Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

Avtor — 03.02.2016
O pametnem walki talkiju Gotoky je zadnje čase veliko govora. Ne le v Sloveniji, kjer je ekipa, ki ga je osnovala, sklenila partnerstvo s slovensko Civilno zaščito in podjetjem Prevent&Delozo, ampak tudi v tujini. V Aziji, Avstraliji, Novi Zelandiji, Južni Ameriki in Evropi.
Slovenski startup, ki bi lahko postal naslednji samorog

Startup Numikom je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (Vir slike: Numikom)

Ekipa, ki je sprva odprtje podjetja na Nizozemskem ni zanimalo, je ravno v deželi mlinov na veter in tulipanov uradno začela svojo podjetniško pot. Tja jo prineslo povabilo eindhovenskega Startupbootcampa HighTechXl, ki »omogoča izjemno mreženje v enem najboljših poslovnih ekosistemov v Evropi«, kot ga opisuje ena od ustanoviteljic startupa Numikom, Katja Lipičnik.

Uporabnost Gotokyja prepoznale številne panoge

Startup je bil na demo dnevu pospeševalnika, kjer so produkt predstavili 1500 povabljencem, med katerimi so bili večinoma investitorji, izglasovan »za najobetavnejši startup te generacije kot potencialni naslednji samorog (v klub samorogov spadajo podjetja, katerih vrednost je ocenjena na eno milijardo dolarjev ali več, op.a)«. Priznanje, ki jim je odprlo številna vrata, med drugim tudi povezavo z nizozemskim Ministrstvom za obrambo, pa uveljavljeno svetovno blagovno znamko Wakawaka, ki izboljšuje kakovost življenja v manj razvitih državah in območij, ki so bile prizadete od naravnih nesreč. Zanje se zanima tudi največji nizozemski nacionalni mobilni operater KPN. »Dogovori potekajo tudi o pilotskem projektu, ki naj bi izboljšal komunikacijo in varnost v enem od velikih kitajskih rudnikov,« dodaja sogovornica, ki razkriva še, da so v začetnih pogovorih tudi z nizozemskimi bolnišnicami. Kakšno vlogo bi imel v njih Gotoky, ki je izdelan iz uvoženih delov, sestavlja pa se v Sloveniji, ne razkriva.

 

Startup, ki je ustvaril pametno napravico, katere potencial so prepoznale številne panoge, svojo podjetniško pot začenja na Nizozemskem (Vir slike: Numikom).

Gotoky je pameten walkie talkie, ki omogoča pametnemu telefonu na območjih brez mobilnega omrežja brezplačno glasovno komunikacijo, brezplačno sporočanje, brezplačno navigacijo in alarmni sistem, ki sporoča našo lokacijo, če se znajdemo v stiski. Komunikacija je mogoča v paru Gotoky – Gotoky, omogoča pa tudi glasovno komuniciranje s standardnim Walkie Talkijem. Deli Gotokyja so uvoženi, elektronska vezja jim izdeluje slovensko podjetje Hobotnica, ohišje pa je iz plastike. Produktni dizajn Gotokyja je v celoti delo izkušenega nizozemskega dizajnerja Patricka Shuura. Tehnologija je ravno v fazi registracije patenta.
Z idejo, ki je nastala pozimi pred dvema letoma, ko so Denisu Lončarju, direktorju in vodji ekipe, prijatelji, s katerimi je obiskal gore, »pobegnili«. S seboj je imel pametni telefon, ki pa je bil zaradi manjka mobilnega omrežja popolnoma neuporaben. Rešil se je tako, da je sledil stopinjam v snegu. Pomlad je prinesla načrt za razvoj produkta. Sprva so se osredotočili zgolj na glasovno in tekstovno komunikacijo, pozneje pa dodali še navigacijo in funkcijo, ki oddaja našo lokacijo, če smo poškodovani ali v stiski. Ravno slednji funkciji sta se izkazali za najljubši funkciji končnega potrošnika.

»Ko Nizozemce stvar zanima in rečejo, da vas bodo poklicali – vas res pokličejo!«

Morda je pri vsem tem še najbolj zanimivo dejstvo, da startup o Nizozemski, ki jim je zdaj na široko odprla vrata, sploh ni razmišljal. Odprtje je zahteval ravno pospeševalnik – njihovo mišljenje pa se je spremenilo takoj, ko so spoznali nizozemski sistem, poslovno okolje in tako ugotovili, da so imeli pravzaprav veliko srečo, da so bili sprejeti v tamkajšnji pospeševalnik, pravi Lipičnikova. Prednosti v primerjavi s slovenskim je veliko, dodaja. Vse od prepoznavnosti, zaupanja in hitrejšega sklepanja poslov. »Ko jih (Nizozemce, op.a.) neka stvar zanima, so zelo odprti in ko rečejo, da te bodo poklicali, te zares pokličejo! Dogovori in sestanki se odvijajo veliko bolj hitro kot v Sloveniji, kar je za startup podjetje zelo pomembno,« oriše razlike med poslovnima okoljema.

V podjetniškem svetu se lotevajo obeh segmentov, tako B2C kot tudi B2B. Gotoky je bil prvenstveno sicer namenjen končnim uporabnikom, zlasti aktivnim športnikom, kot so smučarji, deskarji na snegu in ostali, ki se gibljejo na območjih, kjer ni mobilnega omrežja, njegovo uporabnost pa so prepoznale tudi službe, ki delujejo na področju naravnih nesreč (pripadniki civilnih zaščit, gasilci in drugi reševalci), ki so na območjih brez mobilnega omrežja tudi več ur, dni ali tednov.

Prvi načrt: Evropa in Amerika

Za B2B segment za letošnje leto načrtujejo razvoj Gotoky Enterprice različice, ki bo po besedah Lipičnikove tehnično izpopolnjena, imela bo visok nivo inkripcije, prilagojena potrebam posamezne industrije in z večjim dometom. Namreč, komunikacija prek Gotokyja poteka prek standardnih radijskih frekvenc, kar v urbanih središčih, kjer je prenos odvisen tudi od fizičnih ovir, pomeni okoli 2 kilometra, medtem ko je v gorah, med vrhovi in na morju domet večji – na testih so dosegli tudi 15 kilometrov. »Naša cilja sta v prvi fazi Evropa in Amerika, ogromno zanimanja za produkt se kaže tudi v Aziji, Avstraliji, na Novi Zelandiji in v Južni Ameriki,« v načrtu pa imajo poleg usmeritve na B2B segment še spletno prodajo, predstavitev na različnih sejmih ter različnim športnim trgovinam, kot so Bever, Intersport in Sport 2000.

Iskanje semenske investicije in novih članov

Startup, ki je začetni razvoj startupa financiral sam in s pomočjo zasebnega investitorja, pozneje pa še s pomočjo vložka njihove digitalne agencije Numo, ter sredstev Slovenskega podjetniškega sklada in Startupbootcampa, trenutno išče semensko investicijo in nove člane ekipe. Iskali bodo razvijalce, elektroinženirje in »nekoga, ki bo vodil projekte, vezane na evropske razpise, ki se nam obetajo«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain. Preberite več >>

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Ne obžalujte napak, pravi dr. Jure Knez iz DeweSofta

Vsako leto propadejo številna zagonska podjetja. Podjetniki se vedno znova spotikajo ob pogostih ovirah, ki bi se jim lahko na preprost način izognili. Da se kaj takega ne bi zgodilo vam, preverite prispevek in se učite na napakah drugih. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje