Napotki na področju optimizacije spletnih strani (Vir: Pixabay)
Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.
V nadaljevanju si oglejte aktualne trende na področju optimizacije spletnih strani.
Trend #1: Glasovno iskanje
V zadnjih mesecih je vse več glasovnega iskanja, pri katerem uporabniki, namesto da bi iskane pojme v spletni iskalnik vtipkali, le-te izgovorijo. Zgovorna je tudi statistika, ki govori v prid glasovnemu iskanju:
- po raziskavah sodeč glasovno iskanje predstavlja 20 odstotkov vseh iskanj;
- 40 odstotkov odraslih uporabnikov glasovno iskanje uporablja vsak dan;
- trendi hitre rasti nakazujejo, da bo glasovnega iskanja do leta 2020 že več kot 50 odstotkov;
Ne zaostanite za konkurenco, svojo SEO strategijo že danes prilagodite glasovnemu iskanju. Kako lahko to najlažje storite? Najprej ugotovite, katere izraze uporabniki pri glasovnem iskanju najpogosteje uporabljajo. Najverjetneje so to vprašanja in zajemajo besede “kako”, “kaj”, “kje” ipd. Kot je na primer vprašanje: “Kaj je SEO optimizacija?”.
Nasveti:
- Poiščite najpogostejša vprašanja, ki se ljudem porajajo, nato pa pripravite vsebine, ki bodo najbolje odgovorile nanje;
- Na spletno stran dodajte odsek za vprašanja in odgovore, kjer lahko predstavite kratke odgovore na zastavljena vprašanja;
- Pomagajte si s spletnimi orodji, ki vam predlagajo najbolj iskane ključne besede.
Trend #2: Video vsebine
Priljubljenost videoposnetkov med uporabniki spleta prav tako hitro narašča. Namesto da bi ljudje svoj čas na spletu preživljali tako, da bi prebirali dolge vsebine, si le-te raje ogledajo preko videoposnetkov. Statistika pravi, da:
- 55 odstotkov uporabnikov spleta videoposnetke gleda vsak dan;
- bo do leta 2021 promet, ki ga boste na svojo spletno stran pridobili preko videoposnetkov, predstavljal že 80 odstotkov vsega prometa;
- si skoraj 50 odstotkov ljudi na spletu ogleda predstavitveni videoposnetek izdelka ali storitve, preden ga poiščejo v fizični trgovini.
Druga najbolj priljubljena spletna stran je YouTube (takoj za Googlom)!
Nasveti:
- Ključne besede poiščite s pomočjo iskalnika v YouTube, ki vam bo predlagal najbolj iskane zadetke;
- Ustvarite kvalitetne video vsebine, ki so daljše od 5 minut;
- Video vsebine popestrite z vabljivimi naslovi, daljšimi od 5 besed;
- Ko dodajate videoposnetek na spletno stran, ga čim bolje opišite – tako za bralce kot tudi za spletne iskalnike. V prvi stavek opisa pa seveda ne pozabite vključiti ključnih besed, na katere ciljate.
- Video vsebine, ki ste jih naložili na YouTube, ne pozabite vključiti tudi na svojo spletno stran. Ni nujno, da bo uporabnik vaše spletne strani namreč poiskal tudi vaš YouTube račun!
Trend #3: Mobilno iskanje
Ob dejstvu, da kar 60 odstotkov vsega iskanja na internetu prihaja preko mobilnih naprav, tega področja lastniki spletnih strani nikakor ne smete več zanemarjati. Tudi Google zadnje mesece v ospredje daje le še tiste spletne strani, ki so dobro optimizirane za mobilne naprave, prav tako statistika pravi, da mobilna različica spletne strani v povprečju poveča konverzijo spletne strani za kar 28 odstotkov.
Da bi ugotovili, ali je vaša spletna stran prilagojena mobilnim napravam, preverite na Googlovem preizkuševalniku.
Pri mobilni spletni strani bodite pozorni predvsem na to, kako hitro je nalaganje vaše mobilne različice spletne strani. Statistika namreč pravi, da so mobilni uporabniki bistveno manj potrpežljivi pri iskanju kot uporabniki spleta na računalnikih. V kolikor se stran ne naloži v sekundi ali dveh, jo bodo zapustili in se obrnili h konkurenčni, hitrejši spletni strani.
Nasveti:
- Poskrbite za hitro nalaganje vsebin;
- Vsebina, slike in videoposnetki morajo biti dobro vidni tudi na manjših prenosnih napravah (mobilniki);
- Gumbi, na katere lahko uporabnik klikne s prstom, morajo biti dovolj veliki, da je nanje enostavno klikniti.
Trend #4: Okna s hitrimi odgovori
Google je pred nedavnim v posebnih okencih (ang. “Featured Snippets”) na glavni strani z rezultati iskanja pričel izpostavljati najboljše odgovore na vprašanja, ki jih uporabniki zastavljajo na tem spletnem iskalniku. Tako kot prikazuje spodnja slika:
Google odgovore na posamezna vprašanja poišče kar na spletnih straneh, izbere pa tiste, ki uporabniku čim hitreje in čim bolje razjasnijo njegovo vprašanje. Izpostavljeni odgovori se tako pojavijo pred vsemi ostalimi organskimi zadetki, uporabniku pa ponudijo hiter in zadovoljiv odgovor brez nadaljnjega klikanja po zadetkih. Izplača se vam torej potruditi in na svoji spletni strani ponuditi kvalitetne informacije, saj vam lahko takšna izpostavljenost prinese precej prometa.
Nasveti:
- Vprašajte se, kakšna vprašanja si vaša publika najpogosteje zastavlja;
- Poiščite odgovore na zastavljena vprašanja in jih zapišite v jasni obliki na svojo spletno stran;
Boljše informacije kot boste ponudili na svoji spletni strani, večja bo verjetnost, da vas bo Google izpostavil v okencih s hitrimi odgovori.
Trend #5: Povezava brez hiperpovezave
Pred leti so hiperpovezave predstavljale temelj SEO optimizacije, danes pa so spletni iskalniki zaradi svojih naprednih algoritmov že zmožni prepoznavanja in povezovanja spletnih strani kjerkoli na spletu. In to ne glede na to, ali je bilo zraven omembe spletne strani dodana tudi povezava nanjo!
K boljšem rangiranju spletnih strani v spletnih iskalnikih tako lahko pripomore že samo omemba vaše blagovne znamke, omemba vašega produkta ali storitve podjetja ali pa objavljeno mnenje o vašem podjetju.
Nasveti:
- Osredotočajte se na to, da se bo čim več pisalo o vašem podjetju (z dodanimi hiperpovezavami ali brez);
- Uporabljajte spletna orodja, ki omogočajo pregled omemb vašega podjetja na svetovnem spletu.
Kljub temu, da bo Google vse bolj delal na področju povezovanja informacij o podjetju brez samih hiperpovezav, pa zunanje hiperpovezave danes še vedno predstavljajo pomemben del SEO optimizacije in jih ne smete zanemarjati.
Trend #6: Uporabniška izkušnja
Ko govorimo o SEO optimizaciji, seveda nikoli ne ciljamo na spletne iskalnike, temveč na to, da bomo čim bolje zadovoljili spletnega uporabnika. Ta mora na vaši spletni strani imeti čim boljšo uporabniško izkušnjo, kar bodo ustrezno nagradili tudi spletni iskalniki z visoko uvrstitvijo.
Nasveti:
- Poskrbite za hitro nalaganje spletne strani, kar pomeni, da se mora ta naložiti prej kot v 2 sekundah;
- Uredite mobilnim napravam prijazno spletno stran;
- Redno testirajte svojo spletno stran tudi iz tehničnega vidika – uporabniki neradi vidijo, da naletijo na nedelujoče povezave, nepravilno naložene slike ali nedelujoče spletne obrazce;
- Vsebine naj bodo dobro vidne in lahko berljive – uporabljajte naslove in podnaslove, daljše vsebine ločite s smiselnimi odstavki, pomembne stavke izpostavite z barvami in tako dalje.
Optimizacijo spletnih strani v Sloveniji uporablja že skoraj četrtina vseh podjetij. Še niste med njimi? Udeležite se MP delavnice: Optimizacija spletnih strani, kjer vam bo Igor Bajsić iz podjetja SEOPRO pokazal, kako lahko z relativno preprostimi triki svojo spletno stran v iskalnikih povzdignite na prva mesta.
Trend #7: Vsebina
Vsebina še vedno predstavlja enega najpomembnejših faktorjev, na podlagi katerih Google rangira spletne strani v svojem iskalniku. A pri tem Google upošteva še precej drugih faktorjev:
- Kontekst, v katerem se vsebina pojavlja;
- Organiziranost same vsebine v prispevku;
- Relevantnost glede na preostalo tematiko na spletni strani;
- Enostavno povezljivost s preostalimi vsebinami na spletni strani (smiselno vstavljene hiperpovezave na povezane vsebine);
Google je velik napredek na prepoznavanju zgoraj omenjenih faktorjev napravil z uvedbo tehnologije RankBrain.
Nasveti:
- Veliko delajte na unikatni in uporabni vsebini.
Trend #8: Algoritem RankBrain
Oktobra 2015 so v podjetju Google sporočili, da je RankBrain postal tretji najpomembnejši faktor pri rangiranju spletnih strani v Googlu. Do danes so omenjeni algoritem še bistveno bolj izpopolnili in RankBrain že omogoča, da uporabniki dobijo odlične odgovore na še tako zapletena vprašanja.
Da bi bili lahko pri SEO optimizaciji uspešni tudi v prihodnosti, ko se bodo RankBrain in podobni algoritmi še bolj razvijali, se zato nekoliko pripravite tudi na nekaj prilagoditev za same spletne iskalnike.
Nasveti:
- Poskrbite za varnost spletne strani (ne pozabite na SSL certifikat!);
- Uredite metapodatkovne sheme (ang. Schema Markup);
- Smiselno uredite arhitekturo spletne strani;
- Prenehajte uporabljati ključne besede oz. fraze v zgolj eni obliki, temveč jih prilagodite, da bodo izgledale čim bolj naravno vstavljene v besedilo;
- Če ste resni glede posamezne tematike, na svoji spletni strani pripravite čim več uporabnih in zanimivih vsebin s kvalitetnimi in preverjenimi informacijami.
Povzeto po Incomediary.com.