije časa in denarja v njen razvoj.

Pri minimalno sprejemljivem produktu torej ne gre za končno različico produkta, temveč zgolj za (delno izdelan) prototip, a obstajajo tudi variacije minimalno sprejemljivega produkta, ki podjetnikom omogočajo predstavitev ideje tudi brez prototipa. Tovrsten način predstavitve pride v poštev predvsem v primerih, kjer bi že razvoj delno izpopolnjenega izdelka predstavljal zelo visok strošek.

Najpogostejše so naslednje štiri variacije MSP, njihova izbira pa je odvisna predvsem od sredstev, ki so na voljo (število osebja, časovni vložek, denarna sredstva), in ciljne publike:

Cilj razvoja minimalno sprejemljivega produtka je prodaja koncepta ideje tržišču.

  1. Skica: Gre za odlično izbiro za podjetje, ki se sooča s pomanjkanjem osebja, časa in denarja, hkrati pa cilja predvsem na tehnični tip publike z veliko domišljije. Ker vedo, da si njihova ciljna publika zmore predstavljati, kako bo njihova vizija izgledala v končni izvedbi, produkt v podjetju predstavijo zgolj preko enega izmed vizualizacijskih orodij, ki predstavi funkcije, strukturo ter vsebino končnega produkta.
  2. Slika: Nekoliko izpopolnjena variacija zgoraj omenjene skice predstavlja še natančnejši izgled končnega produkta, saj so v skico dodane tudi podrobnosti. Slika je nekoliko varnejša možnost, ki jo je dobro izbrati pri publiki, ki ni toliko vešča pri vizualiziranju konceptov.
  3. Hitri prototip: Včasih ljudje potrebujejo nekaj več kot le skico ali sliko končnega produkta. Prepriča jih le stvar, ki jo lahko primero v roke, jo pregledajo in si zamislijo, kako bo ta delovala v končni izvedbi. Gre torej za hitro izdelano verzijo prvega prototipa, a vseeno takšen način predstavitve produkta podjetju vzame nekoliko več časa in truda, predvsem pa sredstev.
  4. “Lite” prototip: Omenjena različica MSP je primerna predvsem za podjetja, ki imajo zadostno število članov ekipe in tudi dovolj denarnih sredstev, da razvijejo delno delujočo verzijo končnega produkta, ki bo delovala tudi kot temelj za nadaljnji razvoj, če do njega pride.

Poleg izbire pravega minimalno sprejemljivega produkta se moramo odločiti tudi za pravi poslovni model.

Minimalno sprejemljiv produkt se je že večkrat izkazal za odličen način, kako prodati koncept ideje tržišču. A le, v kolikor gre za kvalitetno izdelan MSP.

V zadnjem času so se namreč pojavile nove različice MSP, ki pravzaprav pomenijo zgolj površno izdelano in slabo predstavljeno verzijo končnega produkta. To seveda ni nikakršen MSP in podjetju ponavadi prinese zgolj škodo, saj ne more prinesti realnega odziva tržišča, temveč povzroči predvsem negativne reakcije potencialnih strank, ne glede na to, da je ideja v ozadju morda odlična.

MSP naj bo torej namenjen validaciji trga, ne pa odganjanju strank. Vedno izberite takšnega, ki ga boste lahko kvalitetno izvedli glede na denarna sredstva, število članov ekipe in čas, ki ga imate na voljo. Če vam primanjkuje denarnih sredstev ali časa za uresničitev 3. ali 4. različice, se raje lotite izvedbe 1. ali 2. različice.

Vir: invisionapp.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Preberite več >>

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

Jesenski Startup vikend Maribor, na katerem je razvijalo svoje podjetniške ideje več kot 40 udeležencev, je presegel vsa pričakovanja, tako po zrelosti idej, kot tudi zagnanosti podjetnikov, ki so v samo 3 dneh naredili izjemen napredek in tako stopili korak naprej k realizaciji in vstopu produktov na trg. Preberite več >>

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Vprašajte katerega koli podjetnika, kaj je najzahtevnejši del ustanovitve in vodenja lastnega podjetja in odgovoril vam bo, da je to pridobitev zagonskega kapitala. Običajno si ljudje na začetku svoje lastne poslovne poti izposodijo denar od prijateljev in družine. Preberite več >>

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Pred nekaj dnevi je v Trbovljah potekalo prvo letošnje srečanje programa HardwareSTART na temo testiranja in certifikacij. Z nami je svoje znanje in nasvete delil Mihael Gornik, vodja kakovosti v podjetju Dewesoft. Preberite več >>

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

Na kakšen način lahko podjetnik zmanjša tveganje za svoj posel? Statistika propadlih startupov je visoka, zato večina podjetnikov dvakrat premisli, preden stopi na to pot. Preberite več >>

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Podjetništvo od posameznika zahteva hitre in učinkovite odločitve, saj je tržišče izredno dinamično in se hitro spreminja. V poslovne procese podjetja je zato venomer potrebno uveljavljati inovacije, ki bodo poskrbele, da bomo ostali korak pred konkurenco. Preberite več >>

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Pred dvema letoma ustanovljena zadruga je prihodnost prehrambene industrije, vsaj za butične proizvajalce in podjetja na začetku poti, ko še nimajo polno izkoriščenih linij, je prepričan Rok Starič, direktor Rok’s nut, ki je zadrugo ustanovil skupaj s podjetji Pokica, Pohorske dobrote in Kmetijo Vizjak. Združili so proizvodnjo pod eno streho, kjer lahko delajo več različnih segmentov prehrambenih izdelkov, zraven pa sprejemejo tudi druga podjetja, ki potrebujejo opremo in lahko Kooperativi 103 prinesejo dodano vrednost. Preberite več >>

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Zagonski podjetniki, ki razvijajo poslovne ideje na področju obnovljivih virov energije, imajo zdaj priložnost, da pridobijo nova znanja, nekaj zagonskih sredstev in mrežo, ki jo bodo lahko koristili v svoj prid pri nadaljnjem razvoju podjetniške ideje. Vodilno svetovno kemijsko podjetje BASF namreč odpira BASF Innovation Hub 2022, v okviru katerega bodo podprli ideje zagonskih podjetij, ne glede na njihovo stopnjo razvoja, ter ideje inovatorjev. Skupni nagradni sklad znaša 20.000 evrov. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

EIT RawMaterials, inovacijska skupnost znotraj Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo, vabi k prijavam na odprte brezplačne priložnosti za spodbujanje razvoja vaših inovacij. Programi so namenjeni obstoječim raziskovalnim skupinam, startupom in malim do srednje velikim podjetjem. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje