Še nedavno pri vrhu lestvice najbolj vrednih startupov, danes v težavah

Kitajski gigant Xiaomi, ki je pritegnil pozornost zahoda s pametnimi telefoni, si je lani zastavil velik cilj: prodati 100 milijonov pametnih telefonov. Takrat razmišljanje ni bilo napačno, saj so njegove napravice šle dobesedno za med.
Zanimivosti iz lestvice startupov, vrednih več kot milijardo dolarjev

Xiaomi se je uvrstil na vrh seznama (Vir slike: YouTube).

Situacija pa se je hitro spremenila. Letos marca je prvi mož Lei Jun popravil napoved, cilj je zastavil na 80 milijonov. Tudi bolj realna napoved se ni uresničila, saj je podjetje julija oznanilo, da je v prvi polovici letošnjega leta prodalo slabih 35 milijonov pametnih telefonov.

Vse manj zanimanja za njegove napravice

Na račun – nekateri bodo rekli drznih – zgrešenih napovedi se vse bolj govori, da je Xiaomi še eno od tistih podjetij, ki bodo kmalu ugasnila. Ugaša zanimanje za njegovimi produkti, še nedavno super hitro rastoče podjetje po številu prodanih naprav, ki je ocenjeno na več kot 46 milijard dolarjev, se uvršča za Samsungom in Applom in bo le stežka doseglo zastavljene cilje.

Prvi padec prodaje na letni ravni

Raziskovalno podjetje Trendforce napoveduje, da bo Xiaomi letos prodal »le« 70 milijonov pametnih telefonov. Po podatkih drugega raziskovalnega podjetja, Canalys, bo to njihov prvi padec prodaje na letni ravni. Podjetje je sicer staro komaj pet let, v tem času pa je doseglo že nekatere pomembne mejnike.

Xiaomi ali Apple?

Lani je Xiaomi prodal 60 milijonov pametnih telefonov, načrtovali so jih 40. Podatki iz letošnjega avgusta razkrivajo, da Xiaomi ostaja vodilni razvijalec pametnih telefonov na Kitajskem v drugem četrtletju. Cena njihovih telefonov se giblje od 100 do 300 dolarjev, medtem ko se cena za iPhone giblje med 650 in 1000 dolarji. Apple je že večkrat poudaril, da je njihov največji cilj »osvojitev« Kitajske. Čeprav se vsaj s cenovnega vidika zdi izbira precej enostavna, pa vendarle ni odločilna.

Nasičen trg s konkurenco

Podjetje, ki je potrošnike osvojilo z Applovim pristopom – imena, videz, marketinški prijemi in celostna podoba podjetja so si na las podobni -, pri tem pa naletelo na veliko kritik ravno na račun podobnosti, se na trgu trenutno sooča s številnimi dejavniki, ki še dodatno zavirajo nadaljnji razvoj. Kitajski trg pametnih telefonov je namreč zasičen, veliko konkurenco predstavljata podjetji Huawei in OnePlus. Podobne težave je lahko pričakovati tudi pri Applu.

Bi Xiaomi lahko rešila ZDA?

Xiaomi se še ni lotil globalne širitve. Trenutno je na voljo na Kitajskem, v Indiji in Braziliji, kjer prodaja cenovno ugodne, a kakovostne naprave z OS Android, medtem ko naj bi na ameriški trg vstopili šele čez nekaj let.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: , ,