Prva slovenska someljejka piva: Slovenci še nismo dojeli specializacije

Seni Pegan je prva slovenska someljejka za pivo, na tem področju pa dela že skoraj desetletje. Poučevanje gostincev in potrošnikov, ki ga izvaja s poslovnim partnerjem Gregorjem Makovcem prek podjetja Beer Pro, se je obrestovalo, pravi. Navade slovenskih ljubiteljev piva so se spremenile.
Prva slovenska someljejka piva: Slovenci še nismo dojeli specializacije

Seni Pegan je prva slovenska someljejka piva. Na sliki z Grego Makovcem, ki je prvi slovenski somelje piva (Vir slike: Beer Pro).

Povprečen Slovenec je v preteklosti letno spil okoli 85 litrov piva (za primerjavo, na Češkem, v Nemčiji in Angliji povprečen letni vnos na osebo znaša od 100 do 150 litrov, op.a.), število popitih litrov pa se nekoliko zmanjšuje. »Menim, da je to zato, ker so ljudje danes bolj izobraženi, pijejo bolj kakovostna piva v manjših količinah in drugačne vrste ter stil piva, nekatera pa tudi niso tako zelo pitna, kot je klasični ležak,« pravi Peganova.

V zadnjih letih je zaznati velik porast mikropivovarstva, tudi pri nas. Začetki segajo v 70. leta prejšnjega stoletja, rodilo se je v ZDA. Tamkajšnji odstotek mikropivovarstva danes presega 10 odstotkov glede na skupni delež potrošnje piva. Slovenija na tem področju precej zaostaja, a so se v preteklosti našli pogumni podjetniki, ki so prepoznali potencial mikropivovarstva. V Sloveniji lahko naštejemo 13 mikropivovarn, ki predstavljajo približno odstotek celotne domače potrošnje piva. Mikropivovar mora skrbeti za proizvodnjo kakovostnega piva, njegovo stabilnost, standarde kakovosti, zadostne količine piva in podobno, za prodajo in distribucijo pa poskrbi zastopnik oziroma distributer.

Prvi stik s specialnim pivom je bil usoden

»Menim, da so visoke trošarine v Sloveniji problematične za uvoznike tujih piv ter tudi malih pivovarjev, saj postane butično pivo, ki je že tako dražje, še dražje od komercialnih masovnih pivovarn in tako manj dostopno potrošnikom,« poudarja sogovornica, ki se je s specialnim pivom prvič srečala v tujini pred desetimi leti. Takrat še v vlogi vodje prodaje za italijanski trg pri takratnem slovenskem podjetju Fructal. »Med distributerji, ki so imeli naš sok Fructal, je bilo že takrat veliko takšnih, ki so imeli v svoji ponudbi več kot 100 različnih pivovarskih specialitet,« prvo okušanje »nenavadnega« piva pa jo premamilo, da zamenja svojo karierno pot. Stopnjevala se je tudi želja po lastnem distribucijskem podjetju, ki jo uresničila z Gregorjem Makovcem, ki je izkušnje pridobival v družinskem podjetju, ki se ukvarja z logistiko, in v gostinstvu.

Kdo je somelje za pivo? Njegova vloga je podobna someljejevi za vino. Biersommelier naj bi širil kulturo pitja, pomagal gostincem pri pravilni izbiri različnih vrst piva za ponudbo lokala, izdelati pivsko karto in restavracijam pomagal pri pravilnem kombiniranju piva in hrane. Njegova naloga je tudi poučevanje gostincev o pivu, pivovarnah in pravilni postrežbi ter izbiri primernega kozarca.

»Zanimala jih je le cena, ne pa tudi kakovost.«

Od njunih začetkov se je veliko spremenilo. Ne le to, kar je bilo uvodoma omenjeno, povečala se je tudi ponudba specializiranih piv. Na začetku, se spominja, je tradicionalen pivec lahko zbiral le med dvema ali tremi vrstami piva. Tu je svoje naredilo tudi njuno podjetje, predvsem z izobraževanjem, je prepričana. »Bilo je zelo težko, zanimala jih je samo cena pred kakovostjo, danes pa so stranke pripravljene plačati več za pivo, če je to res kakovostno. To so dognali z večletnim delom in vlaganjem v tržišče ter stranke

Postopki lahko trajajo tudi več let

Beer Pro, ki danes zaposluje že 10 sodelavcev, letos pa bodo svoje vrste še povečali, je danes poleg akterja, ki izobražuje gostince in potrošnike, tudi v vlogi distributerja za 100 vrst piva. Za takšno delo »potrebuješ veliko znanja in izkušenj iz področja piva, določeno strukturo podjetja, distribucijske in prodajne poti, dovolj veliko in primerno skladišče«. Večje pivovarne, kot sta nemška Weihenstpehan (ta velja za najstarejšo še delujočo pivovarno na svetu) in belgijska Chimay, posle sklepajo preudarno.

Najprej povprašajo o podjetju, iz katerega prihajaš, o načrtovani prodaji, preverijo lokacijo in velikost skladišča, razlaga Peganova. »Ta postopek lahko traja tudi nekaj let. Tukaj govorimo o pivovarnah, ki niso le mala garaža, torej zelo male, to so svetovno znani brandi, ki lahko proizvajajo tudi večje količine piva,« dodaja. Distributer mora pivovarni ponuditi predvsem strukturo potrebno za prodajo, načrtovane količine letne prodaje, kakovostne storitve, zlasti, kar se tiče točenja piva, potrebno je tudi znanje pri točeni opremi in servisiranje, našteva.

O prihodnosti pivovarskega področja
»Trenutni hit, ki je zajel tudi Slovenijo, so hmeljska grenka piva stilov Pale Ale in IPA, predvsem z ameriškimi aromatičnimi hmelji in sadnimi aromami,« pravi sogovornica. Nov trend narekujejo tudi t.i. sour beer, kisla piva, ki nastajajo s spontano fermentacijo brez dodatkov kvasa za fermentacijo. »Menim, da bodo nemški ležaki in češki pilsi zaradi svoje pitnosti in enostavnosti ostali večni hit. To je klasika, ki nikoli ne zastara

Naše poslanstvo ni, da imajo najširšo ponudbo piva, temveč dober in kakovosten izbor pivovarn, pravi Seni Pegan (Vir slike: Beer Pro).

Prvo pravilo v tujini? Specializacija!

V tujini so skorajda na dnevni bazi. Redno se udeležujejo festivalov in sejmov, povezanih s pivom, kar jim daje prednost, saj iščejo nove trende in smernice, pa tudi nove potencialne pivovarne ter »pravo izbiro le-teh, kar velikokrat ni lahka naloga«. Peganova poudarja, da njihovo poslanstvo kot podjetje ni, da imajo najširšo ponudbo piva, temveč dober in kakovosten izbor pivovarn. In ravno ta vpetost v tujino jim daje možnost primerjave domačega in tujega trga. »Pogrešam, da Slovenci še niso dojeli pomena specializacije in znanja na tem področju, ki ga tudi velikokrat ne znajo ceniti in uporabiti za boljšo prodajo piva. Več let sem živela v Italiji in delala pri priznanih tujih distributerjih piva. Tam je bilo prvo pravilo, da se mora prodajalec najprej izobraziti in poučiti o pivu, se specializirati

Z delom je začela v marketingu in organizaciji dogodkov piva, pred 9 leti so organizirali dogodek Birra&Sound, na kateri je bilo predstavljenih več kot 100 vrst svetovno znanega butičnega točenega piva, število obiskovalcev pa je preseglo 100 tisoč ljudi. »Šele pozneje, ko sem se naučila o pivu, sem lahko nadaljevala s prodajo piva,« opiše razliko med delom v tujini in Sloveniji, kjer se stanje po njeni oceni v zadnjem času nekoliko izboljšuje.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

30.01.2020 od 15:00 do 19:00
SIO: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje