Razkrivamo, kako zmagati na izboru Mladi podjetnik leta
S čim bodo kandidati letos prepričali komisijo izbora Mladi podjetnik leta (Foto: Jernej Kokol)?
»Zmagovalec mora imeti idejo, ki je drugačna od ostalih na trgu, nekaj novega in inovativnega. Zagotovo pa mora imeti dobre prihodke in rast, ki dokazujejo, da je trg idejo sprejel,« je prepričan Alen Marić, ki je lani z ženo Anjo osvojil naziv Mladi podjetnik leta (zakonca ustvarjata zgodbo WoodWay, trgovino, katere cilj je združiti najboljše slovenske in tuje proizvajalce lesenih modnih dodatkov). Priporočljivo je, dodaja letošnji član komisije, ki bo izbrala njunega naslednika, da gre za posel, ki ga je možno razširiti izven meja Slovenije, saj je naša država premajhna za resen posel. Spomnimo, Anja in Alen sta imela lani ob prejemu naziva odprtih že šest trgovin, prisotna sta bila tudi v tujini (na Hrvaškem in Danskem).
»Celotno komisijo sta prepričala s svojo zgodbo, saj se nista vdala, ko je Anja izgubila službo, temveč sta se odločila, da gresta svojo pot. V ponudbi imata tudi luksuzne izdelke, ki jih ni lahko prodajati. Širita se v tujino, pametno delata z denarjem. Ne jemljeta kar tako kreditov, s katerimi bi lahko dosegla še hitrejšo rast. Prav tako nas je prepričal odgovor na vprašanje, ki smo jima ga zastavili, na kakšen način zaposlujeta ljudi. Da en človek ni samo prodajalec, ampak da dela tudi v marketingu in PR-ju. Prepričal nas je njun način optimizacije dela zaposlenih. Prepričali so nas tudi sami prihodki, ki kažejo na izjemen potencial,« nam je lani po razglasitvi zaupala članica žirije Kristina Kočet Hudrap iz podjetja Tiko Pro in Mlada podjetnica leta 2013.
Verjeti morate v svojo zgodbo in biti sposobni z njo navdušiti tudi ostale. »Prihodki so pomembni, niso pa ključni. Pomembnejša sta ideja in tržni potencial, ki ga lahko ideja doseže,« ocenjuje Sandi Boršo, direktor prodaje in marketinga v podjetju SAOP, ki je na lanskem izboru pogrešal natančnejše poslovne načrte.
»Iščemo mladega podjetnika ali podjetnico, ki je v kratkem času postavil podjetje in tim, ki je bolj inovativen od konkurence in uspešno trguje na trgu. Iščemo nekoga, ki si ga lahko za zgled in vzor postavi vsak, ki razmišlja o samostojni podjetniški poti,« pravi Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik.
Opraviti pa mora tudi odličen nastop pred komisijo, ki jo sestavljajo karakterno in karierno različni člani, dodaja. Tudi letos bodo izbranci pitchali dvakrat: v polfinalu in finalu.
Podjetnik, ki ima navkljub mladim letom že precej podjetniških izkušenj, Blaž Zupan iz podjetja Optiprint, pa pravi, da ga bo prepričala mešanica velikosti podjetja, vse od prihodkov do zaposlenih, uspeha v tujini, dobičkonosnosti in njene rasti, poguma, drznosti ter čustvene inteligence podjetnika oziroma podjetnice. In kaj bo prepričalo najstarejšega člana komisije Lojzeta Bertonclja? »Pristop k podjetništvu. Pogum. Učljivost. Hitrost,« je kratek in jedrnat soustanovitelj podjetja 30Lean, ki deluje tudi kot mentor vitkega inoviranja v večjih podjetjih in startupih.
Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.