Slovenska ptičja hišica, ki želi osvojiti severno Evropo
Dogajanje v slovenski ptičji hišici, ki ima patent, lahko opazujemo kar iz toplega objema doma (Vir slike: K.M.K. Box).
Podjetje, usmerjeno prvenstveno v B2B prodajo, se je pozneje odločilo »za razpršitev tveganja poslovanja in zmanjševanja odvisnosti od avtomobilske industrije«, pravi Marko Krmac, vodja komerciale, in s tem usmeritev tudi v B2C prodajo. »Nekaj naših B2C izdelkov izdelujemo iz ostankov, ki nastanejo med B2B proizvodnjo. Na tak način izkoristimo tudi to, kar bi ostalo brez razvoja B2C izdelkov neuporabljeno,« s čimer sledijo načelom trajnostnega razvoja. V mislih imajo tudi poseben inštitut za embaliranje in vanj vključiti strokovnjake. »Želimo postati alfa in omega v razvoju embalažne industrije.«
Kompostnik, torbe, podstavki …
Podjetje, ki ima 45 zaposlenih in približno 30 pogodbenih delavcev, je vzpostavilo spletno trgovino, na kateri ponujajo izključno izdelke, ki so nastali na prej omenjeni način. Med njimi najdemo nosilec za telefon, podstavek za prenosni računalnik, kompostnik, torbe in druge izdelke.
Material, podoben kartonu, primeren za večkratno uporabo
Vodilo treh R-jev (ang. reduce, reuse, recycle, slo. zmanjšaj, vnovič uporabi, recikliraj), po čemer je spletna trgovina tudi dobila ime, se kaže tudi v ugodni ceni izdelkov. Material, ki ga uporabljajo (višek od proizvodnje), je poceni. Pravzaprav je ta material precej nepoznan, predstavlja se kot nadomestek kartona, a je bolj »vzdržljiv in odporen na vodo in druge naravne dejavnike. Ker se naš material ne uniči tako hitro kot karton, je primeren za večkratno uporabo«.
Podjetje, ki je prvenstveno usmerjeno v B2B prodajo, se je po nekaj letih usmerilo še v B2C prodajo. Prek nje uresničujejo 3 R-je: reduce, reuse, recycle (slo. Zmanjšaj, vnovič uporabi, recikliraj), pravi Marko Krmac, vodja komerciale v izolskem podjetju (Vir slike: K.M.K. Box).
Predelujete plastiko in ste ekološko usmerjeni?!
Pravi, da je naokoli veliko skeptikov, ki ne razumejo, kako so lahko ekološko usmerjeni, če pa predelujejo plastiko. Takšnim odgovarja: »Večkratna uporaba izdelkov iz našega materiala – pri kartonu je to skoraj nemogoče – in recikliranje. Zato smo lahko bolj ekološki kot tisti, ki predelujejo karton. Ta material uporablja sicer veliko podjetij, je pa naše podjetje edino, ki ga uporablja tudi za razvoj B2C izdelkov.«
S slovenskim izumiteljem razvili lahko in trendovsko ptičjo hišico
V ponudbi je tudi zanimiva ptičja hišica, ki jo ščiti patent. Kot pravi sogovornik, se ta v mnogem razlikuje od preostale ponudbe hišic. »Prva razlika je v tem, da se lahko pritrdi na okno. Ostale se večinoma ne. Druga prednost je cena in nizki stroški dostave. Hišica je lahka, poleg tega pa jo sestavimo. Tako preprosta je, da jo je možno sestaviti tudi brez navodil,« pripoveduje član podjetja, ki je podprlo Adrifund kampanjo Klemna Slakonje.
Hišica, ki je narejena za vse vremenske razmere (zasnovana je tako, da sneg in dež ne moreta zmočiti ptičje hrane, razlog pa je poseben kot strehe), je nastala v sodelovanju z znanim slovenskim izumiteljem Petrom Florjančičem. »Peter Florjančič je prišel do nas s prvotno idejo o ptičji hišici. Iskal je partnerja za nadaljnji razvoj in realizacijo produkta za na trg. Njegovo prvotno idejo smo testirali, izboljšali in razvili v produkt, ki ga imamo danes.« Pravi, da je bila investicija relativno nizka, saj stroške predstavljajo zgolj stroški patenta in razvoja, saj pri izdelavi uporabljajo enake stroje kot za embalažo.
Ptičja hišica je nastala v sodelovanju z znanim slovenskim izumiteljem Petrom Florjančičem (Vir slike: K.M.K. Box).
Razvojna faza hišice je prinesla kar nekaj izboljšav in sprememb v dizajnu. »Ugotovili smo, da so ušesa, s katerimi se hišica prilepi na okno, prekratka, zato je ob močnem vetru tolkla ob okno. Povečali smo jih, tako da je površina ob stiku z oknom večja,« dodaja pa najpomembnejšo ugotovitev te faze: kaj, če lepilo popusti?
Ni bojazni, da bi komu padla na glavo
Hišica, ki jo testirajo ob podjetju, je uspela preživeti dve leti na različnih vremenskih pogojih, a nikoli se ne ve: »Za ta problem smo hitro našli rešitev – dodali smo varnostno vrvico, ki jo pritrdimo na hišico in zataknemo za okno. Tako ni bojazni, da bi komu padla na glavo,« pove v smehu.
Nadeli so ji trendovski dizajn in nastal je nov dodatek k domu. »Hišica nad oknom je dodana vrednost ne le za ptice in ljudi, ampak nekakšen modni dodatek. Sicer pa so jo nekatera slovenska podjetja prepoznala tudi kot poslovno darilo. Lahko jo personaliziramo, dodamo logotipe, slogane.«
Mika jih severna Evropa
»V Sloveniji imamo veliko gozdov, večja potreba po ptičjih hišicah pa nastane v urbanih naseljih. S hišico, ki jo nalepimo na okno, lahko ptiče opazujemo kar med hranjenjem,« opisuje prednost izolske hišice. Vendar pa doma nimamo zgodovine in kulture opazovanja ptic, kot je to prisotno v tujini. »Nas zanima severna Evropa. Nizozemska, Belgija, Danska, Nemčija so države z veliko večjim številom vrst ptičev. V njih je prisotna tudi ta kultura, kar se kaže v številu društev in klubov,« pripoveduje Krmac. Marketinške napore so že usmerili na sever, trenutno so v fazi testiranja oglasov.