Slovenski startup, ki želi povečati varnost motoristov

Avtor Maruša Žibert — 12.07.2016
Komentiraj!
Slovenci se radi vozijo z motorji in vse več je takšnih, ki se zavedajo pomembnosti varne vožnje, pravi Miha Ernstschneider iz startupa Abcs sistem. Ljubljanski startup je zadnji dve leti posvetil razvoju sistema za avtomatski izklop smernikov.
Slovenski startup, ki želi povečati varnost motoristov

Smart Turn System zagotavlja, da se bo smernik izklopil »točno po končanem zavoju ali kakem drugem manevru v prometu, ne glede na zavoj« (Vir slike: Smart Turn System).

Njihov sistem sprejme in obdela približno 300 različnih podatkov vsako sekundo, ki mu dajejo dovolj podatkov, da sam zazna zavoje, večino rondojev in menjav pasu. Sistem tako odpravlja veliko težavo motoristov, ki med vožnjo pozabijo izklopiti smernik. Nekaj rešitev trg že ponuja, a so premalo natančne ali pa neuporabe z vidika uporabniške izkušnje. Smart Turn System zagotavlja, da se bo smernik izklopil »točno po končanem zavoju ali kakem drugem manevru v prometu, ne glede na zavoj«. Pogosto pride do situacije, ko smernik še vedno utripa, voznik pa se že pelje skozi naslednje krožišče, česar obstoječe rešitve, vezane na časovni izklop, ne rešujejo. »Časovni izklop uporabljamo le kot zadnjo varovalko pri menjavi voznega pasu, v kolikor voznik motorja vozni pas menja na daljši razdalji in zelo počasi,« poudarja Ernstschneider.

»V kolikor pa uporabnik menja pas zelo počasi in na daljšo razdaljo, obstaja možnost, da sistem manevra ne zazna. V tem primeru se bo smernik izklopil po 15 sekundah gibanja,« delovanje sistema podrobneje razloži Ernstschneider. Podatka o tem, koliko prometnih nesreč se zgodi na račun napačne signalizacije, nimajo, saj se ta razlog v statistikah navaja kot človeška napaka. »Po naših anketah se kar 40 odstotkov voznikov zaveda, da so se že znašli v nevarni situaciji zaradi napačne uporabe smernikov

Testni sistem za 80 evrov, pozneje enkrat višja cena

Proizvodnja sistema poteka v Sloveniji, v partnerskem podjetju OMF. Junija so začeli s prednaročili, beta testerjem so svoj testni STS sistem ponudili za slabih 80 evrov, ostalim za nekaj več. Polna cena sistema bo okoli 150 evrov. Sistem v določenem pogledu še izpopolnjujejo, zlasti z vidika življenjske dobe komponent in montaže, že v kratkem naj bi se razvoj v celoti zaključil.

To so člani slovenskega startupa. Z leve proti desni: Rok Upelj, Anže Zaletel, Andraž Kontarček in Miha Kovač. Ekipo sestavljata še Marko Boštjančič in Miha Ernstschneider (Vir slike: Nenad Cakić).

Razvoj stal 100 tisoč evrov

Razvoj, ki je stal 100 tisoč evrov, so deloma pokrili s finančnimi injekcijami Slovenskega podjetniškega sklada P2 in SK75. So pa trenutno v pogovorih z večjim številom investitorjev, večina prihaja iz avtomoto sveta ali pa so z njim vsaj nekako povezani. »O sami vsoti trenutno še ne bi govorili, lahko pa povem to, da je kar nekaj investitorjev zainteresiranih za investicijo in v zaključku pogajanj z njimi zneskov ne moremo razkriti,« je bil skrivnosten Ernstschneider.

V mislih države, ki proizvajajo motorje

Nova sredstva bi jim dala možnost odločnejšega nastopa na tuji trg. »Želimo si napasti celoten motoristični svet – začeli smo v Sloveniji, v tujini pa bomo naše ideje poskusili širiti najprej v sosednje in ostale evropske države predvsem zaradi lažje logistike, podobne kulture poslovanja in podobno. Osredotočamo se predvsem na države, v katerih motorje tudi proizvajajo,« to so Italija, Švica, Nemčija, Avstrija in Hrvaška. Eden od prioritetnih trgov je tudi Velika Britanija, v poznejši fazi se bodo osredotočili še na države severne in južne Amerike, Indijo, Kitajsko, Korejo in Japonsko.

Testi so strogi in dolgotrajni

Njihov sistem trenutno testirata dva proizvajalca, v naslednjih tednih bodo testne enote poslali še dvema proizvajalcema motorjev. Ta testiranja so dolgotrajna, pravi sogovornik. »Pri proizvajalcih se ne osredotočamo na prodajo našega produkta, ki bi se naknadno vgrajeval na motor, temveč se pogovarjamo o opcijah serijske vgradnje naše rešitve. Ker se razvoj novih motociklov pripravlja v povprečju za nekaj let vnaprej, tri ali pa še več, je potrebno vse stvari dodobra stestirati in poskrbeti za skladnost vseh komponent, ki bi potencialno vplivale druga na drugo. Testi so zelo strogi, saj se v avtomoto svetu ničesar ne prepušča naključju, varnostni vidik pa je ena od prioritet, pri čemer implementacija naše rešitve ni izjema. Naš sistem varnost na motorju povečuje, vsekakor pa je potrebno, da je ustrezno umeščena med ostale komponente na motorjih, računalniku motorja in podobno,« opisuje sogovornik.

Ekipa, ki šteje šest članov, bo še letos zaposlila dva, morda tri prodajnike, medtem ko se bo preostali del posvetil razvoju. So pa, dodaja sogovornik, zaposlitve odvisne tudi od pridobljene investicije, za katero se še dogovarjajo.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice