
Kako Google kaznuje uporabnike spletnih strani? (Vir: Pixabay)
Google je najpogosteje uporabljen iskalnik. Njegova funkcija je v razporejanju spletnih strani v določenem vrstnem redu glede na določen iskalni niz. Prizadeva si za tako razporeditev, da bi se med prvimi rezultati nahajale spletne strani, ki so najbolj relevantne za uporabnika in ki se najbolj skladajo z željami, zaradi katerih se je ta lotil poizvedovanja na določeno temo. Google pri razporejanju spletnih strani uporablja določene kriterije oz. algoritme, ki pa se stalno spreminjajo in prilagajajo aktualnim ugotovitvam in trendom.
Lastniki spletnih strani so se kmalu začeli zavedati, kako pomembno je, da se njihova stran rangira čim višje. Tako jo doseže večje število uporabnikom. Posledično to pomeni večjo prepoznavnost podjetja in / oz. več opravljenih nakupov. Lastniki spletnih strani so zato začeli poizvedovati, na podlagi katerih kriterijev Google razvršča spletne strani. Strokovnjaki na področju optimizacije spletnih strani so začeli iskati načine, kako bi lastnikom pomagali pri čim boljši uvrstitvi in umetno privzdignili njihovo spletno stran. Google pa je kmalu ugotovil, kaj se dogaja. Tako je skozi leta algoritme čedalje bolj izboljševal, da bi v kar največji meri preprečil možnost goljufij na tem področju.
Googlovi ukrepi za preprečevanje goljufij
Google je sčasoma začel izvajati številne ukrepe, s katerimi bi preprečil prevare in uporabnikom olajšal proces iskanja. V te namene stalno spreminja in posodablja algoritme. Uvaja jih ne da bi javnost obvestil o tem, kakšne spremembe se dogajajo.
Tako daje Google čedalje večji poudarek kakovostni vsebini. Pri tem upošteva tako dolžino stavkov kot pravilno uporabo slovnice v besedilih. Pozoren je postal tudi na povezave do drugih spletnih strani, ki se v tekstu nahajajo izven konteksta, pa tudi na nenaravno rabo jezika. Pomemben dejavnik razvrščanja spletnih strani je sama zgradba le-te. Obiskovalec spletne strani naj bi zgolj z enim ali dvema klikoma prišel do vsebine, ki ga zanima oz. našel odgovor na svoje vprašanje.
Na kakšen način Google kaznuje?
Google strani, ki niso skladne z določenimi algoritmi, kaznuje tako, da jih uvrsti nižje na seznamu zadetkov. Težava se pojavi, ker lahko kaznuje tudi tiste spletne strani, ki sicer niso naredile nobene napake. Posledice nižje uvrstitve so za poslovanje spletne strani lahko precej velik udarec.
Dostikrat je težko pojasniti, zakaj se določena spletna stran naenkrat nahaja nižje v iskalniku. Morda gre za nove algoritme, mogoče vaša konkurenca uporablja precej boljše taktike in vas je prehitela. Včasih pa Google spletne strani poiskusno prerazporedi drugače, kot so bile sprva postavljene. Nato opazuje obiskanost spletnih strani, ki jih je pomaknil višje. Če se izkaže, da so bolj obiskane od tiste, ki se je pred tem nahajala na tem mestu, zamenjan vrsti red obstane.
Vaša spletna stran je bila lahko kaznovana tudi na podlagi osebnega preverjanja enega izmed zaposlenih na Googlu. Lahko je morebitno neprimerno vsebino na njej prijavil eden izmed obiskovalcev in o njej obvestil Google, ki je na podlagi prijave opravil pregled.
Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič >>
Kateri so najpogostejši razlogi za kaznovanje spletnih strani?
- pomanjkanje (kvalitetne) vsebine: Gre za pomanjkljivost, ki jo je izmed vseh najlažje odpraviti. Če vaša spletna stran vsebuje številne podstrani, na njih pa je precej malo (kakovostne) vsebine, jo bodo obiskovalci hitro zapustili. Tako bo Google dobil podatek, da spletna stran ne daje relevantnih informacij;
- brezplačno gostovanje: Če uporabljate brezplačno gostovanje, je vaša stran tarča različnih “spam” vsebin, ki jih ne morete nadzorovati. Te so precej moteče za obiskovalce in kvarijo ugled vašega podjetja;
- preveč povezav: Čim se na spletni strani nahaja preveč povezav na druge strani, to za uvrstitev ni dobro. Google je postal pozoren na tovrstno umetno povzdigovanje strani. Ne pretiravajte torej s prevelikim številom linkov;
- virusi: Če se na vaši spletni strani nahajajo viruse, ki lahko škodujejo računalnikom uporabnikov, se jih čim prej znebite.
- podvojena vsebina: Google preferira unikatnost besedil, zato se ne poslužujte kopiranja vsebine z drugih internetnih virov. Za to boste po vsej verjetnosti kaznovani z nižjo uvrstitvijo.
Vir: Entrepreneur