
Kaj je “On-SERP SEO?” (Vir: Pixabay)
Načini in kriteriji, na podlagi katerih Google razvršča spletne strani po posameznih iskalnih nizih, se iz dneva v dan spreminjajo. Da bi lahko naredili največ za izboljšanje rangiranja vaše spletne strani, morate biti konstantno na tekočem z novimi trendi. Eden izmed njih je “On-SEO SERP”. Za kaj gre, vam bomo razložili v nadaljevanju.
On-SERP SEO
SERP je okrajšava za “search engine results page”, kar pomeni stran, na kateri se prikažejo rezultati iskalnega niza, ki smo ga vnesli v Google. Vsi vemo, da so rezultati, ki se tukaj pojavljajo, razvrščeni po določenem vrstnem redu. Pri tem se spletne strani, ki jih ima Google za bolj relevantne, uvrščajo višje in imajo zato tudi večjo možnost obiska uporabnikov.
On-SERP SEO je področje optimizacije spletne strani, pri katerem vplivamo na vsebino o spletni strani, ki se pojavi med zadetki iskanj. Do sedaj smo o tem področju govorili predvsem v povezavi z meta opisi in meta naslovi. Vendar je to področje danes širše.
“Featured snippets” so organski rezultati, ki jih Google izbere v naboru spletnih strani in jih uvrsti na najbolj ugledno pozicijo – pred prvim zadetkom v iskalniku. Google na ta način uporabnikom spletnega iskalnika, ki so zastavili vprašanje, ponudi hiter odgovor, ki vsebuje vse iskane informacije. Brez, da bi uporabnik moral sam klikati po zadetkih in iskati primeren odgovor.

(Vir: wsiworld.com)
Kako pomembno je, da Google izbere vašo spletno stran oziroma informacije z nje in jo uvrsti med “Featured snippets”, lahko ponazorimo z naslednjimi podatki. Spodnja tabela prikazuje, kolikšen delež iskanj, ki jih uporabniki izvedejo na spletu, se zaključi z klikom na organske, kolikšen s klikom na plačljive rezultate in kolikšen delež iskanj se zaključi pri pregledu Googlovega izbora informacij, ki se pojavljajo še pred prvim zadetkom v iskalniku.
plačljivi | organski | Googlov izbor | |
iskanja prek računalnika | 3,82 % | 65,72 % | 34,28 % |
iskanja prek telefona | 3,12 % | 38,97 % | 61,03 % |
Opomba: Od leta 2016 do 2018 se je delež iskanj, ki so se zaključili s pregledovanjem Googlove ponudbe, povečal za 20 %!
Iz preglednice lahko vidimo, da je delež klikov na rezultate, ki se pojavijo pred prvim zadetkom, zaskrbljujoče visok. Bistveno višji je pri brskanju prek pametnega telefona v primerjavi z iskanjem informacij prek računalnika. Vemo pa, da bo tovrstnih iskanj sčasoma čedalje več.
Na kakšne načine oblikuje Google svoj izbor?

Primer ponujenega Googlovega izbora pri iskanju lokalov v San Franciscu (Vir: brafton.com)
Če se bomo lotili iskanja hotelov ali restavracij na določeni lokaciji, nam bo Google običajno takoj ponudil svojo storitev Google maps, pri čemer označi lokacije posameznih objektov in ponudi kontaktne podatke.
V primeru če se naše iskanje nanaša na poizvedovanje v zvezi s tem, kakšno je vreme, nam bo Google to predstavil v svoji obliki in rezultat prikazal pred prvim zadetkom.
Tudi v primeru poizvedovanja po letu na določeno relacijo, nam bo Google predstavil svoj izbor letalskih prevoznikov, časov letenja in cen.
Če vpišemo naslov filma ali slavne osebe, bo Google pripravil izbor njihovih podatkov in slik.
Ker Google pripravlja čedalje bolj relevantne informacije, se čedalje manj uporabnikov spleta odloči, da bo iskanje nadaljevalo na straneh pod njegovim izborom.
Kaj lahko sami naredite za to, da bi vas Google uvrstil pred prvi rezultat?
- Naredite raziskavo relevatnih ključnih besed in oblikujte seznam vprašanj, na katere lahko odgovorite;
- Oblikujte vsebino na vaši spletni strani na način, da boste ponudili na odgovore na zastavljena vprašanja.
Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič >>
Vir: wsiworld.com