Še nedavno pri vrhu lestvice najbolj vrednih startupov, danes v težavah

Avtor Maruša Žibert — 28.10.2015
Komentiraj!
Kitajski gigant Xiaomi, ki je pritegnil pozornost zahoda s pametnimi telefoni, si je lani zastavil velik cilj: prodati 100 milijonov pametnih telefonov. Takrat razmišljanje ni bilo napačno, saj so njegove napravice šle dobesedno za med.
Še nedavno pri vrhu lestvice najbolj vrednih startupov, danes v težavah

Lei Jun je letos marca popravil napoved. Vse kaže, da se je ponovno uštel (Vir slike: YouTube).

Situacija pa se je hitro spremenila. Letos marca je prvi mož Lei Jun popravil napoved, cilj je zastavil na 80 milijonov. Tudi bolj realna napoved se ni uresničila, saj je podjetje julija oznanilo, da je v prvi polovici letošnjega leta prodalo slabih 35 milijonov pametnih telefonov.

Vse manj zanimanja za njegove napravice

Na račun – nekateri bodo rekli drznih – zgrešenih napovedi se vse bolj govori, da je Xiaomi še eno od tistih podjetij, ki bodo kmalu ugasnila. Ugaša zanimanje za njegovimi produkti, še nedavno super hitro rastoče podjetje po številu prodanih naprav, ki je ocenjeno na več kot 46 milijard dolarjev, se uvršča za Samsungom in Applom in bo le stežka doseglo zastavljene cilje.

Prvi padec prodaje na letni ravni

Raziskovalno podjetje Trendforce napoveduje, da bo Xiaomi letos prodal »le« 70 milijonov pametnih telefonov. Po podatkih drugega raziskovalnega podjetja, Canalys, bo to njihov prvi padec prodaje na letni ravni. Podjetje je sicer staro komaj pet let, v tem času pa je doseglo že nekatere pomembne mejnike.

Xiaomi ali Apple?

Lani je Xiaomi prodal 60 milijonov pametnih telefonov, načrtovali so jih 40. Podatki iz letošnjega avgusta razkrivajo, da Xiaomi ostaja vodilni razvijalec pametnih telefonov na Kitajskem v drugem četrtletju. Cena njihovih telefonov se giblje od 100 do 300 dolarjev, medtem ko se cena za iPhone giblje med 650 in 1000 dolarji. Apple je že večkrat poudaril, da je njihov največji cilj »osvojitev« Kitajske. Čeprav se vsaj s cenovnega vidika zdi izbira precej enostavna, pa vendarle ni odločilna.

Nasičen trg s konkurenco

Podjetje, ki je potrošnike osvojilo z Applovim pristopom – imena, videz, marketinški prijemi in celostna podoba podjetja so si na las podobni -, pri tem pa naletelo na veliko kritik ravno na račun podobnosti, se na trgu trenutno sooča s številnimi dejavniki, ki še dodatno zavirajo nadaljnji razvoj. Kitajski trg pametnih telefonov je namreč zasičen, veliko konkurenco predstavljata podjetji Huawei in OnePlus. Podobne težave je lahko pričakovati tudi pri Applu.

Bi Xiaomi lahko rešila ZDA?

Xiaomi se še ni lotil globalne širitve. Trenutno je na voljo na Kitajskem, v Indiji in Braziliji, kjer prodaja cenovno ugodne, a kakovostne naprave z OS Android, medtem ko naj bi na ameriški trg vstopili šele čez nekaj let.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice