
Nekaj enostavnih SEO trikov (Vir: Pixabay)
Čedalje več ljudi se svojega prvega poizvedovanja po želenem izdelku ali storitvi loti prek interneta. Prvih nekaj zadetkov na določeno ključno besedo prejme največ obiska. Iz tega lahko vidimo, kako pomembno je izvajati aktivnosti, prek katerih se bo vaša spletna stran uvrščala čim višje v iskalniku. Predstavljamo vam nekaj enostavnih metod, prek katerih lahko izboljšate rezultate.
1. Poskrbite za kakovostno vsebino
Dejstvo: Kvalitetnejša kot je vsebina na vaši spletni strani, dlje časa se bodo na njej zadržali obiskovalci. Google daje prednost kakovostnim besedilom. Eden izmed pomembnih kriterijev rangiranja spletnih strani je povprečen čas, ki ga obiskovalci preživijo na določeni spletni strani. Daljši čas zadrževanja pomeni, da se zdi bralcem vsebina zanimiva in koristna. Posledično se take strani uvrščajo višje v Googlu.
Nasvet: Poskrbite za to, da boste na spletni strani redno objavljali kakovostne vsebine, ki bi utegnile zanimati vaše obiskovalce. Ni treba, da gre za vsebine, ki so neposredno povezane z vašo dejavnostjo. V bistvu je priporočljivo, da bralcu ponudite širši spekter tem. Pri tem pa imejte v mislih, katere teme bodo najverjetneje zanimale vaše potencialne stranke. Če se npr. ukvarjate s prodajo vrtnih gnojil, lahko obdelate tudi druge teme, ki bi lahko zanimale vrtičkarje; kako zatirati vrtne škodljivce, kako obrezovati sadno drevje, katere kulture se lahko sadi skupaj in podobno.
2. Uporabite relevantne ključne besede
Dejstvo: Spletno iskanje temelji na vpisovanju ključnih besed in preverjanju rezultatov, ki se na določen iskalni niz izpišejo. Za dobre SEO rezultate morate najprej ugotoviti, katere ključne besede so relevantne za vašo dejavnost. Nato kreirajte vsebine za na spletno stran, v katere jih boste vključili. Pomembno je, da tega ne delate na silo, ampak v prvi vrsti poskrbite za dobro berljivost vsebin.
Nasvet: Da bi ugotovili, katere ključne besede so relevantne in najbolj primerne v vašem primeru, si lahko pomagate z nekaterimi Google orodji. To so Google Trends, Keywords Everywhere in Google Keywords Planner.
3. Ključne besede glede na lokacijo
Dejstvo: Če ste lokani ponudnik, katerega ključne stranke se nahajajo v bližini vašega podjetja, je pri načrtovanju optimizacije smiselno upoštevati lokalno komponento.
Nasvet: Recimo, da poslujete prek fizične trgovine, ki je locirana v Ljubljani in prodajate opremo za hišne ljubljenčke. Potem je smiselno optimizirati za besedno zvezo “oprema za hišne ljubljenčke Ljubljana”. Tako vas bodo zainteresirane stranke hitreje našle.

Optimizacija spletne strani (Vir: Pixabay)
4. Izboljšajte hitrost nalaganja spletne strani
Dejstvo: Hitrost, s katero se nalaga vaša spletna stran, je pomembna komponenta SEO. Ugotovljeno je bilo, da kar 40 % ljudi predčasno zapusti spletno stran, če se ta nalaga več kot 3 sekunde. Kot smo povedali že prej, pa hitro zapuščanje spletnih strani zelo slabo vpliva na rangiranje le-teh.
Nasvet: Za ugotavljanje, kako hitro se nalaga vaša spletna stran, in načrtovanje aktivnosti za njeno pohitritev, se lahko poslužujete nekaterih, temu namenjenih, Google orodij. To so Google Page Speed Insights, Google Analytics, W3 Total Cache.
5. Ustvarjajte notranje in zunanje povezave
Dejstvo: Notranje povezave so linki, ki obiskovalca preusmerjajo na želeno podstran obstoječe spletne strani. Zunanje povezave so linki, ki obiskovalca vodijo na drugo spletno stran. Kreiranje notranjih povezav omogoča obiskovalcu, da se hitreje pomika na teme, ki bi ga uspele zanimati, in da najde odgovore na postavljena vprašanja. Hkrati s preusmerjanjem obiskovalcev na podstrani dosežemo, da se bodo le-ti na spletni strani zadržali dlje. Tako se bo izboljšalo tudi rangiranje spletne strani. Zunanje povezave imajo prav tako lahko dober SEO učinek na vašo spletno stran, če povezave vodijo do spletnih strani, ki se v Googlu uvrščajo visoko.
Nasvet: Že takoj na domači strani spletne strani lahko obiskovalce sprašujete, katere teme bi jih zanimale. Vsak odgovor naj vodi na relevantno podstran. Če gre za blog, lahko obiskovalce preusmerjate iz ene prebrane vsebine na drugo. Pri tem je smiselno, da naredite povezave na vsebine s podobno tematiko. Poskrbite tudi za zunanje povezave, ki bodo izboljšale rangiranje spletne strani.
Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič >>
6. Raba naslovov in podnaslovov
Dejstvo: Pri branju prek spleta smo ljudje precej bolj nepotrpežljivi, saj iščemo čim prejšnje informacije. Dolga monotona besedila, v katerih ni nobenih poudarkov, podnaslovov in slik, nas odvrnejo od branja.
Nasvet: Da bi bila besedila, ki jih objavljate na spletni strani, bolj brana, ustvarjajte čim več podnaslovov, odstavkov in poudarkov. Dodajte slike in videe. Lahko uporabite tudi barve, s katerimi boste razbili monotonost.
7. Poskrbite za dober meta opis
Dejstvo: Ko v iskalnik vnesete želen iskalni niz, se vam na podlagi tega izpišejo relevantni rezultati. Vsak rezultat je sestavljen iz naslova spletne strani in kratkega opisa – meta opisa. Na podlagi podanih informacij se odločite, če boste na povezavo kliknili ali ne. Številni lastniki spletnih strani ne urejajo meta opisa. Google ga zato oblikuje sam. To pa naredi tako, da z vaše spletne strani potegne prvih nekaj besed. Rezultat je lahko ta, da je tvorba stavka povsem nesmiselna ali prekinjena sredi razlage.
Nasvet: Vzemite si čas in uredite meta opise. Pri tem bodite pozorni na maksimalno število znakov. Opis kreirajte tako, da boste kratko in jedrnato razložili, s čim se ukvarjate in kaj lahko pričakujejo tisti, ki bodo obiskali vašo spletno stran.