Nasvet delodajalcev mladim: iščite delo, ne zaposlitve, in pri tem bodite resni

V Si.mobilu so danes gostili zaključno srečanje letošnjega Žura z razlogom. Dogodek je bil zaposlitveno obarvan, saj je bil namenjen mladim iskalcem zaposlitev in podjetjem, ki so razpisala delovna mesta za mlade v okviru letošnjega razpisa Žura z razlogom.
Nasvet delodajalcev mladim: iščite delo, ne zaposlitve, in pri tem bodite resni

Nasvet delodajalcev mladim: iščite delo, ne zaposlitve, in pri tem bodite resni (Foto: Žiga Intihar)

Kje vidijo priložnosti za mlade, kaj jim svetujejo in kaj cenijo pri iskalcih zaposlitve so mladim nazorno in zanimivo predstavila podjetja Adriatic Slovenica, Atlantic Grupa, časnik Finance, Knauf Insulation, Mercator, Plastika Skaza, Sportina Bled, Skupina Panvita, Steklarna Hrastnik, Studio Moderna, Zavarovalnica Tilia in Si.mobil.

Novost letošnjega Žura z razlogom je bila objava razpisa za mlade iskalce prve zaposlitve. ORTO je 13 drugih podjetij v Sloveniji spodbudil, da se pridružijo pobudi in odprejo nova delovna mesta za iskalce prvih zaposlitev. Mladi so se lahko prijavili na 18 različnih delovnih mest, razpis pa je bil odprt med 30. avgustom in 14. septembrom 2014. Skupaj je 14 podjetij prejelo 1.958 prijav, delo pa so ponudili 26 mladim.

Podjetje Adriatic Slovenica je iskalo projektanta aplikacij, Atlantic Grupa strokovnega sodelavca za digitalne vsebine, časnik Finance novinarja, Knauf Insulation laboratorijskega tehnika in skrbnika ključnih strank, podjetje Studio Moderna je potrebovalo več svetovalcev v klicnem centru, Mercator prodajalca, PRO PLUS asistenta trženja, Si.mobil specialista za IP omrežja, Skupina Panvita tehnologa, Sportina Bled poslovnega sekretarja, podjetje SRC razvojnega inženirja, Steklarna Hrastnik tržnega raziskovalca, Zavarovalnica Tilia strokovnega sodelavca za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi, kandidate za delovna mesta logist, tehnolog, razvojni konstrukter in skrbnik ključnih kupcev pa so iskali v Plastiki Skaza

Namen današnjega dogodka je bil predstaviti izkušnje podjetij pri zaposlovanju mladih in njihov pogled na zaposlovanje mladih. Iskalci prve zaposlitve pa so dobili priložnost, da spoznajo potencialne delodajalce in dobijo odgovore na svoja vprašanja iz prve roke.

Dogodka so se udeležili tudi tisti mladi, ki so dobili delo v okviru razpisa Žura z razlogom, in pa udeleženci letošnjega prvega kroga Zaposlitvenih klubov, ki jih izvaja Zavod Nefiks, in sicer iz ljubljanskih, mariborskega, zagorskega, murskosoboškega in novomeškega kluba.

Kaj so povedali partnerji Žura z razlogom?

Ksenija Božič, svetovalka generalnega direktorja za strateške kadre, Steklarna Hrastnik: »Čeprav večina podjetij najema zunanje storitve za tržne analize, smo se odločili, da interno postavimo ta oddelek kot novo področje v marketingu. Priložnost smo dali dvema mladima iskalcema zaposlitve. Za mlad kader smo se odločili, ker prinašajo drugačno razmišljanje, sveže pristope. Moj prvi nasvet mladim je, naj pokažejo resnost in naj razmislijo, preden pošljejo prošnjo. Pokažejo naj odgovornost in proaktivnost.«

Rok Zupančič, izvršni direktor, Razvoj kadrov in pravo, Mercator: »Kot družba smo razvrednotili poklic prodajalca, zlasti za poklic živilskega prodajalca ni zanimanja. V tem vidimo razlog, zakaj skoraj polovica kandidatov ni prišla na razgovor. Mladi se morajo zavedati, da je na začetku treba več dati, kot dobiti. Ljudje, ki iščejo delo, in ne zaposlitve, običajno uspejo.«

Barbka Novak, HR manager, Knauf Insulation: »Iščemo zlasti kandidate na tehničnih področjih in prejemamo malo prijav na tovrstna delovna mesta. V okviru razpisa Žura z razlogom smo prejeli trikrat več prijav kot sicer. Menim, da mladi ne vedo, kakšne možnosti se jim odpirajo v proizvodnih podjetjih.«

Vlasta Lenardić, Direktorica HRM, Adriatic Slovenica: »Iskali smo kandidata za zelo specifično področje, zato smo s številom prijav – prejeli smo jih 38 – zadovoljni. Mladim svetujem, naj življenjepisu priložijo motivacijsko pismo. Pri tem naj dobro razmislijo, kaj bodo napisali in kako vse bodo predstavili. Mladi imate energijo, bodite drugačni in drzni.«

Ana Kapun, vodja kadrovsko pravne službe, Skupina Panvita: »Veseli smo, da smo v okviru razpisa Žura z razlogom prejeli prijave iz vse Slovenije. Mladi svetujem, naj se prijavijo na tisto delovno mesto, ki ga bodo z veseljem opravljali, in naj pokažejo resnost ob prijavi. Če so se prijavili, naj potem tudi pridejo na razgovor.«

Barbara Kitek, vodja skupnih služb, Plastika Skaza: »Danes skoraj ni tehničnega kadra s srednjo šolo in to je največja težava, s katero se srečujemo. Mlade privabljamo s kadrovskimi štipendijami, povezujemo se s šolami in z univerzami. Ker smo izvozno usmerjeno podjetje, mladim svetujemo, da ob prijavi poudarijo znanje tujih jezikov.«

Ksenija Hudomalj, služba za razvoj in strateško upravljanje človeških virov, Si.mobil: »Želimo si, da bi se mladi več odločali za tehnične poklice. Najbolj ‘vroč’ poklic trenutno je zagotovo tehnik oziroma IT-jevec, ki razume poslovni svet. Želimo si tudi dinamičnih in samozavestnih sodelavcev. Strokovnosti se da naučiti, osebnosti pa ne. Mladi naj na razgovor pridejo optimistični in dobro opremljeni z informacijami o podjetju.«

Edisa Avdić, HR specialist, Atlantic Grupa: »Sodelovanje z mladimi vidimo kot vzajemno dobrobit za obe strani. Mladi nimajo izkušenj, njihov kapital pa so energija, motivacija, učljivost in odprtost za nova znanja.«

Gašper Kračman, vodja klicnega centra, Studio Moderna: »Prejeli smo 143 prijav, na razgovor jih je prišlo le 59. Delo v klicnem centru ni tako privlačno, zato je naša naloga, da opogumimo mlade. Mladim veliko damo, saj gradijo na svojih prodajnih in retoričnih sposobnostih, naučijo se poslušati želje strank. Opažamo, da velikokrat ni prisotne iskrene želje, da si želijo opravljati ta poklic.«

Tea Starc, direktorica službe za trženjsko komuniciranje in odnose z javnostmi, Zavarovalnica Tilia: »Število prijav je pokazalo, da je za delo v odnosih z javnostmi veliko interesa, prav tako je zaželena tudi panoga zavarovalništva. Prejeli smo kar 422 prijav za delo v odnosih z javnostmi. Ker je kandidatov s področja družboslovja veliko, mladim svetujem, naj pridobivajo izkušnje že med študijem.«

Dunja Turk, urednica, časnik Finance: »Bili smo presenečeni, da se mladi niso pripravljeni voziti na delo v Ljubljano. Tisti mladi, ki jih zanima delo v medijih, se morajo zavedati, da se poklic novinarja zelo spreminja, novinarji postajajo multipraktiki in morajo biti mobilni. Pri tistih, ki smo jih povabili na razgovor, pa smo pogrešali, da se niso pozanimali, kaj počnemo. Dobra priprava na razgovor in splošna razgledanost zagotovo naredita vtis.«

Mateja Zavadlal, direktorica podjetja, Sportina Group: »Iskali smo osebo, ki je učljiva, prilagodljiva in z značajem, ki sodi v našo organizacijsko kulturo. Pri mladih opažam, da imajo premalo potrpljenja. Pri vsaki oviri ne moreš odnehati.«

Vir: Si.mobil

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje