8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino.
8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.

V nadaljevanju si oglejte aktualne trende na področju optimizacije spletnih strani.

Trend #1: Glasovno iskanje

V zadnjih mesecih je vse več glasovnega iskanja, pri katerem uporabniki, namesto da bi iskane pojme v spletni iskalnik vtipkali, le-te izgovorijo. Zgovorna je tudi statistika, ki govori v prid glasovnemu iskanju:

  • po raziskavah sodeč glasovno iskanje predstavlja 20 odstotkov vseh iskanj;
  • 40 odstotkov odraslih uporabnikov glasovno iskanje uporablja vsak dan;
  • trendi hitre rasti nakazujejo, da bo glasovnega iskanja do leta 2020 že več kot 50 odstotkov;

Ne zaostanite za konkurenco, svojo SEO strategijo že danes prilagodite glasovnemu iskanju. Kako lahko to najlažje storite? Najprej ugotovite, katere izraze uporabniki pri glasovnem iskanju najpogosteje uporabljajo. Najverjetneje so to vprašanja in zajemajo besede “kako”, “kaj”, “kje” ipd. Kot je na primer vprašanje: “Kaj je SEO optimizacija?”.

Nasveti:

  • Poiščite najpogostejša vprašanja, ki se ljudem porajajo, nato pa pripravite vsebine, ki bodo najbolje odgovorile nanje;
  • Na spletno stran dodajte odsek za vprašanja in odgovore, kjer lahko predstavite kratke odgovore na zastavljena vprašanja;
  • Pomagajte si s spletnimi orodji, ki vam predlagajo najbolj iskane ključne besede.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Trend #2: Video vsebine

Priljubljenost videoposnetkov med uporabniki spleta prav tako hitro narašča. Namesto da bi ljudje svoj čas na spletu preživljali tako, da bi prebirali dolge vsebine, si le-te raje ogledajo preko videoposnetkov. Statistika pravi, da:

  • 55 odstotkov uporabnikov spleta videoposnetke gleda vsak dan;
  • bo do leta 2021 promet, ki ga boste na svojo spletno stran pridobili preko videoposnetkov, predstavljal že 80 odstotkov vsega prometa;
  • si skoraj 50 odstotkov ljudi na spletu ogleda predstavitveni videoposnetek izdelka ali storitve, preden ga poiščejo v fizični trgovini.

Druga najbolj priljubljena spletna stran je YouTube (takoj za Googlom)!

Nasveti:

  • Ključne besede poiščite s pomočjo iskalnika v YouTube, ki vam bo predlagal najbolj iskane zadetke;
  • Ustvarite kvalitetne video vsebine, ki so daljše od 5 minut;
  • Video vsebine popestrite z vabljivimi naslovi, daljšimi od 5 besed;
  • Ko dodajate videoposnetek na spletno stran, ga čim bolje opišite – tako za bralce kot tudi za spletne iskalnike. V prvi stavek opisa pa seveda ne pozabite vključiti ključnih besed, na katere ciljate.
  • Video vsebine, ki ste jih naložili na YouTube, ne pozabite vključiti tudi na svojo spletno stran. Ni nujno, da bo uporabnik vaše spletne strani namreč poiskal tudi vaš YouTube račun!

Trend #3: Mobilno iskanje

Ob dejstvu, da kar 60 odstotkov vsega iskanja na internetu prihaja preko mobilnih naprav, tega področja lastniki spletnih strani nikakor ne smete več zanemarjati. Tudi Google zadnje mesece v ospredje daje le še tiste spletne strani, ki so dobro optimizirane za mobilne naprave, prav tako statistika pravi, da mobilna različica spletne strani v povprečju poveča konverzijo spletne strani za kar 28 odstotkov.

Da bi ugotovili, ali je vaša spletna stran prilagojena mobilnim napravam, preverite na Googlovem preizkuševalniku.

Pri mobilni spletni strani bodite pozorni predvsem na to, kako hitro je nalaganje vaše mobilne različice spletne strani. Statistika namreč pravi, da so mobilni uporabniki bistveno manj potrpežljivi pri iskanju kot uporabniki spleta na računalnikih. V kolikor se stran ne naloži v sekundi ali dveh, jo bodo zapustili in se obrnili h konkurenčni, hitrejši spletni strani.

Nasveti:

  • Poskrbite za hitro nalaganje vsebin;
  • Vsebina, slike in videoposnetki morajo biti dobro vidni tudi na manjših prenosnih napravah (mobilniki);
  • Gumbi, na katere lahko uporabnik klikne s prstom, morajo biti dovolj veliki, da je nanje enostavno klikniti.

Trend #4: Okna s hitrimi odgovori

Google je pred nedavnim v posebnih okencih (ang. “Featured Snippets”) na glavni strani z rezultati iskanja pričel izpostavljati najboljše odgovore na vprašanja, ki jih uporabniki zastavljajo na tem spletnem iskalniku. Tako kot prikazuje spodnja slika:

seo-vprašanja in odgovori v Googlu

Google odgovore na posamezna vprašanja poišče kar na spletnih straneh, izbere pa tiste, ki uporabniku čim hitreje in čim bolje razjasnijo njegovo vprašanje. Izpostavljeni odgovori se tako pojavijo pred vsemi ostalimi organskimi zadetki, uporabniku pa ponudijo hiter in zadovoljiv odgovor brez nadaljnjega klikanja po zadetkih. Izplača se vam torej potruditi in na svoji spletni strani ponuditi kvalitetne informacije, saj vam lahko takšna izpostavljenost prinese precej prometa.

Nasveti:

  • Vprašajte se, kakšna vprašanja si vaša publika najpogosteje zastavlja;
  • Poiščite odgovore na zastavljena vprašanja in jih zapišite v jasni obliki na svojo spletno stran;

Boljše informacije kot boste ponudili na svoji spletni strani, večja bo verjetnost, da vas bo Google izpostavil v okencih s hitrimi odgovori.

Trend #5: Povezava brez hiperpovezave

Pred leti so hiperpovezave predstavljale temelj SEO optimizacije, danes pa so spletni iskalniki zaradi svojih naprednih algoritmov že zmožni prepoznavanja in povezovanja spletnih strani kjerkoli na spletu. In to ne glede na to, ali je bilo zraven omembe spletne strani dodana tudi povezava nanjo!

K boljšem rangiranju spletnih strani v spletnih iskalnikih tako lahko pripomore že samo omemba vaše blagovne znamke, omemba vašega produkta ali storitve podjetja ali pa objavljeno mnenje o vašem podjetju.

Nasveti:

  • Osredotočajte se na to, da se bo čim več pisalo o vašem podjetju (z dodanimi hiperpovezavami ali brez);
  • Uporabljajte spletna orodja, ki omogočajo pregled omemb vašega podjetja na svetovnem spletu.

Kljub temu, da bo Google vse bolj delal na področju povezovanja informacij o podjetju brez samih hiperpovezav, pa zunanje hiperpovezave danes še vedno predstavljajo pomemben del SEO optimizacije in jih ne smete zanemarjati.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Trend #6: Uporabniška izkušnja

Ko govorimo o SEO optimizaciji, seveda nikoli ne ciljamo na spletne iskalnike, temveč na to, da bomo čim bolje zadovoljili spletnega uporabnika. Ta mora na vaši spletni strani imeti čim boljšo uporabniško izkušnjo, kar bodo ustrezno nagradili tudi spletni iskalniki z visoko uvrstitvijo.

Nasveti:

  • Poskrbite za hitro nalaganje spletne strani, kar pomeni, da se mora ta naložiti prej kot v 2 sekundah;
  • Uredite mobilnim napravam prijazno spletno stran;
  • Redno testirajte svojo spletno stran tudi iz tehničnega vidika – uporabniki neradi vidijo, da naletijo na nedelujoče povezave, nepravilno naložene slike ali nedelujoče spletne obrazce;
  • Vsebine naj bodo dobro vidne in lahko berljive – uporabljajte naslove in podnaslove, daljše vsebine ločite s smiselnimi odstavki, pomembne stavke izpostavite z barvami in tako dalje.

Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.

Trend #7: Vsebina

Vsebina še vedno predstavlja enega najpomembnejših faktorjev, na podlagi katerih Google rangira spletne strani v svojem iskalniku. A pri tem Google upošteva še precej drugih faktorjev:

  • Kontekst, v katerem se vsebina pojavlja;
  • Organiziranost same vsebine v prispevku;
  • Relevantnost glede na preostalo tematiko na spletni strani;
  • Enostavno povezljivost s preostalimi vsebinami na spletni strani (smiselno vstavljene hiperpovezave na povezane vsebine);

Google je velik napredek na prepoznavanju zgoraj omenjenih faktorjev napravil z uvedbo tehnologije RankBrain.

Nasveti:

  • Veliko delajte na unikatni in uporabni vsebini.

Trend #8: Algoritem RankBrain

Oktobra 2015 so v podjetju Google sporočili, da je RankBrain postal tretji najpomembnejši faktor pri rangiranju spletnih strani v Googlu. Do danes so omenjeni algoritem še bistveno bolj izpopolnili in RankBrain že omogoča, da uporabniki dobijo odlične odgovore na še tako zapletena vprašanja.

Da bi bili lahko pri SEO optimizaciji uspešni tudi v prihodnosti, ko se bodo RankBrain in podobni algoritmi še bolj razvijali, se zato nekoliko pripravite tudi na nekaj prilagoditev za same spletne iskalnike.

Nasveti:

  • Poskrbite za varnost spletne strani (ne pozabite na SSL certifikat!);
  • Uredite metapodatkovne sheme (ang. Schema Markup);
  • Smiselno uredite arhitekturo spletne strani;
  • Prenehajte uporabljati ključne besede oz. fraze v zgolj eni obliki, temveč jih prilagodite, da bodo izgledale čim bolj naravno vstavljene v besedilo;
  • Če ste resni glede posamezne tematike, na svoji spletni strani pripravite čim več uporabnih in zanimivih vsebin s kvalitetnimi in preverjenimi informacijami.

Povzeto po Incomediary.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

3 pogoste napake v malih podjetjih (in kako jih popraviti)

Voditi lastno podjetje ni enostavna stvar, še posebej, če to počnete sami. Kot lastnik malega podjetja imate veliko obveznosti. Opravljati morate vloge tržnika, prodajalca, računovodje in tako dalje. Preberite več >>

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

Oznake: , ,