Slovenska ptičja hišica, ki želi osvojiti severno Evropo

Valter Krmac je svojo podjetniško pot začel leta 1996 v garaži. Njegova podjetniška ideja je bila izdelava kartonske embalaže, ki je prerasla v izdelavo t.i. kartonplast materiala. Danes je K.M.K. Box podjetje, ki večino embalaže proizvaja za avtomobilsko industrijo, velikane, kot je koncern BMW.
Slovenska ptičja hišica, ki želi osvojiti severno Evropo

Dogajanje v slovenski ptičji hišici, ki ima patent, lahko opazujemo kar iz toplega objema doma (Vir slike: K.M.K. Box).

Podjetje, usmerjeno prvenstveno v B2B prodajo, se je pozneje odločilo »za razpršitev tveganja poslovanja in zmanjševanja odvisnosti od avtomobilske industrije«, pravi Marko Krmac, vodja komerciale, in s tem usmeritev tudi v B2C prodajo. »Nekaj naših B2C izdelkov izdelujemo iz ostankov, ki nastanejo med B2B proizvodnjo. Na tak način izkoristimo tudi to, kar bi ostalo brez razvoja B2C izdelkov neuporabljeno,« s čimer sledijo načelom trajnostnega razvoja. V mislih imajo tudi poseben inštitut za embaliranje in vanj vključiti strokovnjake. »Želimo postati alfa in omega v razvoju embalažne industrije

Kompostnik, torbe, podstavki …

Podjetje, ki ima 45 zaposlenih in približno 30 pogodbenih delavcev, je vzpostavilo spletno trgovino, na kateri ponujajo izključno izdelke, ki so nastali na prej omenjeni način. Med njimi najdemo nosilec za telefon, podstavek za prenosni računalnik, kompostnik, torbe in druge izdelke.

Material, podoben kartonu, primeren za večkratno uporabo

Vodilo treh R-jev (ang. reduce, reuse, recycle, slo. zmanjšaj, vnovič uporabi, recikliraj), po čemer je spletna trgovina tudi dobila ime, se kaže tudi v ugodni ceni izdelkov. Material, ki ga uporabljajo (višek od proizvodnje), je poceni. Pravzaprav je ta material precej nepoznan, predstavlja se kot nadomestek kartona, a je bolj »vzdržljiv in odporen na vodo in druge naravne dejavnike. Ker se naš material ne uniči tako hitro kot karton, je primeren za večkratno uporabo«.

Podjetje, ki je prvenstveno usmerjeno v B2B prodajo, se je po nekaj letih usmerilo še v B2C prodajo. Prek nje uresničujejo 3 R-je: reduce, reuse, recycle (slo. Zmanjšaj, vnovič uporabi, recikliraj), pravi Marko Krmac, vodja komerciale v izolskem podjetju (Vir slike: K.M.K. Box).

Predelujete plastiko in ste ekološko usmerjeni?!

Pravi, da je naokoli veliko skeptikov, ki ne razumejo, kako so lahko ekološko usmerjeni, če pa predelujejo plastiko. Takšnim odgovarja: »Večkratna uporaba izdelkov iz našega materiala – pri kartonu je to skoraj nemogoče – in recikliranje. Zato smo lahko bolj ekološki kot tisti, ki predelujejo karton. Ta material uporablja sicer veliko podjetij, je pa naše podjetje edino, ki ga uporablja tudi za razvoj B2C izdelkov.«

S slovenskim izumiteljem razvili lahko in trendovsko ptičjo hišico

V ponudbi je tudi zanimiva ptičja hišica, ki jo ščiti patent. Kot pravi sogovornik, se ta v mnogem razlikuje od preostale ponudbe hišic. »Prva razlika je v tem, da se lahko pritrdi na okno. Ostale se večinoma ne. Druga prednost je cena in nizki stroški dostave. Hišica je lahka, poleg tega pa jo sestavimo. Tako preprosta je, da jo je možno sestaviti tudi brez navodil,« pripoveduje član podjetja, ki je podprlo Adrifund kampanjo Klemna Slakonje.

Hišica, ki je narejena za vse vremenske razmere (zasnovana je tako, da sneg in dež ne moreta zmočiti ptičje hrane, razlog pa je poseben kot strehe), je nastala v sodelovanju z znanim slovenskim izumiteljem Petrom Florjančičem. »Peter Florjančič je prišel do nas s prvotno idejo o ptičji hišici. Iskal je partnerja za nadaljnji razvoj in realizacijo produkta za na trg. Njegovo prvotno idejo smo testirali, izboljšali in razvili v produkt, ki ga imamo danes.« Pravi, da je bila investicija relativno nizka, saj stroške predstavljajo zgolj stroški patenta in razvoja, saj pri izdelavi uporabljajo enake stroje kot za embalažo.

Ptičja hišica je nastala v sodelovanju z znanim slovenskim izumiteljem Petrom Florjančičem (Vir slike: K.M.K. Box).

Razvojna faza hišice je prinesla kar nekaj izboljšav in sprememb v dizajnu. »Ugotovili smo, da so ušesa, s katerimi se hišica prilepi na okno, prekratka, zato je ob močnem vetru tolkla ob okno. Povečali smo jih, tako da je površina ob stiku z oknom večja,« dodaja pa najpomembnejšo ugotovitev te faze: kaj, če lepilo popusti?

Ni bojazni, da bi komu padla na glavo

Hišica, ki jo testirajo ob podjetju, je uspela preživeti dve leti na različnih vremenskih pogojih, a nikoli se ne ve: »Za ta problem smo hitro našli rešitev – dodali smo varnostno vrvico, ki jo pritrdimo na hišico in zataknemo za okno. Tako ni bojazni, da bi komu padla na glavo,« pove v smehu.

Nadeli so ji trendovski dizajn in nastal je nov dodatek k domu. »Hišica nad oknom je dodana vrednost ne le za ptice in ljudi, ampak nekakšen modni dodatek. Sicer pa so jo nekatera slovenska podjetja prepoznala tudi kot poslovno darilo. Lahko jo personaliziramo, dodamo logotipe, slogane.«

Mika jih severna Evropa

»V Sloveniji imamo veliko gozdov, večja potreba po ptičjih hišicah pa nastane v urbanih naseljih. S hišico, ki jo nalepimo na okno, lahko ptiče opazujemo kar med hranjenjem,« opisuje prednost izolske hišice. Vendar pa doma nimamo zgodovine in kulture opazovanja ptic, kot je to prisotno v tujini. »Nas zanima severna Evropa. Nizozemska, Belgija, Danska, Nemčija so države z veliko večjim številom vrst ptičev. V njih je prisotna tudi ta kultura, kar se kaže v številu društev in klubov,« pripoveduje Krmac. Marketinške napore so že usmerili na sever, trenutno so v fazi testiranja oglasov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje