V nekdanji polzelski tovarni nogavic nastaja slovenska funkcionalna prehrana

Funkcionalna hrana je na slovenskih prodajnih policah dostopna že nekaj let. Le majhen delež pa je takšne, ki je kakovostna in uporabniku prijazna, pravijo člani ekipe Proan, ki ustvarja blagovno znamko Athlete. Ta nastaja prav v Sloveniji, natančneje na Polzeli.
V nekdanji polzelski tovarni nogavic nastaja slovenska funkcionalna prehrana

Proizvodni obrat podjetja Proan se nahaja na dva tisoč kvadratnih metrih velikem proizvodnem obratu, kjer so nekoč nastajale kakovostne nogovice Polzela (Vir slike: Proan).

Sprehod po dva tisoč kvadratnih metrih velikem proizvodnem obratu, kjer so nekoč nastajale kakovostne slovenske nogavice pod znamko Polzela, pritegne marsikateri pogled. V obratu ni delavcev, katerih roke bi pridno ustvarjale še en slovenski produkt. Proizvodna hala je namreč polna najsodobnejših strojev, celoten postopek pa je avtomatiziran. Podjetje Proan, ki ustvarja blagovno znamko Athlete, je v nakup hale, avtomatizacijo postopka in potrebno laboratorijsko opremo investiralo okoli 4 milijone evrov, pojasnjuje direktor Mitja Rola. Dnevno skupaj z uslužnostnim polnjenjem proizvedejo približno za en do dva vlačilca različnih izdelkov, kar pomeni od 30 do 60 evro palet.

Jedro ekipe z večletnimi podjetniškimi izkušnjami

»Investirali smo s pomočjo lastnih prihodkov, nekaj pa je bilo tujega vira,« dodaja sogovornik, ki je vajeti podjetja prevzel leta 1. avgusta pred dvema letoma. Podjetje sicer obstaja že vsaj dve desetletji, a je večkrat zamenjalo ime kot tudi lastnike. Bili so različni razlogi za to, pravi, a koncept in cilj sta nenehno ostala enaka. Tako je pred leti delalo lastne blagovne znamke – morda se spomnite energijskega napitka Buldog, ki so ga pozneje prodali.

Skoraj polovico izvozijo

»V nekem trenutku je bilo to podjetje vodilno z vidika tehnologije. Zaradi opreme in modernizacije je bilo daleč pred konkurenco,« razloži Rola. Pozneje so podoben korak naredili tudi ostali, štajerska ekipa pa se je zaradi slabšanja razmer na trgu nato preusmerila v novo blagovno znamko, tokrat v obliki funkcionalne hrane. Danes skoraj polovico celotne proizvodnje izvozijo na nemško in angleško govoreča trga, v prihodnje bodo izvozu namenili še več poudarka.

V nov obrat so investirali s pomočjo lastnih prihodkov, nekaj je bilo tujega vira, pravi Mitja Rola, direktor, ki je vajeti podjetja prevzel pred približno dvema letoma (Vir slike: Proan).

Kaj je funkcionalna hrana?
Gre za dodatke z biološko aktivnim delovanjem, ki nudijo pozitiven učinek na zdravje in zmanjšujejo možnost nastanka določenih bolezni ali poškodb. Poleg zagotavljanje nujno potrebnih hranljivih snovi je njihov osnovni namen tudi krepitev zdravja, pojasnjuje Kristina Žgur iz podjetja Proan.

Raziskave trajale kar 10 let, sodelovali tudi s strokovnjaki

To je povsem drugačno področje, pa čeprav hrano in pijačo radi umeščamo v isto kategorijo, pojasnjuje Rola. »Trg je še precej neizkušen, zaradi poplave izdelkov pa so kupci zmedeni. Ne vedo, kdo govori resnico, zato se običajno odločijo na podlagi cene.« Svojo funkcionalno hrano so ravno zato razvili z lastnim znanjem in s pomočjo ostalih slovenskih strokovnjakov s področja športa, prehrane in medicine.

Ekipa, ki naj bi bila edini proizvajalec športne prehrane v Sloveniji, se redno udeležuje športnih dogodkov (Vir slike: Proan).

Izvajali so raziskave tako na rekreativcih kot tudi športnikih, te so trajale približno deset let, nad njimi pa je bdela ekipa Fakultete za šport. »Na podlagi testov in meritev smo prišli do najboljše možne kombinacije učinkovin za optimalno doseganje športnih dosežkov,« razloži Kristina Žgur, zadolžena za marketing. Žgurjeva dodaja, da so po njihovih informacijah »edini proizvajalec športne prehrane v Sloveniji, ki ima dejansko tudi lastno proizvodnjo v Sloveniji«. Večina tovrstnih izdelkov, ki jih najdemo na naših prodajnih policah, namreč prihaja iz tujine.

Manj je več tudi pri funkcionalni hrani

»Razlika je v učinku in porciji, ki jo morate zaužiti za dosego istega rezultata,« odgovarja na vprašanje, kakšna je razlika med njihovo in preostalo dosegljivo funkcionalno prehrano, ki je po njenih besedah manj kakovostna. »Še vedno zagovarjamo, da je za zdrav način življenja potrebna uravnovešena prehrana, kar pomeni od tri do pet obrokov na dan. Naši izdelki pa so namenjeni nadomeščanju vsega tistega, kar s hrano nismo zaužili. Zmotno je prepričanje, da lahko danes s hrano zaužijemo dovolj mikrohranil, kot so vitamini in minerali,« zato lahko z izdelki vrhunske kakovosti v telo vnesemo bistveno manjše količine izdelka za dosego enakega ali celo boljšega rezultata.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018. Preberite več >>

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje