8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino.
Napotki na področju optimizacije spletnih strani (Vir: Pixabay)

Napotki na področju optimizacije spletnih strani (Vir: Pixabay)

Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.

V nadaljevanju si oglejte aktualne trende na področju optimizacije spletnih strani.

Trend #1: Glasovno iskanje

V zadnjih mesecih je vse več glasovnega iskanja, pri katerem uporabniki, namesto da bi iskane pojme v spletni iskalnik vtipkali, le-te izgovorijo. Zgovorna je tudi statistika, ki govori v prid glasovnemu iskanju:

  • po raziskavah sodeč glasovno iskanje predstavlja 20 odstotkov vseh iskanj;
  • 40 odstotkov odraslih uporabnikov glasovno iskanje uporablja vsak dan;
  • trendi hitre rasti nakazujejo, da bo glasovnega iskanja do leta 2020 že več kot 50 odstotkov;

Ne zaostanite za konkurenco, svojo SEO strategijo že danes prilagodite glasovnemu iskanju. Kako lahko to najlažje storite? Najprej ugotovite, katere izraze uporabniki pri glasovnem iskanju najpogosteje uporabljajo. Najverjetneje so to vprašanja in zajemajo besede “kako”, “kaj”, “kje” ipd. Kot je na primer vprašanje: “Kaj je SEO optimizacija?”.

Nasveti:

  • Poiščite najpogostejša vprašanja, ki se ljudem porajajo, nato pa pripravite vsebine, ki bodo najbolje odgovorile nanje;
  • Na spletno stran dodajte odsek za vprašanja in odgovore, kjer lahko predstavite kratke odgovore na zastavljena vprašanja;
  • Pomagajte si s spletnimi orodji, ki vam predlagajo najbolj iskane ključne besede.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Trend #2: Video vsebine

Priljubljenost videoposnetkov med uporabniki spleta prav tako hitro narašča. Namesto da bi ljudje svoj čas na spletu preživljali tako, da bi prebirali dolge vsebine, si le-te raje ogledajo preko videoposnetkov. Statistika pravi, da:

  • 55 odstotkov uporabnikov spleta videoposnetke gleda vsak dan;
  • bo do leta 2021 promet, ki ga boste na svojo spletno stran pridobili preko videoposnetkov, predstavljal že 80 odstotkov vsega prometa;
  • si skoraj 50 odstotkov ljudi na spletu ogleda predstavitveni videoposnetek izdelka ali storitve, preden ga poiščejo v fizični trgovini.

Druga najbolj priljubljena spletna stran je YouTube (takoj za Googlom)!

Nasveti:

  • Ključne besede poiščite s pomočjo iskalnika v YouTube, ki vam bo predlagal najbolj iskane zadetke;
  • Ustvarite kvalitetne video vsebine, ki so daljše od 5 minut;
  • Video vsebine popestrite z vabljivimi naslovi, daljšimi od 5 besed;
  • Ko dodajate videoposnetek na spletno stran, ga čim bolje opišite – tako za bralce kot tudi za spletne iskalnike. V prvi stavek opisa pa seveda ne pozabite vključiti ključnih besed, na katere ciljate.
  • Video vsebine, ki ste jih naložili na YouTube, ne pozabite vključiti tudi na svojo spletno stran. Ni nujno, da bo uporabnik vaše spletne strani namreč poiskal tudi vaš YouTube račun!

Trend #3: Mobilno iskanje

Ob dejstvu, da kar 60 odstotkov vsega iskanja na internetu prihaja preko mobilnih naprav, tega področja lastniki spletnih strani nikakor ne smete več zanemarjati. Tudi Google zadnje mesece v ospredje daje le še tiste spletne strani, ki so dobro optimizirane za mobilne naprave, prav tako statistika pravi, da mobilna različica spletne strani v povprečju poveča konverzijo spletne strani za kar 28 odstotkov.

Da bi ugotovili, ali je vaša spletna stran prilagojena mobilnim napravam, preverite na Googlovem preizkuševalniku.

Pri mobilni spletni strani bodite pozorni predvsem na to, kako hitro je nalaganje vaše mobilne različice spletne strani. Statistika namreč pravi, da so mobilni uporabniki bistveno manj potrpežljivi pri iskanju kot uporabniki spleta na računalnikih. V kolikor se stran ne naloži v sekundi ali dveh, jo bodo zapustili in se obrnili h konkurenčni, hitrejši spletni strani.

Nasveti:

  • Poskrbite za hitro nalaganje vsebin;
  • Vsebina, slike in videoposnetki morajo biti dobro vidni tudi na manjših prenosnih napravah (mobilniki);
  • Gumbi, na katere lahko uporabnik klikne s prstom, morajo biti dovolj veliki, da je nanje enostavno klikniti.

Trend #4: Okna s hitrimi odgovori

Google je pred nedavnim v posebnih okencih (ang. “Featured Snippets”) na glavni strani z rezultati iskanja pričel izpostavljati najboljše odgovore na vprašanja, ki jih uporabniki zastavljajo na tem spletnem iskalniku. Tako kot prikazuje spodnja slika:

seo-vprašanja in odgovori v Googlu

Google odgovore na posamezna vprašanja poišče kar na spletnih straneh, izbere pa tiste, ki uporabniku čim hitreje in čim bolje razjasnijo njegovo vprašanje. Izpostavljeni odgovori se tako pojavijo pred vsemi ostalimi organskimi zadetki, uporabniku pa ponudijo hiter in zadovoljiv odgovor brez nadaljnjega klikanja po zadetkih. Izplača se vam torej potruditi in na svoji spletni strani ponuditi kvalitetne informacije, saj vam lahko takšna izpostavljenost prinese precej prometa.

Nasveti:

  • Vprašajte se, kakšna vprašanja si vaša publika najpogosteje zastavlja;
  • Poiščite odgovore na zastavljena vprašanja in jih zapišite v jasni obliki na svojo spletno stran;

Boljše informacije kot boste ponudili na svoji spletni strani, večja bo verjetnost, da vas bo Google izpostavil v okencih s hitrimi odgovori.

Trend #5: Povezava brez hiperpovezave

Pred leti so hiperpovezave predstavljale temelj SEO optimizacije, danes pa so spletni iskalniki zaradi svojih naprednih algoritmov že zmožni prepoznavanja in povezovanja spletnih strani kjerkoli na spletu. In to ne glede na to, ali je bilo zraven omembe spletne strani dodana tudi povezava nanjo!

K boljšem rangiranju spletnih strani v spletnih iskalnikih tako lahko pripomore že samo omemba vaše blagovne znamke, omemba vašega produkta ali storitve podjetja ali pa objavljeno mnenje o vašem podjetju.

Nasveti:

  • Osredotočajte se na to, da se bo čim več pisalo o vašem podjetju (z dodanimi hiperpovezavami ali brez);
  • Uporabljajte spletna orodja, ki omogočajo pregled omemb vašega podjetja na svetovnem spletu.

Kljub temu, da bo Google vse bolj delal na področju povezovanja informacij o podjetju brez samih hiperpovezav, pa zunanje hiperpovezave danes še vedno predstavljajo pomemben del SEO optimizacije in jih ne smete zanemarjati.

Optimizacija spletnih strani delavnica banner

Trend #6: Uporabniška izkušnja

Ko govorimo o SEO optimizaciji, seveda nikoli ne ciljamo na spletne iskalnike, temveč na to, da bomo čim bolje zadovoljili spletnega uporabnika. Ta mora na vaši spletni strani imeti čim boljšo uporabniško izkušnjo, kar bodo ustrezno nagradili tudi spletni iskalniki z visoko uvrstitvijo.

Nasveti:

  • Poskrbite za hitro nalaganje spletne strani, kar pomeni, da se mora ta naložiti prej kot v 2 sekundah;
  • Uredite mobilnim napravam prijazno spletno stran;
  • Redno testirajte svojo spletno stran tudi iz tehničnega vidika – uporabniki neradi vidijo, da naletijo na nedelujoče povezave, nepravilno naložene slike ali nedelujoče spletne obrazce;
  • Vsebine naj bodo dobro vidne in lahko berljive – uporabljajte naslove in podnaslove, daljše vsebine ločite s smiselnimi odstavki, pomembne stavke izpostavite z barvami in tako dalje.

Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.

Trend #7: Vsebina

Vsebina še vedno predstavlja enega najpomembnejših faktorjev, na podlagi katerih Google rangira spletne strani v svojem iskalniku. A pri tem Google upošteva še precej drugih faktorjev:

  • Kontekst, v katerem se vsebina pojavlja;
  • Organiziranost same vsebine v prispevku;
  • Relevantnost glede na preostalo tematiko na spletni strani;
  • Enostavno povezljivost s preostalimi vsebinami na spletni strani (smiselno vstavljene hiperpovezave na povezane vsebine);

Google je velik napredek na prepoznavanju zgoraj omenjenih faktorjev napravil z uvedbo tehnologije RankBrain.

Nasveti:

  • Veliko delajte na unikatni in uporabni vsebini.

Trend #8: Algoritem RankBrain

Oktobra 2015 so v podjetju Google sporočili, da je RankBrain postal tretji najpomembnejši faktor pri rangiranju spletnih strani v Googlu. Do danes so omenjeni algoritem še bistveno bolj izpopolnili in RankBrain že omogoča, da uporabniki dobijo odlične odgovore na še tako zapletena vprašanja.

Da bi bili lahko pri SEO optimizaciji uspešni tudi v prihodnosti, ko se bodo RankBrain in podobni algoritmi še bolj razvijali, se zato nekoliko pripravite tudi na nekaj prilagoditev za same spletne iskalnike.

Nasveti:

  • Poskrbite za varnost spletne strani (ne pozabite na SSL certifikat!);
  • Uredite metapodatkovne sheme (ang. Schema Markup);
  • Smiselno uredite arhitekturo spletne strani;
  • Prenehajte uporabljati ključne besede oz. fraze v zgolj eni obliki, temveč jih prilagodite, da bodo izgledale čim bolj naravno vstavljene v besedilo;
  • Če ste resni glede posamezne tematike, na svoji spletni strani pripravite čim več uporabnih in zanimivih vsebin s kvalitetnimi in preverjenimi informacijami.

Povzeto po Incomediary.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih. Preberite več >>

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

7 nasvetov: prehitite konkurenco s pomočjo SEO optimizacije!

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Ali veste, česa ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin?

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

5 nasvetov za boljšo optimizacijo spletne strani

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

“On-SERP SEO” čedalje bolj pridobiva na pomenu

Če želite biti uspešni pri optimiziranju vaše spletne strani, morate slediti aktualnim trendom. Eden izmed njih je "On-SERP SEO". Za kaj gre in kako lahko vašo spletno stran prilagodite temu? Preberite več >>

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Googlov cilj je uporabnikom ponuditi kar najbolj relevantne informacije glede na vpisan iskalni niz. Ker je lastnikom spletnih strani v interesu, da se njihova stran uvršča čim višje, skušajo dostikrat prelisičiti Googlove algoritme. Zaradi tega so lahko kaznovani. Preberite več >>

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

Predstavljamo vam nekaj enostavnih načinov, kako lahko hitro izboljšate rangiranje vaše spletne strani v iskalniku. Višja uvrstitev bo pripomogla k večji obiskanosti le-te. Preberite več >>

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

SEO trendi se nenehno spreminjajo. Če želite, da bi bila vaša spletna stran uvrščena višje v iskalniku, se jim morate znati v čim večji meri prilagoditi. Katere spremembe bi bilo smiselno uvesti v prihajajočem letu? Preberite več >>

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 % rezultatov iskanj. Preberite več >>

Pri Googlu so pripravili animirano video serijo s SEO napotki

Pri Googlu so pripravili animirano video serijo s SEO napotki

V želji, da bodo spletne strani čim bolj prijazne do obiskovalcev, bodo pri Googlu v prihodnjih mesecih objavili serijo izobraževalnih videoposnetkov o optimizaciji spletnih strani (SEO). Izobraževanja bodo na voljo brezplačno, namenjena pa bodo lastnikom spletnih strani, ki želijo izboljšati razumljivost svojih strani in uvrstitve v iskalniku. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje