Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Avtor — 28.12.2015
Spremenjeni ZDavP-2 določa, da lahko samostojni podjetnik posameznik in posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, uporablja le en transakcijski račun, tako za zasebne kot tudi za poslovne namene. S tem se bodo za podjetnika zmanjšali fiksni mesečni stroški.
Ukinitev obveznosti ločenega TRR

Ukinitev obveznosti ločenega TRR (Vir slike: Pixabay.com)

Spremenjeni Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2I), ki je pričel veljati 15.12.2015 ukinja obveznost ločenosti transakcijskih računov za samostojnega podjetnika posameznika in za posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost (tj. zasebnik).

ZDavP-2 je pred spremembo v tretjem odstavku 37. člena določal:

Subjekti vpisa v poslovni register Republike Slovenije morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun. Samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo imeti za namene v zvezi z opravljanjem dejavnosti ločen transakcijski račun.”

Sedaj veljavni ZDavP-2 pa po novem določa:

Osebe iz 31. člena tega zakona morajo imeti pri ponudniku plačilnih storitev odprt transakcijski račun.”

Takšna sprememba lahko za podjetnika pomeni zmanjšanje fiksnih mesečnih stroškov, saj mu ne bo več treba plačevati bančnih stroškov vodenja ločenega transakcijskega računa, ki ga je moral odpreti in uporabljati v poslovne namene. Sprememba je dobrodošla za podjetnike, ki davčno osnovo ugotavljajo preko normiranih odhodkov in sami, brez pomoči računovodskih servisov, urejajo knjigovodske listine.

Po drugi strani pa uvedba takšne spremembe ni v prid računovodskim servisom, saj bodo imeli več dela ali pa bo to vsaj bolj zahtevno zaradi izluščevanja in tolmačenja zasebnih ter poslovnih dogodkov na transakcijskem računu. Slednje bi lahko pomenilo tudi zvišanje tarife za računovodske storitve.

Mojca Vincek iz računovodskega servisa Kleos d.o.o. o ukinitvi obveznosti ločenega transakcijskega računa pravi: “Za nas (računovodske servise, op.a.) ta sprememba vsekakor ni pozitivna. Vsi poslovni dogodki na TRR-ju morajo biti knjiženi in tako bomo sedaj knjižili tudi vse nakupe, ki jih podjetnik opravi zasebno, dvige gotovine itd. To pa prinaša več dela,, kar lahko podraži naše storitve in ustvarja nepregledno evidenco plačil. Na podlagi slednje ugotovimo ali nam manjkajo dokumenti (prejeti računi), kar bo v tem primeru nemogoče ugotoviti. Tako da je ta sprememba slaba novica za vse računovodje. Poleg tega pa dobimo tudi vpogled v zasebnost podjetnika, ki pa nas ne bi smela zanimati.

Računovodsko stališče je pri omenjeni noveli zakona dvosmerno, meni Matej Velikonja iz družbe za računovodstvo in finančno svetovanje Aleph. Gre za prevlado negativnejšega učinka nad pozitivnim pri poslovanju. Po njegovem mnenju knjiženje računov in zapiranje slednjih prek bančnih izpiskov v računovodstvu prinaša večjo zmedo, »saj je ob uporabi enega računa za osebno in poslovno rabo težje razločiti, katere transakcije so povezane s poslovanjem in katere ne«. To za računovodjo prinaša več obremenitev pri tolmačenju izpiskov in večjo porabo časa, posledično pa povišanje cen računovodskih storitev. »Prav tako stranka na tak način računovodstvu dovoli vpogled tudi v zasebni del življenja in transakcije, ki jih opravi povsem za zasebno rabo,« dodaja.

Vir: Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11 do 91/15)


Oznake: , ,