
20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani. (Vir slike: Pixabay)
Optimizacija spletnih strani (angl. Search Engine Optimization, SEO) je postopek, s katerim lahko vplivate na uvrstitev svoje spletne strani v različnih iskalnikih. Z optimizacijo spletne strani za iskalnike svojo stran pomaknete višje v Googlu in drugih iskalnikih. Tako na svojo spletno stran pridobite več organskega obiska – kar pomeni tudi večje število konverzij.
Če ste se šele pred kratkim lotili optimizacije svoje spletne strani ali pa če se na to področje že spoznate, preberite naslednja aktualna dejstva. Morda bodo spremenila vaš pogled na SEO optimizacijo.
Aktualni podatki o optimizaciji spletnih strani
Googlova prevlada
1. Googlov tržni delež na področju iskalnikov obsega 65–70 odstotkov.
Googlov tržni delež se je sicer v zadnjem času zmanjšal, vendar njegov iskalnik še vedno zaseda večino trga. Zato se podjetja večinoma osredotočajo na optimizacijo spletnih strani za visoko uvrstitev v tem iskalniku, medtem ko se za druge iskalnike zanimajo v veliko manjši meri.
2. Kar 40 odstotkov izdatkov za digitalno oglaševanje v ZDA v zadnjem letu je bilo namenjeno Google oglaševanju. Facebookov delež je znašal približno osem odstotkov.
Google ohranja svoje mesto na vrhu hierarhije digitalnega oglaševanja. Prav zato je področje Google oglaševanja izjemno nasičeno, zaradi česar je lahko cenovno nedostopno za manjša podjetja z omejenimi finančnimi viri.
Če je Google oglaševanje za vas predrago, se lahko osredotočite tudi na oglaševanje prek družabnega omrežja Facebook.
3. Vsak mesec je prek Googlovega iskalnika opravljenih več kot 10 milijard iskanj. Kar 78 odstotkov spletnih uporabnikov pred nakupom raziskuje izdelke in storitve.
Večina posameznikov pred nakupom izdelka prebere nekaj ocen in mnenj uporabnikov. To pomeni, da lahko z ocenjevanjem izdelkov in storitev na svojo spletno stran privabite veliko obiskovalcev.
Če torej na spletu najdete zanimivo storitev ali izdelek, ki še nima veliko ocen, pohitite in napišite recenzijo – še preden vas kdo drug prehiti.
Za cilj si postavite visoko uvrstitev!
4. 75 odstotkov vseh klikov se razporedi med pet najvišje uvrščenih spletnih strani v rezultatih iskanja (angl. search engine results page, SERP).
Ta podatek pravzaprav ni presenetljiv. Konec koncev večinoma najdemo, kar iščemo, v okviru prvih rezultatov iskanja.
Morda pa ste pričakovali, da bo ta številka še višja. Naj vam razkrijemo dobro novico: tudi če vaša spletna stran ni med prvimi rezultati iskanja, lahko pričakujete relativno visoko število klikov.
5. Raziskave kažejo, da 18 odstotkov organskih klikov v Googlovem iskalniku prejme prvouvrščena spletna stran, 10 odstotkov klikov drugouvrščena spletna stran in sedem odstotkov klikov tretjeuvrščena spletna stran.
Spletne strani na prvih treh mestih rezultatov iskanja tako poberejo kar 35 odstotkov vseh organskih klikov.
Tudi razlika med prvouvrščeno in drugouvrščeno spletno stranjo je občutna. Osem odstotkov je glede na milijarde iskanj ogromno.
6. 75 odstotkov uporabnikov nikoli ne klikne na drugo stran rezultatov iskanja.
Po navadi najdemo tisto, kar smo iskali, na prvi strani rezultatov, kajne? Razlika v številu klikov med prvo in drugo stranjo rezultatov je ne glede na uvrstitev na posamezni strani ogromna. Prav zato mora biti vaš cilj uvrstitev na prvo stran rezultatov iskanja.
Ali so plačani oglasi učinkoviti?
7. 70 odstotkov klikov uporabnikov iskalnikov je organskih.
Na spletu je ogromno povratnih povezav. Veliko podjetij in drugih organizacij uporablja orodja za avtomatsko oblikovanje povezav. Zato vsak dan nastane na milijone ali celo milijarde povezav.
Vendar na večino teh povezav ne klikne nihče. Prav zato se vedno več podjetij bori za najvišja mesta v rezultatih organskega iskanja – saj nanje klikamo prav vsi.
8. 70–80 odstotkov spletnih uporabnikov ignorira plačane oglase in se osredotoča na organske rezultate.
Na to statistiko lahko pogledamo z dveh vidikov. Po eni strani 20–30 odstotkov uporabnikov še vedno upošteva plačane oglase. Glede na milijarde iskanj, ki jih Google zabeleži vsakodnevno, tudi 20 odstotkov predstavlja ogromno število.
Po drugi strani pa 70–80 odstotkov uporabnikov plačani oglasi na prvih mestih ne zanimajo. Tako je jasno, da mora biti vaš cilj pojavljanje med organskimi rezultati.

Večina uporabnikov ignorira plačane oglase. (Vir slike: Unsplash)
On-site in off-site optimizacija
9. 75 odstotkov optimizacije spletnih strani se zgodi izven spletne strani.
Poznamo dve obliki optimizacije spletnih strani. T. i. on-site oziroma on-page optimizacija se nanaša na vse aktivnosti, s katerimi Googlu in drugim iskalnikom predstavite vsebino svoje spletne strani (npr. oblikovanje metaoznak). Pri t. i. off-site oziroma off-page optimizaciji pa gre za aktivnosti, ki se dogajajo izven vaše spletne strani (npr. ustvarjanje povratnih povezav).
Algoritmi pri razvrščanju spletnih strani upoštevajo obe obliki SEO optimizacije, vendar strokovnjaki menijo, da se osredotočajo predvsem na off-site optimizacijo. Zato pri optimizaciji svoje spletne strani tudi sami posvetite pozornost tej obliki – seveda pa ne pozabite na on-site optimizacijo.
Iščete nasvete izkušenega SEO strokovnjaka? Preverite našo delavnico!
10. Največja izziva tržnikov v večjih podjetjih sta ustvarjanje povezav (41 odstotkov) in raziskovanje ključnih besed (39 odstotkov).
V primerjavi s t. i. on-site optimizacijo, ki je relativno preprosta, je ustvarjanje povratnih povezav, kar je del t. i. off-site optimizacije, bolj zapleteno. Poleg tega se to področje stalno spreminja. Če se torej ne prilagajate spremembam, boste pri ustvarjanju povezav naleteli na vedno večje povezave.
Raziskovanje ključnih besed pa je zahtevno zaradi konkurence in zasičenosti trga. Veliko ljudi oziroma podjetij išče donosne ključne besede in besedne zveze, ki bi jih lahko vključili v svoje vsebine. Odkrivanje ključnih besed, ki vam lahko prinesejo rezultate in še niso popolnoma zasičene, tako dandanes ni preprosto.
11. V podjetju Google ocenjujejo, da je na spletu približno pet milijonov terabajtov podatkov. Le 0,04 odstotka podatkov je indeksiranih.
Da, le 0,04 odstotka. Poskušajte si zamisliti to ogromno količino podatkov, ki so pravzaprav izgubljeni v prostranosti svetovnega spleta.
Naj se vaša spletna stran ne izgubi v množici podatkov! Kako lahko poskrbite, da bo vašo spletno stran mogoče najti? V storitev Google Console naložite zemljevid svoje spletne strani (angl. sitemap) in redno objavljajte vsebine na svojem blogu.
Oblikovanje vsebin in bloganje sta ključnega pomena
12. 81 odstotkov podjetij trdi, da je blog pomemben element njihove spletne prisotnosti.
Če ste se že srečali s področjem blog marketinga, vas ta podatek verjetno ni presenetil. Blog lahko namreč resnično poživi vašo spletno stran.
13. Podjetja, ki blogajo, se lahko pohvalijo s kar 434 odstotkov večjim številom indeksiranih strani. Podjetja z večjim številom indeksiranih strani pridobijo več potencialnih strank oziroma kontaktov.
Bloganje se resnično obrestuje, kot smo zapisali tudi v prispevku o razlogih za bloganje. Kakovostne objave na blogu, ki so optimizirane za spletno iskanje, lahko izboljšajo vašo uvrstitev v iskalnikih.
Poleg tega blog ohranja vašo stran svežo – kar prepoznavajo in nagrajujejo tudi spletni iskalniki. Vsaka nova objava na blogu tako pomeni novo indeksirano podstran na vaši spletni stran. To pa predstavlja novo priložnost za pojavljanje vaše spletne strani v iskalnikih in več organskega obiska.
14. 53 odstotkov tržnikov meni, da je ustvarjanje vsebin najučinkovitejša taktika za optimiziranje spletnih strani.
Zapisani podatek je presenetljiv. Po mnenju strokovnjakov je namreč ustvarjanje vsebin dejansko najučinkovitejša strategija za SEO optimizacijo.
Hkrati pa ta statistika pomeni, da še ni prepozno. Če se boste še danes začeli ukvarjati z vsebinskim trženjem in optimizacijo svoje spletne strani, boste prehiteli marsikaterega tekmeca.
15. Poleg vsebine so najpomembnejši elementi vaše spletne strani naslovi.
Seveda je vsebina vaših zapisov najpomembnejši element vaše spletne strani. Vendar ne smete pozabiti, da morate obiskovalce najprej pritegniti – za kar potrebujete zanimive in privlačne naslove.
Raziskave kažejo, da ljudje posameznemu naslovu posvetimo le eno sekundo. Nato se naša pozornost preusmeri drugam. V eni sami sekundi morate tako z nekaj besedami pritegniti pozornost spletnega uporabnika. Če torej želite povečati obisk na svoji spletni strani, se posvetite naslovom.

Naslov je izjemno pomemben del objave. (Vir slike: Picjumbo)
Kaj pa družabna omrežja?
16. Raziskave kažejo, da iskanje pritegne največ obiska na vsebinsko bogate spletne strani; v primerjavi z družabnimi omrežji za kar 300 odstotkov več obiskovalcev.
Tudi ta podatek kaže, da je visoka uvrstitev v iskalnikih ključnega pomena. Tudi če imate na družabnih omrežjih na tisoče sledilcev, se ta številka ne bo nujno prenesla v konverzije na vaši spletni strani.
17. Stopnja konverzije prek iskanja je na namiznih računalnikih v povprečju 10-krat višja kot prek družabnih omrežij. Na mobilnih napravah je razlika še večja: stopnja konverzije prek iskanja je celo 15-krat višja kot prek družabnih omrežij.
Seveda je tudi oglaševanje na družabnih omrežjih lahko učinkovito in dobičkonosno. Vendar je pomembno, da svoje napore usmerite predvsem v pridobivanje organskega obiska iz iskalnikov.
Seveda pa so tudi družabna omrežja del optimizacije spletnih strani. Tako kar 58 odstotkov tržnikov, ki družabna omrežja uporabljajo že leto ali več, opaža izboljšanje uvrstitve svoje spletne strani.
18. Iskanje in elektronska pošta sta najpomembnejši spletni aktivnosti.
Veliko tržnikov se osredotoča le na iskanje, pri tem pa pozabijo na elektronsko pošto. Vendar je prav elektronska pošta najučinkovitejši kanal za doseganje vaše ciljne publike. Druge metode, kot so družabna omrežja, plačljivi oglasi in podobno, so veliko manj učinkovite.
Zakaj ne bi prisluhnili strokovnjaku za SEO? Nauči vas bo veliko trikov!
Trenda: mobilno iskanje in video
19. Prek mobilnih naprav je opravljenih že 50 odstotkov iskanj – in ta odstotek se hitro povečuje.
Trend mobilnega iskanja se povečuje, vse odkar so bili predstavljeni prvi mobilniki z možnostjo brskanja po spletu. Zato je ključnega pomena, da svojo spletno stran prilagodite mobilnim napravam – tudi Googlovi algoritmi se v zadnjem času osredotočajo na ta dejavnik.
20. Video na pristajalni strani poveča verjetnost za uvrstitev vaše spletne strani na prvo stran rezultatov iskanja za kar 53 odstotkov.
Najpomembnejši trend letošnjega leta je zagotovo video. Vsekakor so različni posnetki veliko bolj privlačni od besedil in fotografij.
Tudi Google prepoznava in spodbuja omenjeni trend. Konec koncev je v lasti tega tehnološkega giganta tudi največja platforma za deljenje video posnetkov – YouTube.
Zaključek
Kot je razvidno iz predstavljenih statistik in dejstev o optimizaciji spletnih strani, je vaš cilj čim višja uvrstitev v rezultatih iskanja. To je še posebej pomembno v iskalniku Google. Višja uvrstitev pomeni več klikov, kar posledično pomeni višjo stopnjo konverzije in boljše poslovanje vašega podjetja.
Pri optimizaciji svoje spletne strani se morate osredotočiti predvsem na oblikovanje vsebin, ustvarjanje povezav in e-poštni marketing. Če se s SEO optimizacijo šele spoznavate ali pa želite nadgraditi svoje znanje s tega področja, se udeležite delavnice Optimizacija spletne strani.
Vir: Inet Solutions