Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Avtor — 28.12.2015
Spremenjeni ZDavP-2 določa, da lahko samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, uporablja le en transakcijski račun, tako za zasebne kot tudi za poslovne namene. S tem se bodo za podjetnika zmanjšali fiksni mesečni stroški.
Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Ukinitev obveznosti ločenega TRR (Vir slike: Pixabay.com)

Spremenjeni Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2I), ki je pričel veljati 15.12.2015 ukinja obveznost ločenosti transakcijskih računov za samostojnega podjetnika posameznika in za posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost (tj. zasebnik).

ZDavP-2 je pred spremembo v tretjem odstavku 37. člena določal:

Subjekti vpisa v poslovni register Republike Slovenije morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun. Samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo imeti za namene v zvezi z opravljanjem dejavnosti ločen transakcijski račun.”

Sedaj veljavni ZDavP-2 pa po novem določa:

Osebe iz 31. člena tega zakona morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun.”

Takšna sprememba lahko za podjetnika pomeni zmanjšanje fiksnih mesečnih stroškov, saj mu ne bo več treba plačevati bančnih stroškov vodenja ločenega transakcijskega računa, ki ga je moral odpreti in uporabljati v poslovne namene. Sprememba je dobrodošla za podjetnike, ki davčno osnovo ugotavljajo preko normiranih odhodkov in sami, brez pomoči računovodskih servisov, urejajo knjigovodske listine.

Po drugi strani pa uvedba takšne spremembe ni v prid računovodskim servisom, saj bodo imeli več dela ali pa bo to vsaj bolj zahtevno zaradi izluščevanja in tolmačenja zasebnih ter poslovnih dogodkov na transakcijskem računu. Slednje bi lahko pomenilo tudi zvišanje tarife za računovodske storitve.

Mojca Vincek iz računovodskega servisa Kleos d.o.o. o ukinitvi obveznosti ločenega transakcijskega računa pravi: “Za nas (računovodske servise, op.a.) ta sprememba vsekakor ni pozitivna. Vsi poslovni dogodki na TRR-ju morajo biti knjiženi in tako bomo sedaj knjižili tudi vse nakupe, ki jih podjetnik opravi zasebno, dvige gotovine itd. To pa prinaša več dela,, kar lahko podraži naše storitve in ustvarja nepregledno evidenco plačil. Na podlagi slednje ugotovimo ali nam manjkajo dokumenti (prejeti računi), kar bo v tem primeru nemogoče ugotoviti. Tako da je ta sprememba slaba novica za vse računovodje. Poleg tega pa dobimo tudi vpogled v zasebnost podjetnika, ki pa nas ne bi smela zanimati.

Računovodsko stališče je pri omenjeni noveli zakona dvosmerno, meni Matej Velikonja iz družbe za računovodstvo in finančno svetovanje Aleph. Gre za prevlado negativnejšega učinka nad pozitivnim pri poslovanju. Po njegovem mnenju knjiženje računov in zapiranje slednjih prek bančnih izpiskov v računovodstvu prinaša večjo zmedo, »saj je ob uporabi enega računa za osebno in poslovno rabo težje razločiti, katere transakcije so povezane s poslovanjem in katere ne«. To za računovodjo prinaša več obremenitev pri tolmačenju izpiskov in večjo porabo časa, posledično pa povišanje cen računovodskih storitev. »Prav tako stranka na tak način računovodstvu dovoli vpogled tudi v zasebni del življenja in transakcije, ki jih opravi povsem za zasebno rabo,« dodaja.

Vir: Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 do 91/15)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Oblike dela za upokojence

Oblike dela za upokojence

Za upokojence je na voljo kar nekaj oblik opravljanja dela, ki pa različno vplivajo na pravico do prejemanja pokojnine. Upokojenec lahko poleg zaposlitve delo opravlja preko s.p. ali d.o.o., civilnih pogodb, osebnega dopolnilnega dela in kratkotrajnega dela. Preberite več >>

Samozaposleni v kulturi

Samozaposleni v kulturi

Samostojni delavci v kulturi uživajo poseben status, saj morajo za status zaposlenega posebej zaprositi na ministrstvu za kulturo. Samozaposleni v kulturi so tisti ustvarjalci na področju kulture, ki opravljajo samostojno sprecializiran poklic s področja kulture. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja s strani tujca

Ustanovitev podjetja s strani tujca

Tujec lahko v Sloveniji ustanovi kapitalsko gospodarsko družbo pod enakimi pogoji kot slovenski državljani. Za ustanovitev družbe z omejeno odgovornostjo potrebuje slovensko davčno številko, za zaposlitev v njej enotno dovoljenje oz. prijavo dela zastopnika ter ostale podatke, potrebne za ustanovitev d.o.o.. Preberite več >>

S.p. za upokojence

S.p. za upokojence

Samostojni podjetnik lahko uveljavi pravico do pokojnine in tudi po upokojitvi nadaljuje s svojo dejavnostjo za kar obstaja več načinov. Od delne pokojnine, do izplačevanja 20 odstotkov pokojnine oziroma do izplačevanja sorazmernega dela pokojnine. Preberite več >>

Ustanovitev podružnice

Ustanovitev podružnice

Namen ustanovitve podružnice je najpogosteje opravljanje pridobitne dejavnosti tujega podjetja v Sloveniji. Podružnica nastopa kot nekakšen podaljšek matičnega podjetja, ki tudi odgovarja za poslovanje svoje podružnice. Preberite več >>

Olajšajte si vstop v podjetniški svet

Olajšajte si vstop v podjetniški svet

Ob prvih korakih po odprtju d. o. o. ali s. p. se podjetniki srečate s številnimi vprašanji in zagatami, zato je pomembno, da prav v tistem trenutku najdete prave rešitve, ki vam bodo olajšale vstop v podjetniški svet. Pri NLB vas bodo na pot pospremili s paketom bančnih storitev. Preberite več >>

Sistem HACCP v trgovini in gostinstvu

Sistem HACCP v trgovini in gostinstvu

Živilska zakonodaja, opredeljena z evropskimi akti in nacionalnimi predpisi, je namenjena temu, da zagotavlja visoko raven kvalitete živil in posledično zmanjša oziroma izniči tveganja nevarnosti za človekovo zdravje. Preberite več >>

Pogoji za frizerske in kozmetične dejavnosti

Pogoji za frizerske in kozmetične dejavnosti

Želite odpreti svoj lastni frizerski ali kozmetični salon, pa ne veste kako? Postopek je razmeroma enostaven. V naslednjem članku vam bomo predstavili pogoje, ki jih morate izpolniti, da bo vaš cilj dosežen. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja na Hrvaškem

Ustanovitev podjetja na Hrvaškem

Bližina države, dokaj dobro poznavanje razmer v njej in poslovni interesi so poglavitni razlogi, da se za ustanovitev podjetja na Hrvaškem še vedno zanima precej slovenskih državljanov. Razlogi za registracijo podjetja v naši južni sosedi pa so pogosto tudi povsem administrativne narave. Preberite več >>

Opravljanje dejavnosti v stanovanju

Opravljanje dejavnosti v stanovanju

Ena izmed možnosti, ki jo ima vsak podjetnik, je opravljanje dejavnosti kar v svojem stanovanju oz. najetem prostoru v večstanovanjski stavbi. V članku si preberite, kateri so pogoji, ki jih moramo pri tem izpolnjevati, in kaj vse je potrebno storiti, da bomo dejavnost opravljali zakonito. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje