BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj
Nov Googlov algoritem BERT (Vir: Pixabay)
Google je predstavil svoj najnovejši algoritem, ki se imenuje BERT in omogoča boljše razumevanje vpisanih iskalnih nizov in posledično prikazovanje bolj relevantnih rezultatov. Gre za eno večjih sprememb v zadnjih letih, ki bo spremenila kar 10 % rezultatov iskanj.
Gre za podobno spremembo, kot smo ji bili priča pred 5 leti, ko je Google zasnoval RankBrain. To je bil namreč prvi Googlov algoritem, ki je deloval s pomočjo umetne inteligence in je prav tako pomembno vplival na razvrstitev rezultatov iskanj. Pri tem BERT ni nadomestil RankBrain-a, ampak gre le za dodaten algoritem, ki pripomore k prikazovanju še bolj verodostojnih rezultatov. Algoritma tako delujeta sočasno.
BERT se že uporablja pri razumevanju besedil, ki jih uporabniki vpišejo v iskalnik. Zaenkrat deluje zgolj v angleškem jeziku. V prihodnje pa se bo razširil tudi na vse druge jezike.
Ključna naloga novega orodja je, da se v večji meri poglobi v sam kontekst vpisanega besedila in tako uporabniku izpiše rezultate, ki so čim bolj relevantni glede na posamezno tematiko.
Dva primera za lažjo predstavo
Da bi lažje razumeli, za kakšne spremembe gre, vam podajamo dva primera.
Primer 1: “Brazil travelers to USA need a visa” (prevod: Brazilski državljani, ki potujejo v ZDA, potrebujejo vizo.)
Če uporabnik iskalnika vpiše to besedno zvezo, pričakuje, da bo izvedel, kako je z vizo za državljane Brazilije, ki potujejo v ZDA. Vendar je to Google dostikrat razumel dvosmerno, ker ni prepoznal oziroma ni dajal pomena besedi “to”. Tako je prikazal tudi rezultate, kako je s pridobivanjem vize državljanov ZDA, ki potujejo v Brazilijo. Algoritem BERT omogoča pravilno razumevanje zgornjega stavka in prikazovanje zgolj rezultatov, ki se tičejo potovanja Brazilcev v ZDA.
Primer 2: “parking on a hill with no curb” (prevod: parkiranje na hribu brez robnika)
Pri vpisu tega besedila v iskalnik je bil Google pred uvedbo algoritma BERT bolj pozoren na parkiranje in robnik, ni pa dal velikega poudarka v tem primeru pomembni besedi “no”. Tako so se prikazovali rezultati tudi za parkiranje na hribu z robnikom. Nov algoritem prepozna pomen zanikane besede in uporabniku izpiše bolj relevantne rezultate.
Ali lahko lastniki spletnih strani le-te optimizirajo za BERT?
Glede na to, da bo uporaba novega algoritma vplivala na prikazovanje in razvrščanje rezultatov po posameznih iskalnih nizih, se marsikateri lastnik spletne strani sprašuje, če lahko sam kaj naredi za to, da svojo spletno stran prilagodi temu. Žal zaenkrat ni znano, kaj bi lastniki spletnih strani lahko naredili za boljše rangiranje le-te.
Seveda pa je smiselno, da v naslednjih tednih preverite, v kolikšni meri je nov algoritem vplival na razvrstitev vaše spletne strani glede na izbrane ključne besede.
Vir: searchengineland.com
Želite hitro in učinkovito do znanja o SEO?
Dne, 22. novembra 2019, bomo organizirali poučno delavnico, na kateri se boste tako začetniki kot tudi bolj izkušeni upravljalci spletnih strani naučili SEO trikov. Delavnico bo vodil SEO mojster in izkušen predavatelj Igor Bajsič >>